• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Favoriete radiozender / programma's

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Bijna alles van BBC 7 is goed. Geheel gewijdt aan Radio Drama(hoorspelen).

http://www.bbc.co.uk/bbc7/inde...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Gizzmann wrote:

Ruud de Wild kan ook zeer grappig zijn

Het enige wat die man kan is mensen afzeiken.

Maar toen de jongens van Sixpack hem een keer in de zeik zetten, kon hij dat ineens niet waarderen.

Dan ben je imho een ongelovelijke asshole.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Eigelijk weet ik niet of Ruud de Wild op zichzelf grappig is, maar ruuddewild.nl was heel grappig maar dat kan dus ook gelegen hebben aan de andere (dammit! hoe heten die ook al weer? Een heet Jeroen dat weet ik wel. Ik weet eigelijk alleen dat het grappig was. Wat er zo leuk was weet ik geen eens meer )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jeroen Kijk in de Vegte en Sander de Heer. Wat was dat altijd leuk zeg, op 3FM. De Wild is nu geen schim meer van de show toen (2 jaar geleden).

Verder waren Robert Jensen en Edwin Evers fantastisch op de vrijdagavond, 8 jaar geleden (ofzo) in de begintijd van het commerciële Veronica. Evers die voor het eerst z'n de Boer dingen deed (arg wat is dat nu vervelend), Jensen die lekker scherp en hard was tegen het brave van Evers... daar bleef ik echt voor thuis.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Robert Jensen is een terrorist en moet achter de tralies.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Voor de Belgen dan ...

iemand die zich X-Dating nog herinnert ? Marginale radio, maar oh zo grappig

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

(quote)

(quote)

béllen, béllen!

(quote)

Wat een prachtige herinneringen, ik zou dat graag nog eens horen.....

Hier wat korte fragmentjes:

http://www.xs4all.nl/~hornstra...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Hee, wat goed zég, bedankt Kijkert!

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

http://www.xs4all.nl/~hornstra...

Dit is de briljantste!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Gizzmann schreef:

Allemaal DJ´s waarvan sommige gewoon van een andere zender weggepakt zijn...

Ik heb dat hele begrip DJ nou nooit begrepen. De ene keer wordt het omschreven als iemand die de radio presenteert, en de andere keer is 't zo'n figuur die met z'n klauwen LP's zit te verkrachten.

Wat is het nou eigenlijk ?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

U-96 schreef:

(quote)

Ik heb dat hele begrip DJ nou nooit begrepen. De ene keer wordt het omschreven als iemand die de radio presenteert, en de andere keer is 't zo'n figuur die met z'n klauwen LP's zit te verkrachten.

Wat is het nou eigenlijk ?

Een DJ is een platendraaier. Hoe die dat doet is bepalend voor wat voor een soort DJ het is. Doet ie het op een feessie, dan wordt het al gauw zo'n figuur die met z'n klauwen platen verkracht. Doet ie het in een radiostudio dan heet het 'presenteren'.

In het algemeen zijn het ongetalenteerde muziekfanaten, met een ego van hier tot Tokyo.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

En dan heb je natuurlijk ook nog echte DJ's die al het mogelijke uit hun draaitafels weten te krijgen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

En dan heb je natuurlijk ook nog echte DJ's die al het mogelijke uit hun draaitafels weten te krijgen.

Dat zijn Muzikanten, en bespelen het instrument: draaitafel!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

En mogen dus ook met recht een Disk Jockey genoemd worden.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

En mogen dus ook met recht een Disk Jockey genoemd worden.

Welnee. Ze bespelen een instrument waar anderen de muziek in gestopt hebben.

Veel respect moet je er niet voor hebben.

Nou ja, dat vindt ik dan, maar ik ben natuurlijk ook maar een ouwe lul.

Doe mij maar Cure, Neubauten, Siouxsie of Joy Division. Da's pas echte muziek, en da's wel weer wat of topic aan het worden ook..

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kijkert wrote:

Een DJ is een platendraaier. Hoe die dat doet is bepalend voor wat voor een soort DJ het is. Doet ie het op een feessie, dan wordt het al gauw zo'n figuur die met z'n klauwen platen verkracht. Doet ie het in een radiostudio dan heet het 'presenteren'.

Ik heb jaren platen gedraaid in plaatselijke discotheken. Hoe noem je dat?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

EmDee schreef:

(quote)

Ik heb jaren platen gedraaid in plaatselijke discotheken. Hoe noem je dat?

Een kinderlokker?

The Goss

• 502 messages
  • 4757 votes

In de tijd van Veronica op vrijdag.

Curry en van Inkel. "MET HET WEEKEND VOOR DE DEUR!!!" en maar hakken op het drumstel.

Daarna Countdown's café met Alfred Lagarde en Fred Baars. En daarna Kees Schilpenoort en Erik de Zwart. Prachtige radio. onvergetelijk.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

LOL, kijkert

Niels_G60

• 71 messages
  • 4 votes

Luister altijd 538, vindt alle programma's daar wel goed. Ckerz de Top 40 op vrijdag middag.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

kijkert schreef:

(quote)

Welnee. Ze bespelen een instrument waar anderen de muziek in gestopt hebben.

Veel respect moet je er niet voor hebben.

Nou ja, dat vindt ik dan, maar ik ben natuurlijk ook maar een ouwe lul.

Doe mij maar Cure, Neubauten, Siouxsie of Joy Division. Da's pas echte muziek, en da's wel weer wat of topic aan het worden ook..

Ja, behoorlijk off topic, maar wel een goeie smaak Kijk eens op musicmeter zou ik zeggen.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Mijn favo radioprogramma's op dit moment worden alleen door Kink Fm gemaakt. Daar draaien ze goede muziek, hebben onafhankelijke dj's die gewoon hun mening mogen geven omdat er toch geen hond naar luistert. Fijn om Jan Douwe Kroeske in de ochtend te horen met zijn '2 meter de lucht in'. Heerlijke vergeten plaatjes draait hij en ook is hij niet vies van goede nieuwe platen.

Als klap op de vuurpijl iedere zondagavond X-rated, waarin muziek wordt gedraaid die nooit en te nimmer op andere zenders wordt gedraaid.

Waarom, waarom heeft Kink Fm geen etherfrequentie gekregen? Ik kan me hier nog steeds over opwinden. Ze voldoen aan de voorwaarde dat ze zich moeten onderscheiden van wat al in de ether te vinden is. Belachelijk dat die eenheidsworstclub van een Yorin Fm, Noordzee, RTL etc. dit wel zo makkelijk hebben verkregen.

O ja, ik was ook een groot liefhebber van het ter ziele gegane Talk radio

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Laat ik dan maar "Met het Oog op Morgen" erin gooien. Oudste programma op de radio (als ik mij niet vergis) en nog steeds een erg goed format, zo vlak voor het slapen gaan.

En Talk radio was idd ook genieten. Verder was JFK (in het verleden) en nu Arrow 90.7 een lekker alternatief.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Kent ook iemand de "Steve Mason Experience" nog? Dat was op BFBS (British Forces Radio) dat destijds ook op de Nederlandse kabel te ontvangen was. Genoten heb ik altijd van deze radioshow die het begin van de 'housetijd' inluidde

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Hannibal schreef:

(quote)

Dat was ook mijn favoriete radioprogramma, ik heb er volgens mij geen minuut van gemist. Wilhemina Kuttje was ook geweldig _o_ ( met twee t's )

Wat dacht je van die aflevering met Jelles Bode (van de verkeersinformatie). Legendarische aflevering was dat.

Die aflevering is trouwens hier te beluisteren:

Jelles Bode

Mr. Lee's Mysterious Washing Machine was ook zo'n typisch VPRO programma.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

sydney wrote:

Wat dacht je van die aflevering met Jelles Bode (van de verkeersinformatie). Legendarische aflevering was dat.

Die aflevering is trouwens hier te beluisteren:

Jelles Bode

Briljant

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Als je wilt lachen:

Robert Jensen maakt 10 minuten lang live over de radio ruzie met een nieuwslezeres

http://www.robertjensen.nl

Dit is haar overigens, Renee Postma

(afbeelding)

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Edwin Evers met zijn imitaties .

CAPIpsv

• 766 messages
  • 628 votes

Luister vrijwel altijd naar 3FM, met als toppunt Giel beelen.

De combinatie van Swijnenberg en Lantinga, die de taken in de vakaantie hebben overgenomen van Giel, vind ik ook erg leuk om naar te luisteren. Maar met name de muziek vind ik de laatste tijd erg goed op 3fm.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

ja ik luister ook altijd 3fm, lang niet zo veel top40 muziek als op 538, yorin en over noordzee en sky nog maar te zwijgen. Kink is me net iets te alternatief. Maar op 3fm vooral sander lantinga van 8 tot 10. Die vent heeft een goede radio stem en het is later op de avond dus wordt er veel meer niet top40 gedraaid. Daarnaast is giel natuurlijk een held. Op zaterdag en zondag tussen 12 en 2 smiddags altijd SPaM met e.j. weber en benthe vlinder(mooiste radio stem ooit)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.