- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13414 votes
Satoshi Kon dood
Satoshi Kon director of such Anime classics as Perfect Blue, Tokyo Godfathers, Paranoia Agent and Paprika has died at the age of 47.
Kon started his career as a manga artist and editor in Young Magazine, and then made his screenwriting debut with 'Magnetic Rose, a section of the anthology film Memories. Kon made his directorial debut film, Perfect Blue, in 1997, followed by Millennium Actress, Tokyo Godfathers, Paprika and the television series Paranoia Agent. He had been at work on his fifth film, The Dream Machine since 2008.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Satoshi Kon dood
Satoshi Kon director of such Anime classics as Perfect Blue, Tokyo Godfathers, Paranoia Agent and Paprika has died at the age of 47.
Kon started his career as a manga artist and editor in Young Magazine, and then made his screenwriting debut with 'Magnetic Rose, a section of the anthology film Memories. Kon made his directorial debut film, Perfect Blue, in 1997, followed by Millennium Actress, Tokyo Godfathers, Paprika and the television series Paranoia Agent. He had been at work on his fifth film, The Dream Machine since 2008.
Enig idee waar hij aan overleed? Hij was nog bezig met een film, dus het lijkt me een onverwachte dood.
Toch zeer jammer dit. Interessante regisseur. Mijn bachelor-scriptie Media & Cultuur die ik twee maanden geleden afronde ging over animatie en Kon's Perfect Blue speelde een hoofdrol in die scriptie. Heb me veel in de man verdiept (heb ook een boek over hem hier liggen) en ik denk dat hij nog zeker wat goede films in zich had. Perfect Blue is tot een van mijn favoriete animatiefilms gaan behoren en ik wil Paprika en vooral Millenium Actress nog eens herkansen.
Rust in vrede.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13414 votes
Enig idee waar hij aan overleed? Hij was nog bezig met een film, dus het lijkt me een onverwachte dood.
ik meen dat ik ergens had gelezen dat het kanker was, maar ik kan niet meer terugvinden waar
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Volgens dit artikel aan kanker inderdaad:
R.I.P.: Satoshi Kon (1963-2010)? (Confirmed) - Cinematical
RIP Satoshi.
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Nogal onverwacht nieuws, een prima regisseur!
R.I.P. Satoshi Kon
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Echt vreselijk nieuws. Ik weet nog dat ik een week geleden mij afvroeg waar Kon mee bezig was na Paprika, en dat ik erg enthousiast was dat er weer een nieuwe film verscheen... Echt een geweldige regisseur waar ik zeer veel respect voor heb.
R.I.P.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Zeer jammer, hoewel wat mij betreft z'n beste werk wel in het verleden lag. Bracht toch zeker iets unieks in het animewereldje.
R.I.P.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Hier nog een stukje met wat beeldmateriaal:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
(nu met foto)
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
RIP
Jammer, had best nog wat films mogen maken.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Erg jammer. Was geen groots fan, maar was wel een regisseur die ik altijd volgde.
R.I.P
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Satoshi Kon overleden? Ai, dat is een zwaar verlies voor de liefhebbers van de animatiefilm.
Met "Perfect Blue" en vooral "Paprika" heeft hij schitterende animatiefilms gemaakt.
R.I.P.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
R.I.P. Ton van Duinhoven en Conny Stuart (96!)
Van Duinhoven zie je tegenwoordig nogal vaak op Hilversum Best langskomen.
Knap wat die man allemaal gedaan heeft.
Conny Stuart is natuurlijk een van dé Nederlandse musical-coryfeeën.
Maar was ooit ook (éénmalig) Saartje, in de Swiebertje TV serie (1961)
Wie weet dat nog?
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
pfoe, dat zijn 2 groten die gegaan zijn.
nou Jaap Swart eindelijk opsodemietert van TvD : heerlijke kolder 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ton van Duinhoven heeft wel een mooie leeftijd behaald.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Connie Stuart
RIP Ton van Duinhoven
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Judoka schokte in 1964 gastland Japan
Anton Geesink (76) overleden

UTRECHT - Judolegende Anton Geesink is op 76-jarige leeftijd overleden. Geesink was al langere tijd ziek.
Anton Geesink. Geesink wist in 1961 als eerste niet-Japanner de wereldtitel in de zwaarste klasse te veroveren. Ook in 1965 was de Utrechtse judoka de beste van de wereld. In 1964 stuntte hij door in Tokio olympisch goud te veroveren toen hij won van de Japanner Akio Kaminaga.
De judoka werd in totaal 21 keer Europees kampioen en won ook vele nationale titels. Anthonius Johannes (Anton) Geesink werd in Utrecht geboren op 6 april in 1934 en werd 76 jaar oud.
Geesink werd na zijn sportieve carrière actief als bestuurder in de sportwereld. Sinds 1987 maakte hij deel uit van het Internationaal Olympisch Comité (IOC).
![]()
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Misschien wel interessant, en voor velen onbekend; Geesink speelde een bijrol in de film Rififi in Amsterdam (1962).
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
RIP Connie Stuart
RIP Ton van Duinhoven
RIP Anton Geesink.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
RIP Connie Stuart
RIP Ton van Duinhoven
RIP Anton Geesink.
Het gaad weer hard de laaste tijd. Jongens toch...
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Drie Nederlandse 'boegbeelden' die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselden.
R.I.P. Anton Geesink.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.