• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.063 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Misschien dat je hier wat mee kan.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Was ik ook al op gestoten. Ik denk dat er niets anders op zit dan eens lief naar mijn docent te lachen en te vragen of het goed is als het ook in Chrome en Safari werkt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Om het probleem van Local Storage op te lossen zou ik de site kunnen uploaden naar een free webhosting design. Iemand die een goede weet en ervaring heeft met die site? Ik moet gewoon mijn eigen html/css/javascript bestanden kunnen uploaden.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik heb laatst een externe harde schijf gekocht (320 GB van Samsung) om op mijn blu-ray speler (Philips BDP3100) aan te sluiten. Helaas is die schijf FAT32 (waarom zou ik niet weten, al kan ik wel wat raden). Natuurlijk wil ik er NTFS van maken maar zou het kunnen dat mijn blu-ray speler daar niet mee om kan gaan, of zou ik het veilig om kunnen zetten?

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Proberen kan nooit kwaad natuurlijk. Als je speler die uiteindelijk toch niet kan lezen (wat ik betwijfel) kan je nog altijd terugkeren naar FAT32

DjPhantom

• 11 messages
  • 2 votes

BoordAppel wrote:

Ik heb laatst een externe harde schijf gekocht (320 GB van Samsung) om op mijn blu-ray speler (Philips BDP3100) aan te sluiten. Helaas is die schijf FAT32 (waarom zou ik niet weten, al kan ik wel wat raden). Natuurlijk wil ik er NTFS van maken maar zou het kunnen dat mijn blu-ray speler daar niet mee om kan gaan, of zou ik het veilig om kunnen zetten?

Hallo,

De meeste externe harde schijven zijn i.d.d. voorzien van een fat32 format... waarom? omdat je hem dan ook eventueel aan je blu-ray speler kunt koppelen als zijnde media opslag voor bdlive.

Aangezien de meeste spelers enkel fat32 ondersteunen is mij reeds duidelijk en naar ik vermoed kost het gewoonweg teveel tijd en geld om er een ntfs versie van te kunnen maken.

Als je hem enkel en alleen op je pc/laptop/notebook wilt gebruiken kun je eventueel kiezen door windows verkenner je externe harde schijf te kiezen en daar voor foramtteren te kiezen. als het goed is het je 2 keuzes fat32 of ntfs...

Succes ermee...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

voorzien van een fat32 format... waarom?

Ik dacht dat het meer te maken had met het feit dat FAT32 geen bestanden van meer dan 4 GB aan kan en je zo dus ook niet gemakkelijk gedownloade Blu-rays op je speler kan bekijken.

En waarom zouden ze geen blu-ray spelers maken die NTFS niet aankunnen, dat is toch al jaren de standaard?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik heb zojuist Mallware te pakken (weet de naam helaas niet van het bestand, is dit te achterhalen?), en ik kan nu geen enkele .exe programma meer openen. Dus geen internet, geen scanner en geen systeemherstel. Bij ieder programma, zelfs de rekenmachine, krijg ik een Openen met... venster en als ik vervolgens de rekenmachine bijvoorbeeld aanklik krijg ik een lege foutmelding. Dus alleen een rood kruis, zonder codes. Documenten doen nog wel, maar ook muziek mp3's niet meer. Weet iemand een oplossing? Het kan zijn dat het bestand in de quarantaine map van AVG (mijn virusscanner) staat maar die map kan ik ook niet vinden.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Pfieuw alles doet gelukkig weer. Voor mensen die dit probleem ooit ook tegenkomen: je kunt alle .exe blijkbaar nog gewoon rechtermuisknop -> als Administrator uitvoeren en op die manier heb ik gewoon een systeemherstel naar gisteren gemaakt.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mijn DVD RW drive wil geen geïmporteerde DVD's meer afspelen of ook nog maar herkennen (nochtans ook regio 2 of 0). Hij zoekt even maar er komt niks, en als je dan kijkt via verkennen ofzo is het alsof er niet eens een schijf inzit! En ik ben zeker dat hij dat normaal moet kunnen want het zijn dezelfde DVD's die ik vroeger al eens heb ingestoken. PC is wel een paar weken terug helemaal hersteld geweest.

Mijn systeem: ADM Atholon 64 x2 Dual core processor 5600+, er zit een grafische kaart in van Nvidia (Geforce GTS 250) en het draait op windows XP.

De betreffende drive: Optiarc DVD RW AD-7371A

Hopelijk kan iemand me helpen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Dat is heel gek, want je computer ziet geen verschil tussen een Britse, Japanse of Belgische R2-DVD. Heb je het bij alle import DVD's en bij alle Belgische niet? En gaat het om veel titels.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ja precies zoals je zegt, gewoon alle DVD's die hier niet gekocht zijn herkend ie niet... Inderdaad vreemd.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wat is er hersteld aan je pc dan?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wou niet meer volledig opstarten, vermoedelijk door een virus. De Pc heeft men dan maar volledig geformatteerd en re-installed klaar voor gebruik.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Misschien niet de laatste driver voor je dvd-speler?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Via stuurprogramma bijwerken in apparaatbeheer en manueel te kiezen heb ik dat al geprobeerd, om het met een oudere driver op te lossen. Tevergeefs.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Je kunt VLC proberen als mediaspeler (http://www.videolan.org/vlc/), die omzeilt de regiocheck die de computer/OS in zich heeft.

Je kunt ook regiovrije firmware voor je DVD-speler opzoeken en die flashen. Vind je dit te eng, kun je ook de regio tot 4x (!) wijzigen (in Windows bij apparaatbeheer). Wellicht dat het dan wel werkt.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de tips, maar VLC biedt in deze geen oplossing. Het probleem is echt dat de speler gewoon zelfs geen disc herkent (als ik dubbelklik op station d zie ik leegte, terwijl ik toch tenmiste dvd bestanden zou moeten zien als vob enzo). En voor de regiocodes... welke zou ik moeten nemen? De geimporteerde dvd's zijn ook regio 2 of 0 zoals bij ons.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Wat betreft de regio, ik heb geen idee. Je zou er een kunnen proberen om te kijken wat hij doet en daarna terug zetten op regio 2. Let wel op dat je maar tot 4x van regio kunt wisselen, daarna blijft hij in de laatste regio staan.

Daar zijn wel weer firmwares voor te vinden om je speler te flashen, maar als je daar niet aan wilt beginnen, moet je dat zeker niet doen.

Ik denk dat het eerder je speler zelf ligt, als de schijfjes het eerst wel deden. Doen ze het in een andere speler? Als dat zo is, ligt het inderdaad aan de speler. Die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer, 20-50 euro voor een goede brander.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ja ze doen het in andere spelers wel. Klopt dat ze zo duur niet meer zijn. Er zit trouwens nog een andere dvd-drive ook in mijn pc, maar die heeft dan weer (al heel lang) het probleem dat hij niet wil openen (als je op het knopje duwt hoor je dat ie wel wil maar ergens blokkeert). Zal ook aan de speler zelf liggen heel waarschijnlijk. Goed, ik weet weer waarvoor gewerkt.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Je kunt ze ook altijd uit je pc halen en openschroeven. Wie weet zit er een radertje scheef, waardoor die het niet meer doet. Zo niet, kun je altijd lekker aanrommelen met die schijf, hij deed het toch al niet meer.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Dit valt niet onder een daadwerkelijk computerprobleem: maar ik heb geen zin om een topic te openen hiervoor. Ik zoek namelijk een laptop (max 500 a 600) euro voor het volgende: ' lichte games (Fifa 10, Assassins Creed etc.; dus niet de nieuwste en zwaarste), films in goede kwaliteit te kijken, streams op te kunnen ontvangen van Eredivisie live etc, aansluitbaar op de tv, en het wat zwaardere multitasken; dus 4a5 pagina's of programma's draaiende zonder in te leveren op prestaties.

Iemand een mening of feedback over mijn (1e) keuze?:

------------------------------------

PACKARD BELL 85-JO-241 ( € 593)

Type processor: Intel Core i5

Processor kloksnelheid: 2.660 Mhz

Processormodel: I5-480m

Front-size busprocessor: 1.066 Mhz

Geïnstalleerde processorcache: 3MB

Intern geheugen: 4.096 MB

Intern geheugentype: DDR3

Grafische adapter: Radeon HD 5650M

Grafische adapter, soort geheugen: GDDR3

Dedicated video memory: 1.024 MB

Grafische adapter, fabrikant: AMD

Opslagcapaciteit: 640 GB

W-lan verbinding: Ja

Wireless Lan type: 802.11 b/g/n.

Beeldscherm: 17.3 inch

Resolutie: 1600 x 900 pixels

Beeldscherm: TFT

Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten:1

Aantal HDMI-poorten: 1

Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang: 1

USB 2.0 poort(en): 3

USB 2.0 poort(en): 1

Microfoon, line-in ingang: Ja

Compatibele geheugenkaarten: Memory Stick (MS),MS PRO,MMC,SD,xD

Geïntegreerde kaartlezer: Ja

Totale cameraresolutie (megapixels): 1.3 MP

Baterijcellen: 6

Levensduur batterij: 2.5 uur

----------------------------------------------------------

Ik krijg nog 10% korting, dus zeg maar € 540. Voornamelijk doel is dus het gemiddelde gamen, films, streaming ontvangen en omzetten naar de tv en het wat zwaardere multitasken m.b.t. internet/school/office etc etc.

Iemand (via Pm mag ook)?

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

tegenwoordig veel problemen met inloggen op mijn bankrekening, krijg dan ook vaak de pagina in zo´n versie zonder de gebruikelijke plaatjes, of de comp zegt gewoon dat ie de pagina niet kan vinden,o f dat ik er geen interneverbinding is. Ook een probleem bij bijv Programma gemist dat ie wel de reclame laadt maar niet de streamer. Wie o wie kan mij helpen

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb een imac, maar ben nog niet geheel bekend met hoe alles werkt. Nu ben ik met de mac versie van Word bezig geweest, en heb dat extra menu waar je lettertype/ grootte/ alinea etc. kan instellen, per ongeluk weg geklikt. Hoe kan ik dit weer terug halen?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

geen idee bij de imac, maar normaal gewoon bij de menubalk boven en dan: beeld-werkbalken en dan aanvinken standaard of een ander die daar onder staat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heeft iemand wel eens het probleem gehad dat er ongewenst een search toolbar wordt geinstalleerd? Ik heb ene toolbar van somoto.com geinstalleerd gekregen, gaat op geen enkele manier weg. Ik twijfel nog of het spyware of een virus is. Morgen een helpdesk bellen, of iemand hier moet de oplossing hebben.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

In welke browser en op welk OS?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Zo'n searchbar wordt heel vaak geinstalleerd tegelijk met software dat je online installeert/download. Vaak staat het dan standaard aangevinkt en zie je er snel overheen. Ik denk dat het programma dat je laatst hebt geïnstalleerd eerst even verwijderd moet worden via software verwijderen. Daarna weer opnieuw downloaden, maar dan heel goed in de gaten houden waar de vinkjes staan en die weghalen.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

moet toch wel met een flinke spyware remover of registry key programma weg te halen zijn??

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ben gister de halve avond bezig geweest. Heb een zooi programma's geïnstalleerd, mensen die er een hoop van wisten geïnformeerd maar kwam er pas vanmorgen vanaf na het bellen van een helpdesk. Was echt hardnekkig, ook daar hadden ze er moeite mee.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.