- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Iconische rol.
Vond die films niet eens zo goed, maar hem wel.
Ik ken hem ook alleen als Shaft.
ZAP!
-
- 5458 messages
- 3623 votes
Friends-acteur Matthew Perry (Chandler) op 54-jarige leeftijd overleden - nos.nl.
R.i.p. Matthew Perry. Vond 'Friends' eigenlijk (bar) weinig aan, maar jij was best wel grappig / sympathiek.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bah. Ben hier echt van geschrokken.
Hij was fantastisch als Chandler met zijn sarcasme en scherpe grappen.
Spijtig hoe iemand zo zijn leven heeft kunnen verwoesten. Leek net op te krabbelen en dan dit.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Deze doet pijn...Ontelbare keren gelachen met hem.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In Memoriam Wies Andersen (Alois De Bois) (87) Belgisch acteur, quizmaster, presentator, regisseur, beheerder eigen filmmaatschappij
Echtgenoot van actrice Dora van der Groen.
Populaire TV acteur in de jaren '60-'70 , o.a. door rollen in BRT jeugdseries.
Hij speelde de hoofdrol (Luc Donkers) in de 19-delige serie "Het Geheim van Killary Harbour" (1960-'61)
Ik vond het prachtig destijds.
In Nederland verwierf hij bekendheid als inspecteur Lapointe, de assistent van commissaris Maigret, in de gelijknamige TV serie.
Eerst naast Kees Brusse en later Jan Teulings als Maigret (1965-1969)
In 1970 kreeg hij zijn eigens TV serie "Vic Singel", over een ex-autocoureur die tegen wil en dank allerlei spannende avonturen beleefde.
Verdere TV populariteit kwam er o.a. met zijn "Wies Andersen Show ", die hij als quizmaster presenteerde.
In zijn programma "Wies Anders" (eind jaren '90)bezocht hij Vlamingen die in het buitenland woonden.
Die (be)zoektocht voerde door 12 landen.
Wies Andersen (midden) als inspecteur Lapointe in "Maigret" (met Jan Teulings)
Als Vic Singel, in de gelijknamige TV serie (1970)
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Matthew Perry. Ook ik schrik hier van. Toen ik Friends zo rond 2017 voor het eerst ontdekte, was ik gelijk helemaal verkocht en voor een groot deel was dat te danken aan het personage Chandler Bing. Jammer om later te horen dat Perry dusdanig kampte met zijn verslavingsproblematiek dat hij zich nauwelijks wat van sommige opnames kan herinneren en het was natuurlijk in zekere zin ook zichtbaar doordat hij er bijna ieder seizoen heel anders uitzag. Toch speelde hij een heel sympathiek personage dat bij mij ontzettend vaak op de lachspieren wist te werken. Op het gebied van sarcastische humor was hij toch wel heer en meester wat mij betreft.
Ik ben hem ook nog even blijven volgen door hem in andere films en series aan het werk te zien, waar hij eigenlijk vrijwel altijd een Chandler-achtig personage speelde, m.u.v. zijn rol in The Ron Clark Story. Laatstgenoemde liet me wel altijd vermoeden dat er nog meer in hem zat. Een paar jaar geleden zou hij zijn comeback maken in Don't Look Up van Adam McKay, waarvoor hij ook al opnames gemaakt had, maar hij heeft zich destijds (wederom vanwege ernstige gezondheidsklachten) teruggetrokken. Jammer dat hij een dergelijke kans niet nog opnieuw heeft kunnen aangrijpen, maar van het gros van het werk dat hij in verleden gemaakt heeft zal ik altijd kunnen blijven genieten.
R.I.P.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tv-regisseur en producent Ellen Jens overleden - nos.nl
Artikelen:
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Joss Ackland (95) overleden.
Ik ken hem vooral van White Mischief en The Hunt for Red October.
https://deadline.com/wp-content/uploads/2023/11/MSDSWFR_TR019.jpg
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
Joss Ackland (95) overleden
Zijn rol in Lethal Weapon 2 is mij het meest bijgebleven.
Hij speelde ook in de videoclip van The Pet Shop Boys "Always on my Mind"
RIP Joss Ackland
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Acteur Helmert Woudenberg (78) overleden | AD.nl
Acteur, regisseur en toneelschrijver Helmert Woudenberg is donderdag plotseling overleden. Dat heeft zijn zoon aan het ANP laten weten. Woudenberg (78) zat midden in een theatertournee met het toneelstuk Blind. Hij overleed aan een hartaanval.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
She was amazing.
Echt zo'n actrice die de scène naar zich toe trekt. Ik zag haar deze week tegenover Sean Connery in Outlander, en herinner me haar uiteraard in Misery. Als ik The Mist herkijk, wordt dat ook vast een a-ha erlebnis.
Ik kan nauwelijks even snel een clip vinden om mijn waarderingen te staven, maar Frances Sternhagen was wat ik noem: "Echt een tof wijf".
Mooie leeftijd, blij dat ze dat heeft gehaald. And not surprised.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Kissinger is overleden. Nu gaat het hier nooit over politiek maar Kissinger was natuurlijk de vleesgeworden politiek. Gekke was dat ik 40 jaar geleden al het gevoel had dat hij 100 jaar oud was. Die man heeft wat meegemaakt hoor. En ook op zijn kerfstok, maar daar gaan we het dus niet over hebben.
De grootste politicus van de afgelopen eeuw, naar mijn idee.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
In ieder geval 1 van de weinigen die nog in leven was die zoveel wereldwijde, catastrofale ellende (mede) heeft veroorzaakt.
Good riddance.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Bij het horen van de naam Henry Kissinger, hoor ik altijd direct de Russiche echo Andrei Gromyko, maar die was dus wel zo fatsoenlijk om bijtijds te overlijden.
Kissinger and Gromyko, een mooie titel voor een relaas over de Koude Oorlog.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Shane McGowan. Twee dagen geleden nog via FB een bericht over zijn toestand gekregen van zijn goede vriend Nick Cave. Zeer treurig, maar niet onverwacht.
Vocht dezelfde ongelijke strijd tegen het spook dat mij ook altijd blijft achtervolgen. R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ryan O'Neal kreeg een Oscarnominatie voor de hoofdrol in Love Story, maar hij was ook schitterende als titelrol in de historische film Barry Lyndon. R.I.P.
https://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2017/03/maxresdefault-56.jpg