• 179.468 movies
  • 12.318 shows
  • 34.178 seasons
  • 650.404 actors
  • 9.403.273 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Graaf Machine

• 9912 messages
  • 1441 votes

Het is altijd goedkoop om als nobody te gaan schelden op de koning. Ik kan dat ook doen, ben ook geen fan van het koningshuis, maar waarom zou ik?

Maar als je een baan hebt, en niet ontslagen wilt worden, is het nog veel makkelijker om gewoon de regels voor de beveiliging van die man op te volgen.

Er zijn mensen uitgenodigd, die moesten dan aangeven te komen. Doe je dat niet, dan sta je niet op de lijst van de beveiliging, en moet je volgens het protocol gescreend worden. En die beveiliging heeft echt niets te schaften met de gevoelens van "het volk". Ga je dan daar lekker tegenin, om geen "pennenlikker" te zijn, dan kan dat gewoon enorme gevolgen hebben voor je baan.

Wie dat niet wil snappen is een beetje dom. Zoals een familielid van die koning zou zeggen.

Richt je pijlen dan rechtstreeks op diezelfde koning en zijn beveiliging, maar ga geen persoon die daar niets mee te maken heeft een beetje uitschelden. Erg kinderachtig.

Meningen zijn leuk, maar nutteloos. Inzichten, dáár gaat het om.

trebremmit

• 3015 messages
  • 1467 votes

Gelukkig nam Ritsma het zelf nogal makkelijk op.

Dit doet me trouwens echt denken aan die reclame van de paarse krokodil.

Iedereen ziet dat het Ritsma is en binnen wordt een grote foto van hem onthult, maar hij mag er niet in want hij heeft zijn komst niet bevestigd, bureaucratie ten top.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Graaf Machine wrote:

Maar als je een baan hebt, en niet ontslagen wilt worden, is het nog veel makkelijker om gewoon de regels voor de beveiliging van die man op te volgen.

Dat is dus een compleet foute, slaafse mentaliteit. Gaat de wereld aan kapot.

Meningen zijn leuk, maar nutteloos. Inzichten, dáár gaat het om.

Je paternalisme is misplaatst. Een pennenlikker is in mijn woordenboek iemand die slaafs een decreet van boven uitvoert zonder zelf na te (kunnen?) denken, dus dat is hier gewoon een correcte term.

Want befehl ist befehl of niet, als je de 4-voudig Wereldkampioen en de 6-voudig Europees Kampioen die nota bene was uitgenodigd (!) en gewoon keurig zijn ID bij zich had (!) bij de deur weigert omdat hij niet vantevoren in drievoud had bevestigd ook daadwerkelijk te komen dan ben je een pen-nen-lik-ker.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Achja, dat is inderdaad waar ze van houden in beveiliging kringen. Van die poppetjes die zelf even gaan bepalen hoe en wat. Het is gewoon normaal om je daar aan het protocol te houden. En dat mag jij dan weer pennenlikkerij vinden, maar dat zal ze daar echt worst wezen.

Dan over op de orde van de dag:

De finale AO is bezig. Federer eerste set magistraal (lees: de zaken die voor hem belangrijk zijn tegen Nadal gingen goed). Zijn service liep (14 van de 15 punten op eerste serve gewonnen) en zijn backhand was niet zo waardeloos als we kennen tegen de Spaanse grootheid.

Herstel (2e set): Federer raakt even niets. Nadal loopt uit naar 4-0..

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Dit gaat een 5 setter worden. Ze ontlopen elkaar weinig. 2e set was wel erg matig van RF.

edit; daarna schitterend herpakt. De Zwitserse koning is goed bezig.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

En de derde was uitermate zwak van Nadal. En de vierde is van Federer weer vrij matig. Veel slordige fouten.

Nog niet het spektakel waar iedereen op hoopte, al kan dat uiteraard nog in een 5e set komen.

Joy4ever

• 4627 messages
  • 1851 votes

En gelijk de service gebroken. Vamos Nadal!

merijn82

• 1932 messages
  • 460 votes

Zit hier te hopen op Federer, maar krijg ondanks de gelijk opgaande strijd nooit het gevoel dat hij deze wedstrijd gaat winnen.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Geheel onverwacht sloopt Roger alsnog die Nadal in set 5. Bloedje spannend!

merijn82

• 1932 messages
  • 460 votes

Heerlijk, hopelijk krijg ik geen gelijk. Come on Roger!

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Kippenvel bij deze rally! Ongelofelijk!

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Jaaaa! Hij wint 'm!

Legendarisch om dit bekeken te hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14614 messages
  • 4563 votes

El mejor!

Niet de finale die ze vroeger weleens speelden, daarvoor gingen de meeste sets te makkelijk naar één, maar wel een prachtig affiche, zeer goed tennis soms en een zeer spannend in de vijfde set.

freek_93

• 668 messages
  • 1667 votes

Het was in ieder geval spannend.

mjk87 (moderator films)

• 14614 messages
  • 4563 votes

De vraag is of Jim Courier nog zijn interviewtje mag doen.

Ik weet nog dat ik in Melbourne was ten tijde van van de AO, en die interviewtjes waren nogal een ding. Kwam zelfs tot cartoons in de kranten.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Man man man. Blijkbaar was het trauma bij mijzelf groter dan bij de grootheid Roger zelf. Ongelofelijk hoe weinig geloof ikzelf eigenlijk had in een goede afloop voor Federer .

Was misschien niet de grootste finale die ze speelden (dat blijft altijd Nadal die Wimbledon voor het eerst wint), maar bij vlagen toch groots tennis.

mjk87 (moderator films)

• 14614 messages
  • 4563 votes

Leuk praatje van Rafa. Sowieso mooi om te zien hoeveel groter deze namen zijn dan Djokovic en Murray nu.

Ik zat eens te kijken. In onderlinge duels staat Nadal ruim voor, maar dat is nu volkomen te danken aan de vele wedstrijden op gravel waar Nadal gewoon veruit de betere is. Federer heeft dat voordeel (wel in mindere mate) op gras, maar daar hebben ze slechts drie wedstrijden op gespeeld tegen elkaar (2-1 Federer). Op Hardcourt staat het nu 9-8 voor Nadal.

Graaf Machine

• 9912 messages
  • 1441 votes

Tennis op gras wordt ook alleen nog maar in stand gehouden vanwege de folklore van Wimbledon. Overigens een goede zaak hoor, maar behalve wat aanlooptoernooitjes en Wimbledon zelf is er nergens meer gras te bekennen. Gravel en hardcourt, dat zijn de ondergronden. AF en toe nog eens tapijt, maar dat weet ik zo niet precies.

Geweldig van Federer, dat hij toch weer zichzelf de kampioen kan kronen. Ik heb de wedstrijd helaas niet gezien, maar een vijfsetter is sowieso mooi, dan hebben beide spelers dus kansen gehad. Zeker gezien de break voorsprong die Nadal had in de laatste set. Ik had het die laatste ook wel gegund overigens, maar Federer gun ik het toch veel meer. In de eerste plaats omdat ik zijn spel mooier vind, maar natuurlijk ook omdat hij al weer 35 is.

Een 30-jarige kan nog wel een Grand Slam winnen (al is dat ook oud), maar op je 35ste jezelf toch weer opladen om er zo'n prijs uit te slepen. Legendarisch. (Maar dat was hij al.)

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Roel- wrote:

En dat mag jij dan weer pennenlikkerij vinden, maar dat zal ze daar echt worst wezen.

Ik had ook niet de illusie van het tegenovergestelde... Maar onrecht moet altijd bestreden worden.

Gelukkig Roger Verzacht een beetje het verschrikkelijke nieuws dat gisteren doorkwam op de FiniMoMeWielerSpelApp: de Giro dit jaar niet op het onvolprezen Sporza maar het perfide Eurosport

eRCee

• 13450 messages
  • 1981 votes

Fantastische finale. Dat Federer Nadal de eerste keer wist te breken in de vijfde set, terwijl Nadal echt op stoom was, ongelofelijk. Federer hiermee toch wel echt dé legende geworden (niet alleen door het aantal GS overwinningen maar ook omdat hij Nadal nog eens verslaat in de finale van een GS, wat een beetje de smet op zijn blazoen was).

eRCee

• 13450 messages
  • 1981 votes

mjk87 wrote:

Sowieso mooi om te zien hoeveel groter deze namen zijn dan Djokovic en Murray nu.

Mwah, is ook weer wat overdreven. Djokovic hoort gewoon bij de grote drie van het moderne tennis (sinds Sampras zeg maar). Djokovic in vorm combineert de kwaliteiten van Nadal en Federer.

mjk87 (moderator films)

• 14614 messages
  • 4563 votes

Ik zeg namen, niet kwaliteit. En mijn gevoel is dat die van onze Servische vriend veel kleiner is. Allicht ook dat hij pas kwam na Nadal en Federer, maar nog wel in hun actieve carrière zit. En hij mist natuurlijk een eigen waardige tegenstander die hem ook groter laat zijn.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12904 votes

otherfool wrote:

Verzacht een beetje het verschrikkelijke nieuws dat gisteren doorkwam op de FiniMoMeWielerSpelApp: de Giro dit jaar niet op het onvolprezen Sporza maar het perfide Eurosport

Serieus!

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Over dit soort dingen maak ik geen grappen #toosoon

eRCee

• 13450 messages
  • 1981 votes

mjk87 wrote:

Ik zeg namen, niet kwaliteit. En mijn gevoel is dat die van onze Servische vriend veel kleiner is. Allicht ook dat hij pas kwam na Nadal en Federer, maar nog wel in hun actieve carrière zit. En hij mist natuurlijk een eigen waardige tegenstander die hem ook groter laat zijn.

Daar kan ik niet zoveel mee, met hoe groot een 'naam' is. Volgens mij was het gewoon mooi dat na zo'n lange tijd en op deze leeftijd Federer en Nadal weer eens tegenover elkaar stonden. Maar Federer vs. Djokovic of Nadal vs. Djokovic was ook een prachtige finale geweest.

Dat missen van een waardige tegenstander werd in het begin ook over Federer gezegd... Maar goed, Murray is natuurlijk geen prutser (twee keer Olympisch goud toch?).

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Federer was in zijn hoogtij dagen gewoon zo oppermachtig goed dat er in de gehele geschiedenis van het tennis geen waardige tegenstander geweest zou zijn. Ook 2011 Djokovic niet. Jammer dat ze de banen toen maar trager zijn gaan maken (buiten RG, daar zal Nadal altijd van Federer gewonnen hebben).

Eurosport heeft overigens ook de rechten van Wimbledon komende drie jaar. Zit dus niet meer achter de decoder bij Fox en je bent niet meer aangewezen op de BBC alleen, die af en toe hele rare keuzes maken (mja, een of andere Britse nitwit verkiezen boven toppers).

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Van Gerwen wint de Masters, weer in de finale van Anderson.

stfuympos

• 13364 messages
  • 731 votes

Van Gerwen gaat alles winnen de komende vijf jaar!!

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Op de kale groene sloopkogel uit Vlijmen staat geen maat. Hij speelde ook weer een prima toernooi. Geen van zijn tegenstanders kwamen er aan te pas. Ook Anderson heeft nooit echt kans op een overwinning gehad. Lewis wist zelf legio kansen om hem gelijk te breken liggen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zwolle84 wrote:

Belgische volkslied zou trouwens ook leuk zijn dit jaar. Heb zeer hoge verwachtingen van Stoffel, ondanks de schildpadnaam.

Lol ja blame De Fabeltjeskrant

Maar ik heb ook hoge verwachtingen van hem.

Max is wel leuk om naar te kijken, maar hij is nogal een heethoofd en dat zint me niet zo. IK ben ook nogal een fan van Ricciardo.

Ferrari heeft al langere periodes gehad zonder wereldtitel. KImi blijft de laatste in 2007 al had Alonso er evenzeer 2 op zijn naam kunnen schrijven tijdens zijn Ferrari-dagen. Kimi is al lang niet meer de topper die hij was tijdens zijn McLaren-dagen. Maar Vettel vind ik vooral overgewaardeerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.