- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Blij dat ik in elk geval sprintersteam Knisper nog voorbij ben!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Nog even een verlate korte update van het Grote FiniMoMeWielerJaarSpel.
tovenaar is bezig met een impressionante inhaalslag die hij in Zwitserland inzette en heeft weten door te trekken naar de Tour. Met onder meer Sagan, Colbrelli, Froome en Dupont nam hij dan ook gemakkelijk het geel mee naar huis.
Ritzeges Tour de France:
Montorsi
tovenaar
(TTT)
Montorsi
tovenaar
AHWA
david bohm
Finisterra
LuukRamaker
McSavah
MatthijsGr00t
otherfool
tovenaar
david bohm
McSavah
AHWA
AHWA
Knisper
Montorsi
MatthijsGr00t
Finisterra
Eindklassement Tour de France:
1 tovenaar 1505

2 Finisterra 1091

3 Montorsi 928 
4 LuukRamaker 914
5 david bohm 811
6 otherfool 775
7 McSavah 748
8 MatthijsGr00t 730
9 Knisper 716
10 AHWA 642
11 Teunnis 581
12 TheBunk 463
13 moviefreak#1 441
14 Outsiders 162
Op de slotdag van de Tour werd naast in de straten van Parijs ook nog in de straten van Londen gereden voor de onvolprezen Prudential RideLondon-Surrey Classic. Deze werd een prooi voor moviefreak#1, die revanche nam voor zijn teleurstellende Tour, met name dankzij de nieuwe Duitse sprintkoning Pascal Ackermann.
In de totaalstand heeft AHWA nog steeds een redelijk riante voorsprong op naaste belager McSavah. Naast de net aangehaalde opmars van tovenaar is het vooral uitkijken naar Finisterra, die na een goede Tour hoopt middels zijn traditioneel sterke eindspurt nog een gooi te doen naar de eindwinst. Uw verslaggever acht ook Teunnis hier nog niet geheel kansloos voor. Of weet iemand anders te verrassen?
Totaalstand:
1 AHWA 6123
2 McSavah 5741
3 Finisterra 4851
4 tovenaar 4721
5 otherfool 4590
6 Teunnis 4541
7 Knisper 4469
8 TheBunk 4173
9 moviefreak#1 3821
10 LuukRamaker 3809
11 david bohm 3801
12 MatthijsGr00t 3737
13 Montorsi 3733
14 Outsiders 1508
Morgen alweer de Donostiako Klasikoa en de Tour de Pologne!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Gezien het dramatische (snelle) uitvallen van Bling en Porte toch nog een aardige Tour voor team otherfool, vooral vanwege Zjureeent natuurlijk. Met wat fantasie (en een fantastische Vuelta) is het podium nog haalbaar...
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Scorito.com, de nummer 1 in sportpoules
Voor de liefhebber, subpool Moviemeter.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Sportpools is natuurlijk ook geopend voor de Vuelta.
Graag even het hokje bij 'subleage: Wielerflits' uitvinken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4515 votes
Nou, m'n hoogtepunt voor de Vuelta heb ik al gehad met een beetje pech, al komt er nog een tijdrit aan.
Ik schrok vooral vrijdagavond dat de Vuelta al zou beginnen, was me volstrekt ontgaan.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
¡Bienvenidos a la Vuelta a España!
De komende weken ga ik net als vorig jaar de ontwikkelingen in Het Grote MoMeWielerJaarspel bijhouden en opfleuren met (hopelijk enigszins korte) verslagen van de koers zelf. De Vuelta is het grote strijdtoneel van de laatste zomerweken, maar tussendoor zijn er ook nog World Tour-koersen in Bretagne en Canada.
Er staat ons een merkwaardige Vuelta. Allereerst vanwege het WK van dit jaar. Dat WK zal plaatsvinden in Innsbruck en ik kan me niet herinneren dat er eerder zoveel geklommen moest worden op een WK. Bijgevolg is dat voor veel klassementsmannen La Vuelta niet meer het enige hoofddoel is van de afsluitende periode van het wielerseizoen. We horen veel gevestigde namen zeggen dat ze de eerste week de kat uit de boom willen kijken en een enkeling beweerd zelfs dat de focus op etappezeges gaat liggen. Het duurde tot vlak voor de start tot een renner durfde uit te spreken vol voor de eindwinst te gaan. Daarover straks meer.
Een ander merkwaardig aspect aan deze Vuelta is het parcours. De Spaanse rittenkoers stond bekend om twee ingrediënten: de Spaanse muurtjes en de zogeheten _________________/-aankomsten. In dit jaars recept van La Vuelta tel ik van beiden slechts één stuk. Wat we daarvoor in de plaats krijgen zijn meer sprintersetappes, die gelukkig wel een stuk zwaarder zijn dan zijn broers en zussen in de Tour en Giro, een paar ritten voor de avonturiers en een verduveld zwaar slot. Niet dat de afzonderlijke ritten nou buitengewoon moeilijk zijn, maar de opeenvolging van beslissende etappes is nog extremer dan de al extreem zware slotweken van de Giro en Tour dit jaar. In de laatste negen etappes krijgen we zes ritten met een aankomst bovenop een berg (en alle zes potentieel klassementsbeslissend), één tijdrit en dan nog twee biljartvlakke etappes, waaronder de afsluitende parade in Madrid. Ik weet niet of ik blij ben met deze trend, maar we gaan het zien...
Tot slot kijken we nog even naar de grootste kanshebbers op succes in deze Vuelta. De grote favoriet is in mijn ogen de enige die het lef had om zijn ambities hardop uit spreken. Nairo "El Cóndor de los Andes" Quintana won La Vuelta eerder al in 2016 en dat was eigenlijk de laatste keer dat we het kleine mannetje uit Colombia op volle sterkte zagen. De Giro van 2017 ging ook niet slecht, maar de twee Tours die daarop volgden waren beschamend, ook de etappezege van dit jaar kon daar weinig aan veranderen. Ook de andere grote favoriet is een naam waar men langzaamaan steeds minder in gelooft. Richie "El Pez Diablo de Tasmania" Porte lijkt vervloekt in grote rondes. Voor hem waren de laatste twee Tours nog een veel groter fiasco dan voor Quintana het geval was. Hij moet daarom ook nog twee vragen beantwoorden: hoe is hij hersteld van de val in de Tour en kan hij eens een keer een ronde rijden zonder tegenslagen? Als hij beide vragen met "ja" beantwoord zie ik alleen een ouderwetse Quintana in staat het hem moeilijk te maken. Helaas lijkt het er op dat de tweede vraag al met "nee" beantwoord moet worden, want de ploegenpresentatie sloeg Porte over vanwege maagproblemen. Al zegt de ploegleiding zich geen zorgen te maken.
Twee grote namen met flinke vraagtekens en bij de overige grote namen zijn die vraagtekens nog veel groter. Vincenzo "El Tiburón" Nibali is herstellende van zijn valpartij in de Tour en lijkt zich te focussen op het WK, voormalig winnaar Fabio "El Caballero" Aru is al het hele jaar uit vorm en Alejandro "El Imbatido" Valverde lijkt zijn beste jaren als klassementsrijder achter zich te hebben gelaten. Dit zorgt ervoor dat het misschien tijd is voor een nieuwe gevestigde orde. Simon "El Verdarado" Yates, Miguel Ángel "Superhombre" López, Wilco "El Castor" Kelderman, Ilnur "El Tártaro" Zakarin, Thibaut "El Lucio" Pinot, Emanuel "Emu" Buchmann, Enric "El Nuevo Contador" Mas, Tao "El Nuevo Froome" Geoghegan Hart, Richard "El Fenómeno del Carmelo" Carapaz en George "El Bondadosa" Bennett; allemaal staan ze te popelen. En ook de wat oudere Steven "La Percha" Kruijswijk en Rigoberto "Mick Jagger" Urán zouden zomaar eens hun eerste grote ronde kunnen winnen wanneer het een beetje meezit.
In Het Grote MoMeWielerJaarspel zijn de kansen wat eenzijdiger gespreid. Sterker nog, we hebben te maken met een gedoodverfde favoriet: het team van Teunnis "El Reportero Verboso". Ja, ik bombardeer mezelf bij deze tot topfavoriet. Met elf renners in de race, waarvan ook nog eens een aanzienlijk deel veel voor eigen kans mag gaan, moet dat ook wel. Het is oppassen voor enkele individuele uitschieters. Zo zou bijvoorbeeld Team Knisper wel eens flink kunnen gaan uithalen met Quintana, Yates en Bouhanni. Of wat te denken van de tandem Aru-López van MatthijsGr00t? Het klassement van Het Grote MoMeWielerJaarspel is dit seizoen verworden tot een pittige tweestrijd tusssen AHWA en McSavah. Koploper AHWA lijkt de beste papieren te hebben met een groot team vol subtoppers zoals Daniel "El Panda" Martin, Rohan "El Travieso" Dennis en Thomas "El Escorpione" De Gendt.
Dit is de stand van zaken voor aanvang van La Vuelta a España:
1. AHWA (6463)
2. McSavah (6202)
3. Finisterra (5527)
4. tovenaar (5453)
5. Knisper (5220)
6. otherfool (5185)
7. Teunnis (5004)
8. TheBunk (4772)
9. david bohm (4501)
10. moviefreak#1 (4331)
11. LuukRamaker (4322)
12. Montorsi (4244)
13. MatthijsGr00t (4014)
14. Outsiders (1764)
Zometeen het verslag en de punten van de prol... de openingstijdrit. En dan zo snel mogelijk na de finish van vandaag meteen weer een verslag.
¡Empiece la Vuelta!
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Dennis el Travieso
De tijdrit van gisteren zal niet de geschiedenisboeken ingaan als meest interessante rit ooit. Een tijdrit van acht kilometer is te kort voor veel grote verschillen tussen de klassementsmannen en te lang voor een verrassende uitslag. En dus was het podium enigszins voorspelbaar: Rohan Dennis, Michał Kwiatkowski en Victor Campenaerts eindigden relatief ruim voor de rest. El Travieso maakte zijn naam en favorietenrol waar. Wel verrassend waren de top-10-noteringen voor Alessandro de Marchi en Simon Geschke. Ook Dylan van Baarle en Nelson Oliveira reden een zeer verdienstelijke tijdrit, waarbij Van Baarle in zijn rood-wit-blauwe trui heel lang op de hotseat heeft mogen zitten.
Er waren ook wel wat teleurstellingen. Zelf vond ik de zevende plek van Jonathan Castroviejo matig, maar het kan nog veel erger. Matthias Brändle, Lars Boom en José Gonçalves kwamen er totaal niet aan te pas, ondanks prestaties in het verleden. En ook twee klassementsmannen stelden zwaar teleur en geven dus geen beste eerde indruk. David de la Cruz finishte op 45 seconden en Richie Porte zelfs op 51 seconden. El Pez Diablo had misschien nog steeds last van zijn darmen of is hij simpelweg nog niet genoeg hersteld van zijn val?
In Het Grote MoMeWielerJaarspel zijn er drie teams die behoorlijk scoren. Montorsi doet dat het beste, met de tweede en vierde plaats voor Kwiatkowski en Oliveira.
Uitslag etappe 1 én algemeen klassement Vuelta a España:
1. Montorsi (140)
2. AHWA (106)
3. Finisterra (80)
4. tovenaar (65)
5. TheBunk (40)
In de jaarstand loopt AHWA nog wat verder uit (en heeft gezien de suprematie van Dennis nog eens 100 punten in het vooruitzicht) en Montorsi stijgt twee plekken. Montorsi heeft, met alle respect, eigenlijk een matig team naar Spanje gestuurd, maar zou zomaar eens nog lang blijven scoren met een Kwiatkowski in bloedvorm.
Jaarstand:
1. AHWA (6569)
2. McSavah (6222)
3. Finisterra (5607)
4. tovenaar (5518)
5. Knisper (5220)
6. otherfool (5201)
7. Teunnis (5039)
8. TheBunk (4812)
9. david bohm (4510)
10. Montorsi (4384)
11. moviefreak#1 (4332)
12. LuukRamaker (4322)
13. MatthijsGr00t (4014)
14. Outsiders (1764)
¡Nos vemos esta noche!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dagwinst overall voor onze david bohm, met een monsterscore van 124 punten. Knap werk! 
Justus18
-
- 694 messages
- 79 votes
Vandaag 2 puntjes minder, maar wederom gefeliciteerd david bohm.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is er voor dit seizoen nog behoefte aan een Moviemeter Champions League toto 2018/2019? We beginnen met speelronde 1 over een kleine anderhalve week.
Is er ook nog iemand die het wel leuk vind om de scores te tellen?
Nicolage Rico happie mjk87 j0enne Materny stinissen Gretz MatthijsGr00t Justus18
En uiteraard ieder ander die mee wil spelen...
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4515 votes
Ik begin wel met de score bijhouden, dat is geen probleem. Ook eens kijken of ik m'n Excel-skills een beetje kan uitbouwen en een en ander meer geautomatiseerd kan laten gaan. Het is wel leuk als we met een man of 15-20 beginnen.
Ik denk nog aan een depri83, kos, otherfool, chevy93, Joy4ever, Animosh, TheBunk, Finisterra, Montorsi david bohm ROOSKY Apollinisch jordandejong AHWA schram101
Nog mensen vergeten te taggen?
Justus18
-
- 694 messages
- 79 votes
Op MuMe zal ik dit seizoen het tellen weer op me nemen. Ik wil dat ook hier doen, maar dan wil ik er wel 1 gezamenlijke poel van maken. Op MuMe heb ik de deelnemers van vorig jaar gevraagd of ze daar bezwaar tegen hebben. Als er daar of hier bezwaar is, zal ik het niet doen, maar ik ga niet 2 poeltjes tellen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4515 votes
Een grotere poule is wel leuker, zolang bij beide fora dan de uitslagen komen en je bij 1 slechts je uitslagen hoeft te geven zie ik geen probleem hierin.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maakt mij niet uit, al ken ik Musicmeter niet. Heb ik geen account.
Justus18
-
- 694 messages
- 79 votes
Gretz, Nicolage Rico en ik speelden zowel hier als op MuMe. We hadden het wel moeilijk om de uitslagen goed over te nemen, omdat ik een ander schema hanteer dan hier geplaatst wordt. Teunnis (wel bekend hier) won vorig jaar op MuMe met 632 punten.
Ik zal zowel hier als daar de uitslagen plaatsen. Ik zal ook zowel hier als daar de wedstrijden plaatsen. Dat is voor mij belangrijk, omdat ze dan in dezelfde volgorde staan. Ik plaats de wedstrijden vaak pas op zondag, maar als dat eerder moet, kan dat ook.
Gretz
-
- 95 messages
- 308 votes
Goed plan om de poultjes samen te voegen, scheelt de helft werk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4515 votes
Ik zal ook zowel hier als daar de wedstrijden plaatsen.
Lijkt me ook logisch.
Ajax&Litmanen1 lees je mee? Je bent zojuist uit je functie ontheven 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lijkt me ook logisch.
Ajax&Litmanen1 lees je mee? Je bent zojuist uit je functie ontheven
Heel vervelend 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Klinkt leuk. Als jullie daadwerkelijk een poule maken naar aanleiding van de champions league, dan wil ik ook wel meedoen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ben van de partij uiteraard.
Hoewel ik vermoed dat als ik niet meedoe ik alsnog eindig boven Ajax&Litmanen1.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik doe ook mee. Het samenvoegen lijkt mij prima. Top dat je de scores wilt bijhouden 
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Ik doe ook mee een goed initiatief.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ja, ik wil ook wel weer eens meedoen.
Kan ik ook op beide fora meedoen? 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Tweede account aanmaken. Spreid uw winkansen ?