- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Deze is ook humor xD
Aantekeningen wel inschakelen, die dienen als ondertiteling.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
De Hyundai Coupe is de deur uit. Was bijna een Flintstones auto. Nu al een 3 maandjes deze. Mijn 5e auto in 4 jaar.

Een Golf 2 Diesel uit 1986. Ik rij dus belastingvrij, qua verzekering kost het me ook niet veel (oldtimer verzekering), 1 keer in de 2 jaar keuring en qua brandstof verbruik is ie erg zuinig. Ben er erg blij mee.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Wat enorm gaaf. dat zou ik ook wel eens willen doen ja.
Die gast rijdt overigens wel behoorlijk goed. Bepaalde bochtjes met 165km/u pakken in een Volvo.. dan schijt ik aardig in mn broek denk ik.
Zeker doen.. Het is niet al te ver van Nijmegen en gewoon verkennend rijden op een rustige dag is al tof genoeg (en als bijrijder nog nerveuzer
Die kerel van de 850 is trouwens wel erg ervaren met de ring en heeft een aangepaste Volvo (ophanging e.d.). Met standaard-vering is het echt oppassen geblazen met al die heuveltjes en bochten
@ Jesper187 haha geweldig, dat commentaar erbij
Hier nog een M5 op een lege baan, driftend door de natte bochten, aardige skills..
http://www.youtube.com/watc...
of Tom Coronel in de Dodge Viper met een supertijd
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Van een paar gebruikers staan er lijsten met auto's. Best een grappig idee, om zo'n lijstje bij te houden. Ik ben geen kenner van auto's, dus dit is mijn lijstje zonder bouwjaar, vermogen, etc. etc.
- Mercedes-Benz C-Klasse (lesauto)
- Mazda Demio
van moeders
- Ford Mondeo - toen zonder rijbewijs 
- Suzuki Baleno
- Eén of ander afgeragd busje van mijn werk
- Fiat Punto
En dat is mijn 'ervaring' met enkele auto's.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Hmmm, rij nu inmiddels 3,5 jaar in een Corsa uit mei 2002. Al die jaren probleemloos mee gereden, maar sinds ie de leeftijd van 10 jaar heeft bereikt, beginnen de mankementen te komen. Gescheurde vetdop op de vooras, gebroken voorveer en kapotte richtinglichten.
Veer en richtlinglichten heb ik laten repareren. Lichten moesten wel via Motorhuis, want Kwikfit kon het niet fixen. Is ie na een week wéér kapot. Contact met de garage gehad... Als het aan de lampenunit ligt, komen de reparatiekosten op 750 euro uit. Lekker zeg :S
Net een verhuizing achter de rug en simpelweg geen geld meer over. Inruilen is een optie, maar ik kan dan hooguit een auto kopen die net zo duur is als de inruilwaarde. Weet echt niet wat ik moet doen...
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Hmmm, rij nu inmiddels 3,5 jaar in een Corsa uit mei 2002. Al die jaren probleemloos mee gereden, maar sinds ie de leeftijd van 10 jaar heeft bereikt, beginnen de mankementen te komen. Gescheurde vetdop op de vooras, gebroken voorveer en kapotte richtinglichten.
Veer en richtlinglichten heb ik laten repareren. Lichten moesten wel via Motorhuis, want Kwikfit kon het niet fixen. Is ie na een week wéér kapot. Contact met de garage gehad... Als het aan de lampenunit ligt, komen de reparatiekosten op 750 euro uit. Lekker zeg :S
Net een verhuizing achter de rug en simpelweg geen geld meer over. Inruilen is een optie, maar ik kan dan hooguit een auto kopen die net zo duur is als de inruilwaarde. Weet echt niet wat ik moet doen...
Lichtunits zijn inderdaad belachelijk duur...
Misschien kan je ergens een gebruikte unit op de kop tikken? Heb dat ook verschillende keren gedaan met oude auto's die ik had. Op een site als http://www.onderdelenlijn.nl/ is het meerendeel van de slopers aangesloten.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Voor die lichtunit gewoon op marktplaats of ebay kijken inderdaad. Waarschijnlijk ben je dan voor 50 euro klaar.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Heren, onwijs bedankt voor de tips! Het is inderdaad een goed alternatief. Woensdag wordt nagekeken of het daadwerkelijk aan de units ligt. Zoja, dan zal ik moeten afwegen wat ik ga doen. Als ik voor reparatie ga, ga ik idd iets regelen via jullie links.
Auto's zijn net vrouwen; onvoorspelbaar en erg duur.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
gaat anders prima hoor
maar dat filmpje kan beter op het grappen topic 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
al zou het prima gaan, ik kan niet begrijpen dat iemand dat überhaupt fijn vindt.. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Als ik slippers draag rij ik ook altijd op blote voeten, niets mis mee hoor.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
mja blote voeten oke, maar met twee voeten een automaat bedienen......
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Met slippers/blote voeten heb je minder houvast aan de pedalen. Althans, dat heb ik dan. Heb het een keer geprobeerd, maar de auto sloeg zo nu en dan uit...
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
eentje waarvan je schrikt, wanneer je hem van dichtbij wil bekijken 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
In al die jaren dat ik maar op 1 scooter rijd, heb ik het verschillende keren laten vallen en heb meerdere ongelukken mee gehad. Dat ding heeft eigenlijk meer schade dan die waard is, maar hij rijdt nog, vandaar dat ik het nog gebruik.
Maar net als een auto, hoort een brommer ook gerepareerd te worden op banden, remmen, etc. En aangezien ik dit altijd bij de dealer doe, kost het vaak tussen de 60 tot wel de 150 euro. Voor een brommer dat meer schade heeft dan de waarde, zie ik het nut niet meer in om meer geld in te steken. In plaats daar van koop ik met dat geld liever een ander scooter dat nog wél in orde is en niet van alles en nog wat aan mankeert en verkoop ik mijn huidige. Uiteraard vermeld ik bij dat de scooter het best gekocht kan worden door iemand die goed kan sleutelen.
De reden waarom ik het nog op een scooter wil houden is omdat ik me school met alle gemak kan halen en voor mijn banen is het ook handig. Daarnaast is het gewoon heerlijk om in de zomer mee te rijden en je betaalt je niet krom zoals je dat bij een fatsoenlijke auto doet. Verder ben ik ook een ´all season rider´ met de scooter en ben ook vaak tijdens de winter mee op pad.
Vaak (niet altijd) is een scooter naar je voordeel dan een fiets, auto of de OV.
Wat mijn volgende zal zijn, is een beetje lastig. Dat wordt dus goed zoeken en veel adviezen vragen.
Morgen wordt mijn advertentie verwijderd. Ik zal gewoon een nieuwe maken en het weer op Speurders plaatsen.
Aan de bieders en mensen die reageren heb ik niet zoveel aan. Een bieder reageert niet op mijn mail en er heeft iemand 2 afspraken met mij gemaakt en bij beide niet komen opdagen. Dan houdt het ook voor mij op om die persoon serieus te nemen.
Terwijl ik van mijn huidige scooter vanaf wil, heb ik net een gezocht advertentie geplaatst. Nee, niet naar een auto, maar een ander scooter. Als de ene weggaat, moet die natuurlijk vervangen worden.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik ben nu aan het sparen voor een...

En een...

En ik zit al op 1/5e 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Net een nieuwe aankoop gedaan. Precies dezelfde.
- Corolla Wagon 1.4 16v Vvt-i Business - 5-deurs

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Helaas afscheid moeten nemen van mijn auto. Niet door de APK heen en de reparatie was veel te duur. Nu ga ik maar effies alles op de mountainbike doen en sparen voor een ander wagentje. 

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Balen zeg! Al een idee voor je volgende wagen?
Ik ben vorige week ook met de mijne geweest: 4 winterbanden á 280 euro, remblokken voor á 80 euro, APK+ remslang achter + gat ergens onderin de auto lassen á 170 euro. Rond de 530 euro kwijt.
Kassa. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Geen idee nog Eline, eerst maar even wat geld (be)sparen.
Ja dat zijn altijd beste bedragen als je pech hebt. Mijn auto was al wel uit 1993 en heb er toch 7 jaar fijn in gereden. Maar goed, het blijft wennen als je even ergens snel heen wil rijden dat je dat op de fiets moet doen en dat in de wintertijd 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Rij zelf in een Mercedes ML 320 '99 Donkerblauw, (foto is hij zwart) en omgebouwd tot een 2003 versie met ingebouwde G3-installatie;

Daarvoor met heel veel plezier jarenlang in een Mercedes 190e 2.3 16v gereden Spierwit! (foto is hij zwart) moest hem met pijn en moeite weg doen (kwam niet meer door de keuring heen, omdat hij zo verlaagd was kon hij niet meer uitgelijnd worden. En ik zat al meer dan 3 ton over de teller heen) kreeg er een schamele €300 voor bij de sloperij. 

Én deze staat bij ons Landgoed in Tortosa (Spanje)

jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
De Mercedes op het derde plaatje is de mooiste Mercedes die ooit gemaakt is.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
De Mercedes op het derde plaatje is de mooiste Mercedes die ooit gemaakt is.
Ik ben niet echt een Mercedes fan, maar de 500E W124 vind ik nog steeds een machtige wagen. Ingetogen uiterlijk maar met een (zeker voor die tijd) machtige V8 met 326pk.
Wordt heden ten dage overigens nog steeds veel geld voor gevraagd.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ook een Kanon van een wagen, maar net wat je zegt; de vraagprijs... (of importeren uit Duitsland maar dan betaal je weer veel BPM)
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ik heb pas anderhalf jaar een rijbewijs, ben 42 nu. Vond het nooit nodig, maar ach, er staat er eentje voor de deur, dus is het toch handig.....en mijn vriendin was een keer naar Bretagne gereden en zei bij terugkomst dat ze dat nooit meer ging doen zo en dat ik maar eens moest gaan lessen. Een collega van mij had haar papieren weer gehaald (had vroeger rijschool) en ik kon dus bij haar lessen, helemaal goed.
Auto's interesseren me verder dus werkelijk helemaal niks. Het moet rijden, ik moet er met mijn bijna 2 meter normaal in kunnen zitten en tot zover dus. Het is echt het laatste ongeveer waar ik mijn geld aan wil uitgeven. Eigenlijk moet ik altijd lachen om mensen die zo heerlijk moeilijk en interessant doen over hun auto en vol jaloezie naar de buurman kijken waar hij in rijdt.....triester kan het in mijn ogen niet.
Het is trouwens een Mitsubishi Carisma uit '98, die prima rijdt. Wat dat betreft hebben we geluk, een buurman die in auto's zit en wel iets goeds voor weinig weet te vinden als we een auto nodig hebben. Deze rijden we alweer jaren zonder problemen.