- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
En natuurlijk r.i.p. Jean-Jacques Sempé.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Regisseur Wolfgang Petersen is overleden. Hij was bekend van films als Das Boot, The NeverEnding Story, Outbreak en Air Force One. Hij werd 81 jaar.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Dat is een grote naam die ons ontvalt.
R.I.P.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ach, daar schrik ik wel even van. Heb genoeg van hem bekeken, was toch wel vaak kwaliteit in combinatie met spektakel.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ook voor mij een regisseur met wiens films ik opgroeide van kind (The Neverending Story!) tot student. Ik realiseer me nu pas hoe stilletjes hij van mijn radar is verdwenen na Troy (2004) en Poseidon (2006).
Das Boot blijft wel een machtig staaltje filmmaken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Heb alleen zijn twee grote jaren 80 films gezien. The Neverending Story is jeugdsentiment en Das Boot een flinke klassieker. De rest heeft me nooit getrokken.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
RIP Wolfgang Petersen
Enemy Mine (Film, 1985) vond ik ook wel een (B-Film)toppertje.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Mijn favoriet van Petersen blijft toch wel de nummer 1 op deze site, namelijk The Perfect Storm.
Ik kan alle kritiek op die film prima begrijpen, en dat Marky Mark en mooiboy Clooney er in meedoen maakt het gemakkelijk om gericht te schieten (overigens twee prima acteurs naar mijn mening), maar het is de zwaar ondergewaardeerde William Fichtner die in deze prent zijn zoveelste schitterende prestatie neerzet. Geweldig bijrolacteur van uitzonderlijke klasse.
Verder klopt de film gewoon. Lekker romantisch begin, dan wat moeilijkheden, en uiteindelijk de grootse finale. Eén van de beste zee-films die ik ken.
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Herinnert u zich deze nog?
R.i.p.
Schijnt ook een docu van / over aan te komen.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Alias Elizabeth, 'slachtoffer' van Hyacinth.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Alias Elizabeth, 'slachtoffer' van Hyacinth.
Ik lees het nu pas. Spijtig, leuke rol.
Hyacinth zelf is zo ongeveer de enige hoofdrolspeler van de serie die nog in leven is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Michail Gorbatsjov overleden (91)
https://wimberkelaar.files.wordpress.com/2021/03/gorbatsjov-2.jpg
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Jemig. R.I.P. Michail Gorbatsjov. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Queen Elizabeth II overleden (96)
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Even slikken.
Ik heb niets met koningshuizen, en al helemaal niet met dat van de Britten, maar toch komt dit even hard binnen hoor. Gewoon omdat het zo normaal was. Konining Elizabeth. Die zat daar al koningin te zijn twintig jaar voor dat ik kwam buurten op deze wereld. Komt hard aan. Een vast ijkpunt is weggevallen.
Nou moet Charles het maar even rooien. Heb daar ook niets mee, maar gun het hem wel. Eindelijk kan hij koning zijn, na 70 jaar kroonprins gespeeld te moeten hebben.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De Beer van de Meer.
De Bolle van Zwolle.
De Pilaar van Alkmaar.
Hij is er ook niet meer.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Rust zacht, Queen Elisabeth. Wat een icoon van een vrouw. Groot-Brittannië is na vandaag een beetje minder Brits geworden.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Geen idee of het VK iets minder Brits is, zoals TOS stelt, maar ik vind het dan wel tof voor Charles, dat die eindelijk eens gewoon koning is.
Ik ben niet de jongste hoor, tikte dit jaar al de 54 aan, maar mijn hele leven is Charles al "Prince Charles", en dan nu eindelijk eens King Charles.
Ik gun het hem.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
De Beer van de Meer.
De Bolle van Zwolle.
De Pilaar van Alkmaar.
Hij is er ook niet meer.
Lek van pec
Rip
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. Jean-Luc Godard
Vind de meeste van zijn films vreselijk, maar tegendraads en grensverleggend was hij zeker.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Rip Godard! Een filmmaker die ik bij elke kijkbeurt meer en meer ging waarderen. Een legendarische filmmaker, uiteindelijk toch mooi 91 jaar geworden. R.I.P.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
RIP JLG , dit is het einde van de cinema .
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
R.I.P. Jean-Luc Godard, een hele grote meneer!