• 178.142 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.593 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ach, laten we deze discussie maar laten voor wat hij is

(sorry, ben hem zelf gestart)

het is erg off topic en we gaan er beide toch niet anders over denken.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Je hebt gelijk.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Madecineman wrote:

(quote)

Je was 4 toen je van papa je eerste sigaret kreeg

Nee, maar mijn papa heeft me wel t fatsoen bijgebracht om andere mensen niet tot last te zijn.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

(quote)

Nee, maar mijn papa heeft me wel t fatsoen bijgebracht om andere mensen niet tot last te zijn.

hij had je dan beter kunnen bij brengen om uberhaupt niet te roken.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

combi wrote:

(quote)
hij had je dan beter kunnen bij brengen om uberhaupt niet te roken.

Dat heeft ie ook absoluut gedaan..Maar hij kan moeilijk nu ik volwassen ben achter mij aan blijven hobbelen met zijn preken. Lekker bijdehand zijn we weer

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

(quote)

Dat heeft ie ook absoluut gedaan..

mij ook hoor er werd me zelfs een rijbewijs beloofd als ik voor mijn 18e niet zou roken.

Maar hij kan moeilijk nu ik volwassen ben achter mij aan blijven hobbelen met zijn preken. Lekker bijdehand zijn we weer

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Madecineman wrote:

Nu zijn de meeste onderzoekers er wel over eens dat langdurige blootstelling aan tabaksrook gezondheidsschade geeft, dit blijft echter alleen opgaan voor mensen die lange tijd of samenwonen met een zware roker of die ook lange tijd werken op een plaats waar veel rook is (bv een bar).

Of voor mensen die vaak op plaatsen vertoeven waar veel rook is (bv een bar).

Nu mogen van mij kroegen best rookvrij zijn maar laat de mensen een keus hebben waar ze hun vrijetijd willen besteden.

djelle wrote:

'maar moeten bijnemen'

De mensen hebben nog steeds perfect de keus waar ze hun vrije tijd willen besteden. Het is nu gewoon omgekeerd: De rokers moeten er nu 'maar bijnemen' dat er niet gerookt wordt binnenin (en terecht: het is niet normaal dat mensen zich moeten plooien naar de privékeuzes van een ander ipv andersom).

Madecineman wrote:

betutteling

Welnee, dit is een doodnormale regel. Het is niet omdat de straat van iedereen is, dat mijn buur zomaar uit vrije keus met zijn trompet moet gaan spelen midden in de nacht. Of zoals hier ook al vaak gezegd geweest is: Vrijheid gaat tot daar, waar de aantasting van anderen begint.

Het is de zoveelste maatregel die burgers beperkt in hun vrije keuze.
Ik weet echt niet waar je het over hebt. Ik voel me erg vrij in onze maatschappij. Zoals ik al zei ken ik bijna geen enkele maatregel die zich echt bemoeid louter met mijn eigen persoonlijke levenssfeer wanneer er niemand anders mee gemoeid is (waartoe dat rookverbod dus ook niet eens behoort, gezien daar wél anderen mee gemoeid zijn).

Die overdreven dictator-alarm speechen slaan helemaal nergens op.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Jij blijft fel he, Djelle?

Felle Djelle

ex-roker zeker?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

het is wel betutteling, het word gewoon afgepakt en dat er veel of mischien wel de meerderheid blij mee zijn doet daar niets aan af, zijn genoeg andere manieren om tot een oplossing te komen, maar goed met cda aan de macht kan je dat wel vergeten want kan me herinneren dat na het zuur het zoet komt, nou ik krijg alleen een nog zuurdere smaak.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

http://www.nos.nl/nosjourna...

i rest my case, hoe kan iemand dit nou niet betuttelend noemen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

combi wrote:

nou ik krijg alleen een nog zuurdere smaak.

En het zal alleen maar zuurder worden...

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Max en Joep wrote:

Jij blijft fel he, Djelle?

Felle Djelle

ex-roker zeker?

Fel niet echt toch? Volhardend wel, omdat dit onderwerp gevoelig bij me ligt. Het komt altijd op hetzelfde neer in dit soort kwesties:

Vrijheid gaat tot daar, waar de aantasting van anderen begint.

Met dit essentiele principe in het achterhoofd kan je onmogelijk tegen het rookverbod zijn en al zeker niet spreken van een vrijheidsberovende maatregel.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

combi wrote:

i rest my case, hoe kan iemand dit nou niet betuttelend noemen.

Tja, dat artikel zegt alleen maar dat die kleine ondernemers de maatregel koppig aan hun laars lappen.

Bovendien is er totaal geen reden tot paniek daarvoor. Er is een internationale consensus dat er over het algemeen geen daling van de omzet is na een verbod (wikipedia). Ook Speedy plaatste hier ooit eens een artikel die aantoonde dat de omzet zelfs steeg (incl positieve getuigenissen van barkeepers etc) na de invoering van een algemeen rookverbod in New York. Landen waarbij horecaverenigingen wél een zekere omzetverlies beweren zijn opvallend landen met een halfbakken wetgeving (zoals in België). Een algemeen rookverbod houdt dus echt wel niet per sé massa's rokers weg uit de kroegen.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

de eerste twee jaar is gewoon erg moeilijk, ik denk dat het daarna wel weer op zijn pootjes terecht komt behalve in de grote steden. (maar dat is het hm juist, houden ze het die 2 jaar vol) de kleintjes kunnen inprincipe in pakken in de grote steden.

en ben niet tegen een rookverbod,(behalve in kleine cafe's. komt waarschijnlijk ook omdat ik daar meestal vertoef ) laat dat wel duidelijk zijn.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

combi wrote:

de eerste twee jaar is gewoon erg moeilijk.

Het doet mij denken aan de 'Wet op de Geestrijke Dranken' hier in België. Voor nieuwjaar 1984 was geestrijke drank (whisky, cognac, rum, enz...) verboden om te verkopen in kroegen. De Belgische 'Wet Van der Velde', die sterke drank in cafés verbood, moest het alcoholisme onder de bevolking tegengaan, een wet die dateerde van de dertiger jaren en natuurlijk al lang gedateerd was.

Enfin, de periode die aan het 'maken' van de wet en de paar maanden voor de invoering ervan dacht men dat half België met een stuk in hun oren zou rondlopen. De kranten stonden toen vol lezersbrieven voor, maar meestal tegen, maar wat bleek? De Belg mocht én kon sterke dranken drinken in de kroeg, maar de voorspellingen klopten van geen kanten. En de Belg dronk 'zijnen druppel' net zoals de Nederlanders altijd al gedaan hadden. Veel wind om niks...

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

tegenwoordig mag je niet meer roken in de restaurants.binnekort mag je nergens meer roken.niet dat ik daar iets op tegen heb

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Ik was gisteren eventjes in een voormalige stamkroeg tijdens de studententijd. De geur was echt niet te harden, de uitbater was ook redelijk moedeloos geworden.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

http://www.nos.nl/nosjourna... hmm, betuttelen word nu verder betutteld.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Na het rookverbod ben ik de kroeg niet meer ingegaan. Behalve op de die ene zwarte (niet voor je longen) zaterdag waarop dit verbod van kracht is gegaan, puur uit historisch belang. Tja als een puber stiekem roken op het toilet en zo.

Ik ben trouwens bezig met het plannen van een alcoholverbod in de horeca. Al dat geweld en auto-ongelukken die worden veroorzaakt na een avondje stappen... tsk.

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Gisteravond klaverjaswedstrijd in een donkerbruin cafe en gewoon roken en geen klagers.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ok:

ik als bijna-niet-roker ben dan ook maar gestopt met dat beetje wat ik rookte (ik rookte meestal alleen op vrijdag avond of overige feesten, stapavonden of bijzonderheden).

en dus werd ik afgelopen zaterdag ochtend voor het eerst sinds 19XX wakker met een niet doorrookte bakkes.

Toch wel een genot hoor.

Ik had sowieso vanaf Graspop (laatste weekdn juni) niet meer gerookt maar vorige week vrijdag avond had ik toch nog 1 avondje verzaakt.

Afgelopen vrijdag dus gelukkig niet.

Maar.... ik rook dus de volgende dag ook mijn eigen kleren, zoals die voor een niet roker moeten ruiken.

En mensen, dat valt toch wel mee zeg??

Toen ik zelf rookte, was mijn kleding ervan vergeven maar nu ik zelf niet heb gerookt, viel het me allezinds mee.

Nu ja, ik hoop vooral zo lang niet te roken dat ik ook nog eens bij de tegenpartij ga horen

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Max en Joep wrote:

en dus werd ik afgelopen zaterdag ochtend voor het eerst sinds 19XX wakker met een niet doorrookte bakkes.

Toch wel een genot hoor.

Dat zoent ook een stuk lekkerder.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

SelmaDuim wrote:

Stel je voor dat je deze moet zoenen...

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Nou, dan moesten we maar eens!

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ik vind dat rookverbod ronduit lachwekkend... Hebben ze bij mij in het dorp eindelijk na jaren voor mekaar dat er niemand meer buiten rondhangt bij de cafés (omdat altijd knokken is tussen gasten van andere kroegen)...staat nu weer iedereen buiten... .

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Stel je voor dat je deze moet zoenen...

(embed)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Timmy757 wrote:

Ik vind dat rookverbod ronduit lachwekkend... Hebben ze bij mij in het dorp eindelijk na jaren voor mekaar dat er niemand meer buiten rondhangt bij de cafés (omdat altijd knokken is tussen gasten van andere kroegen)...staat nu weer iedereen buiten... .

Maar minder vechten zeker.

'Hey Johnny, ga je mee die kerel wa slaag geven?'

'Sorry, kben juist een sigaret aan 't opsteken...'

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Max en Joep wrote:

(quote)

Nou, dan moesten we maar eens!

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Onderhond wrote:

Je reageert niet op een ontwikkeling, dat is het net. Je klaagt over zaken die nog aan de orde zijn.

Onderhond wrote:

En je kan daar realistisch tegenaan kijken, of je kan dat opblazen en al jankend wat gaan roepen natuurlijk.

http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenland/3481300/Rokers-nu-op-terras-onder-vuur.ece

Goh, wat een paranoia-gejank was dat toch weer van mij. Naievelingen hier altijd. .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Anti-rokersclub Clean Air Nederland (CAN)

Klinkt ook echt als een serieuze bedreiging

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.