- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik schrok toen ik het nieuws voorbij zag komen. Ik vond het een redelijke acteur. Niet al zijn films lagen in mijn straatje, maar Good Will Hunting heeft hij terecht een oscar voor gekregen. Hij was heel divers in zijn rollen. Als komiek niet helemaal mijn ding, maar het leek me echt een goede kerel.
Ik ga hem zeker missen. Veel komieken zijn vaak depressief. Van hem had ik dit echter totaal niet verwacht, maar zo zie je maar weer. Hollywood is schijn. RIP Robin !!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ben er niet zo van dat ik bij een beroemdheid die komt te overlijden de behoefte voel er iets over te roepen, maar bij Robin Williams juist wel. Heeft echt verdienstelijke dingen gemaakt. Van leuke jeugdherinneringen als Good Morning Vietnam, Jumanji, Hook of Mrs Doubtfire. Tot echt dramatisch goede rollen in the Fisher King, Good Will Hunting (terechte oscar) of Dead Poets Society. Maar hij was nog veelzijdiger dan sommigen denken. Want naast drama en komedie kon hij ook nog echt goede creeps neerzetten zoals in Insomnia en vooral One Hour Photo. Zijn nieuwe serie the Crazy Ones was ook niet onaardig. En dan vergeet ik vast nog wel wat. Ben niet echt fan van zijn one man shows (eigenlijk wat wisselend van niveau) en lang niet al zijn films waren even goed, maar ik zal hem altijd onthouden voor de vele goede dingen die hij heeft gemaakt. Echt erg jammer van zo'n op het oog (en naar verluid) vriendelijke man. Hollywood is minder af zonder hem.
Zo had ik het eigenlijk ook willen verwoorden hierboven. Zijn zachtaardige uitstraling en de gemoedelijkheid die ermee gepaard kwam is er 1 om nooit te vergeten!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heftig nieuws om de dag mee te beginnen. Vroeger veel films man de beste man gezien. Groot verlies.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Schokkend. Sowieso altijd triest als iemand besluit zelf uit het leven te stappen. Dan moet je je toch flink beroerd hebben gevoeld over een langere tijd. Als acteur vond ik zijn werk wisselend. Soms top, soms vrij irritant. Zijn humor was lang niet altijd geslaagd in films. Als comedian heb ik te weinig gezien om er over te oordelen.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2863 votes
Toen ik het gisteravond/nacht hoorde heb ik dit vrij interessante podcast interview nog eens beluistert.
WTF with Marc Maron - Robin Williams Interview - YouTube
R.I.P. Robin Williams
Veelzijdig was hij zeker. Ik was zelf een fan van zijn rollen in Good Will Hunter en One Hour Photo (en van wat ik heb kunnen zien van The Fisher King). Was wel wat allergisch voor Dead Poets Society en zijn komedie rollen waardoor ik veel films met hem links heb laten liggen. Heb altijd rond gelopen met een idee dat hij in overig drama werk toch ook wat getypecast werd, maar weet niet of dat nou zo terecht was. Het zien van zijn stand-up was dan wel weer een openbaring, wat een verschil met hoe hij zich op film laat zien!
En ook ik moest gelijk even denken aan user Linda. Daar kon je niet omheen in de reacties bij verschillende RW films.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2863 votes
Kijk maar eens bij sommige Robin Williams films
lindastuurman volgens mij
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
R.I.P. Robin Williams!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Of het Film >> Cast en crew >> Robin Williams topic
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Op haar site zie je al dat ze het weet.
RWF ::: Welcome to the Robin Williams Fansite - robin-williams.net
ze is pas 13 staat er maar heeft al een mooie site gemaakt, haar laatste bezoek hier was 22 mei.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
De site is 13, Linda is een stuk ouder.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
De site is 13, Linda is een stuk ouder.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het zou wel erg bizar zijn, dan zou ze haar eerste bericht in het Robin Williams topic op 1-jarige leeftijd gepost hebben.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het zou wel erg bizar zijn, dan zou ze haar eerste bericht in het Robin Williams topic op 1-jarige leeftijd gepost hebben.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
Een groot acteur/entertainer als Robin Williams. Fantastisch als komiek, net zo verrassend als dramatisch acteur. Die man was in de jaren 90 een voorbeeld voor kinderen, kon op iedereens gezicht af en toe wel eens een lach doen verschijnen. Hij maakte ook vaak films over de zin van het leven, over moeilijke momenten doorstaan door met humor terug te vechten. Lachen is gezond en helpt je overal doorheen.
Robin Williams was blijkbaar al een hele tijd zijn lach verloren, humor volstond niet om zijn eigen gevecht te winnen. Met de dood van deze man zijn we een jeugdvriend verloren, iemand die ons af en toe een beetje gelukkiger wist te maken. Verschrikkelijk dat iemand als hij op zulke manier uit het leven verdwijnt.
R.I.P.
Filmkriebel
-
- 9963 messages
- 4650 votes
R.I.P. Robin Williams. Zal voor mij altijd de onvergetelijke Adrian Cronauer, Mrs Doubtfire en Patch Adams blijven.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Wie kende hem niet? Zonde dat hij er een einde aan heeft gemaakt..
The Crazy Ones was na 1 seizoen gecanceld, was dit de druppel? vast niet maar het ging even door mijn hoofd heen 
RIP!
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Lekker smaakvol weer, die kop van de telegraaf. Wat een 'krant' is dat toch
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat we heel blij mogen zijn met de telegraaf. In de VS hebben ze ABC 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Robin Williams. Was niet per se fan van de man, maar dat hij veelzijdig was staat buiten kijf en een aantal van zijn films kan ik zeker waarderen, hetzij om de kwaliteit (The Fisher King, Insomnia, Dead Poets Society), hetzij vanwege het jeugdsentiment (Mrs. Doubtfire, Jumanji, Good Morning Vietnam). En het is hoe dan ook tragisch dat iemand een eind aan zijn leven maakt. Ik hoop dat hij rust heeft gevonden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
RIP Williams. Aantal prachtrollen (Insomnia en vooral Dead Poets Society) maar het is vooral zijn rol als Genie dat mij deed genieten.
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Ik denk dat we heel blij mogen zijn met de telegraaf. In de VS hebben ze ABC
(afbeelding)
WTF...
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Vreselijk nieuws. Altijd akelig als iemand plots overlijdt waar je het gewoon helemaal niet van verwacht. Ik vond niet al zijn films goed (heb hem geloof ik ook wel eens 'irritant' genoemd in een enkele rol), maar als je uiteindelijk naar zijn lijstje kijkt, is die toch wel behoorlijk indrukwekkend. Er staan veel films tussen die mij vroeger en/of nu hebben weten te vermaken. Night at the Museum, Jumanji, Mrs. Doubtfire, RV, Bicentennial Man, Patch Adams, Aladdin, Hook.. Hij was een duidelijk positieve factor voor films als What Dreams May Come, Flubber, The Big Wedding en Nine Months. Opvallend dat hij die laatste twee films echt beter maakt dan dat ze oorspronkelijk waren, al gaat het om een bijrolletje. Daarnaast ook gewoon sterke dingen als Good Will Hunting, One Hour Photo en Dead Poets Society. The Fisher King, Insomnia en The World according to Garp moet ik nog zien, maar ik denk dat ik de komende dagen sowieso wel een aantal films van Williams zal (her)zien, waaronder Good Morning, Vietnam, want dat is een behoorlijke poos geleden. R.I.P. Robin Williams. Een groot verlies voor de filmwereld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Reacties van grote sterren op zijn dood bij de Expendables 3 première.
Collega's reageren op het overlijden van Robin Williams - NOS Nieuws
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik moest ook gelijk aan Linda denken toen ik het las vanmorgen. Ik wens haar veel sterkte met dit nare nieuws. Voor wie het gemist heeft: Linda was vandaag bij Eenvandaag om te reageren op het overlijden van Robin Williams.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het overlijden van Robin Williams valt me zwaarder dan ik ooit verwacht zou hebben. Toen ik het hoorde (en over de verwarring heen was dat het niet om Robbie Williams ging; een vriend die mij het nieuws bracht had de verkeerde persoon in gedachte) gingen mijn gedachtes meteen naar de jaren '90. Ik probeerde me recente films van hem voor de geest te halen en kwam tot de conclusie dat ik al jaren niet meer iets van hem gezien heb. Dit bleek niet te kloppen, hij had een soort-van cameo in The Butler, maar het geeft aan dat Williams' gouden periode, althans vanuit mijn oogpunt, al ver achter hem lag. Veel van zijn werk vanaf 2000 ken ik dan ook niet.
Niettemin valt de dood van Williams zwaar en dat komt simpelweg omdat hij een soort ijkpunt was voor mij voor een lange tijd. Velen hier postten al dat ze goede jeugdherinneringen hadden aan hem en als je net als ik een kind was in de jaren '90 dan is daar waarschijnlijk ook moeilijk aan ontkomen geweest. Wat heet, ik vermoed dat hij de eerste acteur was die echt herkende en waarvan ik de naam wist. Met zekerheid kan ik in ieder geval zeggen dat hij zeker de eerste acteur was van wie ik bewust films ging uitzoeken. In de videotheek keek ik dan ook altijd of er een nieuwe film was van Robin Williams. Gelukkig had hij zijn donkere fase nog niet gehad.
Als kind al werd ik altijd enorm getrokken door komedie en waar andere komieken soms wat meer moeite lijken te hebben om zich in te tomen voor kinderfilms (het klikt nooit echt bij Jim Carry bijvoorbeeld, die waardeerde ik later pas) was Williams iemand voor wie het gemakkelijk was om zijn humor om te zetten zodat het geschikt was voor de kleinste, zonder dat hij daarvoor wat in kracht inboette. Hoe dan ook, doordat ik hem in mijn kindertijd zo vaak zag begon ik hem ook te zien als een acteur voor dat soort films en negeerde ik hem in mijn latere kinderjaren, vroege tienertijd. Toen ontdekte ik dat hij ook in volwassen drama's speelde, evenals komedies die niet voor kinderen waren en dat hij ook nog eens een begenadigd stand-up comedian was.
Helaas bleef deze tweede kennismaking niet lang hangen. Ik zag zijn bekendere serieuze films vrij snel achter elkaar en verloor hem uit het oog. Dit was in het begin van de 2000's, misschien tot in 2005. Ik las vandaag dat hij in 2002 weer begon met drinken, na 20 jaar sober te zijn als gevolg van een eerdere alcoholverslaving. Het lijkt erop dat de aftakeling ook direct dan begint. Insomnia en One Hour Photo uit 2002 zijn de laatste echt gewaardeerde films van Williams (al blijkt World's Greatest Dad ook fans te hebben). Daarna verloor de wereld hem wat uit het ook lijkt het. Hetzelfde gold voor mij. Heel af en toe dook hij nog ergens op, maar de oude magie voelde ik alleen nog als in één van zijn oudere films zag.
Niet dat die allemaal geweldig zijn. Zijn hang naar sentimentaliteit kan ik moeilijk slikken. En eerlijk is eerlijk, die reeks films die mij fan maakte als kind bestaat uit de titels Hook, Aladdin, Jumanji, Mrs. Doubtfire, Jack en Flubber. Alleen Aladdin zou ik daarvan nu nog aanzetten, de rest kan ik het best als een goede jeugdherinnering bewaren, want een herzien van Hook viel alvast rampzalig uit. Het is nu zijn serieuze en stand-up werk dat vooral overeind staat. Niettemin zijn er nog enkele films die ik graag zou zien: The World According to Garp, Good Morning Vietnam, The Fisher King, Insomnia, One Hour Photo en World's Greatest Dad. Die laatste twee inmiddels besteld, jammer dat de rest zo moeilijk te vinden is voor een fatsoenlijke prijs (een echt dvd-kwaal momenteel).
Voor nu staan vooral de goede jeugdherinnering. Dat doet de term "in memoriam" echt eer aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.