• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.484 votes
Profile

R.I.P.

Roger Thornhill

• 6015 messages
  • 2447 votes

Anita Ekberg is overleden. Ik kan niet om de even ikonische als prachtige afbeelding heen:

http://www.hotelrome.net/hotels/wp-content/uploads/ad9bdde11aaf_BA60/AnitaEkberginTreviFountain.jpg

R.I.P. Anita Ekberg, 1931-2015

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb dat bewuste jurkje nog eens in een museum gezien. Ekberg zelf helaas niet.

Hoe één rol... Iconisch is inderdaad het woord. Al vond ik haar beter in het Fellini segment uit Boccaccio 70. En ze dook pas nog op in Abbott and Costello (!). RIP Anita Ekberg.

Francesco Rosi stond tot twee jaar terug op mijn regisseurs-wensenlijstje. Inmiddels wat dingen gezien, degelijk, duidelijk een politieke-culturele inslag. Kijk vooral nog uit naar de film die hem 'onsterfelijk' maakte: Il Caso Mattei (1972). RIP Franscesco Rosi.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pas in 2014 (was haar bijrol in Abbott and Costello Go to Mars eerlijk gezegd vergeten) voor het eerst leren kennen via onder andere La Dolce Vita en Boccaccio '70, maar toch een serieuze indruk achter gelaten. Even een kort stukje uit I Shall be Free van Bob Dylan:

Well, my telephone rang it would not stop

It's President Kennedy callin' me up

He said, "My friend, Bob, what do we need to make the country grow" ?

I said, "My friend, John, "Brigitte Bardot, Anita Ekberg, Sophia Loren"

Country'll grow

Toch weer één van de klassieke schoonheden die verdwijnt.

edit: 2015 is nog maar 11 dagen oud, maar toch al van een paar iconen afscheid moeten nemen

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Kijk vooral nog uit naar de film die hem 'onsterfelijk' maakte: Il Caso Mattei (1972).

Ik ook! Van Rosi heb ik verder 'Le Mani sulla Città' en 'Christ Stopped at Eboli' gezien en dat vind ik beiden best goede films.

In memoriam Francesco Rosi

In memoriam Anita Ekberg

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Een poster van Anita Ekbergs fonteinscene sierde jarenlang mijn kamer. Bedank Anita! RIP

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76931 votes

R.I.P. Anita Ekberg

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Taylor Negron is overleden op 57-jarige leeftijd na een lange strijd tegen kanker.

Speelde o.a. in Fast Times at Ridgemont High (1982) en The Last Boy Scout (1991)

https://pbs.twimg.com/media/B7Ejcd5CYAAwHww.jpg

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Met Fransisco Rosi, Rod Taylor en Anita Ekberg zijn in korte tijd enkele namen van de oude garde weggevallen. Vooral van Rosi moet ik meer zien. Gek dat hier alleen The Mattei Affair genoemd wordt, terwijl doorgaans toch ook Salvatore Giuliano (die ik al zag) geprezen wordt als een vroeg voorbeeld van een politieke speelfilm met een documentaire aanpak, iets voordat Pontecorvo dat echt groot maakte met Battle of Algiers.

R.I.P. alledrie.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik weet dat het hier niet direct thuis hoort (alhoewel) er 17 doden te betreuren zijn, maar dit is wel zo indrukwekkend. sprakeloos ben ik er van.

Immense mars trekt door Parijs | Buitenland | Telegraaf.nl

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

De onlangs overleden Rod Taylor en Anita Ekberg waren in 1962 verloofd met elkaar.

Trouwen is er echter nooit van gekomen.

http://i57.tinypic.com/1zg87bp.jpg

Poeha

• 184 messages
  • 217 votes

In memoriam Anita Ekberg en Rod Taylor.

Anita vanwege haar klassieke schoonheid/status en Taylor vanwege zijn vele sterke rollen, vooral de westerns waarin hij speelde waren hier favoriet.

R.I.P. beiden. Nu blijven er toch echt niet veel acteurs meer over uit de 50's/70's. Maar eens een rijtje gaan maken. Tja, life goes on.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Poeha wrote:

Nu blijven er toch echt niet veel acteurs meer over uit de 50's/70's. Maar eens een rijtje gaan maken. Tja, life goes on.

Film >> Cast en crew >> Krasse knarren (wie leeft en/of werkt nog tot je verbazing?)

Poeha

• 184 messages
  • 217 votes

Ah thnx Mochizuki Rokuro

Kom eigenlijk nog maar zelden meer op MoMe (zit vnl op MuMe), moet hier toch maar weer eens werk van gaan maken.

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Brian Clemens is 10 januari overleden.

Hij was schrijver en producer van TV feuilletons, waarvan The Avengers ofwel De Wrekers, met Patrick Macnee als John Steed, toch wel de allerbelangrijkste en bekendste is.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Volgens wiki doordat een treim hem schepte terwijl hij op het sppor liep fotos te maken, asmen met vrienden.

Ik ken mr overrated looking niet,maar jong en vervelend voor de achterblijvers

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

joyce.b wrote:

Volgens wiki doordat een treim hem schepte terwijl hij op het sppor liep fotos te maken, asmen met vrienden.

Ik ken mr overrated looking niet,maar jong en vervelend voor de achterblijvers

Typ jij via je telefoon ? want je tekst is lastig te lezen.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

het toesenbord hapert.

Rip toetsenbord

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Actrice SARAH KEMP die jarenlang op de Nederlandse TV te zien is geweest in de rol van "Charlie Bartlett",in de Australische soap "Sons and Daughters" is in een ziekenhuis in New South Wales aan longkanker overleden.

http://vignette2.wikia.nocookie.net/sonsanddaughters/images/4/4d/Charlie_Bartlett.png/revision/latest?cb=20120304065458

Charlie Darling! - YouTube

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gisteren is zanger Demis Roussos overleden. Hij was 68 jaar. De Griekse zanger zat samen met Vangelis in de groep Aphrodite's Child (Rain and tears). Nadat beiden solo verder gingen, had hij nog meer hits als My friend the wind en Forever and ever.

http://static.infomusic.ro/media/2013/09/Demis-Roussos.jpg

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Qua film vooral een herinnering aan Hou's Three Times, waarin Rain and Tears steeds terugkeert.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Hij zong ook Tales of the Future op de soundtrack van Blade Runner.

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76931 votes

Jammer een groot artiest maar ik dacht echt dat hij ouder was....

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Erg jammer van Demis, grote zanger is heen gegaan.

R.I.P Demis

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Dacht ook dat hij ouder was. Halverwege/eind jaren '80 vond ik hem er al als richting de vijftig uit zien.

R.I.P. Demis Roussos.

movie acteurs

• 3086 messages
  • 3244 votes

RIP Demis Roussos.

Mijn moeder was/is erg weg van hem.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

thunderball wrote:

Dacht ook dat hij ouder was. Halverwege/eind jaren '80 vond ik hem er al als richting de vijftig uit zien.

Ik dacht precies hetzelfde. Ik wist ook niet dat hij veel met Vangelis heeft samengewerkt.

R.I.P. Demis Roussos

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Behalve dat ik zijn muziek kitscherig restaurantbehang vond dacht ik ook dat hij al in de 80 zou zijn. Voor de liefhebbers een clipje uit 1975. Roussos is hier dus 28/29 jaar.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Ik had natuurlijk verwacht dat het overlijden van Demis Roussos (wat me op een of andere manier altijd deed denken aan de franse naam Rousseau (misschien is dat de griekse variant) hier vermeld zou worden. Ik ben daar enorm van geschrokken. Wat halen er toch een hoop de zeventig niet. Alleen slechte mensen worden oud. Ik was stiekem wel een beetje geinteresseerd in zijn muziek, zoals bovengenoemde natuurlijk zijn grootste hits, alsmede my only fascination and we shall dance. Hij kon mijns inziens totaal niet zingen en verbloemde dat met kitsherige falset-stem, wat als je mij vraagt altijd gedaan wordt door matige zangers en zijn liedjes waren min of meer dezelfde romantiekschlagers vergezeld door altijd maar datzelfde meisjeskoor. Mijn broertje noemde hem komisch genoeg altijd "pavaroti" net zoals ik altijd dacht dat elvis the honky tonk man was. lol. RIP Demis!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.