- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Vat mijn foto's niet verkeerd op. Mij interesseert het NU ik bijna 30 ben ook weinig, maar als je jong bent dan wil je gewoon pronken. Nu ik die tijd heb gehad rij ik al wat jaren in mijn ML (die ik tevens ook gebruik voor mijn werk) Denk aan laadruimte, comfortabiliteit, cruisecontrol etc..etc... voorkeur spelen hierbij wel een rol.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Vat mijn foto's niet verkeerd op. Mij interesseert het NU ik bijna 30 ben ook weinig, maar als je jong bent dan wil je gewoon pronken. Nu ik die tijd heb gehad rij ik al wat jaren in mijn ML (die ik tevens ook gebruik voor mijn werk) Denk aan laadruimte, comfortabiliteit, cruisecontrol etc..etc... voorkeur spelen hierbij wel een rol.
Mij lijkt het vooral een dure auto om te rijden (qua onderhoud, wegenbelasting, verzekering, etc.)
Als auto's je dan niet zo veel interesseren dan is er toch veel te vinden wat veel goedkoper is en net zoveel ruimte en comfort biedt.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Mijn "relaas" had niks te maken met je foto hoor, gewoon mijn eigen mening, niks persoonlijk bedoeld. Anders had ik je wel gequote....zo ben ik dan ook wel weer. 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
De Mercedes op het derde plaatje is de mooiste Mercedes die ooit gemaakt is.
.
Dacht meer aan zoiets..

jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Nah, dat is wel geinig maar die Evo is echt een monster 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Mij lijkt het vooral een dure auto om te rijden (qua onderhoud, wegenbelasting, verzekering, etc.)
Als auto's je dan niet zo veel interesseren dan is er toch veel te vinden wat veel goedkoper is en net zoveel ruimte en comfort biedt.
Valt op zich wel mee qua kosten. Ik heb hem op grijs kenteken. Als je hem voor je Horeca zaak gebruikt en niet voor niets een gasinstallatie heb laten inbouwen? Ja en over onderhoud gesproken, als er wat aan mankeert dan moet je inderdaad je flappen trekken. Maar ik kan hem zelf op de computer uitlezen, om vast te stellen wat er aan mankeert (qua elektronica). Maar we hebben het hier wel over een Mercedes hé, gaat niet zo veel aan kapot. Oja en door zijn vele PK's is het ook een ideale wagen om een aanhangwagen aan te koppelen om zware goederen te vervoeren (je merkt dan tijdens het rijden bijna niet eens dat er een aanhangwagen aangekoppeld zit!) of je broertje weer eens helpen met verhuizen bijv. (verhuiswagen is dan overbodig) Kortom, ik zie persoonlijk nog geen nadelen
(p.s. laatst had ik nog een 2 persoons boxspring matras vervoerd, stoelen plat en ik schoof hem er zo in)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Mijn favorieten:
De Porsche 911. Een evergreen die me steeds kan bekoren. Nog nooit achter het stuur van een gezeten (Wel al als passagier).

De 911 zie je hier spijtig genoeg niet zo heel veel rijden. Maar de Porsche Cayenne is hier in de streek wel een bestseller.
Een Porsche is altijd leuk, maar als je per sé een degelijke SUV wil, dan koop je best een Landrover.

Sinds kort vind ik de Jaguar XF ook een machtige bak. De laatste maanden hebben verschillende mensen hier in de buurt zo'n auto gekocht. Ik zie ze hier steeds vaker door de straten rijden! Een streling voor het oog!

En je kan er niet om heen. De Aston Martin DB9. Wat een prachtige auto! Moest ik ooit een grote geldprijs winnen, dan koop ik meteen zulke auto!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Back to reality. 
In mijn familie zit er veel variatie in de auto's:
Mijn vader denkt er serieus over na om een Land Rover Evoque aan te schaffen. Mijn moeder ziet dat minder goed zitten. De beslissing valt volgende maand.

Vandaag rijden we nog steeds met een Nissan Navara uit 2004. (Ook met Bull-bar, zoals op de foto)
Mijn schoonbroer (die hier woont) heeft recentelijk een Toyota Landcruiser besteld. (Met Bull-bar, zoals op de afbeelding). Wordt in Februari geleverd.

Mijn zus heeft sinds begin dit jaar een Ford Fiesta. Ze overweegt echter al om hem te verkopen, en een Mini aan te schaffen 

En ikzelf tenslotte. De minst interessante wagen uit het rij'tje. (Maar wel een van de beste): Een Dacia Sandero stepway. Is ook nog maar enkele maanden in m'n bezit.
Vooral gekocht omdat het Goedkoop én degelijk moest zijn.

Mijn favoriete oom woont hier vlakbij, en komt wekelijks enkele malen over de vloer. Hij rijdt met de leukste auto uit de familie: een BMW 640d

BMW's worden steeds aanzien als de auto's die het leukst zijn om te besturen. En dat is absoluut niet gelogen. Een waar plezier om hier mee te rijden. 
Een hoop vernieuwing dus. Ook mijn broer (heeft nog geen auto, maar is wel 19) denkt er over na om een auto aan te schaffen. Hij neigt eerder naar een 2de hands BMW.
Daarnaast hebben we ook nog een Ford Mondeo uit 1996. Die wordt vooral gebruikt door mijn moeder, die niet graag met de Nissan rijdt. Ook mijn broer rijdt er vaak mee (leert er met rijden). Eerder hebben zowel mijn zus als ik leren rijden met die auto.

Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Doe mij ook maar de Toyota Landcruiser met Bull-Bar 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik ben niet echt een Mercedes fan, maar de 500E W124 vind ik nog steeds een machtige wagen. Ingetogen uiterlijk maar met een (zeker voor die tijd) machtige V8 met 326pk.
Wordt heden ten dage overigens nog steeds veel geld voor gevraagd.
Afschuwelijke auto's.
In Vlaanderen hebben Mercedessen een heel ander imago als in pakweg Duitsland. Daar zijn die auto's echt hip. (En in Nederland blijkbaar hetzelfde, afgaande uit de vorige posts).
In Vlaanderen rijden enkel gepensioneerde (boeren) met een Mercedes.
Dan rij je op een baan waar je 90 mag, zit er plots zo'n oude vent voor je die aan 60 per uur zit verder te tuffen. 
Hangt ook vaak een nummerplaat van voor 1972 op.
---
Even uitleg bij onze nummerplaten:
- Sinds eind 2011 zijn er nieuwe nummerplaten ingevoerd. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de nieuwe nummerplaten geel-zwart zouden zijn. Maar daar waren de Walen tegen. (Geel-Zwart zijn Vlaamse kleuren. Dat de helft van Europa met zulke plaat rondrijdt deed er voor hen niet toe).
Daarom werd er gekozen om de huidige kleurencombinatie te behouden (wit-rood). Wel zal het rood iets donkerder zijn, omdat met het oude rood vaak problemen waren (bij flitspalen in het buitenland).
Foto: Staatssecretaris voor Mobiliteit (Etienne Schoupen) poseert bij de invoering van de nieuwe nummerplaten.

* Vroeger was het zo dat je je nummerplaat behield voor je leven. Als je een nieuwe auto kocht, dan kreeg die de nummerplaat van je vorige auto.
Wanneer je nu een nieuwe auto koopt, wordt je oude nummerplaat vervangen door een nieuwe.
Op die manier wil men zo snel mogelijk de oude nummerplaten uit het straatbeeld krijgen.
De nieuwe nummerplaten zijn nu ook voorafgegaan door een cijfer.
- Reden daarvoor was dat in 2008 na meer dan 30 jaar de combinaties AAA-001 uitgeput waren, en men dus omschakelde naar 001-AAA. Men zou dus weer voor een aantal jaren voort kunnen. Om te verhinderen dat zich binnen enkele jaren datzelfde probleem stelt, is men dus opnieuw begonnen, maar met een 1 voor. Moest het zijn dat binnen enkele decennia de combinaties op zijn, kan men gewoon over gaan naar 2-AAA-001
- Het oude systeem (AAA-001) werd ingevoerd in 1972. De nummerplaten van daarvoor konden behouden blijven, en mensen konden ze tot 2011 nog steeds meenemen op hun nieuwe auto. Oudere mensen die reeds voor 1972 een auto hadden, hebben vandaag nog steeds dezelfde nummerplaat. (Tenzij ze na November 2011 een nieuwe auto gekocht hebben).
Je vind daarin de raarste combinaties:
* Mijn grootvader had C.3409.
* De buurman heeft 4.KE.56
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
AGE-411 schreef: Afschuwelijke auto's. Nou nou nou, smaken verschillen. En dat kenteken/nummerplaat verhaal is mij inmiddels wel bekend 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Als we het dan toch over mooie auto's hebben, doe mij deze dan maar
De Alfa Romeo 8C Competizione

Ben altijd wel een fan geweest van Alfa's. Die hebben haast geen lelijke auto's gemaakt imo.
Zelf ook 2 Alfa's gehad.
Eerst een 1998 Alfa 156 2.4 JTD (gechipt door Squadra Tuning naar 150 pk). Deze auto heeft me echt klauwen met geld gekost. Heel veel aan stuk gegaan.

En daarna een 2004 Alfa 156 1.9 JTD 16V SW Progression (gechipt door Squadra Tuning naar 172 pk). Dit was echt een heerlijke auto en erg snel.

Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
"Alfa Romeo" Boxermotoren, velle dingetjes! mooi geluidje...
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik was nog aan het twijfelen om de Alfa Romeo 159 in m'n lijstje van favorieten op te nemen. Vond hem niet echt passen tussen Jaguar en Porsche, dus liet ik hem er uit.
Vind het een prachtige auto. Spijtig dat ik niemand ken die met een Alfa Romeo rijdt. (Heb nog nooit in een gezeten) 

Mijn volgende auto wordt sowiezo een BMW of een Alfa Romeo.
Maar daar zal ik eerst nog een aantal jaar op moeten wachten. 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
.
Dacht meer aan zoiets..
(afbeelding)
Als je dan voor stijl gaat
Hier is baas boven baas

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lijkt op een barbie auto die ik vroeger had. Vreselijk zeg.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
als we het dan toch over mooie auto's hebben; dit snelheidsmonster blijft toch wel een pareltje

Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Jep, i know AMG evo 2.
fantastische wagen! (alleen jammer van de ster voorop
)
Mijn all time favourite blijft de 911 GT2, vind het toch wel de ultieme auto. Maar wat echt bijzonder is en zou willen hebben is de Volvo S60 Polestar. Lijkt op een gewone sedan maar heel stiekem binnen 3,9 sec op de 100 km/uur, dag Porsche 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
You're kidding me?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
En in Nederland blijkbaar hetzelfde, afgaande uit de vorige posts).
Mwah niet echt, ook hier veel boeren en langzaamrijders. Trouwens ook relatief veel Marokkanen, denk omdat de reputatie van Mercedes enorm is in Arabische / Noord-Afrikaanse landen. En de oude generatie sjonnies met ketting buitenboord, zegelring en/of duimring, ook vaak een Mercedes 
Maar die ene AMG mag er zeker zijn, gave bak.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Eindelijk gevonden in het WIT, zoals ik hem had! met originele AMG Velgen en de Wing! (die je helaas niet op deze foto ziet) Ik mis hem echt... 

Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Maar die ene AMG mag er zeker zijn, gave bak.
En zo is het!
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ik mis hem echt...
Kan ik me goed voorstellen..
vind hem ook wel lijken op de 850R, ook zo'n lekker hoekige (snelheids)bak.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Alleen vind ik het dan net mooier als het Mercedes teken groot afgebeeld word op de gril van de auto, in plaats van er bovenop.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik stond destijds ook te twijfelen om een grill te kopen waarin de ster zat (want je had dan jochies die de ster er steeds aftrokken) Maar uiteindelijk heb ik de gril (orgineel grijsachtig) gewoon matzwart gespoten en de ster op de kap gelaten. Omdat het destijds heerlijk voelde om te rijden met een ster OP de motorkap. Maar ik geloof dat ik wel een paar keer tussen de 8 en 12euro steeds een nieuwe ster moest kopen.
Of de buurman trok hem er s' nachts steeds vanaf omdat ik met mijn achterbumper net een paar centimeter voor zijn uitrit geparkeerd stond. Maar hij heeft het geweten ook 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
als we het dan toch over mooie auto's hebben; dit snelheidsmonster blijft toch wel een pareltje (afbeelding)
Deze hoort op het forum Just A Joke thuis
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ook zeker niet verkeerd!
nu het toch over Mercedes gaat: eindelijk eens geen reclame van een of ander automerk over hoe hip het wel niet is met allerlei leuke kleurtjes, hoe zuinig het wel niet is, hoeveel ruimte het wel niet heeft, hoe goedkoop het wel niet is, hoe makkelijk het te lenen is, hoeveel garantie het wel niet heeft 
nee gewoon een auto driftend in slowmotion