- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik ben bang van niet.. 
Laat ik het ook maar weer is proberen.
Zijn er mensen die Kaspersky gebruiken?
Sinds ik het gebruik (nu 2 weken) wordt ineens alles traag als ik zit te downloaden. Pagina's worden erg traag ingeladen en zelfs het downloaden word ernstig gereduceerd.
Hoe kan dit? Ik weet dat ze bij Ziggo bezig zijn, maar daar kan het toch niet aan liggen...
Iemand?
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Kaspersky? 
Überhaupt zijn virusscanners ondingen. Gewoon geen onveilige dingen doen en er kan je niks gebeuren. Persoonlijk prefereer ik McAfee.
Misschien moet je de instelling om webpagina's te scannen uitzetten. Als je geen rare dingen doet, hoeft er immers niks gescand te worden.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Of een Mac computer kopen.. Nauwelijks virussen.
Maar ik ken meer mensen die het zonder anti-virus software doen.
Doe geen gekke dingen en er gaat in principe niets mis.
Ik zal je raad opvolgen, bedankt.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Zet je virusscanner en je firewall eens uit en doe dan nog eens een testje..?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik had eerder alleen de firewall uitgezet, maar dat mocht niet baten.
Toevallig zit ik nu op bijna 5 MB/s en dat was voorheen bijna 3 MB/s..
Misschien lag het toch aan Ziggo die met de verhoging bezig was? Toevallig dat uitgerekend nu die verhoging is ingegaan.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Je kan ze altijd bellen, dan meten ze de maximale downloadsnelheid die mogelijk is op dat moment.
Sluit hem dan wel bekabeld aan. 
- heb je een trowuens je router beveiligd met wpa?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik heb nu alles weer ingeschakeld en hij gaat nog steeds als een raket.. Alleen pagina's inladen is een tikje vertraagd.. Ik ga ze denk wel eventjes opbellen.
Bedankt trouwens. 
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
En haal ook je basisstation van je telefoon van je modem 
Dat is ook zo'n eentje
WeZet
-
- 217 messages
- 950 votes
Ook al surf je veilig en vreet je geen gekke dingen uit, zolang je met Das Internet verbonden bent sta je open voor gevaar. Een low-resource antivirus-pakketje zoals dat van Eset kan geen kwaad. Sterker nog: het is broodnodig! Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik heb 3 jaar Avira gebruikt. Geen optimale bescherming, helemaal gratis en nergens last van.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Wat een k*tdingen zijn computers toch. Mijn dvd/cd-rom station doet het niet meer. Hij staat niet meer in 'deze computer' en verwijderen en installeren helpt niet. Dit geeft hij aan: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
Ook een fix van microsoft heeft niet geholpen.
Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Nieuwe kopen.
Sorry, ik kan je niet helpen zoals je merkt. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb je recent je register gewijzigd? Anders kun je daar een back-up van terugzetten, mocht je dat hebben. Je kunt ook dit eens doorlezen:
CD-ROM en DVD-ROM werken niet meer [Archief] - Computer Idee Forum - forum.computeridee.nl
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Windows register zuigt, dat ze dat onding niet uit de nieuwe versie slopen.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ook al surf je veilig en vreet je geen gekke dingen uit, zolang je met Das Internet verbonden bent sta je open voor gevaar. Een low-resource antivirus-pakketje zoals dat van Eset kan geen kwaad. Sterker nog: het is broodnodig! Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Real-time protection heeft me meerdere keren van kwaad behoed
Met andere woorden, je bak vertraagt te veel voor een klein beetje extra bescherming. Zie het als de airbag in een auto: moet die enkel tot actie komen bij een botsing of de hele tijd voor de zekerheid al opgeblazen zijn?
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Wat een k*tdingen zijn computers toch. Mijn dvd/cd-rom station doet het niet meer. Hij staat niet meer in 'deze computer' en verwijderen en installeren helpt niet. Dit geeft hij aan: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
Formatteren en Windows opnieuw installeren. Andere mogelijkheid is evt. speciale drivers zoeken voor je DVD (al dan niet op de site van MS) en die opnieuw installeren. Maar ik heb geen idee of die überhaupt bestaan eigenlijk. Formatteren is een zekerheid.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Formatteren en Windows opnieuw installeren. Andere mogelijkheid is evt. speciale drivers zoeken voor je DVD (al dan niet op de site van MS) en die opnieuw installeren. Maar ik heb geen idee of die überhaupt bestaan eigenlijk. Formatteren is een zekerheid.
Je kan ook eens CCleaner proberen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 messages
- 569 votes
Op welke dag deed hij het nog wel? Probeer een systeemherstel te doen van de dag voor de dag dat ie het wel deed.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Iemand die weet hoe ik de Blu-Ray Drive van mijn Sony Vaio F12M1E regiovrij kan krijgen?
...of mag ik dat hier niet vragen?
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb eerst de makkelijkste uitgeprobeerd, de systeemherstel van AjaxRulezzz. Deze werkte gelijk! 
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Wanneer ik mijn externe harde schijf (Lacie) met een usb kabel aansluit op mijn televisie (32LG2000), volgt er geen reactie. Alsof hij het apparaat niet detecteert. Welke stappen mis ik en wat doe ik verkeerd?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als het een NTFS geformatteerde schijf is dan gaat dat niet, moet fat zijn. Maar dan heb je wel minder opslagruimte. Althans dat was toch zo toen ik dat ook eens wou uitproberen, geen idee of ze ondertussen erin geslaagd zijn om NTFS op televisie te kunnen spelen.
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Dat heeft ook geen effect. Aan de bestandstypen kan het volgens mij niet liggen (voorlopig enkel .avi en .mkv geprobeerd). Ik werk overigens met Mac, al ga ik er van uit dat dit geen invloed heeft bij de omzetting naar FAT?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Misschien is dit een goed topic waar je wat info vandaan kan halen?
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Geen bruikbare en/of kosteloze oplossingen, voorlopig. Toch bedankt, moviemafketel.