- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twin Peaks-acteur Lenny Von Dohlen (63) overleden - MSN
Von Dohlen kreeg vooral bekendheid met zijn rol als Harold in de misdaadserie Twin Peaks. Later speelde hij diezelfde rol in de film Twin Peaks: Fire Walk With Me. Ook speelde Von Dohlen in onder andere Home Alone 3, Electric Dreams en de Oscar-winnende film Tender Mercies.
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Relatief jong nog. R.i.p. Lenny Von Dohlen.
Ken 'm ook van Jennifer 8 en Teeth - kleine rolletjes, maar films die ik al vaak gezien heb.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam L Q Jones (Justice Allis McQueen(94) Amerikaanse acteur en regisseur, "karakterkop" uit vele westerns en oorlogsfilms (o.a.)
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
R.i.p. L.Q. Jones. Een echte 'westernkop' idd.
Hij komt me heel bekend voor, maar uit m'n hoofd zou ik geen film kunnen noemen...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Monty Norman is overleden.
Nooit van gehoord, maar zijn muzikale creatie is wereldberoemd.
Rotterdam@1
-
- 881 messages
- 426 votes
Componist van o.a. het bekende James Bondthema. Ook al dacht ik het eerst aan oude series als Bonanza enz. door zijn hoofd plus snor, maar dat bleek niet zo te zijn. Hij was al 94 jaar, dus rust zacht.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
R.I.P. Monthy Norman! Hij schreef het bekende James Bond theme en de score van Dr. No. John Barry heeft de theme song dan wel een beter arrangement gegeven, het is toch Norman die de blauwdruk gegeven heeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Monty Norman is overleden.
Nooit van gehoord, maar zijn muzikale creatie is wereldberoemd.
(embed)
Die man heeft het leven van miljoenen filmfans mooier gemaakt. Een van de meest iconische filmsongs aller tijden. James Bond zou geen James Bond zijn zonder de kenmerkende muziek.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op een podium, in het theater, bevond Cas Enklaar zich in zijn wereld, zijn werkelijkheid
R.I.P. Cas Enklaar
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
R.I.P. Cas Enklaar, prachtige kop, unieke verschijning, zeer memorabel in Een dagje naar het strand.
Rotterdam@1
-
- 881 messages
- 426 votes
R.I.P. Van sommige mensen denk ik weleens: nu al? Die is nog jong! Cas Enklaar was voor mij zo'n iemand.
Zeer bijzondere man, bijzondere theatermaker (o.a. Werktheater) en nog veel meer.
Ik herinner me hem nog van Loenatik, die hilarische serie en hij deed nog veel meer. veelzijdig.
Het Parool van vandaag heeft een mooi artikel over hem geschreven.
Moge je wens om je te ontplooiien en jezelf te zijn, zijn uitgekomen. Rust zacht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Elvis-actrice Shonka Dukureh (44) overleden | AD.nl
Actrice Shonka Dukureh, die recentelijk haar debuut op het grote scherm maakte met haar rol in de film Elvis, is op 44-jarige leeftijd overleden. Dukureh werd gisteren gevonden in haar woning in Nashville, waar ze met haar twee jonge kinderen woonde. De politie gaat er vooralsnog van uit dat er geen sprake is van een misdrijf.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Regisseur Bob Rafelson is overleden. Hij was oa bekend van films als Five Easy Pieces en de 1981 remake van The Postman Always Rings Twice, beiden met Jack Nicholson. De regisseur werd 89 jaar.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ach jee. Mooie leeftijd, dat wel. In Memoriam, Bob.
Ik moet zeggen dat ik dit topic iedere week wel eens open en bang ben om Jack hier te zie staan. I'm not ready. 
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
R.I.P. Bob Rafelson, in mijn boekje vooral de regisseur van twee vroege hoogtepunten in de carrière van Jack Nicholson, Five easy pieces (1970) en The king of Marvin Gardens (1972).
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Opnieuw een 'gangster'-acteur die overleden is: Paul Sorvino, oa bekend van de film Goodfellas. Hij werd 83 jaar.
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2022/07/paul-sorvino-goodfellas-main.webp?w=780
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
David Warner (80) overleden.
Ik ken hem vooral van Tron en Strawdogs
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
snif. RIP Paulie.
"Paulie did the prep work. He was doing a year for contempt, and he had this wonderful system for doing the garlic. He used a razor, and he used to slice it so thin that it used to liquefy in the pan with just a little oil... It was a very good system."
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En als de gluiperige hielenlikker van Cal in Titanic!
stinissen (crew films & series)
-
- 23440 messages
- 76926 votes
RIP Paul Sorvino een prima acteur, ik mocht hem graag zien. Ook heeft hij een mooie dochter die zijn naam gaat hoog houden.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Oeh, David Warner, in de jaren 60 een cultidool dankzij Morgan: a suitable case for treatment, daarna in diverse films van Sam Peckinpah, en natuurlijk als de onfortuinlijke fotograaf in de oorspronkelijke versie van The omen. Altijd een interessante acteur, R.I.P.
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
RIP David Warner
Ik zag hem het eerst in Masada waar hij de rol speelde van Pomponius Falco, een prima vertolking waarvoor hij een Emmy ontving.
Ook ken ik hem van Tron en diverse Star Trek films en afleveringen
Hij deed het ook fantastisch als de stem van Jon Irenicus in Baldur's Gate 2
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Oh...
Acteur met flinke staat van dienst!
Het oudste wat ik van hem zag moeten Straw Dogs 1971 The Omen 1976 en Cross of Iron 1977 zijn geweest
Ik zag ik hem ook in The Company of Wolves 1984 en in Star Trek V: The Final Frontier 1989
Hij kwam ook langs in andere afleveringen van de Star Trek serie, Body Bags 1993, Necronomicon 1993, Hogfather 2006 en als Professor Abraham Van Helsing in een paar afleveringen van mijn zeer geliefde serie Penny Dreadful Laatst zag ik hem nog in de Serie The Alienist (afl. Hildebrandt's Starling 2018)
David Warner R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Thriller- en scenarioschrijver Felix Thijssen (88) overleden - nos.nl
In zijn woonplaats in Zuid-Frankrijk is auteur Felix Thijssen op 88-jarige leeftijd overleden. Hij schreef tientallen boeken in uiteenlopende genres, maar is vooral bekend van zijn thrillers en scenario's voor film en tv.
Zo schreef hij in de jaren 90 mee aan de scripts voor de politieserie Bureau Kruislaan en de opvolger Unit 13. Eerder had hij met succes zijn eigen roman Wildschut bewerkt tot de gelijknamige film, die midden jaren 80 vanwege het expliciete geweld het nodige stof deed opwaaien. Ook bewerkte hij romans van anderen tot filmscenario's, zoals de komedie Help, de dokter verzuipt! (1974) en de Baantjer-film Moord in Extase (1984).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes