- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
In bijna dezelfde outfit en looks zat dame Diana Rigg ook in TV-serie Victoria (2e seizoen, 2017)
Grappig, Victoria heb ik gezien en dat is me nooit opgevallen. Ik dacht dat het na De Wrekers wel afgelopen was met haar carrière.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Diana Rigg was vooral geweldig in The Avengers, een oude, fantasierijke sf-serie.
"Mrs Peel... We're needed!"
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Een kettingrookster vanaf haar 18e en er pas mee gestopt in 2018, het zou mij niet verbazen dat overleden aan "kanker", aan longkanker geweest is, maar dit terzijde.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Denise De Weerdt (92)
Uitstekende Belgische film, theater-en musical actrice.
Een waar Vlaams icoon.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Winston Groom, bedenker van 'cynischer en afstandelijker' Forrest Gump overleden | NOS
De Amerikaanse schrijver Winston Groom is op 77-jarige leeftijd overleden. Hij schreef in 1986 het boek Forrest Gump, waarvan de verfilming met Tom Hanks een Hollywoodklassieker werd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film over haar leven: On the Basis of Sex (2018)
Quentin
-
- 10202 messages
- 8539 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
R.I.P. Michael Lonsdale. Leren kennen als Hugo Drax in Moonraker en abt in Name of the Rose. Met nog betere karakterrollen later.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Oeh, net voor de zoveelste maal The day of the Jackal gezien, waarin hij ook een uitstekende rol heeft als de inspecteur die op het titelpersonage jaagt. Een geweldig acteur die met een kleine verandering in zijn oogopslag van sympathiek in onbetrouwbaar kon transformeren. IMDb noemt 241 titels gedurende een carrière van 60 jaar, ze wisten hem dus wel te vinden, en terecht.
https://robbinsrealm.files.wordpress.com/2013/03/dotj-pic3.jpg
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Groots acteur!
RIP Lonsdale
Zijn werk met Duras en Hanoun is bijzonder, maar nog maar een topje van een ijsberg aan het beste van decennia aan experimentele europese arthouse cinema.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Michael Lonsdale
De meest charismatische bondvillain naar smaak.
https://007underthemangotree.files.wordpress.com/2012/12/hugo-drax.png?w=700&h=
I bid you farewell, Hugo Drax.
Ludo92
-
- 81 messages
- 29 votes
Michael Chapman overleden.
Michael Chapman Dead: 'Taxi Driver' Cinematographer Was 84 - Variety
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
RIP Michael Lonsdale!
Heerlijke scene nabij het Chateau Vaux-le-Vicomte in Moonraker.
You missed Mr. Bond...
Did I?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Juliette Gréco
https://www.imdb.com/name/nm0344898/?ref_=nv_sr_srsg_0]Juliette Gréco - IMDb
Van al haar werk als actrice blijft mij haar rol in de TV mini serie Belphégor (1965) het meest bij.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
https://i.postimg.cc/fyGdDyYH/Juliette-Greco-01.jpg Juliette "Belphégor" Greco, R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oprichter The Movies op 83-jarige leeftijd overleden | Het Parool
Voormalig filmdistributeur en bioscoopeigenaar Pieter Goedings is maandag op 83-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. Goedings was de oprichter en eigenaar van filmbedrijf en bioscoop The Movies.
Daarnaast leidde Goedings in de jaren zeventig en tachtig de grootste onafhankelijke arthouse distributeur in Nederland. Hij vond het belangrijk om oude klassiekers opnieuw uit te brengen in de Nederlandse bioscopen, zoals de Roverssymfonie, Les Enfants du Paradis en Lola en vele andere. Aan deze filosofie dankte het bedrijf zijn naam, Classics Film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
She's Gotta Have It-acteur Thomas Jefferson Byrd (70) vermoord in Atlanta | NU.nl
Byrd was ook actief als acteur in het theater en won in 2003 een Tony Award voor zijn rol in Ma Rainey's Black Bottom.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op zondag 4 oktober is filmmaker Kees Hin (1936-2020) overleden. In Eye was vier jaar geleden nog een drukbezocht retrospectief te zien van Hins eigenzinnige, ruim honderd titels omvattende oeuvre. Zondag 18 oktober herdenkt het filmmuseum de man die filmen opvatte als een vorm van associërend denken.
Filmer Kees Hin overleden, in memoriam-voorstelling 18 oktober | Eye - eyefilm.nl
Ik zag van Kees Hin tot dusver alleen Jaap Hillenius, Poging om Dichterbij te Komen (2006).
Dat vond ik een mooi portret van de schilder Jaap Hillenius.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Clark Middleton veel te jong
Hij was echt leuk in The Blacklist Rust Zacht
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.