• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.679 votes
Profile

R.I.P. #2

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Jammer zeg, goede acteur.

Goodfellas is natuurlijk magistraal, maar ook deze obscure https://www.moviemeter.nl/film/4513 is een aanrader, met een sterke rol van hem.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Had gehoopt dat dit een fout was mijn hemel dit is niet te bevatten R.I.P Ray Liotta

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

R.I.P. Gijs de Lange, Willibrord Frequin en Ray Liotta. Wat een rotdag.

ZAP!

• 5454 messages
  • 3622 votes

Ik zag het net... ...67 pas... R.i.p. Ray Liotta. Unlawful Entry, Cop Land, Phoenix, Hannibal en uiteraard Goodfellas, mooie prestaties (later ben ik 'm een beetje uit het oog verloren). Net eind vorig jaar zag ik hem nog voor het eerst in het oudje Something Wild (1986)...

Frequin had ik minder mee, maar markant kon je 'm in elk geval wel noemen en dat ie Bernard en de Paus 'te lijf' ging (zag ik onlangs pas voor het eerst): R.i.p..

martijn011

• 2034 messages
  • 1309 votes

Jemig, Ray Liotta

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Dat was even schrikken, R.I.P. Ray Liotta.

Zag hem altijd erg graag voorbijkomen in films, ontzettend charismatisch in verschillende rollen/genres.

Ryandenhaag77

• 7 messages
  • 7 votes

Wauww..hier schrik ik wel van... Vanavond meer weer goodfellas kijken

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Willibrord, wat een baas was dat. Vooral in de jaren 90 veel naar gekeken, De week van Willibrord enzo. Bijzondere man.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Hier schrok ik dus echt oprecht van. WTF!

RIP Ray LIOTTA

Henry Hill

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

606 wrote:

Had gehoopt dat dit een fout was mijn hemel dit is niet te bevatten R.I.P Ray Liotta

Ja dit is voor mij ook echt niet te bevatten en dat heb ik eigenlijk nooit met andere soortgelijke situaties. Weet niet waarom maar dit doet mij toch iets.

Misschien vanwege zijn legendarische stem als bijv. in GoodFellas maar ook GTA Vice City als Tommy Vercetti.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

R.I.P. Ray Liotta! Ook op muzikaal vlak was het een trieste dag met het overlijden van Andy Fletcher (Depeche Mode) en Alan White (Yes), 2 muzikanten die waren opgenomen in de Rock & Roll Hall of Fame.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

R.I.P. Willibrord Frequin, Ray Liotta, Andy Fletcher en Alan White

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Takeshi Ishii is overleden. Een Japanse regisseur uit de tijd dat Japanse cinema bezig was aan een wereldwijde opkomst. Ik zag alleen zijn bekendste film: Gonin

Hij was 75.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Philip Baker Hall (90), bekend van Boogie Nights en Seinfeld, overleden | NOS

NOS wrote:

Philip Baker Hall was een van de favoriete acteurs van de gerenommeerde Hollywoodregisseur Paul Thomas Anderson. Hij speelde onder meer in Boogie Nights, een psychologisch drama van Anderson uit 1997 dat werd genomineerd voor drie Oscars, en het alom geroemde Magnolia uit 1999.

Na zijn afstuderen werkte Hall eerst een tijdje als tolk voor het Amerikaanse leger in Duitsland, tot hij zich begin jaren 70 toelegde op acteren. Hij stond in het theater en op Broadway en speelde in vele tv-series, uiteenlopend van M*A*S*H en Miami Vice tot Modern Family.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Voor mij een onbekende, maar voor de Belgen hier wellicht niet:

Frans-Belgische Abel-acteur Henri Garcin op 94-jarige leeftijd overleden

R.I.P.

edit: ik moet hem toch wel enkele malen gezien hebben, als ik zijn filmografie bekijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Respectabele leeftijd. Ik ken 'm vooral van Abel.

Tot op hoge leeftijd actief. Hij speelde bijvoorbeeld nog in Tonio (2016) en Van Warmerdam's Schneider vs. Bax (2015).

Ik lees nu pas dat Henri Garcin een pseudoniem was. Zijn echte naam was Anton Albers.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Jean-Louis Trintignant

r.i.p.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

RIP Jean-Louis Trintignant

Iconische acteur. Hij was nog een van de laatst nog levende grote Franse acteurs van weleer.

Alain Delon is nog onder ons.

Eerder overleed ook al Belmondo.

Ik heb toevallig de afgelopen 2 jaar met dank aan Netflix heel veel films Jean-Louis Trintignant gezien.

Momenteel zijn er zelfs 15 films te zien.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

R.I.P. Jean-Louis Trintignant

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Groot acteur, die ons tot op hoge leeftijd van zijn talent heeft kunnen laten genieten.

KenroKuen72

• 42 messages
  • 18 votes

Veel films van gezien maar zijn beste is toch wel The Great Silence / Il Grande Silenzio (1968) , ook met een glansrol van Klaus Kinski.

De strip Sterven als een hond in de sneeuw (1981) uit de Durangoreeks van Yves Swolfs heeft uit deze film heel veel inspiratie gehaald

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Ik denk vooral aan zijn rol in 'Il Sorpasso'....

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76925 votes

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Een hele grote meneer is gestorven. Bijzondere acteur.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dad’s Army-acteur Frank Williams (90) overleden | TV | Telegraaf.nl

De Britse acteur Frank Williams is zondag op 90-jarige leeftijd overleden. Hij was vooral bekend van zijn rol in de sitcom Dad’s Army, waarin hij de rol van dominee Timothy Farthing speelde.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

26 juni is Margaret Keane overleden, de artieste die bekend werd met vooral figuren met grote ogen. Haar leven werd verfilmd in Big Eyes (2014) met Amy Adams als de kunstenares.

https://i0.wp.com/painterskeys.com/wp-content/uploads/2015/04/040315_margaret-keane1.jpg

http://gonewiththetwins.com/new/wp-content/uploads/2014/10/bigeyes.jpg

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Joe Turkel (94)

https://meloman.ru/media/upload/photos/%D0%A1%D0%B8%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D0%B5_1.jpg

Bron

Definitely serving drinks at the Overlook Hotel now...

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Ja, dat is natuurlijk een ikonische rol. Deze ook:

https://pbs.twimg.com/media/FWmw6kQWYAMulEW.jpg:large

als Tyrell, de architect van de replicanten die misschien wel maar misschien ook niet van elektrische schapen dromen, met op de achtergrond Sean Young als Rachael in Blade runner.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.