- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
R.IP. Berlin Alexanderplatz kende ik hem vooral van
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
R.I.P. Angela Lansbury!
https://www.emmys.com/sites/default/files/bios/angela-lansbury-everett-450x600.jpg
Bij de meeste mensen bekend van Murder She Wrote. Maar al sinds de jaren '40 te zien in vele Hollywoodklassiekers. Van The Three Musketeers en teh Picture of Dorian Gray tot Death on the Nile en uiteraard haar stem in Beauty & the Beast. Ze werd 96 jaar.
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Ze zat in een aantal van mijn favoriete avonturenfilms:
The Three Musketeers en The Court Jester.
R.I.P. Angela.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8194 votes
Zoals velen leerde ik Angela Lansbury kennen van Murder She Wrote, over een gezellig dorpje in Maine waar wekelijks een moord gepleegd werd. Later ontdekte ik haar ook in vroege nevenrollen, vb. de dienstmeid in Gaslight. Haar beste filmrol is wellicht in The Manchurian Candidate. Ze stopte altijd humor en geestdrift in haar rollen.
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
Ik ken Angela Lansbury vooral van haar rol in Bedknobs and Broomsticks. Het hoogtepunt van die film was een brute geanimeerde voetbalwedstijd. Ook ken ik haar van The Court Jester. De Murder She Wrote serie heb ik helemaal gevolgd. Uiterst zonde dat ze daar geen Emmy Award voor heeft gewonnen ondanks maar liefst 8 nominaties
R.I.P. Angela Lansbury
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Was hier nog niet gemeld:
Actrice Eileen Ryan (94), moeder van Sean Penn overleden - MovieMeter.nl
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Acteur Robbie Coltrane, Hagrid in Harry Potter, overleden - nos.nl.
Voor mij vooral een held vanwege de misdaadserie Cracker (1993 - 1996).
R.i.p. Robbie Coltrane.
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
R.I.P. Jason Voorhees (de originele) gespeeld door Ted White
Ted White , de man die Jason Voorhees speelde in de originele Friday the 13th, is overleden 14 Oktober op 96 jarige leeftijd.
Hij was behalve acteur ook stuntman.
Hij heeft o.a. samengewerkt met John Wayne en Clark Gable
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Acteur Leslie Jordan op 67-jarige leeftijd overleden na auto-ongeluk - nos.nl
Leslie Jordan werkte al sinds de jaren 80 in Hollywood, in de afgelopen veertig jaar speelde hij in meer dan 130 series en films. Hij werd geprezen voor zijn rollen in de televisieseries American Horror Story en Will & Grace. Voor zijn bijdrage aan die laatste serie kreeg Jordan in 2006 een Emmy voor beste gastacteur in een comedy-serie. Hij speelde ook in populaire films als The Help en Sordid Lives.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
R.I.P. Jason Voorhees (de originele) gespeeld door Ted White
Ted White , de man die Jason Voorhees speelde in de originele Friday the 13th, is overleden 14 Oktober op 96 jarige leeftijd.
mwah... ik lees op imdb dat hij 'slechts' jason speelde in deel 4. Maar jason als killer was geïntroduceerd in deel 2. Het masker in deel 3.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Zie Ari Lehman als de allereerste Jason in de originele film uit 1980. Extreem hoge spoilerwaarschuwing!
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Great balls of fire-zanger Jerry Lee Lewis (87) overleden
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Ik heb niet veel helden, maar Jerry Lee Lewis was er een. A wild one.
Rust niet te zacht, Killer!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Belgische journalist en Elsevier-interviewer Hugo Camps (79) overleden | AD.nl
Hugo Camps overleden: uitbundig met taal, uitputtend in het leven - De Morgen
Markante man. Ik ken hem vooral van columns die vrij hard waren en het sportpraatprogramma Sunday United dat hij een jaar of 20 geleden al met Johan Derksen deed.
narva77 (crew films)
-
- 12726 messages
- 6540 votes
R.I.P. Jerry Lee Lewis en Hugo Camps
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nicole Josy is overleden. Samen met haar man vormde ze al vele jaren samen het muzikale duo Nicole & Hugo. Ze werden bekend in Vlaanderen in 1971 toen ze met Goeiemorgen, morgen zouden deelnemen aan het Eurovisiesongfestival. Door ziekte werden ze toen vervangen maar in 1973 namen ze toch deel met Baby, Baby. Geen succes in Europa, wel in Vlaanderen.
Het duo was vooral met muziek bezig, maar (vooral als duo) waren ze ook veel te zien op tv of (vooral figurant/cameo) in film. Nicole werd 76 jaar.
https://img.static-rmg.be/a/view/q75/w1200/h627/f72.37,35.35/4766051/belgaimage-47616418-jpg.jpg
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Nicole en Hugo, wat een duo, wat een koppel. Wat een begrip in Vlaanderen. Als je Nicole zei, zei je Hugo en omgekeerd. Als je Hugo zag, zag je Nicole en omgekeerd. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aaron Carter overleden, de broer van Nick Carter van de Backstreet Boys.
Amerikaanse zanger Aaron Carter (34) overleden | RTL Boulevard - rtlboulevard.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Brits acteur Leslie Phillips op 98-jarige leeftijd overleden
Brits acteur Leslie Phillips, onder meer bekend als de stem van de verdeelhoed in de Harry Potter-reeks, is afgelopen maandag op 98-jarige leeftijd komen te overlijden. Dat laat zijn vrouw Zara Carr weten tegenover The Sun. De acteur was al lange tijd ziek.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pierre Kartner 'Vader Abraham' (87) overleden - nos.nl
R.I.P. Pierre Kartner