- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
ach, laten we deze discussie maar laten voor wat hij is
(sorry, ben hem zelf gestart)
het is erg off topic en we gaan er beide toch niet anders over denken.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Je was 4 toen je van papa je eerste sigaret kreeg 
Nee, maar mijn papa heeft me wel t fatsoen bijgebracht om andere mensen niet tot last te zijn. 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Nee, maar mijn papa heeft me wel t fatsoen bijgebracht om andere mensen niet tot last te zijn. 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes

Dat heeft ie ook absoluut gedaan..Maar hij kan moeilijk nu ik volwassen ben achter mij aan blijven hobbelen met zijn preken. Lekker bijdehand zijn we weer 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Dat heeft ie ook absoluut gedaan..
mij ook hoor er werd me zelfs een rijbewijs beloofd als ik voor mijn 18e niet zou roken.

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nu zijn de meeste onderzoekers er wel over eens dat langdurige blootstelling aan tabaksrook gezondheidsschade geeft, dit blijft echter alleen opgaan voor mensen die lange tijd of samenwonen met een zware roker of die ook lange tijd werken op een plaats waar veel rook is (bv een bar).
'maar moeten bijnemen'
De mensen hebben nog steeds perfect de keus waar ze hun vrije tijd willen besteden. Het is nu gewoon omgekeerd: De rokers moeten er nu 'maar bijnemen' dat er niet gerookt wordt binnenin (en terecht: het is niet normaal dat mensen zich moeten plooien naar de privékeuzes van een ander ipv andersom).
betutteling
Die overdreven dictator-alarm speechen slaan helemaal nergens op.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Jij blijft fel he, Djelle?
Felle Djelle
ex-roker zeker? 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
het is wel betutteling, het word gewoon afgepakt en dat er veel of mischien wel de meerderheid blij mee zijn doet daar niets aan af, zijn genoeg andere manieren om tot een oplossing te komen, maar goed met cda aan de macht kan je dat wel vergeten want kan me herinneren dat na het zuur het zoet komt, nou ik krijg alleen een nog zuurdere smaak.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
http://www.nos.nl/nosjourna...
i rest my case, hoe kan iemand dit nou niet betuttelend noemen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
nou ik krijg alleen een nog zuurdere smaak.
En het zal alleen maar zuurder worden...

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Jij blijft fel he, Djelle?
Felle Djelle
ex-roker zeker? 
Fel niet echt toch? Volhardend wel, omdat dit onderwerp gevoelig bij me ligt. Het komt altijd op hetzelfde neer in dit soort kwesties:
Met dit essentiele principe in het achterhoofd kan je onmogelijk tegen het rookverbod zijn en al zeker niet spreken van een vrijheidsberovende maatregel.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
i rest my case, hoe kan iemand dit nou niet betuttelend noemen.
Bovendien is er totaal geen reden tot paniek daarvoor. Er is een internationale consensus dat er over het algemeen geen daling van de omzet is na een verbod (wikipedia). Ook Speedy plaatste hier ooit eens een artikel die aantoonde dat de omzet zelfs steeg (incl positieve getuigenissen van barkeepers etc) na de invoering van een algemeen rookverbod in New York. Landen waarbij horecaverenigingen wél een zekere omzetverlies beweren zijn opvallend landen met een halfbakken wetgeving (zoals in België). Een algemeen rookverbod houdt dus echt wel niet per sé massa's rokers weg uit de kroegen. 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
de eerste twee jaar is gewoon erg moeilijk, ik denk dat het daarna wel weer op zijn pootjes terecht komt behalve in de grote steden. (maar dat is het hm juist, houden ze het die 2 jaar vol) de kleintjes kunnen inprincipe in pakken in de grote steden. 
en ben niet tegen een rookverbod,(behalve in kleine cafe's. komt waarschijnlijk ook omdat ik daar meestal vertoef
) laat dat wel duidelijk zijn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
de eerste twee jaar is gewoon erg moeilijk.
Het doet mij denken aan de 'Wet op de Geestrijke Dranken' hier in België. Voor nieuwjaar 1984 was geestrijke drank (whisky, cognac, rum, enz...) verboden om te verkopen in kroegen. De Belgische 'Wet Van der Velde', die sterke drank in cafés verbood, moest het alcoholisme onder de bevolking tegengaan, een wet die dateerde van de dertiger jaren en natuurlijk al lang gedateerd was.
Enfin, de periode die aan het 'maken' van de wet en de paar maanden voor de invoering ervan dacht men dat half België met een stuk in hun oren zou rondlopen. De kranten stonden toen vol lezersbrieven voor, maar meestal tegen, maar wat bleek? De Belg mocht én kon sterke dranken drinken in de kroeg, maar de voorspellingen klopten van geen kanten. En de Belg dronk 'zijnen druppel' net zoals de Nederlanders altijd al gedaan hadden. Veel wind om niks...
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
tegenwoordig mag je niet meer roken in de restaurants.binnekort mag je nergens meer roken.niet dat ik daar iets op tegen heb
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Ik was gisteren eventjes in een voormalige stamkroeg tijdens de studententijd. De geur was echt niet te harden, de uitbater was ook redelijk moedeloos geworden.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
http://www.nos.nl/nosjourna... hmm, betuttelen word nu verder betutteld. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Na het rookverbod ben ik de kroeg niet meer ingegaan. Behalve op de die ene zwarte (niet voor je longen) zaterdag waarop dit verbod van kracht is gegaan, puur uit historisch belang. Tja als een puber stiekem roken op het toilet en zo.
Ik ben trouwens bezig met het plannen van een alcoholverbod in de horeca. Al dat geweld en auto-ongelukken die worden veroorzaakt na een avondje stappen... tsk.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Gisteravond klaverjaswedstrijd in een donkerbruin cafe en gewoon roken en geen klagers. 
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
ok:
ik als bijna-niet-roker ben dan ook maar gestopt met dat beetje wat ik rookte (ik rookte meestal alleen op vrijdag avond of overige feesten, stapavonden of bijzonderheden).
en dus werd ik afgelopen zaterdag ochtend voor het eerst sinds 19XX wakker met een niet doorrookte bakkes.
Toch wel een genot hoor.
Ik had sowieso vanaf Graspop (laatste weekdn juni) niet meer gerookt maar vorige week vrijdag avond had ik toch nog 1 avondje verzaakt.
Afgelopen vrijdag dus gelukkig niet.
Maar.... ik rook dus de volgende dag ook mijn eigen kleren, zoals die voor een niet roker moeten ruiken.
En mensen, dat valt toch wel mee zeg??
Toen ik zelf rookte, was mijn kleding ervan vergeven maar nu ik zelf niet heb gerookt, viel het me allezinds mee.
Nu ja, ik hoop vooral zo lang niet te roken dat ik ook nog eens bij de tegenpartij ga horen 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
en dus werd ik afgelopen zaterdag ochtend voor het eerst sinds 19XX wakker met een niet doorrookte bakkes.
Toch wel een genot hoor.
Dat zoent ook een stuk lekkerder. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Stel je voor dat je deze moet zoenen... 
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Nou, dan moesten we maar eens! 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Ik vind dat rookverbod ronduit lachwekkend... Hebben ze bij mij in het dorp eindelijk na jaren voor mekaar dat er niemand meer buiten rondhangt bij de cafés (omdat altijd knokken is tussen gasten van andere kroegen)...staat nu weer iedereen buiten...
.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Stel je voor dat je deze moet zoenen... 
(embed)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik vind dat rookverbod ronduit lachwekkend... Hebben ze bij mij in het dorp eindelijk na jaren voor mekaar dat er niemand meer buiten rondhangt bij de cafés (omdat altijd knokken is tussen gasten van andere kroegen)...staat nu weer iedereen buiten...
.
Maar minder vechten zeker. 
'Hey Johnny, ga je mee die kerel wa slaag geven?'
'Sorry, kben juist een sigaret aan 't opsteken...'
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes

kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Je reageert niet op een ontwikkeling, dat is het net. Je klaagt over zaken die nog aan de orde zijn.
En je kan daar realistisch tegenaan kijken, of je kan dat opblazen en al jankend wat gaan roepen natuurlijk.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenland/3481300/Rokers-nu-op-terras-onder-vuur.ece
Goh, wat een paranoia-gejank was dat toch weer van mij. Naievelingen hier altijd.
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes

Klinkt ook echt als een serieuze bedreiging