• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.770 votes
Profile

R.I.P. #2

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

RIP Joe Turkel.

The Shining en Blade Runner. Kort maar krachtige prestaties!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Voor iedereen die ook ooit de boekcover zag van zijn "Tjeempie!" (fijn boek overigens)! Ik las ook zijn "Het leven is vurukkuluk", maar daar kan ik me eigenlijk weinig van herinneren...Wel een gigantische naam uit de Nederlandse literaire wereld, die ontzettend productief was, en misschien wel de laatste van de 'oude garde' (genre Claus, Mulisch, Reve, etc). RIP!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Oei, dat is wat zeg. Eén van de grootste naoorlogse namen uit de Nederlandse literatuur.

Hij was natuurlijk al op leeftijd, maar het komt wel aan zeg.

RIP Remco.

Rotterdam@1

• 881 messages
  • 426 votes

Inderdaad: de goede man was al 92 jaar, deed vgls. zijn vrouw de laatste jaren nog weinig en dan nóg is het een schok.

Heb bijna alles van de man gelezen, qua proza en herinner me nog: "het leven is vurrukkulluk", dat sloeg toen in als een bom. Over Panda en Boelie o.a. Er kwamen eindelijk lichtheid en humor in Ned. literatuur.

Boekenlijst Nederlands middelb. school, maar niet op elke school toegelaten boek.

Dit boek is later ook verfilmd, in 2018 o.a. met Reinier Scholten van Asschat, Geza Weisz. NPO-start heeft het nog!!!

In de kranten mooie oude interviews met hem vandaag.

frans123

• 4459 messages
  • 1184 votes

Mulisch was een hele grote vriend en bewonderaar, van Campert..Ze traden beiden op, oa. lezen uit eigen werk.

RIP Remco...je hebt een prachtig oeuvre nagelaten.

frans123

• 4459 messages
  • 1184 votes

Rotterdam@1 wrote:

Inderdaad: de goede man was al 92 jaar, deed vgls. zijn vrouw de laatste jaren nog weinig en dan nóg is het een schok.

Heb bijna alles van de man gelezen, qua proza en herinner me nog: "het leven is vurrukkulluk", dat sloeg toen in als een bom. Over Panda en Boelie o.a. Er kwamen eindelijk lichtheid en humor in Ned. literatuur.

Boekenlijst Nederlands middelb. school, maar niet op elke school toegelaten boek.

Dit boek is later ook verfilmd, in 2018 o.a. met Reinier Scholten van Asschat, Geza Weisz. NPO-start heeft het nog!!!

In de kranten mooie oude interviews met hem vandaag.

Scholen met de Bijbel zagen niks in Campert...Ontkennen van literatuur...Shame on you!!!!

Schande en zonde komen niet van God of Allah ,maar van hun verschrikkelijke medewerkers...

Rotterdam@1

• 881 messages
  • 426 votes

Er zit een grote documentaire over Campert aan te komen. Wellicht vanavond of deze week. Nu nog niet bekend.

Een groot eerbetoon, dat al jaren klaar is, want met veel roken en drinken heeft deze man een zeer hoge leeftijd bereikt en ligt het draaiboek al lang klaar. Het woordje "met" , vorige zin, is bewust gekozen...En moet beslist niet "ondanks" zijn!

Als hij op een dag slechts twee glazen wijn dronk, dacht zijn vrouw dat hij niet helemaal in orde was...

Dat eerbetoon komt hem toe: door zijn boeken kregen hele generaties eindelijk mooie, grappige en ontroerende boeken te lezen i.p.v. de vaak elitaire en zouteloze, voorgeschreven meuk op school. Ervaringsdeskundige!

Rotterdam@1

• 881 messages
  • 426 votes

Inmiddels weet ik, dat om 23.45 uur NPO 1 vanavond het interview Cornald Maas-Campert herhaald wordt!

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

R.I.P. Remco Campert

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

R.I.P. James Caan

stinissen (crew films & series)

• 23440 messages
  • 76926 votes

R.I.P. James Caan.

3 2 1 cut

• 1065 messages
  • 98 votes

https://phantom-elmundo.unidadeditorial.es/989845a7bd418ac0baa0552d8ccb04ea/resize/1200/f/jpg/assets/multimedia/imagenes/2022/02/23/16456411888978.jpg

Fantastische rol in één van de Beste Films. Sonny Corleone is no more…. En nu voor het echt..

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Onsterfelijk bij mij door Sonny en zijn Paul Sheldon (Misery)

ZAP!

• 5455 messages
  • 3622 votes

R.i.p. James Caan.

Aanrader: The Gambler (1974).

-edit- Oeps, dat is de plaat die ik nu luister, ik bedoelde deze: The Gambler (1974)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

rip sonny

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

R.I.P. Freebie

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

RIP James Caan

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

R.I.P. James Caan

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

R.I.P. James Caan: Geweldige acteur.

The Godfather, Thief, Misery, Bottle Rocket zelfs in Eraser heb ik van zijn rol genoten.

Rotterdam@1

• 881 messages
  • 426 votes

Tony Sirico is overleden las ik in de krant, die speelde jaren in the Sopranos.

Saillant "detail": was in het echte leven ook een crimineel.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

RIP Tony Sirico. Een van m'n favoriete seriepersonages aller tijden. Bij de Sopranos reünie drie jaar geleden viel mij al op hoe erg zijn gezondheid achteruit was gegaan.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

rip paulie

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

R.I.P. Tony Sirico. Weer een geweldige acteur heen...

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

“What can you do? At least he didn’t suffer.”

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

"I beat cancer, but it took him out. Ride the painted pony and let the spinning wheel fly.. heh."

ZAP!

• 5455 messages
  • 3622 votes

R.i.p. "Paulie". Wat heb ik met dat personages gelachen. Dat schilderij van Tony, zijn autotoeter...

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Hier moet ik nog iedere keer om lachen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

paulie was op zijn best met chrissie. hierboven een extreem grappige scene.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.