• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.958 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik ben bang van niet..

Laat ik het ook maar weer is proberen.

Zijn er mensen die Kaspersky gebruiken?

Sinds ik het gebruik (nu 2 weken) wordt ineens alles traag als ik zit te downloaden. Pagina's worden erg traag ingeladen en zelfs het downloaden word ernstig gereduceerd.

Hoe kan dit? Ik weet dat ze bij Ziggo bezig zijn, maar daar kan het toch niet aan liggen...

Iemand?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Kaspersky?

Überhaupt zijn virusscanners ondingen. Gewoon geen onveilige dingen doen en er kan je niks gebeuren. Persoonlijk prefereer ik McAfee.

Misschien moet je de instelling om webpagina's te scannen uitzetten. Als je geen rare dingen doet, hoeft er immers niks gescand te worden.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Of een Mac computer kopen.. Nauwelijks virussen.

Maar ik ken meer mensen die het zonder anti-virus software doen.

Doe geen gekke dingen en er gaat in principe niets mis.

Ik zal je raad opvolgen, bedankt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gewoon Linux nemen, works like a charm.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Zet je virusscanner en je firewall eens uit en doe dan nog eens een testje..?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Tja, dan loopt ie als een trein.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Tja...

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik had eerder alleen de firewall uitgezet, maar dat mocht niet baten.

Toevallig zit ik nu op bijna 5 MB/s en dat was voorheen bijna 3 MB/s..

Misschien lag het toch aan Ziggo die met de verhoging bezig was? Toevallig dat uitgerekend nu die verhoging is ingegaan.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Je kan ze altijd bellen, dan meten ze de maximale downloadsnelheid die mogelijk is op dat moment.

Sluit hem dan wel bekabeld aan.

- heb je een trowuens je router beveiligd met wpa?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik heb nu alles weer ingeschakeld en hij gaat nog steeds als een raket.. Alleen pagina's inladen is een tikje vertraagd.. Ik ga ze denk wel eventjes opbellen.

Bedankt trouwens.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

En haal ook je basisstation van je telefoon van je modem

Dat is ook zo'n eentje

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Zal ik doen.

WeZet

• 217 messages
  • 950 votes

Ook al surf je veilig en vreet je geen gekke dingen uit, zolang je met Das Internet verbonden bent sta je open voor gevaar. Een low-resource antivirus-pakketje zoals dat van Eset kan geen kwaad. Sterker nog: het is broodnodig! Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik heb 3 jaar Avira gebruikt. Geen optimale bescherming, helemaal gratis en nergens last van.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Wat een k*tdingen zijn computers toch. Mijn dvd/cd-rom station doet het niet meer. Hij staat niet meer in 'deze computer' en verwijderen en installeren helpt niet. Dit geeft hij aan: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Ook een fix van microsoft heeft niet geholpen.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nieuwe kopen.

Sorry, ik kan je niet helpen zoals je merkt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Heb je recent je register gewijzigd? Anders kun je daar een back-up van terugzetten, mocht je dat hebben. Je kunt ook dit eens doorlezen:

CD-ROM en DVD-ROM werken niet meer [Archief] - Computer Idee Forum - forum.computeridee.nl

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Windows register zuigt, dat ze dat onding niet uit de nieuwe versie slopen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

WeZet wrote:

Ook al surf je veilig en vreet je geen gekke dingen uit, zolang je met Das Internet verbonden bent sta je open voor gevaar. Een low-resource antivirus-pakketje zoals dat van Eset kan geen kwaad. Sterker nog: het is broodnodig! Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed

Hmm...ik heb al drie jaar geen antivirusscanner en nog nooit ergens last van gehad (ik heb wel een Firewall).

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

WeZet wrote:

Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed

Real-time protection is in mijn opzicht ook de enige nodige bescherming. Al die e-mail-/internet/live-update-/registerchecks zorgen alleen maar voor (te) veel resourcegebruik van de computer. Real-time ontdekt nagenoeg direct als er een besmet bestand op je computer terecht komt, het scannen van het verkeer waarmee het pakketje binnenkomt is daardoor onnodig vertragend voor je systeem.

Met andere woorden, je bak vertraagt te veel voor een klein beetje extra bescherming. Zie het als de airbag in een auto: moet die enkel tot actie komen bij een botsing of de hele tijd voor de zekerheid al opgeblazen zijn?

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

DeCol wrote:

Wat een k*tdingen zijn computers toch. Mijn dvd/cd-rom station doet het niet meer. Hij staat niet meer in 'deze computer' en verwijderen en installeren helpt niet. Dit geeft hij aan: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Formatteren en Windows opnieuw installeren. Andere mogelijkheid is evt. speciale drivers zoeken voor je DVD (al dan niet op de site van MS) en die opnieuw installeren. Maar ik heb geen idee of die überhaupt bestaan eigenlijk. Formatteren is een zekerheid.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

FlyLo wrote:

(quote)

Formatteren en Windows opnieuw installeren. Andere mogelijkheid is evt. speciale drivers zoeken voor je DVD (al dan niet op de site van MS) en die opnieuw installeren. Maar ik heb geen idee of die überhaupt bestaan eigenlijk. Formatteren is een zekerheid.

Je kan ook eens CCleaner proberen.

AjaxRulezzz

• 2085 messages
  • 569 votes

DeCol wrote:

Op welke dag deed hij het nog wel? Probeer een systeemherstel te doen van de dag voor de dag dat ie het wel deed.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Iemand die weet hoe ik de Blu-Ray Drive van mijn Sony Vaio F12M1E regiovrij kan krijgen?

...of mag ik dat hier niet vragen?

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb eerst de makkelijkste uitgeprobeerd, de systeemherstel van AjaxRulezzz. Deze werkte gelijk!

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Wanneer ik mijn externe harde schijf (Lacie) met een usb kabel aansluit op mijn televisie (32LG2000), volgt er geen reactie. Alsof hij het apparaat niet detecteert. Welke stappen mis ik en wat doe ik verkeerd?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Als het een NTFS geformatteerde schijf is dan gaat dat niet, moet fat zijn. Maar dan heb je wel minder opslagruimte. Althans dat was toch zo toen ik dat ook eens wou uitproberen, geen idee of ze ondertussen erin geslaagd zijn om NTFS op televisie te kunnen spelen.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Dat heeft ook geen effect. Aan de bestandstypen kan het volgens mij niet liggen (voorlopig enkel .avi en .mkv geprobeerd). Ik werk overigens met Mac, al ga ik er van uit dat dit geen invloed heeft bij de omzetting naar FAT?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Misschien is dit een goed topic waar je wat info vandaan kan halen?

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Geen bruikbare en/of kosteloze oplossingen, voorlopig. Toch bedankt, moviemafketel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.