- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Psychedelische drugs (m.b.t. film)
Psychedelische drugs (m.b.t. film)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vraag me af of de mensen die drugs gebruiken, of ze ook weten wat ze anderen aandoen...
Zoals?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zoals?
Stel dat dat Franse meisje dit gedaan heeft onder invloed van die drugs. Wat doet ze dan haar directe omgeving zoals ouders, familie, vrienden... aan? Niets?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Natuurlijk wel, maar het is niet zo dat iedereen die paddo's of andere drugs gebruikt meteen van een brug wil springen.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Nee, maar hun gedrag kan wel anders worden (psychose, paranoide etc.). Dat heeft veel invloed op de mensen met wie je omgaat.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nee, maar hun gedrag kan wel anders worden (psychose, paranoide etc.).
Dan heb je het over drugsmisbruik.
Euhm, dat is toch juist het gewilde effect van paddo's? 'Gewoon' gebruik dus.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Psychose lijkt me niet echt het gewilde effect van drugs...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Nee inderdaad. Dat er nog zoveel onwetendheid bestaat over drugs zeg, geen wonder dat er mensen aan dood gaan.
Ik snap Remi niet helemaal. Mocht ik een jointje roken, een paddo eten of een lijntje coke snuiven dan denk ik niet aan wat ik anderen aandoe om de simpele reden dat ik niemand wat aandoe.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik snap Remi niet helemaal. Mocht ik een jointje roken, een paddo eten of een lijntje coke snuiven dan denk ik niet aan wat ik anderen aandoe om de simpele reden dat ik niemand wat aandoe.
Dat vind ik zelf eigenlijk nog het ergste... Als je pado's eet, een jointje rookt, een lijntje snuift enzovoort, dan weet je, als het goed is de consequenties. Mijn vader die blowt heel erg veel en vaak en nog meer dingen, maar het contact is daardoor verbroken, omdat hij geen controle meer had/heeft. Daarom vind ik het ook belangrijk dat er rekening gehouden moet worden met de anderen, omdat je die ook kan kwetsen. Dus ik vraag me echt af: Als drugsgebruikende, weet je dan wel wat je een ander aan kan doen?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat is erg jammer, maar dan heb je het dus over drugsmisbruik. Nogal wat anders dan iemand die maat kan houden en af en toe een jointje rookt en daar dus verder helemaal niemand iets mee aandoet.
Als jij een biertje drinkt denk jij er dan aan wat je anderen aan kan doen?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Psychose lijkt me niet echt het gewilde effect van drugs...
Nou, het zit er op z'n minst dicht tegenaan. Paddo's zijn hallucinerende middelen, daarnaast kunnen er ongetwijfeld wanen bij bestaan (zoals denken dat je kan vliegen), waarmee twee belangrijke aspecten van een psychose al aanwezig zijn. Sowieso is de kern van drugsgebruik dat het contact met de werkelijkheid gestoord raakt. Lijkt me dus een organische psychose.
Mocht ik een jointje roken, een paddo eten of een lijntje coke snuiven dan denk ik niet aan wat ik anderen aandoe om de simpele reden dat ik niemand wat aandoe.
Dat is maar de vraag omdat je het niet in de hand hebt. Zeker bij paddo's is niet te voorspellen wat voor effect het gebruik op je heeft. Doseren is daarbij lastig (elke paddestoel bevat weer een andere hoeveelheid actieve stof).
Het gaat gewoon af en toe mis, dat is het risico dat je neemt. En daarin zie ik eerlijk gezegd veel meer onwetendheid.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Nou, het zit er op z'n minst dicht tegenaan. Paddo's zijn hallucinerende middelen, daarnaast kunnen er ongetwijfeld wanen bij bestaan (zoals denken dat je kan vliegen), waarmee twee belangrijke aspecten van een psychose al aanwezig zijn. Sowieso is de kern van drugsgebruik dat het contact met de werkelijkheid gestoord raakt. Lijkt me dus een organische psychose.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat weet iedereen. Dat gebeurt alleen zelden bij goed gebruik en zelfs als het mis gaat heb je als verstandige paddogebruiker de nodige maatregelen genomen die ervoor zorgen dat je niets kan gebeuren.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Zelfs als het mis gaat heb je als verstandige paddogebruiker de nodige maatregelen genomen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Paddo's zijn niet lichamelijk verslavend en slechts bij hoge uitzondering geestelijk verslavend, je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
En met maatregelen bedoel ik: neem ze op een vertrouwde plek, met vrienden waarvan er één nuchter blijft en doe het alleen als je lekker in je vel zit. Dan kan er, zelfs als je een bad trip krijgt, helemaal niets gebeuren.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
En met maatregelen bedoel ik: neem ze op een vertrouwde plek, met vrienden waarvan er één nuchter blijft en doe het alleen als je lekker in je vel zit. Dan kan er, zelfs als je een bad trip krijgt, helemaal niets gebeuren.
Is sowieso verstandig maar natuurlijk nooit waterdicht. Een balkon heeft misschien niet ieder huis, keukenmessen toch wel. Daar doe je als nuchtere persoon ook niks tegen.
Daarnaast heeft elke stof met een werking ook bijwerkingen. Paddo's zijn heel lastig te doseren en dus loop je het risico een te hoge dosis binnen te krijgen.
En er lopen gewoon een hoop domme mensen rond die op straat paddo's tegen het lijf lopen en het wel eens leuk vinden wat te proberen. Als je de risico's daarvan als maatschappij te groot vindt is er maar één antidotum: een verbod.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het is niet zo dat mensen die een bad trip hebben er meteen alles aan doen om er een eind aan te maken.
Een verhoogde dosis is ook niet zo'n probleem, je trip (en dus ook bad trip) wordt er alleen wat sterker door.
Waarom is alcohol dan nog niet verboden?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Er bestaat geen één verstandige paddogebruiker. Je kunt nog zo voorzichtig doen, maar je raakt toch op den duur verslaafd, dus hoe kan je dan nog verstandig doen?
.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Een verhoogde dosis is ook niet zo'n probleem, je trip (en dus ook bad trip) wordt er alleen wat sterker door.
Naast het gewenste effect (de trip) zijn er echter ook ongewenste, meer lichamelijke effecten. De dosis maakt het gif.
Ik zeg niet dat paddo's verboden moet worden, maar dat het de enige mogelijkheid is als je niet bereidt bent de genoemde risico's te dragen.
Daarnaast zegt het gevaar dat alcohol met zich meebrengt werkelijk niets over de wenselijkheid van een verbod op paddo's.
(Wat mij betreft een waardeloos argument dat helaas onuitroeibaar lijkt.)
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Als jij een biertje drinkt denk jij er dan aan wat je anderen aan kan doen?
Ja, eigenlijk wel. Af en toe een biertje vind ik niet erg en om af en toe aangeschoten te zijn, kan ook leuk zijn. Maar ik wil niet vervelend gevonden worden, omdat ik teveel op heb. Ik irriteer me soms ook aan mensen die dronken zijn.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Verwaarloosbaar. Niets om je druk om te maken.
(Wat mij betreft een waardeloos argument dat helaas onuitroeibaar lijkt.)
Het gaat allemaal om hypocrisie. Een relatief ongevaarlijke drug als paddo's verbieden terwijl alcohol gewoon vrij te verkrijgen is gaat helemaal nergens over.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nou ik zou paddo's niet als ongevaarlijk bestempelen. Je hebt veel minder controle over je gedrag dan bij alcohol (tenzij in zeer grote hoeveelheid) en ook nog de kans op een bad trip. Wat echt niet leuk is kan ik je (uit ervaring) vertellen. Dan kan je hele gekke dingen gaan doen.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Zowiezo voorrzichtig zijn met drugs, zeker de jongsten onder ons, wacht aub tot je er wat meer over weet en er klaar voor bent als je dan toch wil gebruiken.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Gaat het verbod nou door of niet? Vanmiddag in de winkel zag ik vlug een kop in de niet altijd betrouwbare Telegraaf dat het definitief is, maar in mijn eigen krant kan ik er niets over terugvinden.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het zou een achterlijke blunder zijn, maar verbaasd ben ik er niet over.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Vind eRCee hier enkele verstandige dingen zeggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeker niet negatief sta tegenover een verbod.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
www.petitiononline.com/paddovb[/url]
Je kent het wel, briefje naar Tweede Kamer etc. Excuses voor offtopic posts.
Apocalypse Now
-
- 176 messages
- 338 votes
Nou ik zou paddo's niet als ongevaarlijk bestempelen. Je hebt veel minder controle over je gedrag dan bij alcohol (tenzij in zeer grote hoeveelheid) en ook nog de kans op een bad trip. Wat echt niet leuk is kan ik je (uit ervaring) vertellen. Dan kan je hele gekke dingen gaan doen.
wat houdt zo'n bad trip in?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Nou, vandaag zo'n ding gehad, maar dat was wel bijzonder teleurstellend. Zo goed als geen reactie..