• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

McSavah wrote:
Als jullie meedoen mogen jullie Sagan en Nibali kiezen (Juraj en Antonio wel te verstaan).

Ik heb al twee veel betere keuzes klaarstaan.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Scusi! Dacht dat je ook een (klein) voorbehoud had gemaakt.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Finisterra wrote:

TheBunk en moviefreak#1

Graag wel op tijd de knoop doorhakken. Moet een aantal tabbladen aanpassen (tussen alle kerstdiners door) waarvan eentje zeker voor dinsdag, als jullie meedoen.

Ik ben erbij!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Dit zijn alle WT koersen van 2018 (waar onze gekozen renners dus kunnen scoren):

16-21 Jan, Santos Tour Down Under, Australia

28 Jan, Cadel Evans Great Ocean Road Race, Australia

21-25 Feb, Abu Dhabi Tour, UAE

24 Feb, Omloop Het Nieuwsblad Elite, Belgium

3 Mar, Strade Bianche, Italy

4-11 Mar 18, Paris-Nice, France

7-13 Mar 18, Tirreno-Adriatico, Italy

17 Mar, Milan-San Remo, Italy

19-25 Mar, Volta Ciclista a Catalunya, Spain

23 Mar, Record Bank E3 Harelbeke, Belgium

25 Mar, Ghent-Wevelgem in Flanders Fields, Belgium

28 Mar, Dwars door Vlaanderen, Belgium

1 Apr, Tour of Flanders, Belgium

2-7 Apr, Vuelta Ciclista al Pais Vasco, Spain

8 Apr, Paris-Roubaix, France

15 Apr, Amstel Gold Race, Netherlands

18 Apr, La Flèche Wallonne, Belgium

22 Apr, Liège-Bastogne-Liège, Belgium

24-29 Apr, Tour de Romandie, Switzerland

1 May, Eschborn-Frankfurt – Rund um den Finanzplatz, Germany

5-27 May, Giro d’Italia, Italy

13-19 May, Amgen Tour of California, USA

3-10 Jun, Critérium du Dauphiné, France

9-17 Jun, Tour de Suisse, Switzerland

7-29 Jul, Tour de France, France

29 Jul, Prudential RideLondon-Surrey Classic, Great Britain

4-10 Aug, Tour de Pologne, Poland

4 Aug, Clasica Ciclista San Sebastian, Spain

13-19 Aug, Binck Bank Tour, Netherlands/Belgium

19 Aug, EuroEyes Cyclassics Hamburg, Germany

25 Aug- 16 Sep, La Vuelta ciclista a España, Spain

26 Aug, Bretagne Classic – Ouest-France, France

7 Sep, Grand Prix Cycliste de Québec, Canada

9 Sep, Grand Prix Cycliste de Montréal, Canada

9-14 Oct, Presidential Cycling Tour of Turkey, Turkey

13 Oct, Il Lombardia, Italy

16-21 Oct, Gree-Tour of Guangxi, China

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

heshtek zinin!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Geen nieuwe koersen zo te zien, toch?

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Knisper wrote:

Geen nieuwe koersen zo te zien, toch?

Enige verschil is dat er op de agenda van 2017 in eerste instantie ook de Ronde van Qatar stond.

En er zijn enkele data gewijzigd (bijv. Dwars door Vlaanderen nu tussen G-W en RvV).

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

TheBunk, check even PM. Om het spel vlot te laten verlopen zouden we je willen toevoegen aan onze whatsapp groep, Dank alvast!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

De loting:

There were 13 items in your list. Here they are in random order:

tovenaar

otherfool

Montorsi

Teunnis

McSavah

LuukRamaker

TheBunk

Finisterra

MatthijsGr00t

moviefreak#1

AHWA

Knisper

david bohm

IP: 185.168.12.10

Timestamp: 2017-12-27 09:21:12 UTC

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ploegpresentatie AHWA

Dames en heren, van harte welkom in het warme Australië. Over een paar dagen wordt hier het nieuwe World Tour-wielerseizoen afgetrapt met de Santos Tour Down Under, maar zoals u vast wel weet, staan er dit jaar nog veel meer prachtige koersen op de kalender, en ook dit jaar heeft Team AHWA een licentie gekregen om hieraan deel te nemen. Onze ploeg heeft een wat teleurstellend jaar achter de rug, met natuurlijk als grootste dieptepunt de valpartij en ernstige blessure van onze kopman in de proloog van de Tour. Een klap voor de hele ploeg die we eigenlijk niet meer te boven zijn gekomen, op een aantal goede resultaten na.

Maar zoals ze altijd zeggen: nieuwe ronde, nieuwe kansen. En 2018 kan weleens een heel mooi jaar voor ons worden, met onze nieuwe, maar ook wel sterk verjongde ploeg. Wij verwachten dat 2018 het jaar van de talenten wordt en daar hebben wij dan ook op ingespeeld met de selectie. Laten we beginnen met het voorstellen van onze twee kopmannen, en het zal de toegestroomde pers uit Australië deugd doen om te horen dat wij sprinter Caleb Ewan als eerste aan onze lijst hebben toegevoegd. Hij gaat dit jaar onder meer de Tour rijden, waar sprinters het altijd goed kunnen doen, en is ook volgende week van de partij hier in de Tour Down Under, waar hij hopelijk z'n prestaties van het jaar ervoor kan evenaren, zo niet overtreffen.

Caleb is jong, gretig, ambitieus, en daarom vonden we het ook belangrijk om een mede-kopman met ervaring te vinden, en dat is Daniel Martin bij uitstek. Hij kan zowel in de voorjaarsklassiekers en de grote ronden altijd meedoen om de prijzen, en is een belangrijke waarde in onze ploeg. Een groot renner die nooit onderschat mag worden.

Een van de gezichten die u wellicht nog kent van vorig jaar, is sprinter Sam Bennett. Een van de grote verrassingen van vorig jaar mag ik wel zeggen, want hij was vorig jaar goed voor bij duizend World Tour-punten, en dan hoor je gewoon bij de grote meneren. Hopelijk pakt hij ook dit jaar weer z'n kansjes.

Zoals gezegd heeft team AHWA voor een jonge ploeg gekozen, en met enkele supertalenten die nog niet echt getest zijn op het hoogste niveau nemen we natuurlijk wel een risico, maar wij zien het als een uitdaging om deze jonge en gretige coureurs de kans te geven om zich te bewijzen op het hoogste niveau, tussen de door de wol geverfde veteranen. Zo hebben wij dit jaar geselecteerd: Egan Arley Bernal, een Colombiaanse klimgeit die z'n weerga niet kent en met de besten mee naar boven moet kunnen, en tevens oud-winnaar van de Ronde van de Toekomst. Pavel Sivakov, een Russisch alleskunner, Bjorg Lambrecht, vorig jaar tweede in de Ronde van de Toekomst. Maar ook Jan Polanc, Jan Hirt, Sondre Holst Enger, Emanuel Buchmann hebben al wel wat ervaring op het hoogste niveau, maar ook zij zijn jong, ambitieus en hongerig. Zij willen nog beter rijden dan ze in het verleden al hebben gedaan en bij Team AHWA krijgen ze die kans.

Vechtlust staat bij ons hoog in het vaandel, en als er verleden jaar een renner de belichaming van vechtlust is geweest, dan is het wel Thomas de Gendt en wij zijn blij dat wij deze ervaren renner in onze selectie hebben opgenomen. Wij zijn ervan overtuigd dat de aanhouder wint en dat hij dit jaar enkele belangrijke overwinningen voor ons gaat pakken.

Tijdrijden hoort natuurlijk ook bij de World Tour en Team AHWA is er in geslaagd om een van de beste tijdrijders ter wereld los te peuteren bij de concurrentie. Rohan Dennis heeft afgelopen week nog laten zien de beste van Australië te zijn, en ik kan u verklappen dat hij ook klassementambities koestert. Een aankoop van jewelste dus.

Een andere ervaren rot is Domenico Pozzovivo, hij gaat voor ons proberen om zowel de Giro als de Tour te rijden, en dat kan hem en ons natuurlijk veel punten opleveren. Ook hij zal met Daniel Martin een van de pijlers van de ploeg worden waar het aankomt op ervaring.

Voor Gorka Izagirre, Jaime Roson, Daniel Oss, Sebastian Langeveld en Victor de la Parte hopen wij dat ze hier en daar kunnen verrassen. We hebben in het verleden gezien dat ze talent hebben en wij bieden hen de kans om zich bij Team AHWA nog verder te ontwikkelen en hier en daar wellicht een rit te kunnen kapen. De ambitie is er in ieder geval.

En tot slot wil ik nog even stilstaan bij de laatste renner die zich bij onze selectie heeft gevoegd. Vreemd eigenlijk, want hij is de afgelopen jaren toch een vast gezicht geweest bij Team AHWA. Ik heb het natuurlijk over Kenny Elissonde, de kleine Franse klimmer. Hij heeft vorig jaar door omstandigheden een lastig jaar gehad, maar de ploegleiding van Team AHWA is ervan overtuigd dat hij, en dat zegt hij zelf ook, nu veel beter in z'n vel zit en dan kan het niet zo zijn dat hij zijn talent niet zal omzetten in resultaten dit jaar.

Kijkt u ze hier eens staan, dames en heren, de perfecte mix van jeugd en ervaring. Renners die met de besten mee naar boven kunnen, maar zich ook op een dag helemaal leeg kunnen rijden, of in het zicht van de haven op de pedalen kunnen gaan staan om in een massasprint iedereen het nakijken te geven.

Het kan niet anders dat dit een succesvol jaar voor Team AHWA wordt. Ik dank u voor uw aandacht. Dag.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Teampresentatie Team otherfool GroteMoMeFiniWielerJaarSpel 2018.

Met achtereenvolgens een 10e, 7e, 5e en 8e plek heeft team otherfool voorlopig ondermaats gepresteerd in het grote WielerJaarSpel, het valt niet te ontkennen. Hoewel enkele talentjes de afgelopen jaren definitief bij de sympathieke ploegleider doorbraken (ik noem een Julian 'flipje' Alaphilippe, een Ilnur 'de Tataar' Zakarin of vorig jaar Michael 'Woedzie' Woods) bleef de ploeg over de grote lijn achter bij de niet malse concurrentie. Dit jaar zal echter alles anders zijn!

Het verliezen van kopman Ilnur 'de Tsaar van Tatarije' Zakarin aan het grote geld van team Teunnis heeft budget vrijgemaakt voor het binnenhengelen van Michael 'Bling' Matthews, waarvan zowel in het voorjaar als in de Tour grote dingen wordt verwacht. Om MM op zijn gemak te stellen is de voertaal van het team Engels geworden: zo zijn ook de andere kopmannen Richie 'Tasmanian Devil Fish' Porte, Geraint 'G' Thomas en Adam 'the Shadow' Yates van Angelsaksische komaf. Eerste twee kleppers reden vorig jaar ook voor team otherfool, en het was dat ze beide de ene na de andere zware valpartij meemaakten of de 1000+ grens was met gemak doorbroken. Dit jaar dan maar! Adam 'de neppe' tenslotte neemt de plek in van zijn broertje Simon 'de echte', die op dubieuze wijze werd weggesnaaid door het perfide team Knisper. Niet netjes van deze concullega, maar het MoMeWielerSpel is nu eenmaal keiharde business!

Sterke klassementsbommen dus in het team, zoals eigenlijk wel ieder jaar, de grootste wijziging komt ongetwijfeld in het opstellen van een hele rits rappe mannen die naast Bling de sprints gaan betwisten. Vorig jaar raakte het sprintersbudget compleet op aan Marcel 'Kuifje' Kittel, dit jaar zal er over de hele breedte worden meegespurt met snelheidsduivels als Niccolo 'Bonis' Bonifacio, Nathan 'dagje voor' Haas, Nikias 'Niki' Arndt, Ryan 'top marks for not trying' Gibbons, Roberto 'Vroem Vroem' Ferrari, de geslepen vos JJ Rojas en Tommie van Asbrouck. Op elk terrein waar een klein of groot peloton in de laatste kilometers samen is zal het etappezeges en ereplekken regenen, zoveel is duidelijk.

Op dagen dat de minderwaardige vluchters wegblijven, heeft team otherfool ook een paar ijzers in het vuur. Serge 'PauwPauw' Pauwels, Oscar 'de Kat' Gatto en Andrey 'AA battery' Amador moeten een lastige finale in een kopgroep tot een goed einde kunnen brengen. De helaas voorlopig geblesseerde Luke 'Turbo Durbo' Durbridge en Brent 'BB gun' Bookwalter moeten de puntjes vooral in de tijdritten bijeen rijden.

Vorig jaar zette team otherfool nog zwaar in op het voorjaar, maar na het falen van 'Tornado' Tom Boonen en toch ook wel Tiesj Benootje is hier minder aandacht aan besteed, buiten dan de megasloot aan punten van Bling. De slotkeus voor Enrico 'Giallo' Gasparotto boven een jong talentje is verder feitelijk het enige wapenfeit voor deze fase van het wielerseizoen. Als meervoudig winnaar van bijvoorbeeld een Parijs-Roubaix is dat even slikken, maar de jacht op het eindpodium overheerst dit jaar.

De laatste namen van dit onverslaanbare team zijn het onvermijdelijke jokertje (Tao 'G' Hart), een typische alleskunner in Anthony 'wie stout is de' Roux en uiteraard de onmisbare held van team otherfool, de man die de hele ploeg voort zal stuwen, vaste waarde en de enige renner die voor het 5e jaar bij hetzelfde team zit: Franco Pellizotti, de Dolfijn van Bibione!

Allez vooruit!

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Teampresentatie Matthijs(Gr00t):

TOM DUMOULIN

De vlinder van Maastricht, de 1e Nederlandse winnaar van de Roze Trui, HELD en mijn absolute kopman. 2017 was een geweldig jaar voor Dumoulin met winst in de Giro (+ 2 etappes), eindzege BinckBank Tour en wereldkampioen tijdrijden (team en individueel). Kan hij dit in 2018 evenaren of zelfs verbeteren? Hij krijgt er in mijn team in ieder geval alle ruimte voor. Dumoulin start net zoals vorig jaar in Abu Dhabi, rijdt daarna de Strade Bianchi (misschien wel de mooiste eendagswedstrijd van het jaar en hij kan hem zo maar winnen), TA, MSR, LBL en de Giro. Daarna is nog onduidelijk wat het programma gaat zijn maar feit is wel dat er een tweede grote ronde wordt verreden. Ik verwacht van Dumoulin een lichte verbetering van het aantal punten ten opzichte van 2017. Voorspelling 1250 punten.

FABIO ARU

In de kleuren van UAE-Team Emirates zal hij in de eerste helft van het seizoen ongeveer hetzelfde programma rijden als Dumoulin (Abu Dhabi, TA MSR, Catalonië, LBL en dan de Giro). In de Giro verwacht ik een felle strijd tussen mijn drie kopmannen en ook een berg aan punten in de bergetappes. In de rest van het seizoen gaat Aru waarschijnlijk via de Vuelta zich richten op het WK. Het WK heeft niet mijn prioriteit en zal er dan ook alles aan doen om Aru te motiveren om volledig te focussen op de Rode Trui. 2015 was een topjaar voor Aru en haalde hij bijna 1.100 punten. Voor dit jaar verwacht ik niets minder. Voorspelling 1100 punten.

MIGUEL ANGEL LOPEZ

Superman! Als je hem onder andere zag klimmen in de 11e en 15e etappe van de Vuelta kon je niets anders concluderen; Superman! Misschien wel de allergrootste uitdager van Dumoulin in de aankomende Giro, er van uitgaande dat Froome wordt geschorst. Belangrijk aandachtspunt is: op de fiets blijven zitten. Ook MAL rijdt Abu Dhabi en TA in aanloop naar de Giro. Opvallend feitje is dat MAL (Colombiaan) op 4 februari aanstaande 24 jaar wordt. Nairo Quintana (Colombiaan), ook geboren op 4 februari won in het jaar waarin hij 24 werd de Giro……. Ik hoop het uiteraard niet voor Dumoulin maar weet: je las het hier voor het eerst.

Later in het jaar rijdt MAL ook nog de Vuelta; een heerlijk programma voor misschien al wel de beste klimmer in het peloton. Voorspelling 1000 punten.

DIEGO ULISSI

Ulissi had in 2017 een goed jaar voor wat betreft het MOME-Wielerspel, ruim 800 punten. Na het winnen van de Ronde van Turkije is hij los. Zijn programma is nog niet volledig bekend, maar ik verwacht hem gewoon weer in de Giro waar hij een etappe zal winnen. Voorspelling 800 punten.

EDWARD THEUNS

In 2018 rijdt hij voor Sunweb waar hij zijn kansen zal krijgen. Goede renner die zich nog wel verder kan ontwikkelen als betere ‘klassiekerrijder’ en sprinter. Ook een sympathieke kerel. Voor de liefhebbers een mooi interview met hem (http://www.wielerflits.nl/nieuws/312298/edward-theuns-ik-moet-de-kans-pakken-om-als-kopman-te-rijden.html). Ik verwacht circa 700 punten voor Theuns, wat minder dan in 2017 maar 2017 reed hij de Ronde van Turkije en dat is voor dit jaar nog niet zeker, daarom een voorzichtige inschatting.

MICHAEL WOODS

De ontdekking van 2017; nouja ontdekking? In het MOME Wielerspel werd hij al een aantal jaar gespeeld maar in 2017 kwam het er allemaal uit op WT-niveau. Vooral zijn goede Vuelta belooft veel voor het nieuwe seizoen. Woods zal ook de Giro rijden in 2018 maar moet ook in andere rittenkoersen prima kunnen scoren. Goede renner, bij wie het plafond nog niet is bereikt. Wellicht kan hij in 2018 nóg een stap zetten. Voorspelling 650 punten.

RICCARDO MINALI

Talentvolle 22 jarige sprinter voor Astana. Reed in 2017 al een aantal top-10 noteringen bij elkaar in WT-koersen. Verwacht voor komend jaar wel dat hij een stap kan zetten en een aantal keer op het podium kan sprinten. Wellicht al in de Tour Down Under. Voorzichtige voorspelling van 400 punten.

JESUS HERRADA

Fietst dit jaar voor Cofidis; ondanks de pct-status van de ploeg durfde ik hem al vroeg te kiezen omdat Cofidis traditiegetrouw in veel WT-koersen wordt uitgenodigd. Inmiddels heeft Cofidis een Wildcard ontvangen voor PN, Dauphine en de Tour en de verwachting is ook dat ze weer mogen opdraven in Catalonië, Baskenland en de Vuelta. Herrada zal vast niet overal starten maar gelet op zijn sprint in de 2e etappe van de Dauphine 2016 moet hij wel een aantal mooie ereplaatsen bij elkaar kunnen fietsen, nu hij los is van het juk van Movistar. Voorspelling 400 punten.

RICK ZABEL

Zoon van….… Nu Kristoff weg is bij Katusha en Kittel is gekomen lijkt er voor Zabel weinig te veranderen. Ik verwacht wel dat Zabel veel kan leren van Kittel en ook zijn eigen kansen krijgt. Fietste in 2017 al ruim 300 punten bij elkaar. Waarom niet een lichte verbetering? Ook een voorspelling van 400 punten.

ALEKSEJ LUTSENKO

De 1e contractverlenging die dit jaar werd uitgedeeld binnen mijn team. Lutsenko had een lastige seizoenstart in 2017. Hij werd weliswaar 3e in Dwars door Vlaanderen maar verder kon hij geen potten breken in het voorjaar. Pas in de Vuelta kon Lutsenko weer wat laten zien van klasse. Hij won de 5e etappe en ook in de 18e etappe was hij dichtbij. De verwachting is dat hij deze lijn doortrekt naar 2018. Voorspelling 350 punten.

PETR VAKOC

In 2016 leek het snel te gaan met Vakoc met onder meer een 5e plaats in de Strade Bianchi en winst in de Brabantse Pijl. Het jaar 2017 was prima maar niet goed. In 2018 moet Vakoc de volgende stap gaan zetten en verwacht ik hem meer van voren te zien. Voorspelling 300 punten.

JURGEN ROELANDTS

Hij is naar BMC gegaan om maat Van Avermaet te ondersteunen in de klassiekers. Roelandts zal echter zelf ook kansen krijgen en verder wil hij gaan werken aan zijn tijdrit. Ik verwacht best veel van Roelandts bij een nieuwe ploeg. Nieuwe mensen, nieuwe energie. Ik verwacht 300 punten en een hele mooie overwinning ergens in het voorjaar.

MAXIMILIAN SCHACHMANN

Talentvolle Duitse renner, vooral tijdrijder. In zijn debuutjaar op WT-niveau haalde hij 135 punten, terwijl het seizoen helaas al eindigde in de Ronde van Polen door een zware val. Fit en zeer gemotiveerd staat Schachmann te trappelen om in 2018 zich verder te ontwikkelen. Die kansen krijgt hij. Voorspelling 270 punten.

JHONATHAN RESTREPO

Sterke Colombiaanse renner die in 2017 vooral een goed voorseizoen had met een 4e plaats in de Cadel Evans Great Ocean Road Race en een 4e plaats in de 1e etappe van de Ronde van Baskenland. Krijgt in 2018 wel concurrentie van onder meer Nathan Haas. Toch verwacht ik circa 250 punten van deze jonge Colombiaan.

CHRISTOPHE LAPORTE

Goede sprinter van Cofidis die bij afwezigheid van Bouhanni al diverse keren zijn klasse heeft laten zien. Hopelijk krijgt hij in 2018 een aantal kansen voor zichzelf. Ik verwacht 300 punten voor Laporte, zonder rekening te houden met het uitvallen van Bouhanni en dus extra kansen voor Laporte.

IVAN GARCIA CORTINA

Talentvolle en sterke Spaanse renner die in zijn 2e jaar bij Bahrein-Merida verder gaat met zijn ontdekkingstocht waar zijn mogelijkheden liggen. Cortina reed ongeveer alle WT-eendagskoersen in het voorjaar en reed ze ook bijna allemaal uit. Daarnaast eindigde hij in etappe 19 en 21 van de Vuelta 2017 als respectievelijk 3e en 5e. Als 21-jarige is dit een bijzonder knap debuutjaar geweest. Voorspelling 250 punten.

DANIEL FELIPE MARTINEZ

Deze 21-jarige Colombiaan heeft al twee keer de Giro gereden en heeft dus al behoorlijk wat ervaring. Hij heeft nu de stap gemaakt naar een WT-ploeg. Hij fietst in 2018 samen met zijn voorbeeld Uran bij ‘Cannondale’. Vooral het najaar van 2017 was sterk van deze Martinez. Hij eindigde als 7e in Milaan-Turijn en daarna werd hij 4e in het eindklassement van de Ronde van Turkije. Nog onbekend waar de grenzen van deze jonge renner liggen. De verwachtingen zijn redelijk hoog gespannen; 250 punten.

MANUEL BELETTI

Sinds het toevoegen van onder meer de Ronde van Turkije is het ook belangrijk om op C-sprinters te letten. Deze Manuel Beletti is de perfecte man op deze plek. Hij heeft de overstap gemaakt naar Androni (verzekerd van wildcard Giro) en zal daar diverse kansen krijgen om te sprinten op WT-niveau. Gelet op zijn ervaring mag ik toch wel 250 punten verwachten.

DANIEL NAVARRO

Voor het 3e jaar op rij in mijn team. 2016 was een goed jaar met ruim 300 punten, terwijl het seizoen abrupt eindige halverwege de Tour door een val. Anders was het puntentotaal misschien wel boven de 500 uitgekomen (Vuelta had hij ook gereden). Navarro weet dat hij dit jaar moet presteren in mijn team, anders is het afgelopen. Gelet op zijn ervaring en vrijheid bij Cofidis verwacht ik minimaal 250 punten.

THOMAS BOUDAT

Jonge talentvolle Franse Sprinter. Nu Coquard weg is, is hij de sprintkopman bij Direct Energie. Petit is de kopman in het voorjaar en zal in de rittenkoersen werken voor Boudat. Boudat krijgt de tijd om te wennen aan het niveau maar er worden wel resultaten verwacht. Voorspelling 200 punten.

Totaal aantal voorspelde punten: 9220 punten (in al mijn optimisme).

Doelstelling: podium

Tevreden: top 6.

david bohm

• 3075 messages
  • 3439 votes

DE ACHTERGROND

Ondanks twee prachtige overwinningen op rij (2016 en 2017) zijn de verwachtingen voor team bohm dit seizoen minder hooggespannen. Aan alles komt een einde dus misschien ook wel aan de heerschappij van team bohm in de MM Cycling Competition zo lijkt de gedachte te zijn van de bookmakers.

Een andere overweging van de gokkantoren is ongetwijfeld dat de MM CC Bond het budget van dit topteam drastisch heeft teruggeschroefd. Van het hoogste budget in 2017 naar het laagste komend seizoen.

HET PLAN

De ploegleider heeft creatief moeten zijn en dit jaar zijn renners met een ingenieus Moneyball plan geselecteerd. Kopman is de Bowlingbal uit Mokum, Dylan Groenewegen.

Een uitgebreide studie van de statistieken van de wielergeschiedenis van de afgelopen 300 jaar heeft uitgewezen dat renners rond de 28 jaar de meeste punten scoren. Uit deze leeftijdscategorie heeft bohm dan ook zijn ploeg opgebouwd. Een exceptionele renner van een andere leeftijd als uitzondering daargelaten.

Daarnaast heeft de ploegleiding ervoor gekozen om alleen renners te selecteren van World Tour ploegen. 17 van de 18 ploegen zijn vertegenwoordigd, oftewel alle teams behalve BORA hansgrohe.

HET TEAM

Zoals vaker bij Moneyball teams zijn het niet de grote namen die de doorslag gaan geven in 2018. Maar juist de wat ondergewaardeerde naar succes hunkerende slaven van het asfalt worden supersterren.

Voor de vele kenners hier Dit zijn de namen met erachter de leeftijd.

Dylan Groenewegen24 Matteo Trentin28 Edvald Boasson Hagen30 Fabio Felline27 Jarlinson Pantano29 Sören Kragh Andersen23 Pierre Latour 23 Simone Consonni23 Nicolas Roche33 Matej Mohoric23 Jens Debusschere28 Niki Terpstra33 Omar Fraile27 Arthur Vichot29 Davide Villella26 Diego Rosa28 Taylor Phinney27 Viacheslav Kuznetsov28 Antonio Pedrero26 Nils Politt23

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

De zaal van het Adelaide Convention Center is, enkele uren voor de start van de Santos Tour Down Under, zwanger van opwinding. Het vertrouwen in eigen kunnen is groot bij de equipe van TheBunk, debuterend ploegleider in het jaarlijkse MM Wielerspel. De afgelopen weken vloog hij de aardbol af in een peperdure privé-boeing van de hoofdsponsor – een niet nader te noemen olieman met de swagger van Daniel Plainview en de snor van Khader Abdollah, of andersom natuurlijk – op zoek naar de mannen met benen van graniet en koppen van, tja, ook graniet, die hem de successen kunnen schenken waar zijn moeder op rekende toen ze hem halverwege de jaren tachtig met liefde op aarde zette.

En er staat een team. Wat voor een team? Een prachtige, uitgebalanceerde ploeg, volgens hemzelf dan. ‘We willen geen schooljongens of groentjes, maar winnaars met harige ballen,’ sprak TheBunk vol vertrouwen de media toe voor de kerst, toen de draft nog moest beginnen. TheBunk wilde een ster of twee als kopman, aangevuld met winnaars, allrounders en een paar mafkezen. Dat is gelukt.

De sterren heten MARCEL KITTEL en MIKEL LANDA. De Duitser en de Bask behoren tot de absolute wereldtop in hun specialisme, respectievelijk heel hard op de finish af sprinten en heel hard tegen een helling oprijden. Beiden rijden voor een nieuwe ploeg, waarbij met name Landa het juk van het Sky-regime van zich af heeft gegooid.

Het fundament winnaars daarachter bestaat uit onze landgenoot ROBERT GESINK, de vliegende Vlaming JASPER STUYVEN, allrounder TONY GALLOPIN, rasaanvaller én winnaar LUIS LÉON SÁNCHEZ, de Tsjechische kasseienvreter ZDENĚK ŠTYBAR, oermens ROMAN KREUZIGER en MIKEL NIEVE, de tweede Bask die bij Sky de deur dichttrok.

Kroonpins van de ploeg is GIANNI MOSCON, die voor de neus van menig jaloerse plegleider werd weggekaapt. Een enfant terrible, maar vooral iemand die de stoepen van Vlaanderen tot Galicië helemaal aan gort gaat rijden in 2018. Kapitein van de ploeg is MAXIME MONFORT, die ook dit jaar weer voor een stabiele plek bij de beste zestien in welk algemeen klassement dan ook gaat. Daarnaast verzorgt Maxime dagelijks de lunch.

Naast de eerder genoemde Gesink zijn er met hardrijder LARS BOOM en nog hardere rijder JOS VAN EMDEN nog twee Nederlanders present in het team. De overige leden van de squadra van TheBunk zijn de veelbelovende Spanjaard PELLO BILBAO, sprinter RÜDIGER SELIG, klimgeit RICHARD CARAPAZ, kopgroepverslaafde ALESSANDRO DE MARCHI, talent GUILLAUME MARTIN en de stabiele SEBASTIEN REICHENBACH. Ten slotte haalde TheBunk nog EVAN HUFFMAN op, die zijn waarde zal moeten bewijzen in Californië.

Met Gesink, Sánchez en Selig staan er slechts drie mannen van dit team aan de start in Adelaide. Toch is de hele selectie mee naar Australië. ‘Het is nu al een ontzettend hechte groep’, zegt TheBunk daarover. ‘We gaan voor een plek bij de top drie, maar dat kan ook zomaar de elfde plaats worden. We zwemmen in het geld en hebben de grootste lol, maar uiteindelijk geen flauw benul waar we mee bezig zijn. Niet zeggen tegen de sponsor, hoor.'

TEAM THEBUNK

Doel: 3e

Prognose: 10e

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

24 oktober 2017 nadat Fernando Gaviria zijn wiel als eerste over de lijn drukte in Guilin en Tim Wellens de Tour of Guangxi op zijn palmares bij kon schrijven werd het stil, heel stil….

Afgerond vierentachtig (!) dagen / ruim 2.000 uren hadden 11 ploegleiders de tijd om bij te komen van een intensief wielerseizoen met meer wedstrijddagen dan ooit. Het wielerjaar telde 174 koersdagen waarin Knisper het vaakst zijn handen in de lucht mocht steken met 20 dagoverwinningen, maar uiteindelijk mocht dat niet baten want team david bohm won voor de tweede keer op rij en kon zo met een tevreden gevoel de rustperiode in. Het podium in 2017 bestond verder uit team MatthijsGr00t en McSavah en ook zij konden met een prima gevoel de winterstop ingaan. Voor Team Knisper (4e plek en dus net buiten het podium gevallen) en team Teunnis (rode lantaarn) kwam de winterstop net te vroeg of net te laat.. De winterstop werd door allen goed besteed met een rustperiode maar al snel werd de focus verlegd op seizoen 2018 waar iedereen goede verwachtingen van heeft. Wekenlang werd er gesmeekt, bondjes gemaakt en gebeden om als eerste ingeloot te worden en het seizoen te starten met Peter ‘THE HULK’ Sagan.

Op ‘3e kerstdag’ werd er eindelijk geloot en konden de teams worden samengesteld. Het seizoen 2018 beginnen we met twee extra teams. Welkom team TheBunk en welkom team moviefreak#1. De vraag van het seizoen is: kunnen zij meteen mee in het geweld of kunnen zij doordat er nog geen druk op de schouders ligt meteen verrassen? We gaan het zien. Het wielerseizoen 2018 is van start gegaan!

De voorspellingen zijn doorgegeven en de verwachting is de volgende eindstand (enigszins een vertekend beeld omdat twee voorspellingen niet zijn doorgegeven):

1. Teunnis

2. tovenaar

3. McSavah

4. MatthijsGr00t

5. otherfool

6. LuukRamaker

6. Finisterra

8. moviefreak#1

9. Knisper

10. The Bunk

11. david bohm

11. AHWA

13. Montorsi

De voorspellingen geven echter, gelet op de vorige jaren, niet een beeld waar van uit mag worden gegaan. In 2017 werd team Finisterra als topfavoriet gezien en werd uiteindelijk 6e. De voorspelde rode lantaarn voor Montorsi in 2017 was ook niet juist, hij werd 7e. In 2016 weken de voorspellingen nog veel meer af; in 2016 werd Knisper tot de absolute topfavoriet gebombardeerd maar werd uiteindelijk laatste en AHWA werd 6e ondanks de voorspelde rode lantaarn. Dus het zijn van een topfavoriet is eerder een vloek dan een zegen. Kan team Teunnis de favorietenstatus waarmaken?

Oké door naar de koers. We starten het seizoen, net zoals in 2017, met de Tour Down Under. Zes relatief korte etappes waarin traditiegetrouw de Aussies van voren te zien zijn. In 2017 werden alle etappes gewonnen door een Aussie (4x Ewan en 2x Porte). Voor 2018 is het dan ook kijken naar de teams met de meeste Australiërs, ook al is het deelnemersveld sterker dan ooit. De teams die opvallen zijn team otherfool (Porte en Haas), team AHWA (Ewan en Dennis) en team tovenaar (alleskunner Sagan en Australisch kampioen Edmondson). Ook een vermelding waard is het team LuukRamaker met zowel de renner met de meeste eindoverwinningen (Simon Gerrans; 4 keer) en de renner met de meeste etappeoverwinningen (Andre Greipel; 16 keer) in de Tour Down Under.

In de 1e etappe rijdt het peloton van Porte Adelaide naar Lyndoch (145 kilometer). Lyndoch was ook in 2016 en 2017 de aankomstplaats en toen won Caleb Ewan; kan hij dit voor de 3e keer op rij in 2018? Het antwoord is: 'nee'. In een koninklijke sprint werd hij geklopt door niemand anders dan André GORILLA Greipel. Ook Sagan, Viviani, Consonni en Bauhaus kwamen tekort voor de overwinning. Door de geweldige sprint van Greipel kon ook LuukRamaker zijn handen voor het eerst dit seizoen in de lucht steken. Hij won de 1e etappe, voor AHWA en tovenaar en staat ook 1e in het algemeen klassement van de TDU en nog belangrijker: LuukRamaker is de 1e leider in het MOME Wielerspel 2018. Proficiat!

Uitslag 1e etappe (tevens stand klassement).

1. LuukRamaker 100

2. AHWA 80

3. tovenaar 70

4. moviefreak#1 60

4. Teunnis 60

6. david bohm 50

7. otherfool 30

8. McSavah 21

9. MatthijsGr00t 15

10. Finisterra 14

11. Knisper 9

12. TheBunk 3

13. Montorsi 0

13. Outsiders 0

Morgen / vannacht een etappe voor de puncheurs? Of kunnen de sterkere sprinters de laatste kilometers ook aan?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

So it begins

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Morgen een dagje voor Haas.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

De 2e etappe eindigt in Stirling; de laatste 2 kilometer liepen omhoog met circa 4%, dus het was vooraf kijken naar de punchers en sterke sprinters. De temperaturen liepen op tot bijna 40 graden. Team AHWA wist zijn hoofd het meest koel te houden en zorgde voor een afgetekende overwinning (161 punten). Hij had maar liefst 4 renners bij de eerste twintig waaronder etappewinnaar Ewan. Als gevolg van nog wat problemen met het ‘scorebord’ benoem ik de overige punten per deelnemer niet. Feit is in ieder geval wel dat team AHWA ruim aan de leiding gaat in het AK van de Tour Down Under en van het MOME Wielerspel 2018. Wie gaat hem nog stoppen in de eerste rittenkoers van het jaar?

Stand Tour Down Under / Jaarstand

1. AHWA 241

2. tovenaar 130

3. Finisterra 111

Etappe drie gaat in 146,5 kilometer van Glenelg naar Victor Harbor. Het zal opnieuw een etappe worden voor de snelle mannen. Vanwege de hitte in Australië wordt de etappe ingekort met 26 kilometer. Er resteren dus nog ongeveer 120 kilometers in etappe 3.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Een korte etappe naar Victor Harbor stond op het programma in Australië. Bloedheet was het; verder weinig noemenswaardige gebeurtenissen. Het werd zoals verwacht een etappe voor de snelle mannen. Australisch kampioen Edmondson deed een perfecte lead-out maar Ewan kon het niet afmaken. Hij werd geklopt door Viviani die met een machtige sprint zijn eerste zege voor Quick-Step Floors pakt en ook de eerste zege voor team Teunnis pakt.

De stand in het klassement is:

1. AHWA 330

2. tovenaar 210

3. Teunnis 200

Morgen de dag van de waarheid volgens Robert Gesink. De finish is in Uraidla, vlak na de beklimming van Norton Summit (5,8 km / 5% gemiddeld). Na een kort tussenstuk, staan nog drie dalende kilometers op het menu naar finishplaats Uraidla. Kortom: Een dagje voor Haas?

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Vier verschillende etappewinnaars in Australië en ook vier verschillende etappewinnaars in het MOME Wielerspel. Finisterra wint met 105 punten dankzij een sterke Impey (2e) en Rui Costa (8e).

De stand:

1. AHWA 371

2. tovenaar 310

3. Finisterra 224

Morgen zal het klassement in de plooi gaan vallen met de finish op Wilunga Hill. Wie gaat Porte stoppen?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

NIEMAND!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Jay McCarthy uiteraard.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Etappe 5 is gewonnen door otherfool (100 punten) danzij Porte. Etappe 6 is een prooi geworden voor opnieuw LuukRamaker dankzij Greipel (100 punten).

De eerste rittenkoers van het jaar zit er weer op. Volgende week wordt er nog één dag gefietst in Australië. De Cadel Evans Race staat dan op het programma.

De Tour Down Under is gewonnen door AHWA. Hij gaat ook aan de leiding in het algemeen klassement:

1 AHWA 559

2 tovenaar 380

3 Finisterra 359

4 Teunnis 275

5 McSavah 253

6 moviefreak#1 226

7 LuukRamaker 207

8 david bohm 193

9 otherfool 190

10 TheBunk 143

11 Montorsi 129

12 MatthijsGr00t 127

13 Knisper 9

14 Outsiders 0

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Een deceptie, niets meer of minder, deze TDU voor team otherfool. Vooraf schaduwfavoriet, en dan 9e (!).

Tuurlijk, Richie won op zijn slofjes op Willunga Hill maar voor de rest? Heer Haas betwiste tijdens zijn befaamde dagjes slechts 2x een mager top10 plekje, van Arndt (reed hij mee?) werd niks vernomen en Vroem Vroem Ferrari haalde de finish van dit wegwerprondje niet eens. Dit moet beter!

Felicitaties aan AHWA en dank aan Matthijs!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De komende 2 weken de heenwedstrijden van de 8ste finales Champions League!

Dinsdag 13 Februari

20:45 Juventus-Tottenham Hotspur

20:45 Basel-Manchester City

Woensdag 14 Februari

20:45 Real Madrid-PSG

20:45 Porto-Liverpool

Dinsdag 20 Februari

20:45 Bayern München-Beşiktaş

20:45 Chelsea-Barcelona

Woensdag 21 Februari

20:45 Sevilla-Manchester United

20:45 Shakhtar Donetsk-Roma

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Dinsdag 13 Februari

20:45 Juventus-Tottenham Hotspur 2-0

20:45 Basel-Manchester City 0-2

Woensdag 14 Februari

20:45 Real Madrid-PSG 2-2

20:45 Porto-Liverpool 2-2

Dinsdag 20 Februari

20:45 Bayern München-Beşiktaş 2-0

20:45 Chelsea-Barcelona 1-2

Woensdag 21 Februari

20:45 Sevilla-Manchester United 1-2

20:45 Shakhtar Donetsk-Roma 1-2

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Dinsdag 13 Februari

20:45 Juventus-Tottenham Hotspur 1-0

20:45 Basel-Manchester City 0-3

Woensdag 14 Februari

20:45 Real Madrid-PSG 2-0

20:45 Porto-Liverpool 1-2

Dinsdag 20 Februari

20:45 Bayern München-Beşiktaş 3-0

Woensdag 21 Februari

20:45 Sevilla-Manchester United 1-1

20:45 Shakhtar Donetsk-Roma 1-1

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Materny, Gretz, j0enne, Justus18, Nicolage Rico, happie, stinissen: vergeten jullie tussen al het schaatsgeweld niet dat er morgen ook weer gevoetbald gaat worden?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dinsdag 13 Februari

20:45 Juventus-Tottenham Hotspur 1-1

20:45 Basel-Manchester City 1-3

Woensdag 14 Februari

20:45 Real Madrid-PSG 2-1

Dinsdag 20 Februari

20:45 Bayern München-Beşiktaş 3-1

20:45 Chelsea-Barcelona 1-3

Woensdag 21 Februari

20:45 Sevilla-Manchester United 1-0

20:45 Shakhtar Donetsk-Roma 2-0

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Dinsdag 13 Februari

20:45 Juventus-Tottenham Hotspur 1-1

20:45 Basel-Manchester City 1-2

Woensdag 14 Februari

20:45 Real Madrid-PSG 1-1

Dinsdag 20 Februari

20:45 Bayern München-Beşiktaş 2-1

Woensdag 21 Februari

20:45 Sevilla-Manchester United 2-1

20:45 Shakhtar Donetsk-Roma 2-1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.