• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Eigenlijk zou dit topic verboden toegang moeten zijn voor niet-rokers die stoken en de ander het kleine genot af willen nemen, puur uit eigen belang en jaloezie vanwege het niet kunnen genieten van een heerlijke sigaar, pijp of sigaret. Misplaatste bemoeizucht en betweterigheid om een ander een levensstijl op te dringen waar de ander niet om vraagt noch behoefte aan heeft.

Bah, kleinburgerlijkheid ten top.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nog een gek.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Hoezo? Hij heeft toch gelijk? De topic titel is sigaren, sigaretten en andere rookwaar. Is er geen topic waar antirokers aan hun trekken komen?

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

speedy23 wrote:

Nog een gek.

Niet gek, maar ik word helemaal niet goed van mensen die meningen, standpunten op willen dringen aan anderen die daar geen behoefte aan hebben.

Ik rook en jij niet. Prima, houden zo.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Van mij mag iedereen roken, zolang ik er maar geen last van heb. Noem het beschermen van je eigen lichaam tegen verderfelijke giftige gassen door anderen uitgestoot maar eigenbelang dan...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

k rook en jij niet. Prima, houden zo.

Precies. Ik dwing ook niemand om te gaan roken.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Als iemand die niet rookt bij een roker in de buurt staat, heeft die roker er geen last van. Omgekeerd is dat vaak wel het geval, als die persoon op dat moment aan het roken is tenminste.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ga je toch ergens anders staan....

??

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Waarom zou de roker niet ergens anders kunnen gaan staan?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maak het nou eens een beetje!?

Ik moet ophouden met roken omdat jij op bezoek komt?

stinissen (crew films & series)

• 23440 messages
  • 76926 votes

ik rook ook , ieder zijn ding

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Voor alle duidelijheid (zoals Otherfool al zei) heb ik ook niets tegen rokers, ik vind persoonlijk dat mensen hun eigen keuzes mogen maken en als hun het lekker vinden om een sigaretje op te steken, of het hun helpt te ontspannen mogen ze dat van mij doen. ik ga tenslotte ook mijn eigen gang en luister niet als iemand zegt dat ik een andere koers moet gaan varen dan dat ik nu doe. Daarnaast zou het bijvoorbeeld ook niet leuk vinden als ik zelf zou roken dat mensen me in het hokje (Roker) zouden plaatsen, of erger nog me verbieden het te doen op mijn favoriete uitgaansplek . Maar neem het mij dan aub ook niet kwalijk dat ik om de gezondheid van bepaalde mensen geef en dat ik zelf niet tegen die (vieze) lucht kan.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Maak het nou eens een beetje!?

Ik moet ophouden met roken omdat jij op bezoek komt?

Komt dat nu zo op je over?

Ik heb het toch niet over dat ik op bezoek ga komen en dat jij dan moet gaan stoppen met roken. Je doet gewoon wat je wil in je eigen omgeving, daar heeft niemand iets mee te maken.

Het gaat mij over andere plaatsen, als je bij mekaar in de auto zit bijvoorbeeld. Je kan best wel wat situaties bedenken waarin je een niet-roker benadeelt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Waarom zou de roker niet ergens anders kunnen gaan staan?

Zo'n uitspraak gaat richting fanatisme trouwens.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Zo'n uitspraak gaat richting fanatisme trouwens.

Dat was een reactie op jouw uitspraak.

Ramon K wrote:

Ga je toch ergens anders staan....

??

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het gaat mij over andere plaatsen, als je bij mekaar in de auto zit bijvoorbeeld. Je kan best wel wat situaties bedenken waarin je een niet-roker benadeelt.

Ik kan me nog weinig situaties voor de geest halen eigenlijk. Ik zou roken in mijn eigen auto. Meeliften is op eigen risico.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ik kan me nog weinig situaties voor de geest halen eigenlijk.

-Openbaar vervoer (gelukkig niet vaak meegemaakt)

- In een voetbalstadion.

Ramon K wrote:

Ik zou roken in mijn eigen auto. Meeliften is op eigen risico.

Leuk voor je, is ook je goed recht. Zoals ik al zei, in je privé omgeving doe je wat je wil.

Maar als je bij mij in de auto stapt, dan mag ik toch ook van je verwachten dat je dan niet rookt.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Ik had mij voorgenomen om mijzelf niet verder te bemoeien gezien het fanatieke van sommige rokers hier. Maar ja, aangezien ik zelf ook vrij fanatiek ben .

Ten eerste, er wordt hier niets opgedrongen, maar is het soms verboden om meningen te uiten?

Ten tweede, medelijden heb ik niet meer met mensen die zichzelf zulke dingen aandoen en eenieder mag doen wat hij/zij wil. Maar als ze een ander (indirect) opzadelen met hun problemen, dan trek ik wel de grens.

Ten derde, gewoon een simpele vraag. Is er onder de rokers eigenlijk überhaupt iemand die persoonlijk ervaren heeft wat roken (en eigenlijk ook alcohol, drugs, ...) met iemand kan doen?

Alhoewel, laat het antwoord maar zitten want die ken ik al. Ik praat wel met je als:

- je buurman slokdarmkanker heeft door het roken, stopt met roken, na een half jaartje weer eens een peukie opsteekt onder het mom 'ach het is er maar eentje' en nu weer rookt als een ketter...

- een kameraad van je longkanker krijgt, maar gewoon door blijft roken en binnen het jaar overlijdt...

- nog een kameraad schizofreen wordt door drugsgebruik en een ander daaraan sterft...

- een vriend die jarenlang van de alcohol af is, gelukkig getrouwd met kinderen en dan ineens een glas wijn neemt onder het motto 'ik ben niet verslaafd en alleen maar om te proeven' en jijzelf bij dat moment aanwezig bent. Vooral dit laatste is enorm schokkend als je dan zelf bij dat moment aanwezig bent en je de impact kan voelen die het heeft op jezelf, zijn kinderen en zijn vrouw.; de afloop moge duidelijk zijn voor eenieder...

- ....

Alhoewel, laat het antwoord dan ook maar zitten want die ken ik ook al. Genoeg overledenen die daarvan getuigen.

Dus kom niet aan met geouwehoer als eigen belang, jaloezie, misplaatste bemoeizucht, betweterigheid, kleinburgerlijkheid, ...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar als je bij mij in de auto stapt, dan mag ik toch ook van je verwachten dat je dan niet rookt.

Tuurlijk. Is toch niet aan de orde. Ik denk dat er tegenwoordig nog weinig situaties bestaan waarin een roker onvrijwillig flink blootgesteld wordt aan sigarettenrook. Verder gehamer over het onderwerp roken door niet-rokers, en misschien eventuele gevolgen die daar nog uit voort zullen komen getuigen wat mij betreft van fanatisme en extremisme. Dan wordt het vrijheidsberoving.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ramon K wrote:

Ik denk dat er tegenwoordig nog weinig situaties bestaan waarin een roker onvrijwillig flink blootgesteld wordt aan sigarettenrook.

Op het IFFR!

Spreek je met een clubje MM leden af, gaan ze bijna allemaal staan paffen, al als we 50 centimeter buiten Luxor zijn! Het was windstil en zo, sta je daar mooi de film na te bespreken

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ten derde, gewoon een simpele vraag. Is er onder de rokers eigenlijk überhaupt iemand die persoonlijk ervaren heeft wat roken (en eigenlijk ook alcohol, drugs, ...) met iemand kan doen?

Ja. En dan? Ik ga er verder geen missie van maken om andere mensen te overtuigen wat ze met hun persoonlijke vrijheid willen doen. Moeten ze allemaal zelf weten. Eigen verantwoordelijkhied.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

@ Legan Ik snap nu je fanatisme, maar andere mensen mee sleuren in je destructivisme heeft ook met instelling te maken. En er is ook verschil tussen een zware roker zijn, alcoholisme en overmatig drugs gebruik. De gevallen waar jij het over hebt vind ik een vorm van ziekte en dat soort mensen hebben juist hulp nodig. Terwijl jij het hun leven juist nog moeilijker wil maken, als ik je eerdere berichten mag geloven.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
OP het IFFR!

Spreek je met een clubje MM leden af, gaan ze bijna allemaal staan paffen, al als we 50 centimeter buiten Luxor zijn! Het was windstil en zo, sta je daar mooi de film na te bespreken

Je had de film ook binnen met jezelf kunnen bespreken. Rookvrij en zo.

Ach, maar je weet wat ik bedoel.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Vrijheidsberoving zou ik het niet noemen. Er zijn nog genoeg plaatsen waar het wel mag, en dat zal ook niet veranderen denk ik.

Persoonlijk vind ik het goed als het op openbare plaatsen verboden is.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Persoonlijk vind ik het goed als het op openbare plaatsen verboden is.

Dat is het toch al? Of wil je het buiten gaan verbieden?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Vrijheidsberoving zou ik het niet noemen.

Nu nog niet (helemaal) nee. Maar verdere lobby plus consequenties zou daar zeker wel van getuigen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Roken (en wijn drinken) tijdens het film kijken is het mooiste dat er is. helaas moet het direkt na de film

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Dat is het toch al? Of wil je het buiten gaan verbieden?

Buiten is veel gezegd, maar zoals ik al eerder zei, een plaats zoals een voetbalstadion, daar is het gewoon uitermate storend.

Als voorbeeld:

Ik ga naar Roda toe, ik ben ergens achterin de tribune te vinden voor een goed overzicht over het veld te hebben. Daar zijn een paar vrije plaatsen langs me. En er is een man die op een heel andere plaats in de tribune zit en die telkens in de rust zijn vrouw verlaat en op mijn rij komt zitten. Gewoon om daar te roken dat zijn vrouw het niet ziet.

Dat is toch gewoon belachelijk, blijf toch gewoon bij je vrouw en ga daar roken. Waarom MOET die kerel persé van plaats veranderen?

Dat is ook een openbare plaats, en daar ben je als niet-roker dus verplicht om die rotzooi in te ademen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Waarom MOET die kerel persé van plaats veranderen?

Misschien is zijn vrouw een niet-roker en zeurt ze haar man ook de oren van de kop af?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Misschien gaat hij ook wel weer ergens anders zitten als jij tegen hem begint aan te zeuren. Legt ie straks het hele stadion af

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.