• 181.944 movies
  • 12.552 shows
  • 34.706 seasons
  • 654.951 actors
  • 9.457.006 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

SergioMalick

• 1284 messages
  • 1961 votes

Nog even speciale aandacht voor de finale van het hoogspringen op zondag. Zag toevallig een terugblik van de NOS op de gouden medailles van Tokio bij het hoogspringen, waar de twee winnaars hadden besloten om het goud te delen.

IH88

• 9785 messages
  • 3195 votes

Indiase worstelaar is paar gram te zwaar voor finale en staat met lege handen - nos.nl

Sneu maar ook wat amateuristisch. Tegenwoordig wordt alles gemeten en gewogen, maar ze kunnen er niet voor zorgen dat een sporter een paar gram lichter is. Waarom zo op de grens leven? Waarom niet het zekere voor het onzekere?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik heb een ander artikel gelezen waaruit ook zou blijken dat ze zelfs met uitdrogingsverschijnselen werd opgenomen in de ziekenboeg/ziekenhuis.

Die gewichtslimieten zijn inderdaad verre van gezond. De balans tussen doel en middelen ligt voor sommigen echt verkeerd en levert veel mentale problemen op over algemeen mentaal welzijn, body positivity en eetstoornissen. De focus kan zodanig verkeerd liggen dat het op de duur nog weinig (of nog minder) met sport te maken heeft.

Er zijn wel wat sporten die dat hanteren als je er eens bij stilstaat. Mja, als je er net onder zit, dan ben je de zwaarste natuurlijk en dat zal wel zijn voordelen opleveren. Ik neem ook aan dat wordt bekeken in welke gewichtsklasse je lichaam maximaal zou presteren (verhouding spieren, kracht, lenigheid, ...).

Niet onlogisch dat er na een uitschakeling sommigen door decompressie alle (maar dan ook alle) remmen losgooien. En als het lichaam het niet gewoon is, kan dat erg snel zijn.

happie

• 6261 messages
  • 426 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ja, vind ik wel terecht hoor. Hij had toch goede kans op bij de beste 8 te lopen.

Mooi, altijd een geslaagd toernooi voor zo iemand als de finale gelopen mag worden. Medaillekansen lijken me bijzonder klein, maar dat hoeft ook niet altijd.

Vind ik ook terecht inderdaad.

Medaille zit er inderdaad niet, maar een finale halen en wellicht een PR is altijd mooi op zo'n groot podium.

Could not connect in DatabaseConnection.php