- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik baal behoorlijk. Ik heb ja gedaan bij comprimeren Outlook Express 6 en toen liep de pc vast. Al heel wat .bak bestanden in de prullenbak. Die terug gezet. Allerlei uitleg over .DBX bestanden van maken, maar sommige pakt die gewoon niet op. Ook ergerlijk is dat die wel weer wat mails terug vindt en in de goede mappen zet maar dan maar tot maart 2009 ipv tot het laatste mailtje. Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die een foefje weet om bij de allerlaatste .DBX bestanden te komen?
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik probeer een .MKV-bestand af te spelen (blu-ray rip), maar hij hapert enorm. Weet iemand waar dit aan ligt?
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Aan je PC? Of lukt het normaal wel?
Gebruik je VLC player oid?
Anyway, mijn externe HDD is aan het doodgaan merk ik.. Laatst kon mijn mediaspeler hem niet vinden, en mijn PC begon ook te piepen met 'onbekende USB aansluiting'. Denk dat ik ff snel een nieuwe moet kopen en mijn 1.5tb data moet transferren voordat het verloren gaat (wat eeuwig zonde zou zijn, alles zo netjes geordent, wat een werk) en dan opsturen voor reparatie..
Heb ik ook gelijk 3TB 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Dit is de eerste die ik probeer. Ik gebruik VLC
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Probeer Media Player Classic voor MKV bestanden. Loopt bij problemen in veel gevallen soepeler.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Dit is de eerste die ik probeer. Ik gebruik VLC
Heb je een beetje goede PC? Videokaart?
En hoe groot je je .mkv.. 1080p of 720p trouwens?
Poepgezicht
-
- 298 messages
- 1247 votes
Ik gebruik altijd VLC voor .mkv bestanden en ik heb nooit problemen er mee.
Probeer anders nog een ander .mkv bestand en kijk of die het dan ook doet, dan weet je in ieder geval of het aan de rip of aan je pc ligt.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
1080p. Videokaart (1028 mb geloof ik) en PC (3 GB) lijken me genoeg
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
je VLC al geupdate? De Directx aansturing omzetten naar OpenGL in VLC, wil ook nog wel helpen. Inderdaad kan de file ook gewoon kapot zijn natuurlijk.
Switchen naar mediaplayer heb ik wel vaker gehoord, nooit problemen met VLC, maar toch geregeld mensen die t fijner vinden.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Sowieso is het verschil tussen 720p en 1080p op een gemiddelde monitor niet zichtbaar. Zou dan dus gewoon voor de 720p versie gaan.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Die is er niet. Zal straks eens proberen wat Inland Rabbit zegt.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ligt waarschijnlijk toch aan een te langzame pc.
Dit kreeg ik terug van de poster:
In beide gevallen zal het schokken gebeuren in geval van een te langzame PC.
Mijn PC kan ook geen 1080P afspelen zonder te schokken.....
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Hoe neem je een screenshot van een webpagina ?
Misschien een simpel vraagje maar kan toch niet vinden hoe je het moet doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Druk op de Print Screen knop. 
Open je fotoprogramma.
Open nieuwe afbeelding. (leeg wit vlak)
Paste.
Save
Klaar. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat kan op de manier die ik net vertelde.
In een simpel programma als Paint.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik wil je niet te veel lastigvallen maar het probleem is dat ik nergens een knop zie staan als 'print screen'. En doe je dat dan via internet explorer, google chrome of iets anders ?
Ik moet ofwel blind, ofwel dom zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me sterk dat je geen toetsenbord hebt waar je niet print screen kan doen. En dan een kwestie van plakken natuurlijk.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Via het toetsenbord? Ik zat constant te zoeken op de werkbalken van internet explorer en google chrome.
*schaamt zich*.
Het zal vanaf hier wel lukken, bedankt.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Lijkt me sterk dat je geen toetsenbord hebt waar je niet print screen kan doen. En dan een kwestie van plakken natuurlijk.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ligt waarschijnlijk toch aan een te langzame pc.
Dit kreeg ik terug van de poster:
In beide gevallen zal het schokken gebeuren in geval van een te langzame PC.
Mijn PC kan ook geen 1080P afspelen zonder te schokken.....
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ah tuurlijk, die rebelse MAC gebruikers ook
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Sinds een weekje of anderhalf loopt mijn ASUS laptop meestal 1x (heel soms 2x) per dag knoertvast. Ben er eens op gaan letten en het gebeurt, heb ik het idee, altijd wanneer ik in Word (2007) werk. Hij zit zo vast dat hij nergens meer op reageert en zelfs de muis niet meer beweegt. De enige oplossing is dan de batterij verwijderen. Heeft iemand dit ook wel eens? Of heeft iemand een idee 'what's on the hand?'
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Sinds een weekje of anderhalf loopt mijn ASUS laptop meestal 1x (heel soms 2x) per dag knoertvast. Ben er eens op gaan letten en het gebeurt, heb ik het idee, altijd wanneer ik in Word (2007) werk. Hij zit zo vast dat hij nergens meer op reageert en zelfs de muis niet meer beweegt. De enige oplossing is dan de batterij verwijderen. Heeft iemand dit ook wel eens? Of heeft iemand een idee 'what's on the hand?'
Ik heb zoiets nu de laatste week op mijn pc. Muis die vast loopt.
Beetje gezocht, maar kan aan videokaart liggen, te snel warm worden van de pc. Maar goed bij de laptop en dan Vista kan het aan energiebeheer liggen las ik. Muis eruit en opnieuw erin zou dan weer moeten werken.
Ook een totaal andere muis gebruiken en dan kijken of het langer goed gaat is een idee. Ik heb bij mijn pc de usb-muis eruit gehaald en gewoon weer een ouderwetse met draad in de groene muis-aansluiting gedaan.
Tot nu toe geen vastloper meer.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Gooi Vista weg installeer Win7 oder Win XP.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2632 votes
Ik heb precies hetzelfde gehad. Dan loopt de pc knotsvast en reageert hij helemaal nergens meer op. De laatste tijd valt het gelukkig wel weer mee, maar het is wel irritand. Ik heb trouwens Win7.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Hmm ok, dan ga ik ook geen nieuw besturingssysteem installeren. Ik gebruik verder de muis die al in de laptop ingebouwd zit, maar daar zal het toch niet aan liggen? Gisteren zat ik muziek te luisteren zonder em verder te gebruiken en toen gebeurde het weer. Het ligt dus niet persé aan Word. Ik Google nog wel ff verder.
davidz352
-
- 206 messages
- 315 votes
Of probeer eens Linux Mint, ziet er hetzelfde uit als Windows (ongeveer). Maar is veel gebruiksvriendelijker, sneller en veiliger en het heeft alle codecs, flash enz. voorgeïnstalleerd. Je hebt zelfs een heuse "app" store, dus programma's installeer je heel gemakkelijk! www.linuxmint.com
Het is trouwens gratis!