• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Het was me overigens weer een genot om jullie reacties te lezen de afgelopen weken. Ik maak weer plaats voor de andere mooie sporten.

En we gaan natuurlijk hopelijk genieten van de Olympische spelen. Tijdens de wegrit zal ik weer even mijn hoofd omhoog steken!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

AGE-411 wrote:

En het wordt tijd dat de tijdritten terug opgewaardeerd worden.

Om een voorbeeld te geven: in 1979 waren er nog 5 tijdritten. Waarom nu niet meer?

Omdat Fransen niet kunnen tijdrijden dus zetten ze die er niet meer in, is mijn aanname.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Omdat Fransen niet kunnen tijdrijden dus zetten ze die er niet meer in, is mijn aanname.

Klopt. Met mannen als Bardet en Pinot (die beide niet konden tijdrijden) dachten ze weer mee te kunnen doen om de eindzege. Maar dan wel met zo min mogelijk tijdritkilometers. Maar ja, nu hebben de Fransen zelfs geen berggeiten meer. Dus straks alleen nog maar aanvallersetappes? .

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hoewel Alaphilippe ook een mindere tweelingbroer lijkt te hebben de laatste twee jaar. Hoe hij zich liet verrassen door Campenaerts in deze Tour was echt schrijnend. Bij Quich-Step zullen ze niet blij met hem zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heuj, vanaf deze week de Olympische Spelen. Is dit topic tenminste weer een beetje interessant.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ik mag dat wel, zo'n veelvraat als Pogacar. Niks geen etappes gunnen aan anderen als je ze zelf ook kan winnen. Waarom sommigen dat wel sympathiek zouden vinden ontgaat me. Een sprinter doet dat toch ook niet? Cavendish is niet op 35 stuks gekomen door af en toe een sprintje aan een ander te gunnen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

He Gadver zelfs Surhuisterveen gunt Pogi aan niemand.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

The Oceanic Six wrote:

Heuj, vanaf deze week de Olympische Spelen. Is dit topic tenminste weer een beetje interessant.

Dat is altijd leuk. Een mooie diversiteit aan sporten om te volgen.

Benieuwd of TeamNL de hoge verwachtingen, die je hoort kan waarmaken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

happie wrote:

(quote)

Dat is altijd leuk. Een mooie diversiteit aan sporten om te volgen.

Benieuwd of TeamNL de hoge verwachtingen, die je hoort kan waarmaken.

Ach, zoals het altijd gaat. Sommige favorieten maken het waar, sommige niet. En dan heb je de verrassingen. De roeiers en hockeydames zullen de gouddelvers zijn. De hockeymannen kunnen ook eindelijk weer eens voor de medailles strijden. De baanwielrenners zullen ook wel wat medailles pakken. De waterpolodames zullen het deze keer net niet redden denk ik. Zilver of brons. Ook mooi. De volleybal- en handbaldames zullen voor leuke momenten zorgen maar uiteindelijk ver van de medailles blijven. De zwemmers kunnen voor de verrassingen gaan zorgen. Zeker de dames (hebben we nog mannen überhaupt?) Schouten en Steenbergen. Atletiek was bij de vorige Spelen een feest voor Nederland, en dat kan nu eigenlijk alleen maar tegenvallen. Tenzij Sifan Hassan weer gekke dingen gaat doen natuurlijk.

En je kan nu al het teleurgestelde gezicht van Jeroen Stekelenburg uittekenen als Femke Bol "gewoon" zilver gaat winnen. De tweestrijd met die Amerikaanse wordt ontzettend opgeklopt, maar Bol wordt straks gewoon op waarde geklopt. Ook geen schande. Maar laat het maar aan de NOS over om dat een negatieve lading te geven.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Het wegwielrennen heb ik nog niet genoemd natuurlijk. Zou wel eens een Belgisch feestje kunnen worden. Kopecky is natuurlijk een logische kandidaat voor goud, maar bij de mannen ga ik voor Evenepoel.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hoe denken onze Belgische vrienden op MM over de Spelen. Atletiek en turnen uiteraard met Thiam, Doom, de estafette en Derwael. Kopecky, Van Aert en Evenepoel. De Belgische hockeymannen zijn wel wat minder, maar nog steeds medaillekandidaat. De Belgische basketbalvrouwen? Misschien wel zilver?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind het trouwens enorm raar dat de Spelen vandaag al beginnen, maar dat de openingsceremonie vrijdag pas is. Waarom begin je dat toernooi niet gewoon vanaf die dag?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind het trouwens enorm raar dat de Spelen vandaag al beginnen, maar dat de openingsceremonie vrijdag pas is. Waarom begin je dat toernooi niet gewoon vanaf die dag?

Inderdaad idioot. Wat ik ook een slechte zaak vind is het fenomeen Paralympics. Als je gehandicaptensport serieus neemt dan intergreer je deze gewoon in de Olympische Spelen. Nu kijkt er geen hond naar de Paralympische Spelen, terwijl vele disciplines totaal niet minder amusementwaarde hebben dan valide onderdelen. De Paralympische medailles worden dan ook 'meer waard', waardoor er wereldwijd meer geld in deze sporten gepompt gaat worden. Bovendien is het goed als valide en invalide sporters kunnen mixen en van elkaar leren.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik heb even wat speurwerk gedaan.

Dat het voetbal, handboogschieten en handbal eerder begint heeft te maken met de tijd die nodig is voor die sporten om een goed toernooi af te werken. Dat past niet binnen de 16 dagen die de Spelen officieel duren.

Maar dan blijft open staan de vraag waarom de opening van de Spelen dan niet gewoon naar voren gehaald kan worden. Daar is veel minder over te vinden. Ik meen te begrijpen dat het IOC van mening is dat als ze de spelen met 3 dagen verlengen (Normaliter beginnen ze de dag na de opening, dus zaterdag pas), dat dan de andere sporten te veel ruimte hebben en dat het programma verwaterd.

Ik kan niet beoordelen of dat zo is, en het lijkt me eigenlijk wat onzinnig. Er zou juist extra mogelijkheid geschapen kunnen worden voor bijvoorbeeld atleten (als Femke Bol) om aan een onderdeel meer mee te kunnen doen, als het allemaal iets uitgerekter is.

Enorm raar vind ik het dus niet, maar wel raar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Inderdaad idioot. Wat ik ook een slechte zaak vind is het fenomeen Paralympics. Als je gehandicaptensport serieus neemt dan intergreer je deze gewoon in de Olympische Spelen. Nu kijkt er geen hond naar de Paralympische Spelen, terwijl vele disciplines totaal niet minder amusementwaarde hebben dan valide onderdelen. De Paralympische medailles worden dan ook 'meer waard', waardoor er wereldwijd meer geld in deze sporten gepompt gaat worden. Bovendien is het goed als valide en invalide sporters kunnen mixen en van elkaar leren.

Ik gun gehandicapte sporters hun moment en hun fame, maar ik vind het echt onkijkbaar als sport. Het voelt ook een beetje naar aapjes kijken als je iedereen met hun handicaps enorm hard hun best ziet doen. Het is enorm knap en waardig, maar dat hoef je van mij echt niet op te nemen in het programma van de normale Spelen. Dan kijk ik een avondje NOS en moet ik tussen echte sporten door steeds naar flitsen van rolstoeltennis kijken. Nee, bedankt. Klinkt harder dan ik het bedoel hoor, niks ten nadele van de sporters zelf. Het is net als vrouwenvoetbal. Dat hoeven ze van mij ook niet te bespreken in voetbalpraatprogramma's.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik gun gehandicapte sporters hun moment en hun fame, maar ik vind het echt onkijkbaar als sport. Het is net als vrouwenvoetbal. Dat hoeven ze van mij ook niet te bespreken in voetbalpraatprogramma's.

Voor sommige disciplines kan ik dat begrijpen, maar het lijkt me kort door de bocht voor veel andere disciplines. De 'bladerunners' 100 meter finale lijkt me echt niet minder spectaculair dan de gewone 100 meter. Hangboogschieten, (baan)wielrennen, veel atletiekdisciplines et cetera maakt het ook niet echt uit en zouden niet misstaan op de gewone Olympische Spelen. En ook een typische paralympische sport als goalball kan prima. Promoveer ze maar.

Wat betreft het vrouwenvoetbal: waarom wel vrouwen die mannenvoetbal analyseren en vrijwel nooit andersom? Vinden de dames de mannen te kritisch? Als je serieus genomen wilt worden, moet je ook tegen (inhoudelijke) kritiek kunnen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Voor sommige disciplines kan ik dat begrijpen, maar het lijkt me kort door de bocht voor veel andere disciplines. De 'bladerunners' 100 meter finale lijkt me echt niet minder spectaculair dan de gewone 100 meter. Hangboogschieten, (baan)wielrennen, veel atletiekdisciplines et cetera maakt het ook niet echt uit en zouden niet misstaan op de gewone Olympische Spelen. En ook een typische paralympische sport als goalball kan prima. Promoveer ze maar.

Wat betreft het vrouwenvoetbal: waarom wel vrouwen die mannenvoetbal analyseren en vrijwel nooit andersom? Vinden de dames de mannen te kritisch? Als je serieus genomen wilt worden, moet je ook tegen (inhoudelijke) kritiek kunnen.

Ieder z'n visie. Ik kan en wil er niet naar kijken. Gun ze wel alle succes en fame, maar het feit dat er nooit een hond naar kijkt is gewoon een duidelijk signaal.

En over vrouwenvoetbal, geen idee. Ik vermoed dat de meeste mannen er geen kloot aan vinden, vrouwen voetbal. Het is van een enorm laag niveau qua tempo, techniek en vermaak. Gelukkig hebben ze de NOS nog die altijd doet dat het van ongelofelijk goed niveau is. Maar als je eens een potje kijkt dan heb je wel door dat het niet zo is. Moet je gewoon als amateursport zien. Ik zie vd Vaart of Kenneth Perez inderdaad daar geen analyses voor doen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Het probleem met gehandicaptensport is voornamelijk dat je één soort niet-gehandicapt lichaam hebt, maar 1000 soorten gehandicapte lichamen. Er zijn dus ook allerlei aparte categoriën. Daar is geen wijs uit te worden.

Bij schaken heb je toernooien voor blinden. Dat is simpel. Je bent blind, of je bent het niet. Als je heel erg slechtziend bent dan wordt er keuze gemaakt: je mag nog net wel meedoen, of je mag niet meedoen. Knoop doorhakken.

Maar niet twintig categorieën in gradaties.

Verder over rolstoeltennis: dat kan heel serieus genomen worden als ook niet-gehandicapten mee zouden mogen doen. Gewoon de benen vastgespen, vrij stevig natuurlijk, en gaan met die rolstoel. Dan wordt het meer een sport dan nu. Dan kan iedereen die er talent voor heeft meestrijden.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

"De eerste olympische voetbalwedstrijd in Parijs heeft woensdag tot chaos geleid. Argentinië kwam diep in blessuretijd op 2-2 tegen Marokko en het duel leek afgelopen. Maar anderhalf uur later werd het doelpunt afgekeurd en even later werd het duel hervat."

Dáárom begint het voetballen natuurlijk al zo vroeg!.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ach, zoals het altijd gaat. Sommige favorieten maken het waar, sommige niet. En dan heb je de verrassingen. De roeiers en hockeydames zullen de gouddelvers zijn. De hockeymannen kunnen ook eindelijk weer eens voor de medailles strijden. De baanwielrenners zullen ook wel wat medailles pakken. De waterpolodames zullen het deze keer net niet redden denk ik. Zilver of brons. Ook mooi. De volleybal- en handbaldames zullen voor leuke momenten zorgen maar uiteindelijk ver van de medailles blijven. De zwemmers kunnen voor de verrassingen gaan zorgen. Zeker de dames (hebben we nog mannen überhaupt?) Schouten en Steenbergen. Atletiek was bij de vorige Spelen een feest voor Nederland, en dat kan nu eigenlijk alleen maar tegenvallen. Tenzij Sifan Hassan weer gekke dingen gaat doen natuurlijk.

En je kan nu al het teleurgestelde gezicht van Jeroen Stekelenburg uittekenen als Femke Bol "gewoon" zilver gaat winnen. De tweestrijd met die Amerikaanse wordt ontzettend opgeklopt, maar Bol wordt straks gewoon op waarde geklopt. Ook geen schande. Maar laat het maar aan de NOS over om dat een negatieve lading te geven.

Ja je heb ook altijd wel tegenvallers, maar daar staan ook weer vaak meevallers tegenover.

Femke Bol word inderdaad wel te positief ingeschat voor goud. Maar die McLaughlin is wel een fenomeen, die had twee jaar niks gedaan met de horden en maakt gewoon even de korte tijd (inclusief WR) gewoon even indruk.

Volgens mij hebben we ook wel wat goudkansen met het roeien en het zeilen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

IH88 wrote:

De Belgische basketbalvrouwen? Misschien wel zilver?

De voortekenen zijn wel goed. Europees kampioen en een perfecte voorbereiding. Beetje over ze zitten lezen, maar er is wel echt een team van gemaakt.

Wel lekker dan om USA in de poule te hebben, want die ontloop je sowieso in de kwartfinale. Dan heb je nog ploegen als Australië Canada en China, maar team USA is natuurlijk wel drie treeën hoger voor al die andere ploegen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

Het wegwielrennen heb ik nog niet genoemd natuurlijk. Zou wel eens een Belgisch feestje kunnen worden. Kopecky is natuurlijk een logische kandidaat voor goud, maar bij de mannen ga ik voor Evenepoel.

Je hebt ook de medaillekansen in: handboogschieten, breaking, bmx, mountainbike, judo, zeilen, paardensport, tennis (mannendubbel) en (volgens Joost Luiten) golf niet genoemd.

Die laatste omdat volgens Joost Luiten elke golfer een medaille kan pakken, dus Anne van Dam ook.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Lol. Die transatleten gooien wel erg hoge ogen.

Just a moment... - telegraaf.nl

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

En de eerste overwinning voor Team NL is binnen. Een prachtige handbalzege op de altijd verduiveld sterke Angolese dames.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Tennisloting ook bekend. Griekspoor eerst tegen Norrie, dat is al pittig, maar in de tweede ronde waarschijnlijk tegen Alcaraz.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

happie wrote:

Tennisloting ook bekend. Griekspoor eerst tegen Norrie, dat is al pittig, maar in de tweede ronde waarschijnlijk tegen Alcaraz.

Op zich wel goede zaak, des te meer energie kan hij steken in de dubbel met Wesley Koolhof. Daar zijn ze zeker niet kansloos voor een medaille.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Splinters wrote:

Lol. Die transatleten gooien wel erg hoge ogen.

Just a moment... - telegraaf.nl

Vrouwelijke atleten zouden gewoon met zijn allen zulke onzinwedstrijden waar transmensen aan mee mogen doen moeten boycotten. Rijden ze lekker maar hun race met 10 van die lui. Het is zware sportieve fraude dat ze dit nu toelaten.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Op zich wel goede zaak, des te meer energie kan hij steken in de dubbel met Wesley Koolhof. Daar zijn ze zeker niet kansloos voor een medaille.

Nee die mogelijkheden zijn er wel. Skupski/Salisbury en Ram/Krajicek zijn goede dubbelaars, maar spelen nooit samen. Griekspoor kan zelf ook wel aardig dubbelen. Die twee duitsers, die als tweede geplaatst zijn, zijn niet zo goed op gravel.

Overigens Schuurs/Koolhof kunnen ook wel een aardig eindje komen. Wij zijn één van de weinige landen daar met twee goed dubbelspelers. Alleen Ebden/Perez is een topfavoriet en die komen we pas tegen in de semis. Maar die spelen ook niet altijd samen.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik sna echt niet dat mensen tennis (en al helemaal voetbal) gaan kijken op een Olympische spelen.

Louter b-garnituur spelers (voetbal) en/of weinig toernooistatuur. Wielrennen vind ik al redelijk dubieus.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Voetbal moeten ze sowieso gaan weren, als ze dat op deze manier blijven doen.

Tennis en Wielrennen hebben toch een prima statuur op de OS. Zijn toch aardig wat grote spelers/renners, die meedoen en winnen. Een Djokovic zal graag nog een gouden medaille aan zijn palmares. Als hij dat niet interessant vond, dan had hij met zijn huidige fysieke dit wel overgeslagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.