• 178.141 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.574 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nou, ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het is gefixed.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Heb je niet gewoon ctrl + enter gedaan oftewel een 'hard' pagina einde? Mocht je het nog eens hebben, moet je gewoon backspace gebruiken.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nee, dat heb ik niet gedaan. Backspace werkte niet. Dan verdween gewoon de laatste letter. Zoiets zei mijn vader al (pagina-einde ofzoiets)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Per ongeluk de bottom-margin versleept, via de lineaal links? Daar had ik laats namelijk last van.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ik geloof niet dat ik daar mee heb lopen kloten. Volgens mij heb ik daar ook niet aangezeten toen het opeens weer goed was.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb deze zomer een laptop gekocht die nu op draadloos internet zit. Mijn externe harde schijf is aangesloten op mijn desktop en staat als een gedeelde map aangegeven. Nu ben ik altijd aan die externe harde schijf geraakt tot ik mijn desktop heb geformateerd. Ik heb alle instellingen qua delen terug opnieuw ingesteld zoals ze volgens mij waren maar 3/4 van de keren dat ik probeer krijg ik mijn externe harde schijf niet in het netwerkcentrum te zien...

De desktop is Windows XP service pack 3, de laptop is Windows 7. De machtigingen van delen staan allebei aangevinkt maar toch krijg ik de externe schijf nog altijd niet te zien. Ik heb zelf ook al wat op het internet aan het zoeken geweest en eerst kwam ik terecht op een LLTD responder dat ik nog zou moeten installeren (ging wel over het feit dat Vista geen XP herkende) maar ook dit werkte niet doordat de responder zogezegd in Service Pack 3 zou moeten zitten.

Iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen want op de externe schijf staan allemaal bestanden die ik regelmatig raadpleeg vanaf mijn laptop.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Laat maar, ik heb het opgelost door een rechtstreekse netwerkverbinding te maken en niet te vertrouwen op het netwerkcentrum van Windows 7

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ok... ik draai al jaren mijn site op flash en begin nu over te stappen op css en wellicht wat javascript.

Daar ik redelijk kan programmeren in actionscript2.0 lijkt me de overstap te doen, hoewel ik nu toch even vast kom te zitten en hoop op een klein stukje (voorbeeld)code van één van onze nerds hier.

Ik wil graag door 1x te klikken op een link meerdere iframes van inhoud doen veranderen. 1 inhoud is simpel maar meerdere acties vergt dus javascript lijkt me.

M.a.w.

Een klik op een navigatiebalk (bv. projecten) moet in 3 iFrames nieuwe content geven. Dit zijn vooralsnog html pagina's met eigen opmaak.

Heeft iemand zoiets paraat?

Dank!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik snap de link AS2-CSS niet zo? Twee totaal verschillende talen.

En waarom gebruik je 3 iframes? Ik denk dat je gewoon je pagina van 'Projecten' wilt laden (brennfilm.com/projects)?

Ik ben niet helemaal thuis in js, maar het zal in de buurt komen bij:

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik hoor dat js sowieso not-done is in de website-wereld.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

En benzine in auto's is ook zo 2009.

Javascript (in jQuery, AJAX, cufon) wordt alleen maar meer en meer gebruikt, aangezien Flash daar steeds meer door vervangen wordt. De Google zoekmachine is één brok javascript, de instant search, de imagezoeker etc.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nee, maar een vriend van mij werkt bij een webdesignbureau en die zegt dat js not-done is, maar goed. Er zijn denk ik wel makkelijker oplossingen voor wat Stephan wil.

Sites met javascript krijg je ook vaak van die activex-vragen. Vind het niet wat.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Heb je dan een link naar hun website? Nu ben ik benieuwd naar hun portfolio.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Geef wel even een website waar hij mij erg mee geholpen heeft in je prive. Moet jij maar kijken. Ik ben meer de ontwerper, hij de techneut

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

riesma wrote:

Ik snap de link AS2-CSS niet zo? Twee totaal verschillende talen.

Uiteindelijk is alles één pot nat. Mijn talen (hoewel roestig) zijn Fortran, Cobol, Pascal, C++, Actionscript2.0... dus ik snap wel waar ik het over heb

Maar thanks voor de tips en links. Waar ik echter elke keer tegenaan loop is dat zo'n scriptje dus voor 1 link geldt, en ik wil de nav-knoppen er dus allen mee wapenen.

De reden is simpel... Ik wil de dynamische content uiteindelijk uit de HTML/CSS halen en vervangen door simpele tekst-bestanden, zodat bij aanpassingen niet de hele website open hoeft, maar je kunt volstaan met het uploaden van tekst-bestandjes. Zo werkt het nu bij mij in Flash, waarik mijn eigen codes ook nog in aanbreng ( [vet] [link= ]) etc.

Vandaar dat het wellicht moeilijk lijkt, maar het is met het oog op verdere simplificatie.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ah, zo. Met wat programmeerkennis pik je het wel snel op!

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

riesma wrote:

Ah, zo. Met wat programmeerkennis pik je het wel snel op!

Dat bedoelde ik...

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Vraag 1

Ik heb een tijdje geleden een mp3 aangekocht, maar eigenlijk ben ik niet echt tevreden over de maximale volume van het toestel. Vind dat de mp3 niet luid genoeg kan. Nu heb ik zojuist geprobeerd mijn mp3 bestanden te verluiden via MP3Gain en Vloud.com, maar zoveel werkt dat blijkbaar ook niet en bovendien vermindert de geluidskwaliteit bij sommige nummers aanzienlijk. Nu heb ik de vraag of er misschien oortjes bestaan die luider kunnen dan de oortjes die ik nu heb? Kan ik het volume verluiden door luide oortjes (mochten die al bestaan) te kopen?

Vraag 2

Nu ik mijn eigen website heb (ben een echte beginner) zou ik graag gebruik maken van Javascript en consorten, alleen heb ik geen idee hoe ik die dingen moet gebruiken. Als ik op bepaalde websites met javascripts kijk geven ze me altijd een soort code die ik moet kopiëren en plakken. Mijn vraag is waar ik die code moet plakken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

vraag 1

Niet zozeer luider, wel betere kwaliteit. Het kan zijn dat je het luider ervaart doordat je minder geluid uit de omgeving ervaart. In-ear dopjes zorgen ervoor dat je veel minder hoort van de omgeving waardoor het geluid ook veel harder lijkt, zo trouwens ook best kunnen dat ze echt harder gaan, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kopen van betere oordopjes (tip: senheisser) is zeker een aanrader

vraag 2

geen idee

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Antwoord 1

In je speler kan een functie aanstaan die je gehoor beschermt. Hoe deze heet kan per merk verschillen, wellicht staat er iets over in de handleiding.

Senheisser is inderdaad een goede tip van MoFeDu. Check op een test-/vergelijksite welk type het beste uit de test komt.

Antwoord 2

Dit ligt aan de toepassing. Sommige scripts moet je in de zetten, anderen in het element waar ze op toegepast worden. Dit zou bij de betreffende scripts moeten staan. Even een simpel antwoord geven kan niet, dan zou je een voorbeeld moeten geven wat je ermee wilt.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Vaak ligt het ook aan de mp3 zelf, de een gaat gewoon harder dan de ander.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Bedankt allen. Voor mijn website heb ik het al gevonden denk ik, en voor die mp3 oortjes experimenteer en informeer ik me nog wat verder.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ben me vandaag trouwens achter senheisser oortjes geweest, en inderdaad zowel de geluidskwaliteit als het maximaal volume is beter! Top!

PS: en ook dat met die javascripts werkt volledig.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Top!

PS: Top!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Alweer twee vragen overigens. (wat ben ik toch een klungelaar)

Als ik naar mijn verkenner ga in de map van frost- of limewire krijg ik uiteindelijk zoiets:

(afbeelding)

(dit is niet mijn map, maar gewoon een voorbeeld)

Nu is mijn vraag hoe ik de naam van de artiest kan wijzigen. Als ik dit via rechtermuisknop 'naam wijzigen' probeer te doen kan ik enkel 'naam' wijzigen, maar niet 'artiest'. Hoe doe ik dat dus wel.

Tweede vraag is of het mogelijk is de hele kolom van 'album' te verwijderen. Hoe kan ik dat doen?

Alvast bedankt!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Iemand?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Rechtsklikken en eigenschappen selecteren.

Je kunt hier mp3 gegevens aanpassen. Selecteer meerdere mp3's, kies eigenschappen en je kunt het in een bulk doen.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ok, gelukt. Bedankt!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Google-afbeeldingen heeft sinds kort weer die vreselijke lay-out.

Hoe krijg ik die 'oude', prettige lay-out weer terug (want pagina's laden gaat nu ook trager)?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.