• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.400 votes
Profile

R.I.P.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Actrice JENNIFER JONES is op 90 jarige leeftijd in Mailibu (VS) overleden.

(afbeelding)

(Novum/AP) - Jennifer Jones is donderdag op 90-jarige leeftijd overleden in haar huis in Malibu. Dat heeft haar woordvoerder bekendgemaakt. De actrice won in 1943 een Oscar voor haar rol als non in 'The song of Bernadette'.

Jones stierf een natuurlijke dood, vertelt haar zegsvrouw. De actrice was een grote ster in Hollywood in de jaren veertig en vijftig. Haar bekendste rollen speelde ze onder meer in de films 'Duel in the sun' en 'Love is a many-splendored thing'.

Jones trouwde drie keer en was sinds 1993 weduwe. De actrice hield niet erg van aandacht. In 1957 verklaarde ze haar gedrag: "De meeste interviewers willen je privéleven uitdiepen, daar houd ik niet van. Ik respecteer ieders privacy en ik vind dat die van mij ook gerespecteerd moet worden."

De laatste jaren van haar leven was Jones directrice van het Norton Simon Museum in Californië, opgericht door haar derde man.

(afbeelding)

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13407 votes

RIP Jennifer Jones

Beat the Devil en Stazione Termini; twee enorm ondergewaardeerde klassiekers.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Jennifer Jones

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

R.I.P Roy Disney.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

R.I.P. Jennifer Jones

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mooie leeftijd bereikt.

R.i.p.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mooie leeftijd inderdaad. Ik wist niet eens dat ze nog leefde eigenlijk. Haar Oscarwinnende rol vond ik persoonlijk erg matig, maar in Beat the Devil deed ze het erg leuk. Verder zag ik haar volgens mij nog nergens in. Ik wil Duel in the Sun nog wel graag zien.

R.I.P.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dan O'Bannon 1946-2009

Sci-fi screenwriter dies, aged 63

Source: Ain't it Cool

(afbeelding)

Dan O'Bannon, the sci-fi and horror screenwriter behind some of the genres' most recognisable titles, has died in Los Angeles following a short illness. He was 63.

A USC graduate in the same year as John Carpenter, O'Bannon was instrumental in Carpenter's cracking (and crackpot) first feature Dark Star, serving as co-writer, FX supervisor, production designer and editor, and playing Sgt Pinback (who turns out not to be Sgt Pinback at all). O'Bannon is the one who chases the beachball alien all over the spaceship; an idea that would sort of resurface later...

O'Bannon did some FX work on Star Wars in 1977, but is best known for kickstarting a different franchise. While authorship of Alien as we know it today is down to a number of people, there's no question that O'Bannon's Star Beast screenplay set the ball rolling, and he brought many of his colleagues from Alejandro Jodorowsky's aborted Dune to the project. The rest is movie history.

He wrote Blue Thunder and Life Force, and had two cracks at Philip K Dick, adapting We Can Remember It For You Wholesale and Second Variety into Total Recall and Screamers. Some say his Moebius-illustrated Heavy Metal comic The Long Tomorrow was a big visual influence on Blade Runner.

His Soft Landing and B-17 segments of the 1981 Heavy Metal movie were well-received, And he directed twice, fronting the fondly-remembered George Romero knock-off/parody Return of the Living Dead in 1985, and The Resurrected in 1992: an adaptation of HP Lovecraft's The Case of Charles Dexter Ward.

His screenplays were often reworked, much to his chagrin (particularly Blue Thunder, which lost most of its politics) but his legacy is without doubt. Just like Pinback, he had something of value to contribute to this mission.

Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik zijn naam kende, maar zijn bijdrage aan de science-fictionfilm is toch duidelijk niet gering.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

R.I.P.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Dan O'Bannon

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5747 votes

Een mooie ode aan alle overledenen van 2009.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Het is eigenlijk nogal een jaar geweest met verschillende plotselingen overlijdens. Mooi filmpje trouwens. Deze zijn ook gegaan in 2009:

Lei Clijsters, Nand Buyl, Michael Jackson, Yasmine, Felice, Simon Vinkenoog, Willy DeVille, Les Paul, Jef Nys, Manu Verreth, Pim Koopman, Frank Vandenbroucke, ... en vele anderen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

hey, Sidney Chaplin (zoon van en ook acteur) had ik gemist dit jaar! R.I.P.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Sidney Chaplin

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

R.I.P. Jennifer Jones

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Jammer dat ze die "in memoriam"-filmpjes al begin December maken,dan staan de mensen die in december overlijden er niet meer op.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

R.I.P. Jennifer Jones en Sidney Chaplin.

geronimo

• 1955 messages
  • 0 votes

RIP Brittany Murphy

Kon 't nieuws niet geloven! Gisteren nog The Dead Girl gekeken

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

R.I.P. Dan O'Banon. Dank voor Dark Star, Alien & Total Recall

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

R.I.P. Brittany Murphy, weer iemand zo jong overleden dit jaar.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Brittany Murphy. Ben echt in shock. Heel onverwachts en ze was nog zo jong. Vind het toch opmerkelijk hoe zo'n jong en ogenschijnlijk gezond iemand een hartstilstand kan krijgen...

Ook RIP Jennifer Jones, Dan O'Bannon en Sidney Chaplin.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

RIP Brittany Murphy

FL88

• 241 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Het is eigenlijk nogal een jaar geweest met verschillende plotselingen overlijdens. Mooi filmpje trouwens. Deze zijn ook gegaan in 2009:

Lei Clijsters, Nand Buyl, Michael Jackson, Yasmine, Felice, Simon Vinkenoog, Willy DeVille, Les Paul, Jef Nys, Manu Verreth, Pim Koopman, Frank Vandenbroucke, ... en vele anderen.

Goed dat Willy DeVille hier nog even wordt genoemd. Wat een (muzikale) held!

Bericht over het overlijden van Brittany Murphy kwam echt als een schok en zet je toch ook aan het denken over jezelf. Zeer triest allemaal dit.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

RIP Brittany Murphy. Ook al ken je die mensen niet persoonlijk, het is toch even schrikken als zo'n jong (bekend) iemand sterft.

DieGo

• 5808 messages
  • 2366 votes

Schrok er ook even van inderdaad, zoiets verwacht je niet.

RIP Brittany Murphy

Vascago

• 4798 messages
  • 3593 votes

Was gister net The Prophecy 2 aan het kijken. Daar speelt ze in mee wat ik niet wist. En tijdens het kijken las ik het op internet. Best schrikken.

RIP Brittany Murphy

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

RIP Brittany Murphy. Ook ik ben echt geschokt door dit nieuws.

Ze had zoveel talent en ik vond haar een bijzondere persoonlijkheid. Vooral in Girl Interupted vond ik haar heel sterk.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Heftig nieuws. Brittany Murphy. Ben toch wel aangedaan door dit nieuws. Niet dat ik al haar films gezien heb, maar het was wel een aanwezig persoon. En veel te jong gestorven.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Brittany Murphy

Clueless

• 1085 messages
  • 2030 votes

Veel te vroeg, veel te jong

R.I.P. Brittany Murphy

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.