• 178.173 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.591 votes
Profile

R.I.P.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

Omdat we dit in Zanzibar en dat soort landen wel vaker zien. Daar zinken wekelijks veerboten. .

.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ga je me nu proberen wijs te maken dat er bij Afrikaanse kusten niet regelmatig boten zinken met flink wat (teveel) mensen erop?

@ Meneer Bungel, waar zie je me dat laatste zeggen? Je mag van mij rip-en wat je wil, alleen zal ik het sneller doen bij iets vreemds zoals een bioscoopaanslag dan bij iets wat constant gebeurd. Sowieso ben ik overigens niet van het rip-en hier, nabestaanden lezen het toch niet.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

@ Meneer Bungel, waar zie je me dat laatste zeggen?

Nou, een klein stukje terug... En hier nog een keer:
Ajax&Litmanen1 wrote:

...alleen zal ik het sneller doen bij iets vreemds zoals een bioscoopaanslag dan bij iets wat constant gebeurt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja, dat zei ik net toch ook? Ik vind zoiets schokkender omdat het vrij zeldzaam is, itt bijvoorbeeld een gezonken boot bij de kust van Afrika. Zeker net zo erg, maar het komt vaker voor en -hoe triest ook- dan is het minder interessant.

Maar nogmaals, ik ben niet van het rip-en eerlijk gezegd. Dan gaat er een 98 jarige actrice dood en dan lees ik hier alleen RIP. Moet iedereen zelf weten, maar ik zie er het nut al niet zo van in.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind zoiets schokkender omdat het vrij zeldzaam is, itt bijvoorbeeld een gezonken boot bij de kust van Afrika. Zeker net zo erg, maar het komt vaker voor en -hoe triest ook- dan is het minder interessant.

Ajax en Litmanen (nummer één) vindt een incident schokkender dan tragedies die zich met regelmaat voltrekken, omdat het incident zeldzaam is.

Een mensenleven is belangrijk en het is schokkend wanneer iemand dood gaat, behalve als het Afrikanen zijn, want die gaan zo vaak dood, daar is geen lol meer aan. Niet interessant genoeg.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

Zeker net zo erg

Dat is een nuance die eerder totaal niet uit de verf kwam, als die al te herkennen moest zijn.

Ajax&Litmanen1 wrote:

Maar nogmaals, ik ben niet van het rip-en eerlijk gezegd. Dan gaat er een 98 jarige actrice dood en dan lees ik hier alleen RIP. Moet iedereen zelf weten, maar ik zie er het nut al niet zo van in.

Het nut (van dit topic in ieder geval) is mede dat je kennis kan nemen van wie er binnen de wereld van de film (of muziek, of anderszins) niet meer onder ons is. Als je niet wilt rip-en, dan doe je het niet, daarin wil ik je nergens van overtuigen...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Ajax en Litmanen (nummer één) vindt een incident schokkender dan tragedies die zich met regelmaat voltrekken, omdat het incident zeldzaam is.

Een mensenleven is belangrijk en het is schokkend wanneer iemand dood gaat, behalve als het Afrikanen zijn, want die gaan zo vaak dood, daar is geen lol meer aan. Niet interessant genoeg.

Wat een enorme onzin. Ik vind elke dood vervelend, maar het ene nieuws shockeert nu eenmaal meer dan het andere nieuws, omdat het vaker voorkomt en het, hoe naar ook, meer went. Maar ik geef geen waardeoordeel over iemand zijn dood, want het is altijd naar. Verder vind ik termen als ''geen lol meer aan'' zwaar ongepast, ook al bedoel je het cynisch. Je zit me een belachelijk stempel daarmee aan te praten. Volgens mij is het voor normale users wel duidelijk wat ik bedoelde, niks kwalijks of hatelijks dus.

@meneer bungel

Het nut (van dit topic in ieder geval) is mede dat je kennis kan nemen van wie er binnen de wereld van de film (of muziek, of anderszins) niet meer onder ons is. Als je niet wilt rip-en, dan doe je het niet, daarin wil ik je nergens van overtuigen...

Dat snap ik, is ook een handig en interessant topic om op de hoogte te blijven.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

The Oceanic Six wrote:

Volgens mij is het voor normale users wel duidelijk wat ik bedoelde, niks kwalijks of hatelijks dus.

Dat je het niet hatelijk bedoelt snap ik heus wel, en de discussie of een westerse dode erger of schokkender is dan een Afrikaanse dode heb ik eerder gevoerd en die is ook geëindigd met het "feit" dat westerse doden schokkender zijn.

Ik snap dat nog steeds niet, maar ik ben dan ook geen normale user, blijkbaar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ach, dat van normale user had ik beter niet moeten zeggen, maar ik vond je opmerking vrij vervelend omdat ik het veel minder kwalijk bedoelde. En ook zeg ik nergens dat een Afrikaanse dode minder erg is. Ik zeg dat de ene ramp of het ene ongeluk meer hier mensen laat schrikken dan iets anders. Net als we hier ook niet geshockeerd zijn van een verkeersdode. Komt hier ook vaker voor, valt daardoor wat minder op. Maakt het niet minder erg, maar dat was dan ook nooit de discussie. Voor mij is ieder mensenleven wel degelijk evenveel waard.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Een veerbootramp in Zanzibar waar 150 doden vallen moet het doen met twee teletekst berichtjes terwijl eenzelfde ramp in Italie waar iets minder dan 35 doden vallen een half jaar lang in het nieuws is.

Het klinkt wrang, maar wanneer het in het Westen gebeurt besteed de media er veel meer aandacht aan. Daar ligt het grootste probleem eigenlijk. Dus eigenlijk heeft A&L gelijk, hoe crux het misschien ook klinkt. Hij bracht het misschien alleen even niet zo subtiel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Subtiliteit is ook geen punt waar ik heel sterk in ben

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Schietpartij in Noorwegen was gisteren ook alweer een jaar geleden. Dat zijn toch zaken die veel langer in mijn herinnering blijven dan de dagelijkse doden die vallen in Irak, Aghanistan, Afrika etc. Het staat voor mij letterlijk en figuurlijk wat verder weg van mij. Elke dode is erg, maar ik vind dat je best kan zeggen dat de ene gebeurtenis je meer raakt dan de ander. Ben overigens benieuwd of de Afrikaanse media veel aandacht schenken aan zaken die misgaan in Europa hoor.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

@ deze 'discussie': r.i.p..

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

@rep_robert: Zoals ik al eerder zei. Dat is niet helemaal waar. Er is wel degelijk aandacht aan besteed sinds woensdag, de dag dat deze ramp plaatsvond. Het is diverse malen op het journaal geweest en er is uitgebreid aandacht besteed aan onder andere het Nederlandse stel wat is omgekomen en aan de Nederlandse overlevenden. Afgelopen zaterdag hebben overlevenden, als ik me niet vergis bij het journaal of Eenvandaag, verslag gedaan van hoe zij het hebben ervaren. En dan heb ik het nog niet eens over nieuwssites op internet. Erg onterecht om nu net te doen dat er geen aandacht voor was.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

De mens houdt nu eenmaal van sensatie. Ook al waren er geen doden of gewonden gevallen bij die gekapseisde veerboot in Italië, dan nog had het veel meer aandacht gekregen dan het ongeval in Zanzibar.

In Nederland vallen gemiddeld 2 verkeersdoden per dag, daar lees je in dit topic ook nooit wat over. Tenzij het een "bijzonder" (oftewel sensationeel) ongeval is. Iets wat met grote regelmaat gebeurt wordt als normaal beschouwd en krijgt dus ook weinig aandacht.

• 10972 messages
  • 2791 votes

Regisseur en schrijver Frank Pierson die een Academy Award heeft gewonnen voor Dog Day Afternoon (1975) en genomineerd voor de screenplay van Cat Ballou (1965) en Cool Hand Luke (1967) is op 87-jarige leeftijd overleden.

Tevens heeft hij een Emmy Award gewonnen voor Truman (1995) en Conspiracy (2001) en was hij van 2001 t/m 2005 de president van AMPAS (Academy of Motion Pictures Arts and Science).

(afbeelding)

Bron

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

R.I.P.

Dog Day Afternoon en Conspiracy zijn geweldige films.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

R.i.p..

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Frank Pierson

Mooie titels heeft hij op zijn palmares.

Dog Day Afternoon is zo ongeveer nummer elf uit mijn top tien.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Wat een discussie hier trouwens... Elke dode is er een te veel, of die dode nou bekend is of niet, uit Afrika komt of bij je om de hoek woont. Het idee van dit topic is toch dat je kunt/mag stilstaan bij een overledene, wie dat ook wezen mag. Als het je maar raakt op de een of andere manier.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

BenicioDelToro wrote:

Wat een discussie hier trouwens... Elke dode is er een te veel, of die dode nou bekend is of niet, uit Afrika komt of bij je om de hoek woont. Het idee van dit topic is toch dat je kunt/mag stilstaan bij een overledene, wie dat ook wezen mag. Als het je maar raakt op de een of andere manier.

Hier sluit ik mij volkomen bij aan.

• 10972 messages
  • 2791 votes

Sherman Hemsley is op 74-jarige leeftijd overleden. Hij was vooral bekend voor zijn rol in de sitcom The Jeffersons.

(afbeelding)

Bron

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

RIP. Moest altijd erg om hem lachen in the Fresh Prince of Bel Air(judge Carl Robertson)

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Acteur CHAD EVERETT overleden

NOS Nieuws - Acteur Chad Everett (75) overleden

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

R.I.P. Chad Everett

(afbeelding)

Chad (links) samen met Ana Martin en Robert Taylor in een van mijn favoriete westerns, Return of the Gunfighter (1967)

(afbeelding)

congo

• 898 messages
  • 0 votes

RIP Sherman Hemsley

RIP Chad Everett.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Sherman Hemsley

RIP Chad Everett

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.