- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Robert McNamara: [about Castro] I said, "I must have got the translation wrong." So I asked him 3 questions. One- did you know there were nuclear warheads in Cuba? Two- would you have recommended to Khrushchev to use nuclear missiles in the event of an American invasion of Cuba? And three- what would have happened to Cuba? He said, "One- I knew the missiles were there. Two- I would not *have* recommended it, I *did* recommend it! And three- we would have been totally obliterated".
Zeer opmerkelijke man. R.I.P.
The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara, is bovendien echt een aanrader.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Fascinerend figuur inderdaad. Ik hoop eigenlijk dat Fog Of War door zijn overlijden op TV komt. Om duistere redenen niet gezien, terwijl ik zeer geinteresseerd ben in Amerikaanse politiek en recente Amerikaanse geschiedenis.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Of je gaat een keertje bij je opa op bezoek. Meteen twee vliegen in één klap.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
O ja, mijn opa.
R.I.P.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Over oneliner gesproken.
Een nogal domme kinderachtige opmerking. Helemaal in het licht van het overlijden van deze man. Alsof iemand zijn/haar opa eveneens de functie als Amerikaans minister voor buitenlandse zaken had ten tijden van de Cuba crisis. Appels met peren vergelijk.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Fascinerend figuur inderdaad. Ik hoop eigenlijk dat Fog Of War door zijn overlijden op TV komt. Om duistere redenen niet gezien, terwijl ik zeer geinteresseerd ben in Amerikaanse politiek en recente Amerikaanse geschiedenis.
Het is echt een aanrader. Met name zijn uiteenzetting over de Cuba crisis is niet enkel controversieel maar zeer ontluisterend. Mijns inziens een 'must see' voor jong adolescenten tijdens een les geschiedenis op school.
Terechte oscar winnaar.
Los van zijn verleden, één die eveneens veel controverses oproept, was Robert McNamara zijn leven rijkelijk gevuld met ervaringen opgedaan als minister van buitenlandse zaken. Ik zou met gemak een extra uur naar deze man kunnen luisteren.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Alsof iemand zijn/haar opa eveneens de functie als Amerikaans minister voor buitenlandse zaken had ten tijden van de Cuba crisis. Appels met peren vergelijk.
Jammer genoeg komt dat dus niet uit de verf bij deze docu.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Jammer genoeg komt dat dus niet uit de verf bij deze docu.
Klopt, je opa staat dan ook niet op de aftiteling. Next.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Klopt, je opa staat dan ook niet op de aftiteling. Next.
Alsof jij weet hoe zijn opa heet. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Er is een pixel van mijn beeldscherm overleden
.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Er is een pixel van mijn beeldscherm overleden
.
Misschien kan de Computerreparateur hem reanimeren?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Alsof jij weet hoe zijn opa heet.
Opahond, toch?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Geweldige editing ook in die docu. Het shot van JFK als McNamara vertelt over zijn overlijden... Koude rillingen.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Berichten verplaatst naar Film > Cast en crew > Michael Jackson
Daar mag de discussie over Michael Jackson verder gevoerd worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Krijg daar een gevoel bij van: 'wat sneu voor de man'.
Ontzettend lieve man die volgens mij geen vlieg kwaad deed en die een prachtige relatie had met zijn vrouw.
Ik raakte hem meerdere malen kwijt als hij zijn denkbeelden onder het genot van een pretsigaret de wereld in gooide maar elke keer was het aandoenlijk en kon hij het toch meerdere waarheden voor mij vertellen.
Prachtige man!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Nog nooit van die man gehoord, maar het zal wel een verlies zijn aangezien het Internet er vol van staat..
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
RIP
Zeer aimabel persoon. Ik zal zijn verschijning missen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
RIP
Zag onlangs nog een documentaire over de man; wat had ie veel boeken! Inderdaad een verfrissende verschijning in Nederland.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Anderhalf jaar geleden nog in Paradiso gezien samen met Spinvis. Heel levendig toen, zonde.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes

R.I.P.Simon Vinkenoog!
Hij heeft een paar jaar geleden mijn ex-vriend enorm geholpen.
Geweldige man, die een indrukwekkende performance kon neerzetten.
Ik heb hem ook samen met Spinvis gezien inderdaad. Zijn bijdrage was de kroon op de voorstelling.
Prachtig ook hoe hij als het ware energie uit de woorden kon halen. Ik zie hem nog zo schreeuwend over de Amsterdamse grachten lopen (niet over het water uiteraard) omdat hij het niet eens was met de andere jury leden. Zijn rug gebogen, zijn hoofd recht vooruit met uitpuilende ogen. Hilarisch! maar ook mooi. ..Mooi figuur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.