• 178.142 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.593 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dan heb je niet veel te vrezen. Een bestand moet uitgevoerd worden om te worden geactiveerd, dat gebeurt niet vanzelf. Daarom is het altijd aan te raden om je browser te laten vragen wat je met een te downloaden bestand wilt doen, niet automatisch laten uitvoeren. En dan nog wil je nooit een bestand automatisch laten openen via de browser, kies altijd voor "Opslaan als", niet "Openen met". Dan heb je alle risico zelf in de hand en als je twijfelt, wegknikkeren.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Anatolia wrote:

In mijn inmiddels verschrikkelijk grote archief van oude e-mails in Gmail zal ik wel eens iets persoonlijks hebben opgegeven. Hiernaast zou ik nog graag willen kunnen internetbankieren en -winkelen via mijn pc. Dat raad je me dus af?

.

Nee uiteraard niet, ik denk dat je er nu gewoon goed onderuit bent gekomen, ff schoonmaken idd. Maar ik bedoel dat je altijd moet uitkijken met het invullen van je persoonlijke gegevens. Zo gebeurt het vaak dat mensen bijvoorbeeld een mailtje van de 'rabobank' krijgen waarin ze wordt gevraagd hun gegevens ter controle even in te vullen. Dat moet je nooit zomaar doen, een bank zal dit nooit in een mailtje vragen.

Internetbankieren is veilig (tenzij je aan dubieuze bedrijven geld overmaakt) en zal ik je zeker niet afraden, sterker nog: het is verschrikkelijk handig vooral met films kopen.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

riesma wrote:

Een bestand moet uitgevoerd worden om te worden geactiveerd, dat gebeurt niet vanzelf.

O, jawel hoor.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Spyware kan zichzelf inderdaad zomaar activeren, via een website o.i.d. Als je wordt bedolven onder de pop-ups die zeggen hoeveel virussen er op je computer zitten en die je wijs maken dat je 80 euro moet betalen, weet je hoe laat het is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Mijn vader heeft Windows Live Messenger Esentials 2011 geïnstalleerd, hoe kan ik terug naar de oude versie? (9.0)

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

nieuwe verwijderen oude weer ergens opzoeken en installeren?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

chevy93 wrote:

Mijn vader heeft Windows Live Messenger Esentials 2011 geïnstalleerd, hoe kan ik terug naar de oude versie? (9.0)

Wat een bagger is dat idd. Ga ook weer terug naar de oude. Veel te veel foefjes en onzin waar ik niks voor koop.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

chevy93 wrote:

Heb ik ook per ongeluk gedaan op mijn laptop. Wat een ellende zeg, het heeft helemaal niet meer de interface van MSN. Jammer dat we niet gewoon normale versies hebben. Nu heeft MSN of Live Messenger of hoe het nu heet 1000 opties waarvan ik er net 3 nuttig vind ofzo.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Systeemherstel gedaan, maar nu krijg ik de hele tijd een foutmelding als ik WLM opstart.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wel netjes eerst verwijderd via configuratie software?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nee, dat had geen nut. Als ik Windows Live verwijder, verwijder ik ook Windows Movie Maker en dat wil ik niet.

Als ik Windows Live Messenger verwijder en dan de oude(re) versie probeer te installeren, zegt hij dat ik al een nieuwere versie van Windows Live heb...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Das irritant ja. Had ik ook eens met Mediaplayer. Mijn versie was niet helemaal in orde, kon de nieuwste versie niet gebruiken na een update en toen die update per ongeluk werd uitgevoerd zat ik dus met een probleem. Geen idee hoe, maar later kreeg ik het weer teruggezet.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nou, op de een of andere manier heb ik nu een werken WLM. Jammer genoeg geen Nederlandse versie, maar ik kan best wel Engels. Het belangrijkste is dat het nu werkt!

Brimmi

• 344 messages
  • 1362 votes

Gewoon alles van windows live uit je register gooien en dan opnieuw die oude installeren, dat werkt meestal wel.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Heb ik ook per ongeluk gedaan op mijn laptop. Wat een ellende zeg, het heeft helemaal niet meer de interface van MSN. Jammer dat we niet gewoon normale versies hebben. Nu heeft MSN of Live Messenger of hoe het nu heet 1000 opties waarvan ik er net 3 nuttig vind ofzo.

Je kan terug naar die oude layout (althans heel vergelijkbaar) door rechtsboven op een tabel-achtig icoontje te klikken. Rechts van je postvak in en het icoontje om iemand toe te voegen.

Sowieso is deze versie wel zwaar klote, gewoon vol met bugs.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ik heb geouwehoer met mijn computerbeeldscherm. Wie kan mij uit m'n lijden verlossen.

Mijn schermresolutie werkt totaal voor geen meter meer nadat mijn pc net uitviel. Als ik hem op het maximale zet dan krijg ik heel lelijk brede balken en alles wordt extra breed gemaakt(foto's, teksten). Normaal gesproken hoor ik scherp beeld te krijgen en kan ik wel een stuk of 15 programma's op mn taakbalk van links naar rechts krijgen.

Je kan ook wel aan het internet zien dat het niet klopt.

(afbeelding)

(afbeelding)

Alsof de volle resolutie niet benut kan worden of zo, ik snap er geen hol van. Resolutie lager zetten heeft ook geen zin, want dan ziet het er zo uit en daar wordt ik ook niet vrolijk van op m'n 24 inch scherm.

(afbeelding)

Zijn dit videokaart problemen of beeldschermproblemen? Heb overigens regelmatig ook dat mijn scherm even zwart flikkert als ik een dvd erin gooi of een filmpje stream via Youtube.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Heb laatst hetzelfde gehad en bij mij lag het aan de videokaart. Misschien kun je een update van je driver binnenhalen en anders eens even naar je videokaart kijken hoe die er uitziet. Bij mij zagen bepaalde onderdeeltjes er niet lekker uit om het zacht te zeggen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

En waar kan ik zo'n driver update ophalen? Mijn kennis met pc's reikt niet verder dan wat gebruikerssoftware. Van hardware e.d. heb ik de ballen verstand

Maar is toch gewoon raar? Niks aan de hand en mijn pc valt even uit en start vervolgens op in lagere resolutie om vervolgens niet meer in de goede stand te komen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Je zult als je videokaart kapoetski is nog veel meer onaangename verrassingen gaan krijgen. Bijna alsof je scherm bezeten is

Rechter muisknop bij deze computer of computer. Weet niet ofje xp of vista hebt. Dan eigenschappen en dan apparaatbeheer. Daar kun je vinden wat voor videokaart je hebt. En dan gaan we op zoek naar een nieuwe driver(als die er is).

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Nou ik ben een grafisch stuurprogramma van NVIDIA aan het downloaden, ben benieuwd of het werkt.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

NVIDEA heb ik ook. Ik heb dat toen ook gedaan toen ik die gekkigheid kreeg en daarna bleek dat mijn videokaart zelf gewoon helemaal kapot was, dus moest ik alsnog een nieuwe kopen.

Misschien heb jij geluk.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Moviemafketel, je bent m'n held! Ik heb net een nieuw stuurprogramma gedownload en kon uit veel meer resoluties kiezen. Waaronder ook speciale resoluties voor HD beeldschermen(1080p 1920x1080(native))

Nu ziet alles er weer spik en span uit en kan ik weer genieten van scherp beeld

Heeft me ruim 1,5 uur gekost, maar dan heb ik ook wat

Heb ook geen knipperend beeld meer als ik een pagina met een filmpje krijg of mijn dvd laadje openschuif

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mooi kerel, als beloning geef je The Godfather 5 sterren he

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Helaas lukt het me momenteel niet om stemmen aan te passen op MovieMeter. Rare bug

Brimmi

• 344 messages
  • 1362 votes

Is 1080p op jouw beeldscherm native? Dan klopt het dat 1600x1200 niet lekker werkte, want dan heb je in hoogte maar 1080 pixels en geen 1200

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ja klopt, alleen waarom werkte het eerst altijd wel dan? Wat houdt dat eigenlijk in? Dat 1080p resolutie de standaard is, afgaande op de normale betekenis van native? Beetje vaag allemaal. Ach ja, het doet het nu prima en de configuratie is ook wat duidelijker dan voor de update.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Kan opeens firefox niet meer opgestart krijgen.

Het spijt ons

Firefox ondervond een probleem en is vastgelopen. We zullen proberen uw tabbladen en vensters te herstellen zodra deze opnieuw start.

Om ons te helpen het probleem te onderzoeken en op te lossen kunt u ons een crashrapport toesturen.

kan nog tig keer toesturen, maar kom niet in firefox.

Heeft iemand anders dat ook al eens gehad?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

het lijkt me dat het herstellen de problemen geeft.

Probeer FF eerst eens op te starten in safe mode.

type als opdracht in de "Run..." box : firefox -safe-mode

Sluit tabbladen, leeg je cache en probeer het opnieuw.

Succes

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het opnieuw opstarten van de pc deed al wonderen gelukkig. Ik doe haast niks meer in IE, dus het is weer in orde. Bedankt in ieder geval.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ik heb een word-document en één bladzijde doet opeens heel vaag. Opeens is de tekst naar de volgende pagina en ik kan niet op het witte stuk komen:

(afbeelding)

Hoe krijg ik dat stukje op de volgende pagina gewoon terug op de vorige pagina?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.