- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Zal je zien dat we dan opeens een medaille pakken haha. Hoop het. Maar met al die goede Aziaten en Oostblokkers zal dat een moeilijke zaak worden.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Persoonlijk interesseert mij het vrij weinig of er Nederlanders winnen/meedoen bij sporten waar ik niks om geef. En daarbij erger ik me onwijs aan al die samenvattingen. Laat in die blokjes dan zien wat er elders aan sport te beleven valt.
Hypocriet genoeg sta ik zeker te juichen wanneer Femke Bol, Hassan en Mathieu van der Poel goud pakken. Het 3x3 basketbal begin ik ook wel leuk te vinden nu. En dan krijgen we nog het Baanwielrennen.
Chauvinisme komt bij mij pas wanneer de sport ook boeiend en heroïsch is. Dan krijg ik meer kippenvel bij een overwinning van Noah Lyles op de 100m sprint, dan een gouden medaille van die zeildames. Sowieso zijn we vaak wel goed in die elite-sporten, zoals paardrijden (dit jaar iets minder) en zeilen.
Graag zoveel mogelijk sporten waarbij een lage instapwaarde is voor talentvolle atleten om zich te bewijzen.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Zal je zien dat we dan opeens een medaille pakken haha. Hoop het. Maar met al die goede Aziaten en Oostblokkers zal dat een moeilijke zaak worden.
Ook hier zijn twee bronzen plakken te verdelen. We hebben twee jaar geleden nog op een WK brons gehaald.
Maar in deze vorm word dat inderdaad lastig.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Persoonlijk interesseert mij het vrij weinig of er Nederlanders winnen/meedoen bij sporten waar ik niks om geef. En daarbij erger ik me onwijs aan al die samenvattingen. Laat in die blokjes dan zien wat er elders aan sport te beleven valt.
Hypocriet genoeg sta ik zeker te juichen wanneer Femke Bol, Hassan en Mathieu van der Poel goud pakken. Het 3x3 basketbal begin ik ook wel leuk te vinden nu.
Chauvinisme komt bij mij pas wanneer de sport ook boeiend en heroïsch is.
Ik vind basketbal (in welke vorm dan ook) ook een gave sport hoor, maar of het nou "heroïscher" is dan roeien of zeilen weet ik niet. Juist leuk om die "kleine" sporten eens in de vier jaar te volgen. Als ik jou instelling zou hebben, dan zou ik alleen geven om de medailles bij de atletiek, het wielrennen en waterpolo omdat ik dat zelf gedaan heb. Terwijl juist bij de OS het leuk is om ook sporten als handboogschieten, roeien, kanoën etc. te volgen. Alleen paardrijden, badminton en zeilen (als kijksport, ontzettend gaaf om zelf te doen) laat ik links liggen.
Sterker nog. Ik kijk altijd wel naar sporten als tennis en voetbal, behalve bij de Olympische Spelen. Vooral het mannentoernooi slaat helemaal nergens op.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Lekker hoor de mannen 3x3 verslaan ook Litouwen. Plek 3 in eigen hand en als het meezit kan je de nog belangrijkere tweede plek pakken. In beide gevallen ontloop je Letland, dus winnen van de VS is een must en eigenlijk ook aan de stand verplicht.
Tweede plek zijn ze afhankelijk van puntverlies bij Servië. Die levert ook nog gelijk een halve finale op in plaats van de play-ins in de kwartfinale. Dan strijd je sowieso daarna om een medaille.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat K1 (kanovaren) gister was ook schitterend met die dolblije Spanjaard die brons won en de winnende Italiaan. Dat maakt de Spelen zo speciaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee, jij wil een mooie sport zien. De gemiddelde Jan en Annie die kijken willen onze Nederlanders zien.
En Heinrich in Duitsland en Pablo in Spanje willen ook over het algemeen hun landgenoten zien.
Hier gaat niemand zitten voor Amerika-China in het basketbal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sterker nog, het werkt ook een beetje als de kip en het ei denk ik.
Neem nu basketball, de hele wereld kijkt er naar en het is 1 van de absoluut belangrijkste sporten op de Spelen, maar in Nederland totaal niet te zien, simpelweg omdat we er geen reet van kunnen. (vgl. ijshockey, ook zoiets)
Dat is buiten treurig ook niet echt slim want zo komt er dus nooit aandacht voor. Met als gevolg dat de aanwas ook niet echt op gang komt om wél een keer stappen te kunnen maken in zo'n sport. Een soort negatieve spiraal dus.
We zijn geen basketballand. Nooit geweest, gaan we nooit worden. Zoals Amerika nooit een voetballand zal worden, daar zijn ijshockey en basketbal weer groter. Alsof de gemiddelde Hank en Daisy uit Colorado eens even lekker voor Brazilië-Spanje gaan zitten als groepswedstrijd voetbal op de Spelen. Welnee.
Jij probeert je persoonlijke favoriete sporten omhoog te pushen, maar niet iedereen zit erop te wachten. Ik ga zappen bij zoiets. Maar ik zap ook bij wielrennen, zelfs al rijden er Nederlanders. Kwestie van smaak. De NPO is er om de gemiddelde kijker te bedienen, niet een niche groep.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik moet het in deze discussie met The Oceanic Six eens zijn. Henkie en Ingrid zitten niet te wachten op een spannende volleybalwedstrijd tussen Turkije en de VS (of wat voor sport/wedstrijd dan ook), maar willen gewoon de hockeydames een nietszeggend potje tegen de Belgen zien winnen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
We zijn geen basketballand. Nooit geweest, gaan we nooit worden. Zoals Amerika nooit een voetballand zal worden, daar zijn ijshockey en basketbal weer groter. Alsof de gemiddelde Hank en Daisy uit Colorado eens even lekker voor Brazilië-Spanje gaan zitten als groepswedstrijd voetbal op de Spelen. Welnee.
Jij probeert je persoonlijke favoriete sporten omhoog te pushen, maar niet iedereen zit erop te wachten. Ik ga zappen bij zoiets. Maar ik zap ook bij wielrennen, zelfs al rijden er Nederlanders. Kwestie van smaak. De NPO is er om de gemiddelde kijker te bedienen, niet een niche groep.
Kleine sporten kunnen natuurlijk wel een boost krijgen van zendtijd en Nederlands succes. Handboogschieten en BMX, maar ook een grotere sport als waterpolo hebben wel voordeel gehad van aandacht en succes. Atletiek (was een kleine sport in Nederland) zag ook zijn ledenaantallen groeien na het succes van Dafne Schippers en later Femke Bol.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Moet wel zeggen dat zo'n opleving van korte duur en zeker niet duurzaam is. Hopelijk bij atletiek en waterpolo (de dames) wel, maar de opleving bij het handboogschieten was van korte duur. BMX is wel populair in Nederland volgens mij. En volledig terecht natuurlijk. Naar mijn bescheiden mening fantastische sport maar vooral fantastische kijksport.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Ik zit nu de springruiters te kijken en vind dit toch best boeiend en spannend om te zien.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nee, jij wil een mooie sport zien. De gemiddelde Jan en Annie die kijken willen onze Nederlanders zien.
En Heinrich in Duitsland en Pablo in Spanje willen ook over het algemeen hun landgenoten zien.
Hier gaat niemand zitten voor Amerika-China in het basketbal.
Mja, als je liever een poulepotje 800 meter korfbalspijkerpoepen kijkt omdat er Hollanders in meedoen dan mondiale topsport ben je natuurlijk ook gewoon een sporthater.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Terwijl juist bij de OS het leuk is om ook sporten als handboogschieten, roeien, kanoën etc. te volgen. .
Absoluut, maar dan niet louter van dat chauvinistische gelul omdat er Nederlandes meedoen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
De gemiddelde Hank en Daisy, of Henk en Ingrid zijn dan ook doorgaans randdebielen.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Misschien kunnen we het beter hebben over de sporten zelf ipv wat er uitgezonden word. Beetje een discussie die dood slaat vanwege de verschillende smaken. Wat de NOS uitzend hebben we toch niet in de hand en die lezen hier ook niet mee, dus de beter om het bij de sport zelf te houden ipv ellenlang deze discussie in leven te houden.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Precies. En we moeten niet net doen alsof het enkel een NOS/Nederlands probleem is. De Belgen en de Engelsen kunnen er ook wat van. We hebben de BBC/Engelsen altijd hoog in het vaandel staan, maar als je daar naartoe zapt is het ook GB boven.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
En er is weer een relletje. Deze keer in het boksen.
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Persoonlijk sta ik achter de boksbond. Ook al is het in dit geval aangeboren en is er dus nergens ingegrepen. Waar een intersekse persoon dan wel moet boksen? Tja... lastig, dat weet ik eigenlijk ook niet. Al staat er ook dat ze niet de enige boksster is met een xy-chromosoom. Als dat zo is dan zou een aparte categorie denk ik het eerlijkst zijn.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Mja, als je liever een poulepotje 800 meter korfbalspijkerpoepen kijkt omdat er Hollanders in meedoen dan mondiale topsport ben je natuurlijk ook gewoon een sporthater.
Je zou sportkijkers die sporthater zijn de kost moeten geven... Dat is niet te betalen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Misschien kunnen we het beter hebben over de sporten zelf ipv wat er uitgezonden word. Beetje een discussie die dood slaat vanwege de verschillende smaken. Wat de NOS uitzend hebben we toch niet in de hand en die lezen hier ook niet mee, dus de beter om het bij de sport zelf te houden ipv ellenlang deze discussie in leven te houden.
Het heeft niks met smaak te maken, maar met feiten. Zo werkt televisie gewoon, kan je leuk vinden of niet.
Dat is ook waarom men op de commerciële tv naar PSV-AEK Athene kijkt terwijl Liverpool-Dortmund ook bezig is. Dat scoort beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Precies. En we moeten niet net doen alsof het enkel een NOS/Nederlands probleem is. De Belgen en de Engelsen kunnen er ook wat van. We hebben de BBC/Engelsen altijd hoog in het vaandel staan, maar als je daar naartoe zapt is het ook GB boven.
Dit is dus letterlijk mijn punt. Dit doet elke nationale zender met de rechten van de Spelen.
Amerikanen zetten ook een dom item met Amerikanen op terwijl er pakweg een hockeyfinale Nederland-Spanje bezig is. Niks geks aan, zo werkt het gewoon.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
En er is weer een relletje. Deze keer in het boksen.
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Persoonlijk sta ik achter de boksbond. Ook al is het in dit geval aangeboren en is er dus nergens ingegrepen. Waar een intersekse persoon dan wel moet boksen? Tja... lastig, dat weet ik eigenlijk ook niet. Al staat er ook dat ze niet de enige boksster is met een xy-chromosoom. Als dat zo is dan zou een aparte categorie denk ik het eerlijkst zijn.
Dat xy-chromosoom is bovendien allesbehalve zeker, maar social media is goed in elkaar nalullen. Wat wel een feit is is een hoog testosterongehalte.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het heeft niks met smaak te maken, maar met feiten. Zo werkt televisie gewoon, kan je leuk vinden of niet.
Dat is ook waarom men op de commerciële tv naar PSV-AEK Athene kijkt terwijl Liverpool-Dortmund ook bezig is. Dat scoort beter.
Daarom is het ook een commerciele zender. Van een publieke omroep verwacht ik wel wat beters.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Een huwelijksaanzoek live op tv tussen een Chinees stel. Dat is dan wel weer de romantiek van de Spelen 
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Daarom is het ook een commerciele zender. Van een publieke omroep verwacht ik wel wat beters.
Drijft eveneens op kijkcijfers. Dat neemt niet weg: Als iets in de vs populair kan zijn dan kan het hier ook populair zijn. Zoiets kost echter ontzettend veel geld, promotie en tijd. Voorlopig, zeg nooit nooit, verandert er dus helemaal niets aan de geringe populariteit van basketbal of honkbal in europa.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Dat xy-chromosoom is bovendien allesbehalve zeker, maar social media is goed in elkaar nalullen. Wat wel een feit is is een hoog testosterongehalte.
Ik zal hier niet net doen alsof ik alles van chromosomen weet want dat is niet zo en daar zal ondergetekende op moviemeter geen uitzondering op zijn. Echter, duidelijk is dat tweeslachtigheid, of anders gezegd hermafroditisme in het dierenrijk en ook onder mensen "gewoon" voorkomt. Nota bene onze eigen ryanne slash raven van dorst aka elle bandita is een hermafrodiet. Dat dit obv de huidige stand van de wetenschap allemaal niet te testen is lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk. Dat men als overkoepelende organisatie vervolgens zegt "die wetenschap dat is allemaal leuk en aardig maar daar doen we verder niks mee" vind ik niet goed.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Ik geef ook niemand gelijk over de feiten. Ik hoop dat de zinloze discussie ophoud in een sportforum.
Smaken doelde ik niet op wat uitgezonden word, maar waar de discussie over gaat. De één wil NLse sporten en de andere iets meer internationalere sporten. Dat is de smaak.
Verder ben ik wel klaar met deze discussie, want bottom line is dat de NOS toch gewoon uitzend wat ze willen. En terecht.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Auger-Alliasime speelt ongelooflijk sterk. Hebben wij weer.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De NPO bedient de Nederlandse kijker. Vul zelf maar in, ik val in herhaling nu.
Dat je het niet wil snappen is jouw keuze.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik geef ook niemand gelijk over de feiten. Ik hoop dat de zinloze discussie ophoud in een sportforum.
Smaken doelde ik niet op wat uitgezonden word, maar waar de discussie over gaat. De één wil NLse sporten en de andere iets meer internationalere sporten. Dat is de smaak.
Verder ben ik wel klaar met deze discussie, want bottom line is dat de NOS toch gewoon uitzend wat ze willen. En terecht.
Het is gewoon een relevante discussie in een sporttopic. Dat het niet je interesse geniet mag, maar daarom hoeft het niet te stoppen als er nog discussiewaarde zou zijn.
Het gaat nogmaals niet om wie wat wil, maar wat gewoon de functie van de NOS is. Ze moeten de Nederlandse kijker bedienen met de info die ze zoeken. Voor de rest heb je Eurosport of HBO wil je Turkije-Pakistan zien bij het kogelstoten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.