- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
https://intl.startrek.com/sites/default/files/images/2019-03/gettyimages-472244540.jpg
Dr. Martin Luther King drong er bij Nichelle op aan om haar rol in Star Trek voort te zetten toen ze er eigenlijk mee wilde stoppen, omdat ze met die rol niet het stereotype zwarte vrouw neerzette maar een gelijkwaardig personage waar de blanke man niet meer omheen kon.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Nichelle Nichols 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pipo-actrice Janine van Wely (84) overleden | AD.nl
Van Wely werd bij het grote publiek bekend toen ze in 1971 in de achtste Pipo-reeks, Pipo op Bizarra, de rol van Mammaloe vertolkte. Ze nam de rol eenmalig over omdat de VARA destijds een conflict had met Cor Witschge (Pipo) en Marijke Bakker (Mammaloe). In de vervolgreeksen mocht Van Wely terugkeren als Plom, de zus van Pipo. Die rol speelde ze tot het einde van de serie in 1980.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Overigens was het Shatner die de kus er doorheen drukte.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Acteur Arnold Willems is overleden op 90-jarige leeftijd.
Voor het grote publiek (en vooral de VTM-kijker dan) bekend voor zijn rol in Witterkere maar ik ken hem dan vooral voor zijn rol als Max in de Kat, de veiligheidsagent en rechterhand van de directeur van de vervuilende fabriek.
Arnold Willems, Georges uit ‘Wittekerke’ en vader van Tania Kloek, overleden | De Standaard
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Arnold Willems, een veel en graag gezien acteur voor mij.
Wittekerke (VTM) is niet te ontvangen hier in Nederland, maar wij kennen hem heel goed van vele VRT/BRT producties waarin hij meespeelde.
Behoorlijke leeftijd behaald.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Miss Grease is niet meer... 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Olivia Newton-John is overleden. Bekend van Grease, maar verder zeker goed voor lange reeks nr 1 singles en albums. Physical, Banks of Ohio, Xanadu en veel meer. Ze werd 73 jaar.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ai! Olivia....
als kleine thunderball had ik toch wel een crush op haar, nadat ik samen met mijn vader naar Grease was geweest.
R.I.P. Olivia.
stinissen (crew films & series)
-
- 23440 messages
- 76926 votes
Veel te jong.. R.I.P. Olivia
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Auw, die komt wel even aan als kind van 1980. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Oh, dat is even een schok.
Edit: moet even laten zinken. Tjezus, komt aan.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Het slaat hard toe in Australië.
In Memoriam:
Olivia Newton John, en de meest unieke stem van Down Under: Judith Durham (79)
Vooral bekend van de destijds zeer populaire vocalgroep The Seekers, die een aantal grote hits had.
Later op de solotoer met gospel repertoire.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. Olivia
Mijn eerste grote liefde. Net als Hugh Jackman kuste ik als klein ventje van zeven haar poster....
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Lamont Dozier van het bekende schrijverstrio Dozier-Holland-Dozier is overleden. Hij schreef mee aan maar liefst 14 nr 1 hits in de VS zoals Baby Love, Stop in the name of love, Please Mr. Postman en zoveel meer. Uiteraard ook te horen in veel films met zelfs een Oscarnominatie voor het nummer Two Hearts (Phil Collins) in de film Buster. Hij werd 83 jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Raymond Briggs, illustrator en auteur van de verfilmde werken The Snowman (Film, 1982) en When the Wind Blows (Film, 1986) is overleden. Hij werd 88 jaar.
https://e3.365dm.com/22/08/1600x900/skynews-raymond-briggs-snowman_5860112.jpg
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
R.I.P. Raymond Briggs. Boek en verfilming van When the wind blows blijven indrukwekkend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gene LeBell Dead: Hollywood Stuntman and Martial Artist Dies at 89 - Variety
Hollywood stuntman and martial artist Gene LeBell has died. He was 89.
LeBell started catch wrestling when he was 7, under the guidance of American wrestler Ed “The Strangler” Lewis. He was also taught by famous martial arts trainer Karl Gotch and professional wrestler Lou Thesz.
LeBell tried pro wrestling, but returned to martial arts when he challenged professional boxer, Milo Savage, in 1963. He won the fight.
LeBell also worked in film and television as a stuntman, with roles in more than 250 films. He appeared in Elvis Presley’s Blue Hawaii, “The Green Hornet” TV series, where he met Bruce Lee, and “The Incredible Hulk.”
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tekenaar Jean-Jacques Sempé (89) overleden, 'vader' van Le Petit Nicolas - nos.nl
De Franse tekenaar Jean-Jacques Sempé is op 89-jarige leeftijd overleden, meldt zijn biograaf aan persbureau AFP. Sempé geldt als een van de grootste illustrators van Frankrijk. Hij werd vooral bekend als tekenaar van de verhalenserie Le Petit Nicolas, over een scholier in de jaren 60.
Ik vond de film Le Petit Nicolas (2009) leuk. Vervolgen heb ik nog niet gezien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Dat is flink ernstiger dan gedacht, heftig. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De actrice is ondertussen overleden, bevestigd door haar familie...
Actor Anne Heche dies a week after car crash, aged 53 | Anne Heche | The Guardian - theguardian.com
stinissen (crew films & series)
-
- 23440 messages
- 76926 votes
R.I.P. Anne Heche
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
R.I.P. Anne Heche.
Jemig man, wat heb je jezelf toch aangedaan? Zo jong nog …