• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.805 votes
Profile

R.I.P.

Roger Thornhill

• 6017 messages
  • 2447 votes

R.I.P. Setsuko Hara, prachtig in Tokyo story.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Oei. Dat is inderdaad wel een icoon. Mooie leeftijd bereikt. En een mooie vrouw!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

In memoriam Setsuko Hara

Ze had een ontzettend lieve uitstraling. Eén van de laatste nog levende iconen van de klassieke Japanse cinema.

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

Mooiste Aziatische vrouw die ik ken. Mooie leeftijd en een uitstekende actrice, met inderdaad een geweldige lieve uitstraling altijd.

R.I.P. Setsuko Hara. Fantastische leeftijd bereikt, dat wel.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Stug, vorige week Hara nog op de wikipedia nagekeken, in verband met een Japans filmprojectje (nee geen toplijst ) dat ik aan het doen ben, en vastgesteld dat ze inderdaad nog in leven is. Blijkbaar dringt dit nieuws nu pas door.

Vanaf eind Jaren 40 en de Jaren 50 gezichtsbepalend en een tijdje eigenlijk de enige Japanse actrice die ik van naam kende. Inmiddels is daar al een trits bijgekomen. Onvergelijkbaar, jullie noemen/roemen haar lieve uitstraling, maar ik vond haar juist ook altijd iets a la Katharine Hepburn, stug en onverzettelijk zeg maar, hebben. Ik mocht haar altijd graag zien.

Een gezegende leeftijd, RIP Hara Setsuko.

Baggerman wrote:

Eén van de laatste nog levende iconen van de klassieke Japanse cinema.

Aan wie denk je nog meer - even zo snel geen idee. Seijun Suzuki leeft nog, maar die vind ik toch al weer meer een icoon van de New Wave dan van de klassieke Japanse cinema.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Katharine Hepburn, stug en onverzettelijk zeg maar

Dat vind ik wel een mooie omschrijving van Hepburn.

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Aan wie denk je nog meer - even zo snel geen idee. Seijun Suzuki leeft nog, maar die vind ik toch al weer meer een icoon van de New Wave dan van de klassieke Japanse cinema.

Kyôko Kagawa leeft nog. Iets minder bekend wellicht, maar zeker een meer dan behoorlijke actrice en zat ook in diverse films van Ozu en Kurosawa.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

AH ja die ken ik zeker ook. Pas 84 trouwens

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Dat is de dame die in The Story of Film geïnterviewd wordt, toch?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Spetie wrote:

Kyôko Kagawa leeft nog.

Die had ik in gedachte en ook nog Keiko Kishi, Shima Iwashita en Ayako Wakao. Maar die zijn allen al een stuk jonger.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Voor mij echt het icoon van de klassieke Japanse cinema. Erg bijzondere actrice en ergens draagt het bij aan haar iconische status dat ze sinds begin jaren '60 volledig in de anonimiteit is gaan leven.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wellicht een stomme vraag. Maar waarom komt dit treurige nieuws pas nu naar buiten? Wou de familie eerst in rust afscheid nemen? Ze stierf namelijk meer dan twee maanden geleden.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Voor zover ik weet is dat niet bekend, maar het zal wellicht te maken hebben met dat ze al zo lang in anonimiteit leefde.

Opvallend trouwens dat niet een krant in Nederland dit op zijn website heeft gezet. Nul.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Je zou haast gaan denken dat ze pas na twee maanden in eenzaamheid is gevonden, omdat de post o.i.d zich opstapelde.

Ik weet ook niet hoe groot dit nieuws in Japan nog was?

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

RIP Setsuko Hara, prachtige, getalenteerde vrouw.

Roger Thornhill

• 6017 messages
  • 2447 votes

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Yoka_Berretty.jpg/266px-Yoka_Berretty.jpg

Yoka Berretty, actrice en zangeres, is overleden. Bekend van filmrollen in Pane, amore e... (1955, regie Dino Risi), Makkers staakt uw wild geraas (1960, Fons Rademakers), De overval (1962, Paul Rotha), Rufus (1975, Samuel Meyering), De prooi (1985, Vivian Pieters), Advocaat van de hanen (1996, Gerrit van Elst) en als laatste credit een rol in een aflevering van Baantjer in 2000. Misschien zal ze echter vooral bekend blijven vanwege haar deelname aan het satirische VARA-programma Zo is het toevallig ook nog eens een keer (1963-1966). R.I.P. Yoka Berretty (1928-2015).

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

In Memoriam Yoka Berrety.

Een actrice met een uitstraling die me wel iets deed moet ik zeggen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Zanger Scott Weiland (frontman van Velvet Revolver en Stone Temple Pilots) is overleden op 48-jarige leeftijd.

http://alternativenation.net/wp-content/uploads/2013/03/weiland2013new.jpg

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

WoW, toch best wel schokkend nieuws

Nog veel naar geluisterd de afgelopen tijd

RIP

Ook nog gemist een paar dagen geleden Eldar Ryazanov

Top regisseur op het gebied van comedy in Rusland

Mooie aanleiding voor iedereen om de oudejaars- klassieker Ironiya Sudby, ili S Legkim Parom! (1975) weer eens op te zetten binnenkort!

RIP

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Ik was toch wel een liefhebber (niet echt een kenner) van Stone Temple Pilots en heb ook 2 albums van Velvet Revolver. Beetje enfant terrible, maar toch een goeie stem.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Plush van de Stone Temple Pilots is toch wel een van mijn favo rock songs.....

R.I.P

• 22407 messages
  • 5077 votes

Nooit ècht fan geweest (in tegenstelling tot van sommige tijdgenoten) maar toch wel even schrikken. Vooral Plush roept jeugdsentiment op en zing ik nog zo mee. MTV draaide het helemaal suf.

Met Velvet Revolver nooit wat gehad. Toen had mijn muzieksmaak zich hele andere kanten op ontwikkeld.

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

RIP Robert Loggia

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Ahh Loggia, de man met zijn aparte herkenbare stem.

R.I.P

Mr. Eddy

• 219 messages
  • 771 votes

Dick Laurent is dead!

R.I.P. Mr. Eddy

Roger Thornhill

• 6017 messages
  • 2447 votes

IMDb heeft maar liefst 229 acteurs-credits voor hem, inclusief gastrollen in ongeveer elke denkbare Amerikaanse televisieserie. Ik herinner me hem vooral vanwege zijn sinistere aanwezigheid in de serie Wild palms (1993) en samen met Tom Hanks dansend op een gigantisch pianotapijt in Big (1988). R.I.P. Robert Loggia.

http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDE0LzEyLzE4LzNmL2JpZ3RvbWhhbmtzLjYwMzE1LmpwZwpwCXRodW1iCTk1MHg1MzQjCmUJanBn/55db52cc/2f6/big-tom-hanks.jpg

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Ik heb gelijk heel veel beelden in mijn hoofd, maar zag - nu ik het zo nakijk - eigenlijk helemaal niet zo veel films met hem. Vooral uit de Jaren 80, maar die zijn toch blijkbaar goed in mijn geheugen gegrift.

Inderdaad. Herkenbare kop en stem in elk geval.

RIP Robert Loggia

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

In Scarface was hij ook zo goed als Frank.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.