• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dan hebben jullie er niet veel, aangezien bij Tilburg (6de grootste was het) niks van zo'n regelingen te zien is.

Nee, alleen Rotterdam, A'dam, Utrecht, Den Haag.

Ook in België moet je trouwens trager op "ring" wegen, maar da's al jaren zo, dus niks nieuws.

Is overal al jaren zo, maar wordt dus steeds minder. De roep om lagere algemene snelheden wordt steeds groter.

Maar het zal mij benieuwen of we binnen 5 jaar met z'n allen 40 cruisen op de snelweg.

Eerder 80 km/u

Blijf het opgeblazen gejank vinden dat ze lijkt weggelopen uit een Michael Moore docu. Die baseert ook alles op "feiten".

Die heeft dan ook vaak gelijk.

Alleen mensen met oogkleppen op die alles pas doorhebben als het ze in hun gezicht boert hebben daar nooit boodschap aan.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

combi wrote:

(quote)
ik juist wel, dat zijn 1 van die weinige momenten dat er nog een lach bij die mensen vanaf kunnen.

Want moslims lachen niet of zo .

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

kos wrote:

Die heeft dan ook vaak gelijk.

Michael Moore en gelijk hebben. *zet alu-hoedje op*

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

kos wrote:

Meestal zijn ze boos. Maar vooral om Joden-moppen hebben ze de grootste lol.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Ja, want Amerika heeft een geweldige wapenwet, 9/11 was heel erg zuivere koffie vanuit Bush-oogpunt en het zorgstelsel uit Amerika moeten we heel snel overnemen. .

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)

Jij ook aan je avatar te zien, jullie hebben misschien wel heel veel gemeen.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

minder dan jij denkt.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

combi wrote:

minder dan jij denkt.

.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

kos wrote:

Alleen mensen met oogkleppen op die alles pas doorhebben als het ze in hun gezicht boert hebben daar nooit boodschap aan.

Sommige mensen hebben graag gewoon de realiteit, die is al gek genoeg. Wie halve waarheden wil vervormen tot realiteit die gaat maar naar Moore kijken.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

nou, de realiteit is dus dat de roker steeds verder beperkt wordt.

en die ontwikkeling is nog niet ten einde.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Max en Joep wrote:

nou, de realiteit is dus dat de roker steeds verder beperkt wordt.

en die ontwikkeling is nog niet ten einde.

Neen, tot ze bij het gaatje zijn... of het putje...

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Djelle jongen, jij hebt geduld te over. Ik heb al lang een paar sokken, mijn muts en een paar ouwe dvd's opgegeten, zo erg erger ik mij bij momenten.

Ik erger me er ook in hoor (voor mij is deze discussie ook bijzonder belangrijk omdat er veel persoonlijke dingen in meespelen), maar je mag je nooit te erg laten opwinden in dat soort zaken... Heeft toch geen zin. We zijn hier al 20 keer met dezelfde tegenargumenten moeten afkomen en toch slagen ze er nog in om uitspraken te doen die allang achterhaald zijn. "Doe met je eigen gezondheid wat je wil, zolang je geen anderen meesleurt" lijkt wel in onzichtbare inkt geschreven te zijn. En in plaats van dan eens netjes te reageren op de tegenantwoorden die ook netjes op de punten ingaan waren van de ander, plaatsen ze vaak prompt weer een nieuwe hoop tekst van datzelfde waarbij je weer helemaal opnieuw mag beginnen (of ze negeren het compleet, komt ook soms voor). Hier moet je inderdaad olifantengeduld voor hebben. En maar minimaliseren, en bagatelliseren... tot en met platte ontkenning.

Gelukkig dat er nog rokers bestaan als Linn, die tenminste het elementaire fatsoen erkennen achter het algemene rookverbod.

Linn wrote:

Verder heb ik geen probleem met het rookverbod in cafe's. Binnen hoeven mensen geen last van mij te hebben.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Lang leve het rookverbod in cafe's en horeca's.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Lang leve het rookverbod in cafe's

en horeca's.
in de grote zaken

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

en lang leve de niet-rokers die nu natuurlijk INEENS massaal op allerlei kroegentochten gaan "omdat het kan", toch..................?

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Café bekeert zich tot Rokerskerk

ALKMAAR (ANP) - Café Lindeboom uit Alkmaar wordt woensdagmiddag ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God uit Amsterdam. ,,Wij staan vierkant achter wat de kerk predikt en dat is roken.'' Dit heeft kroegeigenaar Cor Busch dinsdag gezegd.

De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in de kerk te roken. Mensen die lid worden van de kerk krijgen een pasje dat hen toestaat te roken in het etablissement. Mensen zonder pasje mogen geen sigaret opsteken.

In de cafés die zich aansluiten bij de Rokerskerk komt een certificaat te hangen dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun goede God in vrede te eren.

Busch: ,,Rokers worden gediscrimineerd. Mensen kunnen nergens meer roken. Maar een viltje, een glas bier en een sigaret horen nu eenmaal bij elkaar. Straks vragen ze je ook nog een zwemvest aan te trekken in je auto, omdat je met je auto in het water kunt belanden.''

Inmiddels telt Nederland enkele tientallen horecaondernemers die zijn ingewijd in de Rokerskerk. In artikel 6 van de Grondwet en artikel 9 van het Europees Verdrag is de vrijheid van religie vastgelegd. Zodoende wordt het voor de parochianen legaal een sigaretje te roken in de kroeg. Volgens het genootschap probeert de regering middels noodwetgeving Rokerskerken te verbieden. Hiermee wordt een valide religie getorpedeerd, aldus de kerk.

link

.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

djelle wrote:

Bron?

In elk geval staat er in het IARC onderzoek dat regelmatig passief roken (zoals dat dus gebeurd als je iemand bent die regelmatig een pint gaat pakken of elk weekend gaat stappen) het risico op longkanker met 20 tot 30% verhoogt. Cijfers die je allesbehalve zomaar naast je neer kan leggen (bron: oa gezondheid.be).

Die getallen van 30% meer kans op longkanker komt dus uit onderzoeken die gedaan zijn naar echtgenoten (m/v) die lange tijd samenwoonde met hun rokende partner, dezelfde onderzoeken die tot het getal van 3000 doden in de VS komen; Bron; Zie het stukje over passive smoking.

Die 30% moet je trouwens zo zien;

Kans op longkanker;

Niet roken 1x

Passief roken 1,3x (=30%)

>10 sigaretten 5-8x

10- 20 sigaretten 8-17x

20 - 40 sigaretten 15-25x

Probleem bij deze onderzoeken (over passief meeroken) is ook nog eens dat ze niet gedaan zijn zoals de studie waarin het verband tussen roken en longkanker is aangetoond als een cohort studie. Waarbij dus 2 groepen, een blootgesteld aan omgevingsrook de ander niet, lange tijd zeg 50 jaar gevolgd wordt maar als een patiëntencontrole studie. Hierbij wordt een zieke groep mensen vergeleken met een niet zieke groep die verondersteld zijn identiek aan elkaar te zijn. Echter zit er in dit soort onderzoeken een veel grotere onzekerheidsfactor (je weet niet alles van de zieken en de gezonden en mensen kunnen zaken gewoon vergeten of verzwijgen).

Nu zijn de meeste onderzoekers er wel over eens dat langdurige blootstelling aan tabaksrook gezondheidsschade geeft, dit blijft echter alleen opgaan voor mensen die lange tijd of samenwonen met een zware roker of die ook lange tijd werken op een plaats waar veel rook is (bv een bar). Zie bv ook dit artikel. Dus sorry Djelle en al die andere. Wat betreft stank, tranende ogen en irritatie aan de keel klopt het best maar er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs voor sterfte door sigarettenrook bij bezoekers aan bars en kroegen. Dit gaat alleen in het meest negatieve scenario op voor mensen die in een bar werken (daar was deze hele wet ook om te doen, geen rook op de werkplek).

Kijk, ik ben geen voorstander van roken (van mij mogen ze de pakjes nog duurder maken, een verbod tot aan de 18 jaar, eerlijke voorlichting allemaal ) maar ik ben wel erg gekampt tegen bemoeizuchtige en betuttelende overheidsmaatregelen die ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer van burgers.

Dat er niet meer gerookt wordt op de werkplek vind ik terecht daar is ook duidelijk een maatschappelijke basis voor. We vinden tegenwoordig dat zaken als roken en drinken (gelukkig) niet meer thuis horen op de werkplek echter vind ik die regel niet opgaan voor de horeca (en met name de kleine kroegjes). Waarom? De horeca ondernemingen stellen zich ten diensten van de vrijetijdsbesteding van mensen, we vinden het (gelukkig) wel heel acceptabel dat we in ons privéleven vrijer zijn en wel mogen roken en drinken. Nu mogen van mij kroegen best rookvrij zijn maar laat de mensen een keus hebben waar ze hun vrijetijd willen besteden. Het feit dat de rookvrije horeca nooit een succes is geweest geeft aan dat er bij de meeste bezoekers en ondernemers van de horeca geen echte animo is voor de rookvrije kroeg. De wet is dus betuttelend, laat burgers geen keuze, geeft geen ruimte voor marktwerking en wordt bovendien onder valse voorwendselen verkocht aan de burger (die nu denken wel gezond op stap te kunnen).

Het is de zoveelste maatregel die burgers beperkt in hun vrije keuze. Westerse overheden (Amerika voorop) voeren in het kader van volksgezondheid en veiligheid steeds verdergaande maatregelen die slechts schijnveiligheden bieden en maar al te vaak inspelen op angst en onzekerheidsgevoelens van de burger. En owee, als je eens een kritische noot laat horen dan wordt je meteen in het rijtje van de asociale roker, gloeilampgebruiker, iemand die een tube tandpasta mee het vliegtuig in wil nemen gezet. Lekker makkelijk 2 kampen maken maar dat is iets waar ik pas echt ziek van wordt eigenlijk.

En nu ben ik er wel klaar mee.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

djelle wrote:

[

Gelukkig dat er nog rokers bestaan als Linn, die tenminste het elementaire fatsoen erkennen achter het algemene rookverbod.

(quote)

Bedank mijn papa en mama maar die hebben me dit fatsoen van jongs af aan bijgebracht.

Ik vind idd dat je rekening mag houden met mensen die last kunnen hebben van de rooklucht. en als ik zelf aan het eten ben vind ik het ook niet prettig als iemand zijn rook uit zit te blazen. Zelfs ik als roker ga daarvan hoesten en mijn eten smaakt niet meer. In cafe's vind ik het dan ook vreselijk als mijn kleding de volgende ochtend ruikt als een asbak die door de hele stad gebruikt lijkt te zijn. Ikzelf heb namelijk ook een hekel aan kleding die naar rook ruikt en ik doe er dan ook alles aan dat dat bij mij niet het geval is.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

kos wrote:

(quote)

link

.

Haha, zoeits was te verwachten natuurlijk. Hopen dat het standhoudt...

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Max en Joep wrote:

en lang leve de niet-rokers die nu natuurlijk INEENS massaal op allerlei kroegentochten gaan "omdat het kan", toch..................?

Ja en dat je niet ongelofelijk nicotine-stinkend de kroeg verlaat en die lucht die dan nog in je kleren blijft hangen ook al heb je ze gewassen. En het schaadt natuurlijk ook niet de gezondheid van niet-rokers.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Linn wrote:

Bedank mijn papa en mama maar die hebben me dit fatsoen van jongs af aan bijgebracht.

Je was 4 toen je van papa je eerste sigaret kreeg

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

kos wrote:

(quote)

link

.

Hehe, geweldig. Ben alleen bang dat het rechtsmatig niet stand gaat houden. Artikel 6 van onze grondwet in haar volledigheid is namelijk al wat minder gunstig voor de rokers dan ze willen laten blijken:

1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Let vooral op punt twee. Leuk protesterend initiatief, maar gaat waarschijnlijk op niets uitlopen.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Even gegoogled naar het Europese Verdrag voor de Mensenrechten, heeft praktisch dezelfde boodschap. Artikel 9 hieruit:

1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften.

2. De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

link

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Maar dan moet je ook even kijken naar wat bij deze de definitie is van 'godsdienst' en 'godsdienstbeleving'. Makkelijk gezegd, ik kan dan op iedereen gaan plassen onder het mom dat het mijn geloof is, het geloof van de Heilige Pisser.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Maar dan moet je ook even kijken naar wat bij deze de definitie is van 'godsdienst' en 'godsdienstbeleving'.

Inderdaad, want die rokerskerken lijken me meer haarden voor gevaarlijke sektes die structureel schade toebrengen aan de maatschappij en haar onderdanen .

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)

link

.

uiteraard probeert de regering het nu te verbieden.....

voor de islam moeten alle grondbeginselen maar wijken, buigen als knipmessen, maar o wee als een ander eens creatief omspringt met de achterlijkheden in de wetgeving.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Nou nee hoor, regels zijn voor elk geloof hetzelfde.

Maar je stigmatiserende poging is desalniettemin grappig.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Nou nee hoor, regels zijn voor elk geloof hetzelfde.

oh ja?

waarom wordt er in Nederland dan door ministers onderzocht of een halal hypotheek mogelijk is?

waarom wordt een burka dan niet verboden tewrijl het in NL gewoon ijskoud verboden is om je gezicht te bedekken (bivakmuts etc)?

nee, ik ben het helemaal niet met je eens.

en ik bedoel het dan ook helemaal niet grappig.

maar, het is off topic.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Max en Joep wrote:

(quote)

waarom wordt er in Nederland dan door ministers onderzocht of een halal hypotheek mogelijk is?

Waarin zou dat verschillen van een speciale boerenhypotheek?

waarom wordt een burka dan niet verboden tewrijl het in NL gewoon ijskoud verboden is om je gezicht te bedekken (bivakmuts etc)?

Ik sprak dus over dat er geen verschil tussen regels bij verschillende geloven is, niet over verschillen bij regels tussen geloof en bankovervallers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.