- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Mja, maar het gaat er niet om hoe het in beeld is, maar welke waardes er later in een CMS worden geimporteerd. Om de een of andere reden werkt het alleen als het als tekst is geformatteerd, omdat de getoonde waarde dan gewoon de ingevoerde functie is, en volgens onze eigen stijlregels moet het in DD-MM-YYYY zijn, niet MM/DD/YYYY.
Laat ik het anders stellen: ik kan de functie 3/12/2004 tonen als waarde 12-03-2004, en die waarde wil ik vervolgens als functie in de als tekst geformatteerde cel ernaast (met als gevolg dat de waarde van die cel de string 12-03-2004 is). Echter elke keer dat ik dit probeer krijg ik met die Julian dates te maken.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
En celeigenschappen en dan tekst is niet voldoende?
Werkt prima bij mijn excel. 12-03-2004 als tekstformaat.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nee, bij mij gaat het mis. Ten eerste is het al hilarisch dat tussen de te kiezen datumformaten bij mij niet dd-mm-yyyy staat, maar enkel dd-mm-yy. Ten tweede wordt de inhoud van de cel telkens aangepast naar een Julian date op het moment dat ik de formatting aanpas van date dd-mm-yy (of custom dd-mm-yyyy) naar text.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Welke Excel heb je trouwens? Is het te privé, want ik wil het voor je aanpassen en weer terug mailen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Laat maar, ik geef het op voor vandaag en ga maandag wel weer verder puzzelen.
Bedankt voor de hulp
.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Grafische kaart doet de laatste weken vreemd.
Ik heb nu de NVIDIA GeForce 6200 SE. Oud dus(denk ik)
Wat raden jullie me aan? (beetje betaalbaar, want speel geen spelletjes en zo).
Nieuwe videokaart erin gezet. Oude zag er niet best meer uit haha.
Alles werkt weer pico bello! 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Niet zozeer problemen, maar een nieuw systeem... En dat gaat me veel te snel.
i7-960 @ 3.20Ghz
6 Gb werkgeheugen (maar helaas werk ik nog met XP dus 3 is standby voor als ik Win 7 heb geïnstalleerd)
ATI RADEON HD5770
Mijn vorige systeem was een Xeon processor (vergelijkbaar met Pentium 4)
Als vergelijk:
Vorige week renderde ik mijn film (100 minuten full HD) naar DVD en daar deed het beestje 10 uren over.
...
Nu in 2,5
Dat schiet tenminste op.
Dat wilde ik toch even kwijt 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Volgens mij blijft je grafische kaart een beetje achter bij de rest van je systeem (die zit ook in mijn nieuwe pc maar die heeft een mindere processor en minder geheugen) maar ik weet niet of een betere nog meer verschil gaat maken met het renderen van die dingen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Nee... dat renderen zit 'm hoofdzakelijk in de processor.
Maar dit is toch een leuke uitbreiding op een anders zo saai plaatje 

BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
De lol van een nieuwe pc
. Over een paar daagjes krijg ik de mijne hopelijk ook binnen. Ze zijn wat traag bij Azerty.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Ik ken het. Vijf a zes jaar geleden ooit mijn pc daar besteld. Duurde jaren in mijn herinnering.
AjaxRulezzz
-
- 2085 messages
- 569 votes
Ik denk dat het eens tijd wordt om oeroude Medion-pc te upgraden. Ik ben van plan om een nieuwe processor, moederbord, geheugen, dvd-brander en behuizing te kopen. De hardeschijf WDC WD1600JD-22HBB0, 2 van 160 GB), Videokaart (ATI Radeon HD2600XT, niet veel soeps maja) en voeding (weet zo niet welk merk/hoeveel watt) wil ik van deze pc in de nieuwe zetten. Omdat een AMD systeem goedkoper is heb ik een AMD systeem gekozen. Ik heb dit in elkaar gezet:
4Launch Shop + deze behuizing: Cooler Master HAF 922 - Miditower - ATX: RC-922M-KKN1-GP - Paradigit
Maar hier zit ik nog over te twijfelen. Deze zijn ook nog kandidaten:
- Cooler Mast...e 430 Midt :: Azerty
- Aerocool Pg...eries Vx R :: Azerty
- Ms Tech Ca ...dtowermode :: Azerty
- Thermaltake...s 101 Vg70 :: Azerty
- Cooler Master Centurion 5 Ii :: Azerty
- Zalman Z7 P...towermodel :: Azerty
- Cooler Maste...urion 590 :: Azerty
- Thermaltake ... Edition V :: Azerty
- Cooler Mast... Ii Advanc :: Azerty
Iemand nog opmerkingen over m'n keuzes? Lijkt me toch een aardig systeempje of niet?
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik zoek hulp bij computerproblemen! 
Als ik een filmpje download (van youtube ofzo) kan ik dit alleen maar openen met mijn VLC media player. Niet met Windows Media Player of een ander soortgelijk programma dus. Ligt waarschijnlijk aan de extensie maar heb zelf geen idee wat ik nu moet doen om het goed te maken. Kan iemand me helpen aub? 
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Sommige extensies zijn nu eenmaal niet met WM Player af te spelen geloof ik. .flv bijvoorbeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een codec pack downloaden maar WMP heeft idd restricties. BSPlayer gebruik ik het liefst, en speelt ook alles.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Waarom zou je iets met WMP willen afspelen als je VLC hebt?
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Waarom zou je iets met WMP willen afspelen als je VLC hebt?
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
In mijn hotmail zie ik niet meer de tijd wanneer het mailtje gestuurd is. Hoe kan ik dit terugkrijgen? 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik ben op zoek naar een mooi programma om delen te rippen van DVD's.
Ik wil een eigen compilatie van live performances maken. Hiervoor heb ik dus een goed programma nodig die per liedje kan rippen (per scène rippen of per deel, oftewel tijd zelf instellen).
Ik heb nu AOA DVD Ripper, maar daar is de resolutie maximaal 1280. Ook duurt het rippen van 4 minuten ruim 20 minuten. Hoe moet dat als ik een liedje wil rippen dat zeker 5 keer zo lang duurt?
Iemand een tip?
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Vroeger gebruikte ik vaak Magic DVD Ripper. Niet echt heel geavanceerd maar normaal wel geavanceerd genoeg.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Het mooie van VLC player is, is dat het ook kan converteren. De UI is wat spartaans, maar een flv omzetten naar mp4 is geen probleem.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
weet iemand een link voor een gratis antivirus pakket?
die moet ik er maar eens opzetten...
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik neem die maar.. klinkt erg bekend
bedankt E.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
@Erwinner: gelukt en thanx.. ik ben niet zo'n held met computers.. maar het is makkelijker dan verwacht.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Fuck fuck fuck, dacht dat het me nooit zou overkomen, maar ben zojuist slachtoffer geworden van phishing via Google Chrome.
Mikko Hypponen, a researcher at F-Secure, blogged that the attack page warnings appear nearly authentic. On Firefox, the warning alert states, "Reported Attack Page!" On Chrome, the warning reads, "Visiting this site may harm your computer!" However, these scam warnings will include an option to download updates. On Chrome, it states, "Please download and install Google Chrome secure updates!" On Firefox, it simply adds "Download Updates."
Toen ik op een Google-zoekresultaat klikte werd er bij mij dus een nieuwe tab geopend: http://i53.tinypic.com/ekgvwz.png
En er kwam ook meteen een dialoogvenster met de oproep een .exe-bestand te downloaden. Door mijn blinde vertrouwen in Chrome klikte ik direct 'download'. Maar Chrome zei dat ze de auteur van het bestand helemaal niet kon herkennen. En toen viel ook het vage adres van de pagina op: secure-server.is.com/chrome-updates/# (en ook nog een taalfout)
Laat het dus een waarschuwing zijn voor anderen: er zijn phishing-pagina's actief op Firefox en Chrome browsers. Voor Chrome geldt sowieso dat ze alle benodigde updates automatische zelf doet.
Ik heb dus zoals gezegd het bestand gedownload, maar heb het ook direct verwijderd zonder het te installeren. Moet ik alsnog vrezen voor een hackpoging?
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
En er kwam ook meteen een dialoogvenster met de oproep een .exe-bestand te downloaden. Door mijn blindeling vertrouwen in Chrome klikte ik direct 'download'.
. dude.
Denk dat een 'hackpoging' wel zal meevallen. Meestal is het vooral spywareachtig gedoe. Maar uiteraard wel even alles grondig schoonmaken.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Zolang je nergens je gegevens hebt ingevuld bij een zgn vertegenwoordigende site van iets, hoef je nergens voor te vrezen. Wees wel gewaarschuwd en geef nooit je bankrekening en nummer gewoon op als antwoord in een e-mail.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
. dude.
Ik weet ik weet.
In mijn inmiddels verschrikkelijk grote archief van oude e-mails in Gmail zal ik wel eens iets persoonlijks hebben opgegeven. Hiernaast zou ik nog graag willen kunnen internetbankieren en -winkelen via mijn pc. Dat raad je me dus af?
En hoe zit het nu met het verschil tussen downloaden en installeren? Ik heb dat bestand dus wel gedownload, maar ook meteen verwijderd zonder het te installeren. Heb ik dan toch nog iets te vrezen?
Schoonmaken ben ik natuurlijk mee bezig nu.