- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Jurgen valt nogal eens, geen handige eigenschap voor een kluns.
Wegkapitein Igor Anton heeft in de afgelopen twee Giri in totaal 2 punten gehaald en telkens keurig uitgereden.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Met onze 25 toppers gaan we WielerFlits (109 knownots) vernederen!
23 van de 25 zitten ook bij Wielerflits.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Jurgen valt nogal eens, geen handige eigenschap voor een kluns.
Wegkapitein Igor Anton heeft in de afgelopen twee Giri in totaal 2 punten gehaald en telkens keurig uitgereden.
Stond ook op mijn lijst. Was misschien een betere keuze geweest dan Pozzovivo voor 2 zwarte punten. Al zie ik die max 50 punten halen.
Igor Anton reed wel uit in de Giro, maar vorig jaar in de Vuelta viel hij wel uit.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Toch nog 273 mensen die vier punten verspillen aan Greipel (hoeveel zal die halen, 100 punten ofzo?).
Quintana met 1400 veruit de meest gekozen renner, terwijl Nibali / Kruijswijk volgens mij rond de 600 zaten. Van de Nederlanders scoort dacht ik Dumoulin het beste, daarna Kruijswijk en het vertrouwen is het minste in Mollema (300x gekozen uit m'n hoofd). Dennis heeft ook een grote aanhang trouwens.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Jurgen van den Broeck is de meest gekozen kluns (166), gevolgd door Tankink (130), Rolland (129) en Amador (109). Ook Kruijswijk (72) en Mollema (98) zijn opvallend vaak gekozen als kluns.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dat mensen Amador nog aandurven als kluns.
Die overwoog ik nu zelfs als gewone renner.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Toch nog 273 mensen die vier punten verspillen aan Greipel (hoeveel zal die halen, 100 punten ofzo?).
Quintana met 1400 veruit de meest gekozen renner, terwijl Nibali / Kruijswijk volgens mij rond de 600 zaten. Van de Nederlanders scoort dacht ik Dumoulin het beste, daarna Kruijswijk en het vertrouwen is het minste in Mollema (300x gekozen uit m'n hoofd). Dennis heeft ook een grote aanhang trouwens.
Dennis heeft nog nooit gescoord bij Sportpools. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.
Gaviria is na Quintana de meest gekozen renner (1129 x).
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mooi dat Felix Großschartner ook nog 85 keer is gekozen. Oostenrijkse en Oost-Europese renners horen thuis in Italië.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Het zal spannend worden met die gekozen kluns bij sportpools. Stuyven had ik nu niet verwacht in de top10. En Sagan zal lekker voor zijn TV champagne drinken.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Buongiorno Girini!
Ach hoe weemoedig klinkt die groet, nu hij eerder vandaag niet werd uitgesproken door Renaat 'Ultimo Chilometro' Schotte met aan zijn zijde José 'zeker en vast' De Cauwer. De wielerenthousiasteling moet het tegenwoordig immers doen met het perfide €uro$port. Het leven van de Giroliefhebber gaat niet over rozen!
Goed, genoeg daarover, het is immers koers! Voor de 100e keer gingen de renners van start in de Enige Echte Grote Ronde van het jaar. De Giro centenario werd op gang geschoten op Sardinië, waar de geblesseerde plaatselijke chouchou Fabio 'de Kleine Engel' Aru nog even om het hoekje kwam kijken en waar vooral, en terecht, veel aandacht was voor de recentelijk zo tragisch om het leven gekomen Michele Scarponi.
Geen proloog en ook geen ploegentijdrit: dus was het afsprinten in de straten van Olbia... zou je denken. Een grapjas in de Giro-organisatie had de slotkilometers echter bezaaid met dunne bochtjes waar slechts de grootste stuurmanskunstenaars vol door durfden gaan, en Lukas Pöstlberger (12x! gekozen in sportpools, 1x als kluns (haha)) deed een Nijdammetje of een Cancellaraatje, wat u wil, en bleef de aanstormende Pocket Rocket en Gorilla op de meet ruim voor.
De MoMeSubLiga had en masse deze putsch uiteraard niet voorzien, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen dagwinnaar was! Team Knisper had met Ewan, Nizzolo, Modolo, Bauhaus en Gaviria genoeg mannen in de top 15 om het podium op te mogen, en dan wel 2x, want zonder uitvallers vandaag is hij tevens de eerste drager van het heilige roze. El Loco en Happie delen plekkie 2:
1 Knisper 60
2 El Loco 54
. Happie 54
4 LuukRamaker 39
. MatthijsGr00t 39
6 lucdecoster 38
7 De Willies 36
. otherfool 36
9 AHWA 29
10 VivaLaHop 26
De SubLiga toonde meteen enige ambitie door mee te sprinten en op plek 6 uit te komen, terwijl de eerste maglia nera voor team Stinissen is dankzij klunsje Nizzolo: -15 is het verdict. Morgen meteen een aardige klim naar 1000 meter waarna een lange afdaling naar de meet volgt. Welke waaghals gaan we van voren zien? Graag a domani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Uiteraard ook koers in het grote MoMeFiniWielerJaarSpel!
Hier was team tovenaar de gelukkige met Nizzolo, Modolo en, echt waar, Bobby Jungels. Ook de eerste maglia rosa mag hij om de ranke schouders hangen, terwijl david bohm immer leider blijft:
Giro 1 (en roze):
1. tovenaar 116
2. McSavah 89
3. Knisper 85
Totaalstand:
1 david bohm 3195
2 McSavah 2968
3 LuukRamaker 2609
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Ben voorlopig nog redelijk tevreden van mijn eigen team. Alleen zou ik misschien Thomas/Tsate gedumpt hebben voor Landa/Fraile (of een andere éénpunter).
VDB lijkt me een prima kluns als hij inderdaad niet valt. Anton was inderdaad de andere logische optie. Amador deze keer nooit overwogen als kluns. Movi gaat ook steeds voor het ploegenklassement dus verwacht hem randje top-10 eindklassement met enkele uitschieters in berg- en vooral de tijdritten.
Dennis leek me de grootste zekerheid voor 1 punt. Die is met enkel de tijdritten wellicht al binnen dus al de rest is extra.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Denk dat Fraile en Visconti meer gaan scoren als 1-punters. 
Visconti zal vast moeten knechten, maar gaat eigenlijk altijd wel een paar x in de aanval. Outsider voor de bergtrui ook, net als Fraile.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Denk dat Fraile en Visconti meer gaan scoren als 1-punters.
Hoe bedoel je? Dan wie?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Lees het bericht boven mijn bericht eens... 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ah, dan Dennis. Hij lijkt mij eigenlijk geen zekerheidje wat betreft de tijdritten, aangezien hij beter is in kortere (~10 km) tijdritten en hij nu ook voor een klassement gaat (waarschijnlijk), wat weer ten koste kan gaan van zijn tijdrit. Fraile heb ik ook maar het zal erg lastig worden om ook hier de bergtrui te winnen aangezien je in de Giro normaliter een betere klimmer daarvoor moet zijn dan in de Vuelta. Gelukkig lijkt hij wel in vorm en naar de Giro te hebben gepiekt. Visconti heb ik in het MM jaarspel dus die overwoog ik alleen daarom al niet voor een zwart punt. Nu geen Valverde of Quintana maar Nibali waar hij voor moet werken, maar hopelijk krijgt hij inderdaad nog genoeg vrijheid en sprint hij ook nog eens mee in een uitgedund peloton.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Wtf. Landa in de achtervolging, 3 minuten op de kopgroep. En 3 minuten voor het peloton.
Slecht teken. Gaat niks worden en Thomas is dus de kopman. Zou Landa pissig zijn dat hij de kopman niet is?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wtf. Landa in de achtervolging, 3 minuten op de kopgroep. En 3 minuten voor het peloton.
Foutje van de GPS (vermoedt de NOS).
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Heb het niet kunnen zien. Zou in ieder geval een knotsgekke actie zijn.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
De Gorilla dus. Schakelproblemen voor Ewan tijdens de sprint. Dan baal je best...
Justus18
-
- 691 messages
- 79 votes
Ewan schoot uit zijn pedaal, nadat hij was aangeraakt. Vervolgens zat hij in de verkeerde versnelling.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Geen hernieuwde stunt, Girini, vandaag op het Sardijnse: gewoon een sprint rechtdoor naar school en kantoor en als dan de Pocket Rocket uit z'n pedaal schiet is het een koud kunstje voor de Gorilla van Rostock om het imposante lijf als eerste over de meet te laten bollen, vóór Ferrari en Stuyven. Hebben we sprinters mee in de MoMeSubLiga? Wel degelijk, met name in de persoon van Justus18 die de top 2 speelde en een fraaie zege aan de erelijst toe mocht voegen:
1 Justus18 65
2 LuukRamaker 55
3 StillIll 44
4 otherfool 40
5 De Willies 38
6 Knisper 34
7 mjk87 31
8 VivaLaHop 29
9 Timmy 26
. El Loco 26
Team Knisper leek in het roze te overleven, maar daar was jandorie LuukRamaker die kloek meespurtte en dankzij de boni's op gelijke hoogte kwam. Geen gedoe met honderdsten in de SubLiga: twee flessen bubbels, 2 maglia rosas en 4 rondemissen:
1 Knisper 94
. LuukRamaker 94
3 Justus18 87
4 El Loco 80
5 Happie 77
6 otherfool 76
7 De Willies 74
8 StillIll 65
9 MatthijsGr00t 62
10 lucdecoster 61
De SubLiga behoudt haar 6e plekje terwijl de maglia nera ook al niet van ranke schouders wisselde: team Stinissen doet het tegenwoordig met -2. Morgen een nieuwe sprint in de straten van Cagliari, graag a domani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een hyperspannende finish ondertussen in het WielerJaarSpel, waar Knisper het na bestudering van de finishbeelden nét haalde voor MatthijsGr00t. Niet alleen dat, naast het SpoPoRoze draagt Knisper ook hier de heilige luiderstrui, terwijl in de JaarStand team bohm nog altijd overschot heeft, al kruipt McSavah nader:
1. Knisper 111
2. MatthijsGr00t 110
3. McSavah 80
Roze:
1 Knisper 196
2 McSavah 169
3 MatthijsGr00t 148
Jaarstand:
1 david bohm 3195
2 McSavah 3048
3 LuukRamaker 2624
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Er schijnt een behoorlijke kans op waaiers te zijn vandaag.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ja, ben benieuwd. En Sbaragli zit nu zelfs in de vlucht, die gaat duidelijk voor de puntentrui.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het duurde even, maar als het dan toch gebeurt is het altijd weer fantastisch. Jungels, brute held!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het fraaie potje waaierrijden werd in het Grote FiniWielerSpel afgerond door een beresterke McSavah, die team tovenaar en AHWA duidelijk achter zich liet. Het leverde de krachtpatser tevens de heilige Maglia Rosa op: Knisper moest onder al dat geweld passen. En niet alleen dat, McSavah haalde een heuse treble binnen want ook in de totaalstand moest de leider (hier david bohm) het nederige hoofd buigen voor de dadendrang van de kloeke boy. Driewerf champagne derhalve!
Giro 3:
1. McSavah 185
2. tovenaar 120
3. AHWA 80
Roze:
1 McSavah 354
2 Knisper 271
3 tovenaar 236
Totaalstand:
1 McSavah 3233
2 david bohm 3204
3 LuukRamaker 2624
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een rustige tappa, Girini, totdat de spettacolo toch nog in de slotfase ontstond door het waaierkoersen van de erkende hardrijders van QuickStep, afgemaakt door Fernando 'Gav' Gaviria. Team Knisper zit vol met rappe mannen en zo mocht de roze snelheidsduivel weer een etappe op het conto bijschrijven, de overige mannen met spurtersbenen kwamen nooit echt in het wiel:
1 Knisper 79
2 MatthijsGr00t 66
3 El Loco 58
. Happie 58
5 Finisterra 49
6 Timmy 45
7 McSavah 43
8 El Conquistador 42
9 lucdecoster 40
10 De Willies 38
Door deze zege werd Knisper weer alleen leider, team LuukRamaker zag El Loco, Happie en MatthijsGr00t langszij vliegen in de top van het MoMeKlassement:
1 Knisper 173
2 El Loco 138
3 Happie 135
4 MatthijsGr00t 128
5 LuukRamaker 127
6 Justus18 121
7 De Willies 112
8 otherfool 109
9 lucdecoster 101
10 Timmy 95
De SubLiga staat gebeiteld op plek 6, terwijl de maglia nera team Stinissen inmiddels ook als gegoten zit: met -10 is de ongelukkige met klunsje Nizzolo nog altijd niet onder de mensen. Morgen even uitrusten en dan gaan we door naar Sicilië, naar de Etna! Wie gaat er vuur spuwen? We zien het dopodomani!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Halve finale 2
Dinsdag 9 Mei
20:45 Juventus-Monaco
Woensdag 10 Mei
20:45 Atlético Madrid-Real Madrid