• 178.457 movies
  • 12.237 shows
  • 34.024 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.158 votes
Profile

R.I.P.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

i.Ron S. wrote:

Bruno S. (schleinstein) is overleden op 11 augustus. Hij was hoofdrolspeler in de Werner Herzog films 'The Enigma of Kaspar Hauser' en 'Stroszek'. Hij werd 78 jaar.

Stroszek heb ik gezien en daarin was hij gedenkwaardig. Schijnbaar ook een merkwaardig mannetje in werkelijkheid. R.I.P.

starbright boy (moderator films)

• 22413 messages
  • 5077 votes

Zo, Bruno S. dood.

Zijn er eigenlijk acteurs met een even klein ouevre die toch net zo beroemd (in bepaalde kringen dan) zijn als hij?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Rare vraag misschien. Maar is dit topic alleen voor filmgerelateerde overledenen of voor iedereen met wat bekendheid?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

starbright boy wrote:

Zo, Bruno S. dood.

Zijn er eigenlijk acteurs met een even klein ouevre die toch net zo beroemd (in bepaalde kringen dan) zijn als hij?

James Dean natuurlijk.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Justinw wrote:

Rare vraag misschien. Maar is dit topic alleen voor filmgerelateerde overledenen of voor iedereen met wat bekendheid?

Aangezien dit topic in de sectie 'Algemeen' van het forum staat, is er ook plaats voor mensen die niets met film te maken hebben.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Dat is schrikken zeg.

Hij had al eerder een hartaanval gehad.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Conny Mus (59) overleden

(afbeelding)

AMSTERDAM - Verslaggever Conny Mus (59) is tijdens zijn vakantie in Nederland overleden aan een hartaanval. Mus werd vooral bekend als het vaste gezicht van RTL Nieuws in Israël en omringende landen.

De correspondent voor RTL was sinds het allereerste begin in 1989, bij RTL Veronique, bij de zender betrokken. Daarvoor werkte hij al als freelancer voor de publieke omroepen en buitenlandse televisiestations als de BBC en CNN. Meer dan 20 jaar versloeg hij voor RTL Nieuws het nieuws uit het Midden-Oosten vanuit zijn standplaats Jeruzalem.

"RTL verliest met het overlijden van Conny Mus niet alleen een zeer gewaardeerde en geliefde collega, maar ook een gedreven en onverschrokken journalist", zo laat de zender weten in een verklaring.

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws: "Conny Mus was een icoon van het RTL Nieuws. Een man van het eerste uur. Een buitengewoon goede en bevlogen journalist, een voorbeeld voor veel collega's. Daarnaast was hij een lief en geweldig mens. Een trouwe vriend. En hij had heel veel vrienden. Zowel binnen RTL als daarbuiten. Iedereen hield van Conny. We zullen hem zo ontzettend missen."

De zender laat weten inmiddels steun te hebben betuigd aan de partner en familie van Conny.

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Whoah, wat erg.

Spijtig nieuws. Sympathiek man

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

*Mompelt iets over dooie mus*

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

R.I.P. Conny Mus

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Rust zacht Conny.

Wij zagen hem hier ook regelmatig in de huiskamer want hij was ook correspondent voor de Vlaamse zenders VTM en VRT.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

R.I.P. Conny Mus.

Moest altijd aan een vrouw denken als ik zijn naam hoorde.

Sympathieke man.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja daar schrik ik wel van. Ik zag hem laatst toevallig nog bij zijn nieuwe vriendin in Nederland in dat programma ik kom bij je eten of zo op RTL4.

Aardige gast en hij had ook wel weer zin om naar Israël te gaan. Hij zei ook dat het echt ooit goed gaat komen tussen Israël en Palestina. Misschien krijgt hij nog eens gelijk ook.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

R.I.P. Conny Mus!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Vreselijk, zo jong ook nog. Zeer gerespecteerd verslaggever.

Ajax&Filmfreak

• 3365 messages
  • 3730 votes

R.I.P. Conny Mus

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

R.I.P. Conny Mus. Kon meestal wel goed vertellen wat er gebeurde in Isräel.

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

R.I.P. Conny Mus. Ik vond hem 1 van de opvallenste correspondenten van RTL nieuws. Je kon het gewoon voelen hoe die man betrokken was bij Israel.

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Conny Mus was zonder meer een van de bekendste correspondenten. Je wist meteen Conny Mus = Israel en Midden-Oosten. Net zoe goed als je jarenlang wist Peter d'Hamecourt = Rusland.

Ik vind het wel jammer dat tegenwoordig als een bekende Nederlander overlijdt, de tv er zo veel aandacht aan besteedt, dat je aan iemand voor wie je gedurende zijn leven respect had, daarna een beetje een hekel krijgt. Zo zag ik - ik geloof bij RTL Boulevard - Connie Mus die vertelde van een vervelende practical joke die hij eens ten koste van iemand anders had uitgehaald en die hij blijkbaar zelf erg grappig vond. Vervolgens bracht hij de gemeenplaats 'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd' als zijn levensfilosofie te berde. Daarmee daalde hij postuum toch wel een beetje in mijn achting.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Conny Mus

RIP Charles Haddon

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Bombong wrote:

Conny Mus was zonder meer een van de bekendste correspondenten. Je wist meteen Conny Mus = Israel en Midden-Oosten. Net zoe goed als je jarenlang wist Peter d'Hamecourt = Rusland.

Ben nooit een rtl-nieuwskijker geweest, dus Israel was voor mij altijd Eddo Rosenthal.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Het zal best een goede journalist zijn, maar ik plaatste onbewust altijd direct vraagtekens bij de objectiviteit van Rosenthal.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Waarom? ik bedoel, begrijp je wel, maar Conny Mus had dat dan toch ook.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Rosenthal is een Jood toch en Mus weet ik eigenlijk niet??

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Ook.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

starbright boy wrote:

Zo, Bruno S. dood.

Misschien Chief Dan George

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

kos wrote:

Ook.

Nope:

Enkele jaren geleden zorgde Mus voor controverse door te stellen 'Joodse correspondenten moet je niet in Israël neerzetten. Die zijn te betrokken.' Waarop correspondent Eddo Rosenthal counterde "Mus valt nooit de inhoud van het werk van zijn joodse collega's aan, hij kijkt alleen naar hun afkomst."

Op zijn website staat (nog) een mooi artikel van hem over dat gegeven.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Hm.. vreemd, hoe kom ik daar nou bij dan? Hij had alleen een Joodse vrouw lees ik.

Mr. Eddy

• 219 messages
  • 771 votes

Tragisch zeg! Ik zie het nu pas.

R.I.P. Conny Mus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.