- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Da's toch al een tijdje zo?
Onderaan de pagina kan je "naar basisversie overschakelen" kiezen, dan krijg je de oude lay-out terug.

JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Vraagje:
Bij mijn website werk ik nu al een tijdje met een lay-out die haast volledig voorgeprogrammeerd is door Webklik zelf. Maar nu wil ik graag een menu die uitschuifbaar is, en dat biedt Webklik niet (net zoals wel nog meer dingen). Ik weet dat ik daarvoor een HTML of CSS menu moet downloaden of zelf maken, maar nu is mijn vraag of je daar een volledige lege lay-out voor nodig hebt of niet?
Sowieso wil ik mijn hele website meer en meer zelf gaan creëren (met o.a. HTML, CSS en Javascripts), dus je mag hier nog veel vragen verwachten 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Mn computer thuis loopt steeds vast. Ook al doe ik niks. Ik kan het beeld verder enzo wel zien, alleen kan ik nergens heen met de muis en ook het toetsenbord doet het dan niet meer.
En dit ongeveer 5 a 6 keer op een dag.
Kan iemand mij hiermee helpen? Is wel een oude computer, met nog Windows XP.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik heb het ooit ook eens meegemaakt zo'n 2 jaar geleden (met Windows 98
). Toen heb ik de pc uit elkaar gehaald en zoveel mogelijk onderdelen proberen afstoffen. Ging al direct veel beter! Lag enorm veel stof in het binnenste van m'n computer, misschien is dat ook bij jouw de oorzaak.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Had ik een paar jaar geleden ook Dubbel D, betekent gewoon dat je een oude kut pc hebt die het allemaal nie meer aan kan. Het lijkt dan alsof je hele pc bevriest, enige redding is het opnieuw opstarten. Maar dan kan ie ook al bevriezen.
Denk dat JDSsmetje zijn manier tijdelijk helpt, maar het blijft een oude pc.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik vermoed een "Bad Sector" op je C-schijf. Malware..
Maak een backup van al je documenten, e-mail (als je via pop je mail binnenhaalt) en vergeet je adresboekje van je mail niet.
En dan format C: en herinstalleer je windows.
Mijn modus is al jaren, een aparte D schijf creëren (fysiek een tweede schijf en anders via software een nieuwe partitie aanmaken. Daar sla ik alles op dat ik wil bewaren. De standaard map "Mijn documenten" verwijst daar ook naar. Mijn email map staat daar, zodat ALS ik ooit het systeem opnieuw wil installeren, ik mijn bureaublad even back-up en dan die formateeractie meteen kan uitvoeren. Ik ben daar dan een uurtje of 3 mee bezig en in de loop van de eerste paar dagen, moet ik af en toe even iets opnieuw installeren.
Dit zorgt er in ieder geval voor dat ik weer maanden als een raket ga, voordat het systeem weer volloopt met allerlei shit dat het vertraagt.
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Kan ook je interne geheugen zijn wat niet meer toereikend is. Mogelijke upgraden naar meer intern geheugen doet soms wonderen.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Iedere Windows-installatie heeft in principe een beperkte levensduur (absoluut maximum van 4 jaar merk ik uit eigen ervaring). Formatteren biedt meestal een oplossing.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Mijn oude laptop is terminaal. Het beeldscherm heeft het al begeven, vandaar dat ik er een extern beeldscherm aan gekoppeld heb. Dat ging een tijdje goed, maar nu start de laptop wel op, maar zonder dat ik een inlogscherm krijg, schiet de laptop in de slaapmodus en daarna geeft het beeldscherm de boodschap 'no signal input', ofzoiets. Iemand die weet hoe ik dat moet verhelpen?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Als er geen levend ding aan je monitor zit dat is er geen signal. Dus of een ander apparaat eraan koppelen of je laptop maken.
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Of het heeft met je beeldscherm driver te maken die mogelijk niet meer goed werkt. Wat altijd een oplossing kan zijn om een schone installatie te doen maar het kan ook zijn dat het tijd is om je laptop ritueel te verbranden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Nee het is een externe monitor die geen signaal krijgt. Ik ben geen computerexpert maar filosofisch gezien zou ik denken dat de monitor geen input krijgt ipv input in de vorm van een zwart scherm.. maar ik kan een denkfout maken 
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Elke hardware (lees videokaart) in je laptop heeft een driver nodig. Maar ik weet er ook niks van. Ik heb in het verleden wel lopen kloten met drivers en zo dus vandaar mijn suggestie.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Het beeldscherm werkt wel als ik 'm op de vaste PC aan sluit. Ook op de laptop doet 'ie het wel, althans: de opstartprocedure, daarna schiet -volgens mij- de laptop in de slaapmodus en daarna het beeldscherm op 'no signal input'. Mijn laptop moet dus niet in slaap vallen en wakker schudden helpt niet.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Nee het is een externe monitor die geen signaal krijgt. Ik ben geen computerexpert maar filosofisch gezien zou ik denken dat de monitor geen input krijgt ipv input in de vorm van een zwart scherm.. maar ik kan een denkfout maken
Je maakt geen denkfout.
Heb je nog een ander scherm dat je kan testen op je laptop? Het zou wel eens aan de aansluiting kunnen liggen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Nee het ligt niet aan het scherm. Het is bewezen dat die het doet. 
De laptop moet 'wakker blijven'. Maar hoe weet ik niet.
Film Fan
-
- 939 messages
- 2187 votes
Misschien toch maar
windows opnieuw installeren.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Ik doelde op het testen van de monitor-aansluiting op de laptop (wat voor aansluiting trouwens? VGA? DVI?). Aangezien het een laptop betreft neem ik aan dat je die monitor vaak aan- en loskoppelt?
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
VRAAG:
Ik heb een .ISO file met daarin een DVD, m.a.w. een audio_ts en een video_ts.
Het gaat om een DVD die ik in Japan gekocht heb, en heeft daarom geen Engelse (laat staan Nederlandse) subtitles. Ik heb de subs inmiddels online gevonden in de vorm van een .srt.
Ik ben er al achtergekomen dat het niet werkt als je de .srt en .ISO dezelfde naam geeft en ze afspeelt in VLC.
.MKV en .srt dezelfde naam geven werkt wel, dus ik dacht ik zet de .ISO om naar een .MKV.
Maar, gaat er kwaliteit verloren bij de handeling? Zo ja, wat kan ik dan het best doen? Zo nee, welk programma kan ik het best gebruiken om deze handeling uit te voeren, ik gebruik een mac.
Ik ben van plan om de film op m'n computer te kijken, dus ik hoef niets te weten over de allerlei handelingen om de 2 samen op een dvd te branden ofzo.
Dank!
kinjutsu
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
EDIT:
Correctie. VLC player speelt een ISO bestand inderdaad gewoon af als een DVD. Binnen VLC player kan je een extra ondertitelbestand mee laten lopen. (onder 'video' menu optie.)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Die subs kan je toch gewoon, als de film al draait in VLC, slepen naar je venster?
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ja dat dacht ik ook maar dat werkte niet...
EDIT: Geen idee waarom precies, maar aan de andere kant lijkt me dat ook vrij logisch omdat een DVD rip in .ISO uit allemaal verschillende .VOB files bestaat. En hoe moet dat ooit goed gaan met 1 externe .srt file?
Anyway, ik heb de .ISO nu omgezet naar een .MKV met MakeMKV for Mac. Het werkt nu goed 
Ik ga er maar vanuit dat .MKV lossless is, want ik merk geen kwaliteitsverschil. Maar ja, je merkt bij muziek bestanden ook geen verschil tussen FLAC en 320-mp3 (alhoewel sommige mensen claimen van wel). Dus, weet iemand dat?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
MKV is een container. Het hangt er maar vanaf hoe je videoinstellingen zijn of het verlies geeft. 320 mp3 is een hogere kwaliteit dan je standaard DVD audio. Zeker als die al compressie heeft zoals mp2 of ac3
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Mijn spiksplinternieuwe pc is gecrasht. Ik was gezellig aan het computeren toen ineens alles bevroor en mijn beeld veranderd was in allemaal leuke kleurtjes in een soort horizontaal motiefje. Mijn cursor zag er vreemd genoeg nog wel prima uit. Kan gebeuren dacht ik, het blijft immers Windows maar resetten met control alt delete deed hij niet meer. Uit en aan gezet en toen kon ik gewoon weer verder. Een week later deed de pc ineens weer hetzelfde maar toen ging hij helaas niet meer aan na een herstart. Net nog even geprobeerd maar aan wil hij niet meer. Het lijkt alsof hij opstart maar beeld komt er niet meer.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Wellicht iets met je videokaart misschien? Althans daar lijkt het op.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iemand een idee waarom mijn Divx Webplayer continu vastloopt in FireFox? Zodra hij een film wilt bufferen blijft hij op 0% hangen en dan loopt mijn browser vast. Ik heb Divx er al een keer afgegooid en wanneer de film zegt dat ik een plugin moet downloaden vindt hij niks automatisch. Via handmatig installeren kom ik bij de site van Divx waar ik de zooi gewoon normaal installeer. Maar niks helpt, erg irritant. Iemand een idee?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Heb een vraag over Internet en dus niet echt over een computer probleem, maar aangezien ik daar geen topic voor kon vinden doe ik het even hier plaatsen:
Ik heb sinds kort internet van XS4ALL, jammer genoeg loopt die verbinding van 16mbits sinds het begin al niet soepel.
Dus ik heb opgebeld, nu hebben ze mijn lijn terug gezet naar 12mbits omdat de lijn dat niet helemaal aan kon of iets in die richting.
Maar goed, allemaal leuk en aardig maar zoals velen wel weten is XS4ALL een duur bedrijf en wil ik dus gewoon me snelheden halen waar ik recht op heb, nu vroeg ik me af wat je rechten als consument hier precies in zijn? kan ik bijvoorbeeld eisen dat als de verbinding 12mbits blijft dat ik minder ga betalen?
Weet iemand hier meer informatie over, het zou me erg veel helpen op dit moment 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Apart dat ze dan 16 mbits aanbieden als dit niet werkt. Of specifiek bij jou niet?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Apart dat ze dan 16 mbits aanbieden als dit niet werkt. Of specifiek bij jou niet?
Enkel voor mij niet denk.. maar goed ik heb de 16 mbits wel degelijk gehaald en volgens mij moet het ook werken als ze een halve mbit omlaag gaan, daar kan ik mee leven maar 400kb verschil? nee dat is teveel van het goede.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Bij KPN knepen we dan inderdaad ook gewoon de lijn af naar een lagere snelheid. Je zult waarschijnlijk ook niet de enige in de buurt zijn. Bij genoeg klachten zal er een nieuwe centrale bijgebouwd worden, maar daar kun je hoogstwaarschijnlijk nog lang op wachten. In sommige gevallen konden klanten kosteloos hun pakket downgraden.
Zou de algemene voorwaarden van XS4ALL eens doornemen. Denk dat ze hier wel voor ingedekt zijn.