- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik zal het mijn oude vriend Wim Lindner eens vragen. Die weet dat soort dingen vaak.
Brix
-
- 19683 messages
- 5119 votes
Dat is vriendelijk Stephan.
Misschien lukt het wel.
Ik herinner mij het gezicht van de hoofdacteur ook nog wel, nu nog zijn naam erbij zien te vinden.
Het was geen echt bekende acteur.
Ik zal eens diep moeten nadenken.
(Maar zo'n kleine 45 á 50 jaar na datum, valt niet mee)
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nog niet eens genoemd hier...
RIP Piet Meerburg (1919-2010), oprichter van Kriterion en het Nederlands Historisch Filmarchief (nu het Filmmuseum). Daarnaast ook nog eens een verzetsheld tijdens WO II.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Duitse regisseur Werner Schroeter (65) overleden
De 65-jarige Duitse film- en theaterregisseur Werner Schroeter is in de nacht van maandag op dinsdag overleden. Schroeter was een van de prominente cineasten van de Neue (ook wel: Junge) Deutscher Film, de stroming van auteursfilms met vaak politieke of maatschappijkritische inslag.
Tot die stroming, die haar hoogtepunt kende in de jaren zeventig, worden ook Fassbinder, Wenders, Herzog, Schlöndorff, Edgar ’Heimat’ Reitz en Hans-Jürgen Syberberg gerekend.
Schroeter, een gepassioneerd operaliefhebber, maakte films met artistieke inslag. Zo werd zijn eerste meesterwerk, 'Der tod der Maria Malibran', in 1972 op Documenta 5 in Kassel vertoond.
Op de Berlinale 2010 werd de regisseur nog bekroond met de Teddy Award (de holebiprijs) wegens zijn 'radicale expirementeerdrang'. Twee jaar daarvoor kreeg hij op de Mostra in Venetië de speciale prijs van de jury voor zijn 'innoverend, compromisloos en vaak provocerend werk'.
Gouden Beer
Een van de weinige films van Schroeter die - zelfs toen niet-Hollywoodfilms nog vaak in de bioscoopzalen werden vertoond - enig commercieel succes had, was 'Palermo oder Wolfsburg', over de problematiek van de Italiaanse gastarbeiders. Met die film veroverde hij in 1980 de Gouden Beer op de Berlinale. Schroeter draaide ook 'Malina' (met Isabelle Huppert in de hoofdrol) en het drieluik 'Regno di Napoli'.
Als acteur vertolkte hij enkele bijrollen in films van zijn vriend Rainer Werner Fassbinder, waaronder de vermaarde tv-reeks 'Berlin Alexanderplatz'.

Bron: Nieuwsblad.be
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
RIP Werner Schroeter
Gisteren nog even bij stil gestaan in het topic bij Palermo oder Wolfsburg
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
AMSTERDAM - Peter Steele, frontman van de Amerikaanse gothic metalband Type O Negative, is overleden.
Dat meldt de Amerikaanse radiozender KNAC, op basis van bronnen binnen de band.
De zanger zou woensdag overleden zijn aan hartfalen. Steele zou voor zijn overlijden al enkele dagen ziek geweest zijn. Hij is 48 jaar geworden.
Bron: www.nu.nl
Spijtig...
R.I.P. Peter Steele
606
-
- 23876 messages
- 12268 votes
R.I.P.
Piet Meerburg
Werner Schroeter
Peter Steele,
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Deze twee miste ik nog op de site:

Esther Gorintin, geboren Esther Gorinsztejn (Sokółka, 24 januari 1913 - 11 januari 2010) was een Frans actrice van Poolse afkomst.
Esther Gorintin debuteerde pas in 1998, toen zij al 85 jaar was, met regisseur Emmanuel Finkiel, die haar engageerde voor de rol van een oude Joodse dame, die Russisch, Jiddisch en Frans sprak, in de film Voyages. Vervolgens speelde zij nog mee in 10 films, onder meer een hoofdrol in Depuis qu'Otar est parti... van Julie Bertucelli).

James Aubrey (28 August 1947, Klagenfurt, Austria - 8 April 2010)
Eigenlijk vooral bekend door zijn vertolking van 'Ralph' in 'Lord of the Flies (1963)'.
narva77 (crew films)
-
- 12734 messages
- 6540 votes
R.I.P.
Piet Meerburg (moet een Groots man geweest zijn!)
Werner Schroeter
Peter Steele
Esther Gorintin
James Aubrey ("Lord of the Flies" (1963) ooit zélf toegevoegd op MM; mooie film!)
Peter Steele, frontman van de Amerikaanse gothic metalband Type O Negative, is overleden.
Gothic-Metal?
Uit Amerika?
Ha, laat me niet lachen! Bijna net zo nep als Evanescence.
Nee sorry, Gothic-Metal hoort uit Europa te komen, niet uit een land zonder geschiedenis en cultuur...
Maargoed, da's weer een andere discussie die we hier beter niet kunnen gaan voeren.
narva77 (crew films)
-
- 12734 messages
- 6540 votes
Deze twee miste ik nog op de site:
Esther Gorintin, geboren Esther Gorinsztejn (Sokółka, 24 januari 1913 - 11 januari 2010) was een Frans actrice van Poolse afkomst.
....Vervolgens speelde zij nog mee in 10 films, onder meer een hoofdrol in Depuis qu'Otar est parti... van Julie Bertucelli).
11 januari??
Dat is al een poosje geleden.
Ik heb "Depuis qu'Otar est parti..." ook nog op DVD liggen. Misschien binnenkort maar eens kijken.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Mali actor Sotigui Kouyate dies aged 74
Malian screen star Sotigui Kouyate, who was named best actor at the Berlin Film Festival last year, has died in Paris at the age of 74.
Kouyate won the award for playing a French Muslim waiting for news of his son in the wake of the 7/7 bombings in the film London River.
A former professional footballer, the actor began his career on stage as a favour to a friend. He also had a long association with UK theatre director Peter Brook. The pair collaborated on a 1983 screen production of Indian epic tale the Mahabharata.
Kouyate wrote and staged a number of plays himself, and was the founder of the Mandeko Theatre in the Malian capital Bamako. Kouyate, whose parents came from a long line of griots - or traditional storytellers - was also made an officer of arts and letters by the French government at the Cannes Film Festival in 2009.

Bron: BBC News
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Talent Veendam verongelukt Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Een speler van het beloftenteam van eerstedivisionist BV Veendam is woensdagavond om het leven gekomen bij een verkeersongeluk bij Coevorden. Dat meldt RTV Noord. Het gaat om de 20-jarige Stephen Thomasia. Het is nog onduidelijk wat er precies is geberurd. Bij het ongeluk waren vier auto's betrokken. Er waren meerdere gewonden.
Voor de wedstrijd komende vrijdagavond tegen Go Ahead Eagles wordt een minuut stilte in acht genomen.

Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Oud-olympisch kampioene Lavrova verongelukt MOSKOU - Tweevoudig olympisch turnkampioene Natalia Lavrova is vrijdag verongelukt. De Russin zat bij haar zus in de auto die 700 kilometer ten zuidoosten van Moskou frontaal op een ander voertuig botste. Beide inzittenden overleden ter plekke. Lavrova won goud op het onderdeel ritmische gymnastiek bij de Spelen van 2000 in Sydney en 2004 in Athene.
Lavrova was in Rusland werkzaam als turncoach. Ze is 25 jaar geworden.

speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Mijn hemel wat een tragische ongelukken met jonge sportmensen. R.I.P. Stephen Thomasia en Natalia Lavrova
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Inderdaad, veel verkeersongelukken de laatste tijd.
Brix
-
- 19683 messages
- 5119 votes
R.I.P.
Dede Allen
(revolutionaire film-editor)
Dede Allen, Pioneering Film Editor, Dies at 86 - Obituary (Obit) - NYTimes.com
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Nog even een opvallend en treurig overlijdens bericht:
De 33-jarige Ann Vervoort, voormalige zangeres van de succesvolle Belgische internationale danceformatie Milk Inc., is donderdagnacht thuis in het Limburgse Houthalen-Helchteren overleden. De omstandigheden van haar dood zijn volgens 'Het Laatste Nieuws' nog niet opgehelderd, wel is er bekend dat er "veel drugs en drank mee gemoeid zouden zijn" zo schrijft de krant
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
De zangeres in die clip is Linda Mertens.
Brix
-
- 19683 messages
- 5119 votes
@ IcU:
voor de duidelijkheid:
In het clipje van Milk Inc.dat je geplaatst hebt is NIET Ann Vervoort , maar (mijn favoriete) Linda Mertens te zien.
(Ann Vervoort was al bijna 10 jaar niet meer bij Milk Inc.)
Brix
-
- 19683 messages
- 5119 votes
Oei, nu klopt jouw clipje wél, en mijn correctie niet meer... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.