• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

mikey wrote:

Die foto van materny lijkt me een dood-normale situatie in delen van belgie?

Als je de volledige foto bedoeld, zal het wel in de allerrijkste delen van België zijn, daar waar de ingeweken, belastingontduikende Nederlanders zitten.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

speedy23 wrote:

belastingontduikende Nederlanders

En schoonheidscommissies ontduikende Nederlanders.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

blabla wrote:

(quote)

Zoek eens naar Aston Martin

Vrouwen en auto's...

Hier is ie dan:

(afbeelding)

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Hoop amerikaans en duits autogeweld in dit Topic! Tijd voor een echte auto dus Een echte auto heeft natuurlijk geen saai duits design of stroeve amerikaanse rijeigenschappen. Nee, slechts een land ter wereld weet de kunst van vormgeving en sublieme rijeigenschappen te combineren tot waarlijk technische kunstwerkjes; Italië!

En deze auto is zooo mooi, Ferrari 250GTO uit 1962, geen bling-bling, computergezeik, navigatiesystemen, plasmaschermen en XBOX360. Nee, een pure auto gemaakt om te rijden over smalle italiaanse bergweggetjes met de kap omlaag (zie me kwijlen achter de PC).

(afbeelding)

Overigens de op 1 na duurste en snelste waar ik ooit in gereden heb.

(afbeelding)

en de allersnelste en duurste;

(afbeelding)

Ja, dat was een mooie dag

En dan nu het moment van de waarheid! Uit praktische overwegingen verplaats ik me normaal gesproken in dit vehicel

(afbeelding)

Tja...

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

Mijn huidige wagen, ben er wel tevreden van

(afbeelding)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Wat kunnen ze toch mooie wagens bouwen die italianen, zelfs in 2006!

(afbeelding)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik geloof dat Schulte een Duitse naam is

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

FisherKing wrote:

Ik geloof dat Schulte een Duitse naam is

Inderdaad, Schulte Design is een Duits ontwerpbureau. Zij hebben twee afdelingen: één voor auto's en één voor meubels.

Dit is de afdeling auto's

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ja, maar Dhr Giorgetto Giugiaro heeft hem ontworpen, klinkt niet oerduits zullen de heren het met me eens zijn

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Giorgetto Giugiaro werd geboren op 7 augustus 1938.

Hij heeft o.a. de volgende auto's ontworpen:

Fiat 850 Spider

Fiat Dino

Fiat Panda

Fiat Croma

Fiat Punto

Fiat Uno

Lancia Delta

Lancia Thema

Alfa Romeo Alfasud

Alfa Romeo Alfetta GTV

Maserati Ghibli

Maserati 3200GT

Maserati Bora/Merak

Audi 80

BMW 3.0CSL

BMW M1

Renault 19

Renault 21

Seat Toledo (mk1 en 2)

Seat Ibiza (mk1 en 2)

Volkswagen Golf (mk1)

Volkswagen Scirocco (mk1)

Volkswagen Passat

Volkswagen Polo

Dino Coupe

DeTomaso Mangusta

Isuzu Piazza

Subaru SVX

Lexus GS300

De Lorean DMC12

Saab 9000

Toyota Aristo

Daihatsu Move

Lotus Esprit

En de Batmobile.

Dus die Italiaanse nationaliteit zal er niet veel mee te maken hebben als je ziet welke auto's hij ontworpen heeft.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

(afbeelding)

De bekende Volkswagen Kever. Eenvoudig, maar o zo mooi. Zo'n exemplaar wil ik ooit eens aanschaffen. Voordeel is dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen, maar het nog grotere nadeel zijn de waarschijnlijke hoge onderhoudskosten.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Waarom moet je daar geen wegenbelasting op betalen?

De onderhoudskosten zijn net zoals een andere wagens hoor. En wisselstukken zijn er nod steeds volop te vinden. m

Maar hij is niet van de zuinigste in verbruik.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Madecineman wrote:

Wat kunnen ze toch mooie wagens bouwen die italianen, zelfs in 2006!

(afbeelding)

Wat me altijd stoort aan die sportwagens met hun ventilatierooster vooraan is dat de nummerplaat de hele symmetrie verpest. Ik geef niks om auto's, maar daar zou ik toch iets aan doen mocht ik ze ontwerpen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Waarom moet je daar geen wegenbelasting op betalen?

Als je auto ouder is dan 25 jaar, vervalt dat. Prima regel eigenlijk.

De onderhoudskosten zijn net zoals een andere wagens hoor. En wisselstukken zijn er nod steeds volop te vinden.

Dat geloof ik wel. Ik heb er de ballen verstand van, maar van horen zeggen zijn oude auto's niet altijd even braaf.

Maar hij is niet van de zuinigste in verbruik.

Dat ook helaas.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Nadeel van een oldtimer is wel dat je enkel tussen 6 u en 22 uur mag rijden, dit maximum in een straal van 25 km van je woonplaats. Je mag enkel verder rijden om naar een oldtimer-meeting te gaan.

Niet echt handig volgens mij als dagelijks vervoermiddel.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zie je wel. Ik had het gepost maar wist het niet zeker wat betreft de wetgeving in Nederland, daarom had ik het bericht weer weggehaald. Bedankt.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Tja, ik denk dat ze in Nederland dezelfde reglementering hanteren, maar ik ben helemaal niet zeker. Bovenstaande is dus de Belgische wetgeving, maar daar heeft Rogier natuurlijk niet veel aan.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Freud wrote:

Wat me altijd stoort aan die sportwagens met hun ventilatierooster vooraan is dat de nummerplaat de hele symmetrie verpest. Ik geef niks om auto's, maar daar zou ik toch iets aan doen mocht ik ze ontwerpen.

Ja vind ik inderdaad ook altijd jammer, dit soort sportwagens is niet ontworpen voor nummerborden en andere praktische zaken. Er zijn wel twee oplossingen;

1) Verhuizen naar de VS, waar alleen achter het nummerbord verplicht is.

2) Verhuizen naar de UK, waar ze soms een sticker van de nummerplaat op de motorklep plakken (is ook niet erg esthetisch, maar wel iets van verbetering).

speedy23 wrote:

Giorgetto Giugiaro werd geboren op 7 augustus 1938.

Hij heeft o.a. de volgende auto's ontworpen:

(...)

Fiat Panda

(...)

Tja, het kan natuurlijk niet iedere dag feest zijn in het leven van een topontwerper

Maar hij heeft toch wel een paar leuke designs op zijn naam staan hoor. Vindt over het algemeen typisch duitse autodesigns strak, zakelijk, industrieel. Italiaans is veel spannender, levendiger, frivool.

In een duitse auto verplaats de directeur zich met 250km/u over de kaarsrechte autobahn. Italiaanse auto's zijn gemaakt om lekker te cruisen met je lief

Leuk om te weten dat ik ook zo'n designerbak rij (Ibiza MK2 )

• 7484 messages
  • 1715 votes

Leuke site http://www.imcdb.org/ The Internet Movie Car DataBase.

Kan je zien in welke film je eigen/favoriete automobiel allemaal ten tonele verschijnt.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Momenteel verplaats ik me hier in:

(afbeelding)

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Mooi .

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Als ik het geld heb neem ik rijlessen en daarna op zoek naar een Opel Calibra. Vind het standaard al wel vette auto's, maar ik wil hem helemaal gaan tunen. Aangezien de leeftijd van deze site gemiddeld een aantal jaartjes boven mij ligt verwacht ik niet veel mensen die dit ook mooi vinden In de ogen van de oude generatie zijn het gelijk aso's

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Madecineman wrote:

Leuke site http://www.imcdb.org/ The Internet Movie Car DataBase.

Kan je zien in welke film je eigen/favoriete automobiel allemaal ten tonele verschijnt.

Mooie site, alleen lang nog niet compleet.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Maar in mijn ogen niet! Brute auto Jordy!

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

FillumGek wrote:

Als ik het geld heb neem ik rijlessen en daarna op zoek naar een Opel Calibra. Vind het standaard al wel vette auto's, maar ik wil hem helemaal gaan tunen. Aangezien de leeftijd van deze site gemiddeld een aantal jaartjes boven mij ligt verwacht ik niet veel mensen die dit ook mooi vinden In de ogen van de oude generatie zijn het gelijk aso's

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik zou er zelf geen rijden, maar ik vind ze wel mooi om te zien. Mits ze "af" zijn. Er rijden er alleen zoveel rond die gewoon misvormd zijn. Heel erg lelijke bakken krijg je dan.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

FillumGek wrote:

Als ik het geld heb neem ik rijlessen en daarna op zoek naar een Opel Calibra. Vind het standaard al wel vette auto's, maar ik wil hem helemaal gaan tunen. (...)

Misschien wel de lelijkste auto ooit gemaakt.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

die is mooi en ik rijd niet, ben te jong.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

@Yekezzez

Je ziet soms ook van die bakken rijden met witte spoilers etc. Maar dan moeten ze nog gespoten worden. En er rijden idd soms echt lelijke bakken bij, of van die bakken die over the top gaan, zoiets als Pimp My Ride.

@Quentin

Tja smaken verschillen. Ik vind jou auto dan weer helemaal niks

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Quentin wrote:

Momenteel verplaats ik me hier in

Love it. Als je een beetje normaal doet kan je die nooit verslijten.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik zie die van Quentin nu pas voor het eerst. Dat vind ik toch inderdaad wel even iets meer auto.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.