- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja Paling & Co is geweldig.
Ik heb er nog nooit een film van gezien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Jane Birkin is overleden. Voor vele vooral bekend door het duet Je t'aimes moi non plus met Serge Gainsbourg, maar ze was ook actrice en regisseur. Ze was te zien in films als Blow-up, La Piscine, Death on the Nile en zo veel meer. Birkin werd 76 jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oef daar schrik ik wel van.
RIP Jane Birkin
La Piscine is mijn hoogst gewaardeerde film met Jane Birkin.
Ik heb eigenlijk nog maar betrekkelijk weinig films met Jane Birkin gezien. Haar films zie ik helaas maar weinig op de streamers.
https://www.netflix.com/browse/m/person/20003389]3 films met Jane Birkin op Netflix
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wie van de oudere garde heeft er niet geschuifeld op haar gekreun.
R.I.P.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Flavio
-
- 4896 messages
- 5229 votes
RIP Leonard Retel Helmrich
Stand van de sterren-regisseur Leonard Retel Helmrich (63) overleden | Films & Series | NU.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Aj. Veel te jong. Hij kwakelde al even met zijn gezondheid.
Stand van de Sterren en Stand van de Maan vind ik mooie films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Josephine Chaplin (74) overleden.
https://variety.com/wp-content/uploads/2023/07/josephinechaplin.jpg
De dochter van Charlie Chaplin speelde o.a. in Limelight en A countess from Hong Kong
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Goh, die Josephine Chaplin lijkt wel heel erg op haar vader zeg. Heel duidelijk herkenbaar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ach jee. Vroeger keek ik nog weleens naar het Vlaamse nieuws. Vooral haar en Jan Becaus herinner ik me. Beide van de oude stempel met zeer verzorgd taalgebruik en een presentatie zonder poespas. Ook nog weleens meegeschreven met het groot dictee.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja voor mij ook een bekend gezicht, zo niet het bekendste gezicht van het Vlaamse nieuws.
Ze was pas net met pensioen. Triest.
badfans69
-
- 3965 messages
- 6126 votes
De Belgische nieuwsanker van de afgelopen 40 jaar.
Een Icoon.
Ja voor mij ook een bekend gezicht, zo niet het bekendste gezicht van het Vlaamse nieuws.
Ze was pas net met pensioen. Triest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Zangeres Sinéad O'Connor is overleden. De Ierse zangeres brak door met Nothing Compares 2 U en had ook succes met de klassiekers Troy en Mandinka. Ze werd 56 jaar.
https://cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/irishtimes/4ERWPSLUXBEJLHXRGQYHXOZ2DI.jpg
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
RIP Sinéad O'Connor
Zwaar leven gehad.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Oh, oh, oh, wat een vreselijk nieuws toch weer. Ben ik goed ziek van zeg. Prachtvrouw.
R.I.P.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Zo dat nieuws kwam hard binnen zeg.
rip Sinead.
John Milton
-
- 24223 messages
- 13387 votes
Ik heb dat intens trieste nieuws over haar zoon vorig jaar helemaal gemist. Zwaar leven inderdaad, en dat er nog bij. 
R.I.P., Sinéad....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die heeft vermoedelijk weer een zelfmoordpoging gedaan. Dat heeft ze helaas al vaak geprobeerd. Tragisch leven, tragische dingen meegemaakt. Goed van het padje geraakt. Ze laat mooie muziek na.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In Memoriam Bea Van Der Maat (62) Belgische zangeres, presentatrice, actrice
https://www.imdb.com/name/nm0886332/]Bea Van Der Maat - IMDb
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
RIP Bea Van der Maat
Ik ken haar van Koko Flanel.
cinemanukerke
-
- 1824 messages
- 1039 votes
In memoriam : Bea Van der Maat
Het had er alle schijn van dat juli 2023 onopgemerkt als een zoveelste kwakkelzomer zou worden geregistreerd in mijn dagboek maar De Grote Onvoorzienigheid stak daar een stokje voor. Op de voorlaatste dag van juli lees ik dat mijn Bea Van der Maat er niet meer is. MIJN Bea Van Der Maat is natuurlijk veel gezegd. Ik heb haar nooit ontmoet. Tenminste, niet face to face. Maar ik stond wel verschillende malen op de tweede rij (ik was te verlegen en te groen voor de eerste rij) toen ze samen met de coverband LSP band de vele parochiezaaltjes in mijn buurt in vuur en vlam zette midden jaren ‘80. En ik heb God, ik weet niet hoeveel keren de single 'I lie and I cheat' opgezet. Het was ook mijn song vond ik. Toen al was melancholie mijn trouwe metgezel. De tekst geurde ook naar een zelfvernietigingsdrang dat ik zeker indertijd van seks en rock and roll kon herkennen. Bea was (samen met Elsje Helewaut van de band Elisa Waut) de leading lady van mijn jeugd. Jammer genoeg heeft ze nooit op T/W mogen spelen, zo rond de middag had gekund. Ik neem het Herman Schueremans nog steeds kwalijk. Ik weet niet echt waarom maar toen ik de films zag zoals The terminator, Mauvais sang, Less than zero of Sex, lies and videotape kwam ik steeds terecht bij haar nadat ik de film in de zalen zag. Ik dacht, dat kan jij ook net zo goed zoals Linda Hamilton, Juliette Binoche, Jamie Gertz of Andie McDowell het doen. Waarschijnlijk omdat ik er een gelijkenis in vond. Wanneer Koko Flanel en Tien om te zien eraan kwamen, had ik helaas mijn jeugd begraven en was ik naar de grote stad getrokken om een volwassen leven tegemoet te komen. Ik had Bea achtergelaten, een beetje oneerbiedig samen met de andere jeugdliefdes bij de naar bier geurende parochie zaal, Maar af en toe kwam ze nog eens dag zeggen in mijn geest. Als het niet goed ging en ik bijna dwangmatig nog maar eens luisterde naar 'I lie and I cheat'. Wat een tekst. Pure poëzie. We maken allemaal fouten en kwetsen diegenen die we lief hebben. En ik kon weer verder. Ik kroop weer recht. Het was nu een lange tijd geleden dat ik nog eens aan haar dacht, zo gaat dat eens de dagelijkse routine ons in zijn greep heeft. Maar nu komen de herinneringen terug boven drijven. I hoef zelfs het nummer 'I lie and I cheat' niet meer op te zetten. Ik kan het nog zo uit mijn hoofd. Vanaf die eerste zin (Every now and then I think about my life) ben ik terug op een tienerkamertje waar ik op een opgenomen cassetje aandachtig luisterde naar wat aanvoelde als mijn zonden. En ik besef, een deel mijn van jeugd is vandaag ook gestorven.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Componist van "Midsomer murders" en "Foyle’s war" overleden | VRT NWS: nieuws
De Britse componist Jim Parker (88) is gestorven; hij werd bekend met de muziek die hij schreef voor geliefde tv-series als “Midsomer murders”, “Foyle’s war” of “The House of Elliott”.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Hier in Europa misschien net wat minder bekend, maar toch wel enorm jeugdsentiment aan de andere kant van de oceaan.