- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik weet niet waar ik dit moet melden, dus doe ik het maar hier onder het kader "feedback". Wij hebben thuis een laptop met Windows Vista. De laatste tijd merk ik steeds vaker dat er opeens (veel) geheugenruimte verdwijnt. Zo had ik laatst een boel opgeschoond en had ik weer 40 GB ruimte. En nu is dat opeens weer 21 GB en dat terwijl ik echt niet voor 19 GB bestanden heb toegevoegd. Na een check van de grootste mappen zag ik dat mijn windows map van 58 GB naar 69 GB is gegaan. Dit is wel idioot hoog. Weet iemand of ik deze kan opschonen of iets dergelijks?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Misschien CCleaner eens proberen, verwijderd wel wat ongewenste dingen. Verder heb ik ooit een programma gehad waar je kon zien waar al het geheugen precies naartoe gaat, staat dan in een tabel met de locatie erbij... moet ik wel even zoeken want ik heb nu geen idee meer hoe het heet. Soms verdwijnt het allemaal naar één map toe zonder reden en dat zie je daar dan meteen op. Althans, dat bleek bij mij ooit het geval.
Edit:
JAM Software - This page is not available - jam-software.com
Dat is er iig al één
En anders even zelf googlen, zijn veel fora met dit soort problemen zag ik zojuist!
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Inderdaad, ik was net CCleaner als een soort laatste redmiddel aan het proberen.
CCleaner. 

Van 26,5 GB naar 95,9 GB vrije schijfruimte.

Ik had een Microsoft-map van 70 GB ofzo. Die is nu 600 mb. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat werkte ook bij mij inderdaad. 10 gigabyte erbij of zo 
Nu zit ik met een ander probleem, mijn pc is denk ik gecrasht. Hij start namelijk niet meer op, hij gaat wel aan. Maar normaal hoor ik een soort van piepje dat hij het besturingssysteem pakt en opstart. Nu hoor je dat piepje niet, start hij niet op en het enige wat je hoort zijn de ventilatortjes die draaien. Ik denk dat het mijn harde schijf is die gecrasht, jullie ook?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Is er nergens een code met lichtjes of piepjes te zien of te horen? Had pas bij een andere pc dat het geheugen het om de een of andere manier niet meer deed, en dat gaven een aantal lichtjes op de behuizing aan. Even herinstalleren en alles deed het weer als een zonnetje.
Wat jij beschrijft heb ik overigens ook ooit gehad met mijn pc en dat bleek uiteindelijk te liggen aan randapparatuur die op een verkeerde USB poort was aangesloten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Mijn pc start altijd met een blauw lampje op en een oranje lampje wanneer hij het goed doet(het BIOS piepje dus waardoor ie opstart). Het blauwe lampje brandt wel en het oranje/gele lampje niet meer als ik de pc nu opstart.
Welk dinkie is het geheugen dan(Ik ben echt een hardware noob) en met herinstalleren bedoel je het geheugen erin en eruit doen of de kabeltjes even lostrekken?
Als ik thuis ben ga ik wel even wat proberen met de randapparatuur.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
De pc waar die problemen mee waren was een Dell. Op de site van Dell kan je zien welke code van lampjes of piepjes voor welk probleem staan. In ons geval was het dus het geheugen. Misschien kan je op de site van de maker van de computer kijken of er iets te vinden valt over codes.
We moesten toen de geheugenmodules er volledig uithalen en de pc elke keer weer opstarten met een geheugenmodule erbij. Dan kan je zien waar het probleem ligt. In het gunstigste geval doet de hele pc het dan weer, wat bij ons het geval was.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Vrienden zeggen dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt, een batterij die het waarschijnlijk (CR 2032)niet doet. Of aan de voeding. Ik zal alle opties even afwegen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nou, alsof er nog niet genoeg tegen zit vandaag, is mijn laptop het volgens mij ook aan het begeven. Het lampje achter het beeldscherm flikkert erg vaak als je het beeldscherm openklapt. Ik moet dan wel 20 keer achter elkaar dat beeldscherm opnieuw openklappen, totdat ie precies goed staat zodat ie dus niet gaat flikkeren. Als ik mijn laptop teveel beweeg begint ie ook weer en dan moet ik hem helemaal opnieuw opstarten voordat hij het weer doet. Na een paar keer te hebben geflikkerd valt het lampje helemaal uit en zie ik eigenlijk niets meer (alleen als je hééééééél goed kijkt)
Ik weet waar het probleem ligt dus, maar mijn vraag is of iemand weet of dit gemakkelijk en goedkoop op te lossen is?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Gewoon net als ik doen, hard vloeken en een behoorlijk tijdje zonder pc/laptop zitten en een nieuwe kopen 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik ga sowieso niet zonder laptop zitten. Wij hebben hier thuis geen gewone pc en de laptop van mijn vriend is echt ontzettend traag. Die laptop zou eventueel een noodoplossing kunnen zijn (voor een dag of 3
), maar als mijn laptop niet meer te maken zou zijn, dan heb ik morgen nog een nieuwe. Dan breken we gewoon het noodspaarpotje aan. Zonder laptop/internet zitten vind ik namelijk echt verschrikkelijk.
Hoezo verslaafd? 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Dat zit hem dus in de kabelverbinding tussen je toetsenbord en je scherm. Misschien dat de stekker wat los zit, dan zou je hem even open moeten schroeven. Kan ook zijn dat de kabel beschadigd is. Het is een brede bruine band.
Geen idee wat dat kost.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hmm.. Zelf open schroeven gaat m niet worden. Ben niet erg handig. Ik zal morgenvroeg eens even iemand bellen. Hier in de buurt woont een man die naast zijn computerwinkeltje aan huis ook laptops maakt (zwart), dus misschien dat hij het weet. Ik hoop maar dat het gemakkelijk op te lossen is.
Komt zoiets vaak voor?
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Dat komt inderdaad regelmatig voor. Is gewoon een zwak punt bij sommige laptops.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Nu op m'n werk laptop is Moviemeter opeens een soepzooitje geworden. Alle tekst is in Times New Roman en de horizontale menu's bovenin staan in bullet points onder elkaar. Bij andere sites heb ik dat niet, hoe is dit weer goed te krijgen?
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
. Wij hebben hier thuis geen gewone pc en de laptop van mijn vriend is echt ontzettend traag.
Misschien makkelijker om die trage computer weer snel te krijgen. Even door de Ccleaner gooien en de DeFragler. En bij programma's en onderdelen wat programma's verwijderen die je echt niet meer gebruikt. En zo zijn er nog wel wat manieren te vinden om de boel op te pimpen. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik gebruik die laptop eigenlijk nooit, omdat ie dus van mijn vriend is. Is ook een beetje lastig om samen te doen met 1 laptop. Als hij zijn laptop dan wil hebben dan moet ik gaan zitten wachten totdat hij klaar is. En wachten is nou niet bepaald iets wat ik graag doe.
Ik kijk nog even aan tot wanneer deze laptop het echt begeeft en koop dan denk ik sowieso maar een nieuwe. Het is wel weer es tijd voor een nieuwe laptop. Deze laten maken zou eigenlijk ook gewoon een beetje zonde van mijn geld zijn. Je hebt tegenwoordig zoveel betere laptops als die ik nu heb voor weinig geld. Na wat rondsurfen op internet ben ik er dan ook zeker van. Ik zing het met deze nog eventjes uit en dan komt er gewoon lekker een nieuwe. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nu op m'n werk laptop is Moviemeter opeens een soepzooitje geworden. Alle tekst is in Times New Roman en de horizontale menu's bovenin staan in bullet points onder elkaar. Bij andere sites heb ik dat niet, hoe is dit weer goed te krijgen?
Firefox, Chrome of IE?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Bij mijn ouders op de pc had ik vaak hetzelfde probleem als Bottleneck. Die hebben IE. Firefox geïnstalleerd en nu doet ie het hartstikke goed. 
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Firefox, Chrome of IE?
IE, ziet er nu zo uit 
bij Firefox hetzelfde probleem

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bij firefox extra-opties-tabblad inhoud en dan daar eens bij je lettertype kijken?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
dan verandert het inderdaad mee naar het lettertype dat je kiest, maar blijft een schele boel, en alleen bij MM
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ergens per ongeluk op gedrukt/geklikt? Computeral eens opnieuw opgestart?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Misschien weet iemand met Mac dit. Ik moet voor mijn school inloggen met mijn schoolmail en bijbehorende wachtwoord. Alleen hoe kan ik zorgen dat ik dit maar één keer hoef te doen, dus dat die het opslaat?
@Bottleneck, je plaatje is weg. 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Misschien weet iemand met Mac dit. Ik moet voor mijn school inloggen met mijn schoolmail en bijbehorende wachtwoord. Alleen hoe kan ik zorgen dat ik dit maar één keer hoef te doen, dus dat die het opslaat?
@Bottleneck, je plaatje is weg.
Ik heb geen Mac, maar dit staat gewoon op de site van Apple bij support volgens mij:
Mac OS X 10.5 Help: Wachtwoorden gebruiken en onthouden - docs.info.apple.com
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Nou, alsof er nog niet genoeg tegen zit vandaag, is mijn laptop het volgens mij ook aan het begeven. Het lampje achter het beeldscherm flikkert erg vaak als je het beeldscherm openklapt. Ik moet dan wel 20 keer achter elkaar dat beeldscherm opnieuw openklappen, totdat ie precies goed staat zodat ie dus niet gaat flikkeren. Als ik mijn laptop teveel beweeg begint ie ook weer en dan moet ik hem helemaal opnieuw opstarten voordat hij het weer doet. Na een paar keer te hebben geflikkerd valt het lampje helemaal uit en zie ik eigenlijk niets meer (alleen als je hééééééél goed kijkt)
Ik weet waar het probleem ligt dus, maar mijn vraag is of iemand weet of dit gemakkelijk en goedkoop op te lossen is?
Ja, monitor aan je laptop hangen
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Dat werkte ook bij mij inderdaad. 10 gigabyte erbij of zo 
Nu zit ik met een ander probleem, mijn pc is denk ik gecrasht. Hij start namelijk niet meer op, hij gaat wel aan. Maar normaal hoor ik een soort van piepje dat hij het besturingssysteem pakt en opstart. Nu hoor je dat piepje niet, start hij niet op en het enige wat je hoort zijn de ventilatortjes die draaien. Ik denk dat het mijn harde schijf is die gecrasht, jullie ook?
Je geeft veel te weinig info om de oorzaak hiervan vast te kunnen stellen. Je moet wel vertellen wat je ziet. Kun je bijvoorbeeld nog in de BIOS of geavanceerde boot opties komen (F2/F8/F12/DEL tijdens boot)
-Kun je in de BIOS
-Kun je opstarten in Safe Mode of laats bekende juist configuratie?
-Doet je monitor het wel goed/heb je een andere monitor geprobeerd of een andere VGA/DVI kabel?
Het zou ook kunnen dat je videokaart het heeft begeven, dan krijg je geen beeld meer. Moederbord zou inderdaad ook wel kunnen, maar het ligt er een beetje aan wat je ziet.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Als je geen piepje hoort dan boot hij dus niet.
Dit is dan of je moederboard of je processor. Meestal zitten er op het moederboard een aantal ledjes die rood of groen kleuren. Zijn die allemaal groen? Branden ze überhaupt? Wanneer er 1 of meerdere lampjes rood zijn kun je vaak in de handleiding van je moederboard wel vinden wat het probleem dan is.
Monitor of videokaart kan het eigenlijk niet zijn omdat hij dan wel een piepje moet geven.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Voor hetzelfde geld zit zijn videokaart geïntegreerd op het moederbord. Ook lekker handig iets analyseren zonder specs