- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
We zijn niet allemaal "pc nerds" natuurlijk die specs kunnen geven over alles....
PC is nog steeds kaduuk, wegens vakanties geen tijd en geld gehad om er naar te kijken.
Ik heb gewoon geen beeld, niks nada noppes en Windows start dus gewoon niet op(geen BIOS piep). Nu zegt iedereen in mijn omgeving ongeveer dat het de videokaart is na een inspectie. Die zit helaas wel onboard op het moederbord. Maar na Jarno zijn beschrijving van hierboven ga ik weer twijfelen aan hun deskundigheid
Of kan het probleem nog steeds aan de videokaart liggen als ie geïntegreerd zit op het moederbord.
Ik heb iig geen piepje, er wordt dus niks opgestart. De ventilatortjes draaien wel en de harde schijf maakt ook geluid. Lijkt me toch een aardig algemeen probleempje? Monitor is overigens niks mis mee, nieuw breedbeeldscherm en heb hem na het stuk gaan van mijn pc nog enkele malen aan een laptop van een vriend gekoppeld.
Kan je overigens de kabeltjes van de geïntegreerde videokaart loshalen en die koppelen aan een nieuwe videokaart die je in de pc stopt?
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Je kunt het beter testen door een losse videokaart in je MOBO te steken. Als het een beetje recent MOBO is zit er een PCI-e slot op of meerdere waar je een videokaart in kan steken. Oudere videokaarten hebben een normale PCI (geen express) aansluiting of nog oudere AGP.
Maareh aangezien je computer helemaal niet meer opstart denk ik niet dat het alleen je geïntegreerde videokaart is maar meer iets als voeding naar MOBO probleem. Jammer dat je dan weer geen antwoord geeft op de vraag of de LED's branden op je MOBO.
Het piepje waar je het over hebt, of BIOS beeps, heeft een betekening. Je PC doet altijd eerst een POST, Power On Self Test. Als hij klaar is geeft hij dat piepje. Ervan uitgaand dat je een AMI BIOS hebt kun je dit lezen:
Power-on self-test - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Beeps Meaning
Steady, short beeps Power supply may be bad
Long continuous beep tone Memory failure
Steady, long beeps Power supply bad
No beep Power supply bad, system not plugged in, or power not turned on
No beep If everything seems to be functioning correctly there may be a problem with the 'beeper' itself. The system will normally beep one short beep.
One long, two short beeps Video card failure
We zijn niet allemaal "pc nerds"
Daar hoef je geen zogenaamde PC nerd voor te zijn, gewoon een kwestie van op zoeken. Dat is ook hoofdzakelijk wat ik doe om jou advies te geven. Gewoon verder kijken dan je neus lang is. Ik weet vrij veel van computers inderdaad, maar je opmerking is totaal misplaatst. Specs zijn helemaal niet moeilijk en moet je altijd geven als je een beetje goed advies wilt krijgen, daarbij als je je computer koopt staan de specs meestal op je factuur. Die ben je waarschijnlijk kwijt en/of je bent de specs vergeten dus je opmerking zegt meer over jezelf.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Wanneer je een onboard videokaart hebt kan het wellicht ook daar aan liggen, dit is uit te sluiten door een andere videokaart er even in te steken zoals Shadowking al zei.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Was deze vraag even vergeten (wilde hem opnieuw stellen
)
Ik heb geen Mac, maar dit staat gewoon op de site van Apple bij support volgens mij:
Mac OS X 10.5 Help: Wachtwoorden gebruiken en onthouden - docs.info.apple.com
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Je kunt het beter testen door een losse videokaart in je MOBO te steken. Als het een beetje recent MOBO is zit er een PCI-e slot op of meerdere waar je een videokaart in kan steken. Oudere videokaarten hebben een normale PCI (geen express) aansluiting of nog oudere AGP.
Maareh aangezien je computer helemaal niet meer opstart denk ik niet dat het alleen je geïntegreerde videokaart is maar meer iets als voeding naar MOBO probleem. Jammer dat je dan weer geen antwoord geeft op de vraag of de LED's branden op je MOBO.
.
Ik ben niet thuis geweest de afgelopen dagen, ik zal vanmiddag even kijken of er lampjes branden op het moederbord.
Daar hoef je geen zogenaamde PC nerd voor te zijn, gewoon een kwestie van op zoeken. Dat is ook hoofdzakelijk wat ik doe om jou advies te geven. Gewoon verder kijken dan je neus lang is. Ik weet vrij veel van computers inderdaad, maar je opmerking is totaal misplaatst. Specs zijn helemaal niet moeilijk en moet je altijd geven als je een beetje goed advies wilt krijgen, daarbij als je je computer koopt staan de specs meestal op je factuur. Die ben je waarschijnlijk kwijt en/of je bent de specs vergeten dus je opmerking zegt meer over jezelf.
Was ook niet lullig bedoeld hoor, vandaar ook de aanhalingstekens. Heb de afgelopen tijd er al iets meer van geleerd, maar echt mijn expertise zal het nooit worden. Ben inmiddels al een keer verhuist en heb de pc al drie jaar. Ben die hele zooi inmiddels al wel kwijt geraakt.
Ik zal wel even een fotootje maken van mijn binnenkant.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Nou foto heb je waarschijnlijk niet veel aan, zie je een stel printplaten. Kun je het merk model meestal niet zo (op een foto) op zien.
Is ook niet zo heel belangrijk meer hoor de exacte specs, het is waarschijnlijk gewoon je moederbord dat niet (goed) functioneert Kan niet veel anders verzinnen.
RAM zal het ook niet zijn want die gaan echt niet allemaal tegelijk opeens kapot, dan zou je opeens minder RAM hebben als er 1 kapot is bijv. Het is ook niet je harddisk want dan krijg je een melding tijdens de boot. Processor zou nog kunnen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een processor het begaf eigenlijk.
Misschien zit er wel gewoon een kabeltje los hoor, zou hem inderdaad even open maken en alles goed vast duwen iig.
Heb je eigenlijk nog garantie op dat moederbord? En wat doe je als hij kapot is en je hebt geen garantie? Nieuw moederbord of?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ram ligt het ook niet aan, die hebben vrienden al gecontroleerd. Er branden overigens ook geen lampjes op mijn moederbord, want die zijn er niet
ALgemene constatering was ook al het moederbord, dus nu ben ik voor 99,9 % zeker dat dat het is.
Maar heb geen garantie meer, ik ben dus officieel fucked nu. Moet maar wachten tot stufi 
Ben al blij dat mn harde schijf niet kaduuk is(je hoort hem overigens ook gewoon werken). Kan je er eventueel een externe harde schijf van maken?
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ja kan moet je gewoon naar verloopstuk zoeken, wat is het sata naar USB ofzo..
Ik heb ook welleens een andere harddisk opengemaakt en tijdelijk een sata schijf erin gezet. Was een externe schijf van WD.
Trouwens heb je nou een kant en klare PC ofniet en weet je het merk model?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Geen idee of dit soort vragen hier ook gesteld moeten worden, maar toch.
Ik gebruik het programma Itunes voor het afspelen van muziek op mijn PC. Nu staan er verschillende nummers van De Dijk in mijn bibliotheek. Echter filters hij er een aantal op 'De' een aantal op (begrijpelijk) 'Dijk'.
Als ik al deze nummers selecteer zijn alle (op het veld 'album' na) velden hetzelfde.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Waarom staan ze niet gewoon allen bij elkaar? Ik heb de bieb immers gesorteerd op 'artiest'
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat bij mij soms wel wil helpen is alle nummers te selecteren (dus zowel degenen die beginnen met 'De' en die met 'Dijk'), rechts klikken eninfo tonen selecteren. Daar kun je de artiestnaam dan aanpassen (deze zet je dan naar 'De Dijk' of 'Dijk') en je drukt op OK. Dan krijg je de melding of je dit voor alle nummers wilt doen en daar druk je ook op OK. Bij de info kun je ook misschien zowel de artiest als albumartiest hetzelfde zetten.
Ik gebruik een tijd al wel geen iTunes meer, ben zelf overgeschakeld naar GTKPOD voor Linux want ik geraakte gefrustreerd van iTunes, dus het kan zijn dat de namen verandert zijn.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ja dat had ik dus al gedaan. Mocht niet baten helaas.
Vreemd..
Tja, ben best te spreken over Itunes, maar dit soort dingen vind ik toch wel vreemd. Zal ze eens verwijderen en opnieuw toevoegen vanmiddag.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik was er in het begin ook over te spreken maar op den duur begon ik me serieus te ergeren aan het feit dat problemen met de artiesten (zoals die van jou) zich meer en meer begonnen voor te doen. Zo moest ik elke keer als ik mijn iPod oplaadde, sommige nummers terug aanpassen omdat ze anders in aparte albums stond. Een duet tussen Johnny Cash en June Carter Cash wordt altijd apart gezet en zo ook Cash zijn medewerking aan Bob Dylan's Nashville Skyline. Ook het extern zetten van een muziekmap zorgde ook voor veel problemen blijkbaar waardoor ik altijd mijn bibliotheek moest laten scannen..
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Vreemde is ook dat ik exact dezelde nummers op een usbstick heb gezet en op mn werk (waar ik ook Itunes gebruik) het wél normaal gaat.
Irritatiegrens is nog niet bereikt maar nadert wel 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Even verwijderen en opnieuw toevoegen helpt. Nu staan ze netjes geordend.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Een tijd geleden heb ik geprobeerd om Oracle Database te laten draaien op Ubuntu maar dat lukte niet. Maakt niet uit dacht ik maar wanneer ik nu probeer te updaten krijg ik deze foutmelding. Het is wat een longshot maar weet er iemand iets af van Ubuntu en kan hiermee helpen?
W:Failed to fetch http://oss.oracle.com/debian/dists/unstable/Release Unable to find expected entry 'main/binary-amd64/Packages' in Release file (Wrong sources.list entry or malformed file)
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
NVM, het is opgelost geraakt met de repositories te verwijderen
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Mijn Excel met alle gegevens is van mijn computer verdwenen. Als ik het Excel icoon aanklik verschijnt de volgende boodschap; Een ogenblijk geduld, "Windows is bezig met het configureren met....". Maar ik heb Excel helemaal niet verwijderd. Hoe kan dit? Ben ik al mijn gegevens die ik in Excel heb opgeslagen nu ook definitief kwijt?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Je bestanden ben je niet kwijt. Staan gewoon bij mijn documenten of waar je ze dan ook hebt opgeslagen. Ik zou excel opnieuw installeren. Ik lees dat bij het binnenhalen van sp3 dit kan gebeuren. Welke versie heb je van office en wat is de precieze foutmelding?
movierobert
-
- 168 messages
- 1831 votes
Ik heb een hoop films op mijn pc staan is het mogelijk dat ik daarvoor een mooie map krijg met jaar, gezien, gerne en nog meer informatie over de film? En met misschien nog een afbeelding erbij?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb toch zeker wel een probleem met mijn pc.
Hij start langzaam op, vervolgens loopt het stil aan vast tot ik helemaal niks meer kan.
Niet mijn muis bewegen niks.
Heb eigenlijk niks bijzonders ermee gedaan niks geïnstalleerd of iets dergelijks.
Heb een Medion Akoya E2005 D
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Krijg nu de melding dat er een probleem is gevonden met mijn vaste schijf.
Wat kan ik daar aan doen ?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Probeer eerst naar start- bureauaccessoires-systeem - systeemwerkset - systeemherstel en anders heb je hier misschien wat aan:
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Systeem herstel is bijna klaar, eens kijken wat dat me brengt.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Systeem herstel heeft in ieder geval niet gewerkt.
nu die site maar eens kijken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
[quote="moviemafketel" anders heb je hier misschien wat aan:
http://www.medion.com/nl/service/download/software.php [/quote]
Wat denk je dat ik nodig heb van die site.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Linksboven op msnnummer zoeken. Onder dat zoekvakje staat waar je je msnnummer kan vinden.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Linksboven op msnnummer zoeken. Onder dat zoekvakje staat waar je je msnnummer kan vinden.
Dat had ik al maar wat voor programma bedoel ik op mijn pc weer goed te krijgen.
Kan best veel zelf maar heb nu wel advies nodig.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes