- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vreemd, ik zie in alle browsers waar ik kijk gewoon een Facebook logo op elke filmpagina. Hij is wel anders dan eerder, hij is nu donkerblauw, Facebook heeft het uiterlijk veranderd.
Onder het "je moet toestemming geven" tekstje staat normaal een Facebook knop waarmee je kunt inloggen op Facebook, maar die zal bij jullie dan ook wel onzichtbaar zijn.
Weet helaas niet wat dit kan zijn.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
ja klopt is onzichtbaar
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Bij mij zie ik het fb recommended logo wel staan hoor.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Vreemd. Dan ga ik even mijn cache legen of Crome opnieuw installeren. Wellicht heeft het daar mee te maken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Zowel in Chrome als IE10 is het bij mij zichtbaar.
Wellicht even je cache legen inderdaad.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Probleem inmiddels al gevonden! het lag aan een bepaalde extensie (originele opmerking verwijderd)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het zou sowieso fijn zijn als je je adblockers uit wilt zetten voor deze site, want de rekeningen betalen zich niet uit zichzelf. Bedankt alvast.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik was al bang voor deze reactie, maar ik Doneer gewoon. Sterker nog er komt een donatie aan (net als vorig jaar)
p.s. anders moet ik hem steeds specifiek bij het bezoeken van MM uitzetten. Maar evengoed sorry!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat kan je doen tegen een app dat je dwingt het te installeren als je op web aan het surfen bent. Als ik de app bekijk hebben veel mensen er last van.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ook ik heb een eigenaardig probleem.
Zowel op mijn tablet als op mijn smartphone heb ik de app van imdb staan. Op tablet al anderhalf jaar en op smart al 11 maand.
Geen enkel probleem, tot maandag jongstleden. Plots kon ik mijn op de tablet-app uitgebrachte stemmen niet meer zien, het sterretje bleef leeg. En woensdag was het de beurt aan mijn smartphone, ook geen uitgebrachte stemmen meer te zien. Ik kan er wel op stemmen en via de website zie ik mijn stemmen, maar niks te zien via de apps.
Ik heb al vanalles geprobeerd: in- en uitloggen, cache leeg gemaakt, coockies verwijderd, de app's verwijderd en opnieuw gedownload.... niks helpt.
Heeft hier iemand enige ervaring mee?
Ik moet nu immers altijd via de browser gaan om op de rechtstreekse website te kijken wat ik al dan niet gezien heb. En voor films heb ik MM, maar voor de vele reeksen die ik volg is het echt een groot ongemak.
Edit: voor ik het vergeet, ik draai op Android.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik heb een account probleem met Google/Youtube e.d.
Voorheen had ik een Gmail account en los daarvan een Youtube account (toen nog met een inlognaam en dus geen email adres). Toen dit werd gekoppeld moest je met je Gmail/Google account ook inloggen op Youtube. Wat mij betreft prima, maar ik kreeg er op Youtube wel een account bij wat ik dus niet gebruikt. Wanneer ik nu inlog kan ik dus kiezen uit
1. Het oude account dat heet naar mijn oude inlognaam
2. Het nieuwe account dat heet naar mijn eigen naam
Dit tweede gebruik ik niet maar kan ik nergens verwijderen. Iemand idee hoe dit kan?
Uiteraard wil ik mijn Gmail/Agenda e.d. behouden en enkel het ene Youtube account verwijderd willen hebben.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Voor zover ik hierover gelezen heb is het niet mogelijk alleen Youtube van je google-account te verwijderen zonder ook niet meteen de rest van je google-account-zaken te verwijderen zoals gmail etc.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik weet de oplossing niet, maar ik vind het sowieso erg irritant die verregaande koppeling van YouTube, Google en Gmail.
En ze proberen je en passant ook een Google+ account aan te smeren. Zodra je je persoonsgegevens invult heb je volgens mij automatisch een Google+ account.
YouTube inloggen gaat bij mij vaak verkeerd. Ik wil gewoon inloggen op mijn YouTube account met mijn username maar vaak neemt ie het Gmail adres dat je net had gebruikt en ben je ineens ingelogd met het e-mail adres.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Als je gmail aanmaakt dan krijg je google+ er inderdaad bij, maar dat kan je passief maken en gebeurt er dus verder niets mee.
Volgens mij kun je bij je google+ instellingen wel youtube kanalen weghalen e.d..
Maar ontkoppelen zit er volgens mij idd niet in.
Aan sich is Google+ een interessanter medium dan Facebook maar social media is niet mijn ding dat ik het nooit echt verkend heb.
Maar waarom een ander youtube account dan gmail account?
Ik neem aan dat je je prive/ openbaar wil loskoppelen.
Dan zou ik een 2e "alias" account op google+ aanmaken en die alleen voor youtube gebruiken.
Wel opletten dat je steeds goed inlogd en uitlogd. Oplossing daarvoor:
Gebruik voor je eigen account Chrome als browser (of wat je prefereert)
Gebruik voor youtube een andere browser (Opera, FireFox, IE)
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Als ik wat google research doe kom ik dat inderdaad ook steeds tegen, moviemafketel . Balen.
En inderdaad, kappeuter, volgens mij ben ik ook zo aan die account gekomen.
Volgens mij kun je bij je google+ instellingen wel youtube kanalen weghalen e.d..
Maar ontkoppelen zit er volgens mij idd niet in.
Is dat zo? Graag zou ik dan weten waar.
Aan sich is Google+ een interessanter medium dan Facebook maar social media is niet mijn ding dat ik het nooit echt verkend heb.
Daar kun je over disusieren denk ik. Feit is dat Facebook vooralsnog veel meer actieve gebruikers kent. In mijn vriendegroep wel althans. Al ben ik sowieso niet echt een Facebooker. Hou wat updates in de gaten van artiesten en wat maffe plaatjes van bepaalde kanalen maar ik plaats zelf vrijwel nooit iets.
Maar goed, dat doet er verder niet toe 
Maar waarom een ander youtube account dan gmail account?
Ik neem aan dat je je prive/ openbaar wil loskoppelen.
Dit wilde ik dus ook helemaal niet, maar daar werd je toe verplicht. En mijn oude Youtube account is voor de rest helemaal goed ingeregeld met abonnementen, afspeellijsten e.d. dus die wil ik graag behouden
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hoe kan ik bereiken, dat bij openen Google-chrome, deze ALTIJD (evenals IE11) opent met de (vooraf ingestelde) startpagina en niet met de laatst bezochte pagina?
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Hoe kan ik bereiken, dat bij openen Google-chrome, deze ALTIJD (evenals IE11) opent met de (vooraf ingestelde) startpagina en niet met de laatst bezochte pagina?
Via het menu van GC, de drie streepjes rechtsboven kies je Instellingen > Bij opstarten >
Een specifieke pagina of een reeks pagina's openen. Pagina's instellen
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Een specifieke pagina of een reeks pagina's openen. Pagina's instellen
Maar werkt helaas niet. Pakt zelfs laatst geopende tabblad. Bij verlaten Google-chrome moet ik nu steeds op icoon home (aka startpagina) klikken. Bij IE11 hoeft dit niet.
(bij Opstarten alleen startpagina opgegeven)
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Maar werkt helaas niet. Pakt zelfs laatst geopende tabblad. Bij verlaten Google-chrome moet ik nu steeds op icoon home (aka startpagina) klikken. Bij IE11 hoeft dit niet.
Geen dank. Dit kan komen doordat je één of ander virusje hebt. Of een vreemde extensie.
Dit laatste kun je checken door menu> Extra> Extensies
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
PC ff opnieuw opgestart en tot nu toe blijft Google-chrome starten bij de opgegeven startpagina, ondanks dat ik daarvoor andere site (s) geopend had. 
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Fijn, kijk eens aan. Imdb.com als startpagina zeker?
leendert135
-
- 50 messages
- 604 votes
Ik wil graag mijn whatsapp geschiedenis op mijn nieuwe mobiel zetten.
Daarom heb ik de whapp map gekopieerd naar mijn nieuwe mobiel helaas worden alleen de groepsgesprekken maar weergegeven.
Iemand die weet hoe ook de persoonlijke gesprekken kunnen worden weergegeven?
bvd.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Hoi allen,
Op de laptop van me ouders kan bijna nooit verbinding met het draadloos netwerk gemaakt worden, terwijl op elk ander apparaat in huis dit wel gewoon werkt. Ik heb een paar dingen geprobeerd, zoals het netwerk boven aan zetten en alle andere netwerken, waar de laptop ooit verbinding mee gemaakt heeft, te verwijderen. Dit heeft twee weken geholpen. Het netwerk verwijderen en toevoegen helpt voor 2 minuten. Daarna valt het netwerk weer weg. Router aan uit of resetten helpt ook niet. Laptop opnieuw opstarten werkt niet. Ik heb geen idee wat ik verder kan doen en op internet wordt ik ook niet echt wijzer.
Het gaat dus om het netwerk en niet het internet. Als die verbonden is met het netwerk heeft de laptop ook internet.
Het is een HP laptop met windows 7.
Is er verdere informatie nodig om dit probleem op te lossen hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes!
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Kijk eens of het wel werkt als je de firewall uit zet.
Succes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Voor Windows-XP zou per 1 mei een beveiligings patch zijn. Zojuist ff XP opgestart, maar ondanks geactiveerde automatische updates is er na 1/2 uur aanstaan niets binnengehaald. PC sloot gewoon af zonder update installatie info. Microsoft geeft ook geen download link naar deze patch.
Nog niet vrij gegeven?
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Weet iemand wat je moet doen als je een Eizo flexl661 monitor aansluit en het beeld blijft zwart? Vga1 naar monitor input 1 maar hij zoekt en vind niks. Je kan handmatig op de monitor niets instellen.
Alvast bedankt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Windows 7?
Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers
Staat de monitor hierbij vermeld?
Zo ja dan kun je bij beeldscherminstellingen (rechtermuisknop) wellicht door de instellingen te wijzigen alsnog beeld krijgen.
Klik anders op 'Apparaat toevoegen'. Misschien wordt 'ie dan wel gevonden en goed geconfigureerd.
Vaak wordt bij een monitor ook een installatie-cd geleverd.
Je kunt dergelijke drivers vaak ook van de website van de fabrikant downloaden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Okay. Tja dat wordt moeilijk. Het is een xp en ik heb hem in leen. Ik kan niet naar het configuratiescherm want ik heb geen beeld. Maar ik denk dat het dat wel kan zijn. Thanx.