- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- hiphop
hiphop
kos
-
- 46682 messages
- 8842 votes
Noem 's goede R&B dan?
Blackstreet, Alicia Keys, Angie Stone, Tweet, Aliya, Keith Sweat, Destiny's Child, Jodeci. Ik ben er ook geen fan van, maar er zitten soms prima nummers tussen. Ik vind zelfs de nieuwe single van Justin Timberlake goed 
Thraex
-
- 25 messages
- 80 votes
Dr. Dre schrijft alle muziek achter zijn raps ZELF. Hij gebruikt geen sampletjes die van grote hits afkomstig zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Valt dit allemaal onder R&b ? Een aantal van hen maken mainstream pop songs als je het mij vraagt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Dr. Dre schrijft alle muziek achter zijn raps ZELF. Hij gebruikt geen sampletjes die van grote hits afkomstig zijn.
Hij schijft niet alles zelf want hij sampled (hoe schrijf je dat?) wel. Allemaal van obscure plaatjes waarvan bijna niemand meer weet van wie t is, maar idd geen samples uit hits nee.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ik vind zelfs de nieuwe single van Justin Timberlake goed
DUH! Neptunes!
landrover
-
- 142 messages
- 915 votes
alle wikkers en nikkers zien hun als goden, k v vind het maar 2 kneuze die om macht spele
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Dr. Dre schrijft heus niet al zijn muziek zelf hoor. Hij maakt (net als Moby en talloze andere dj's en producers) gewoon handig gebruik van compleet onherkenbare samples en cuts.
En in zijn single 'Contagious' zat trouwens overduidelijk een sample van een 'bekende' hindoe-traditional. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
waarom plaats je dit bericht nou hier??
yarakhasan
-
- 48 messages
- 304 votes
Ik erger me aan mensen die nu zo negatief doen over tupac en biggie, maar probeer zelf is maar zo hoog te komen. Klootzakken jullie kunnen alleen maar negatief doen ga naar je droge nederlandse liedjes luisteren en ga meer respect tonen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Het halve ouvre van George Clinton is gesampled voor The Chronic! Grote hits, hoor.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
Ik heb een beetje een hekel aan mensen die het over hiphop als muziekstroming hebben en dan commerciele hiphop bedoelen. Ik ga toch ook niet zeggen dat alle punk slecht is met ondoordachte teksten en dan als voorbeeld Good Charlotte noemen. Kom eerst eens iets te weten over hiphop, luister naar artiesten als Sage Francis, Sole, Josh Martinez en Slug en beoordeel dan wat je van de teksten in hiphop vindt. Luister naar Madlib, Prefuse 73 en MF Doom en beoordeel dan wat je van de muziek vindt. Het is jammer dat vrijwel alleen de commerciele hiphop Nederland bereikt maar met een beetje moeite is er muziek te vinden die wel wat meer bekendheid verdient.
"The water ain't safe, the land's made of water
I hug a half empty glass my dignity's trying to corner
I'm trying to see the future in a tea cup and a saucer
But I rather be drinking coffee with my cigarette foster"
Wat een commerciele teksten zeg!
jacom
-
- 305 messages
- 2242 votes
ik geef iedereeen gelijk die zegt dat de comerciële hip-hop van vandaag de dag slecht en allemaal hetzelfde is. er zijn natuurlijk uitzonderingen: eminem, de la soul, the roots, wu-tang clan, n.e.r.d., etc...
maar er is natuurlijk ook hip-hop die wat minder bekend is, die echt goed is.
zoek één van deze artiesten maar eens op op je kazaa:
saïan supa crew (fr)->dit jaar op werchter gezien
NTM (fr)
antipop consortium (us) ->mijn persoonlijke favoriet
starflam (be) ->vrij bekend in belgië, miss niet in nederland
beans (us)
elke hip-hop fan zal niet teleurgesteld zijn
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
anti-pop is erg goed ja 
Mee eens. Prefuse73 is ook cool, maar de meeste namen die ik hierboven zie ken ik niet.
Wat vinden de hiphopliefhebbers van Dizzee Rascal (naast dat hij een stomme artiestennaam heeft)?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Wat vinden de hiphopliefhebbers van Dizzee Rascal (naast dat hij een stomme artiestennaam heeft)?
Geweldig! Die gast is geniaal. Net 18 (meen ik) en nu al een hele cd vol geproduceerd en gerapt. Alle nummers zijn goed maar de beste vind ik: Hold Ya Mouf, I Luv U, Fix Up Look Sharp en 2 Far. De hele UK Garage is op t moment wel erg lekker eigenlijk. The Streets en Audio Bullys hebben ook al geweldige albums gemaakt.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Geweldig! Die gast is geniaal. Net 18 (meen ik) en nu al een hele cd vol geproduceerd en gerapt. Alle nummers zijn goed maar de beste vind ik: Hold Ya Mouf, I Luv U, Fix Up Look Sharp en 2 Far. De hele UK Garage is op t moment wel erg lekker eigenlijk. The Streets en Audio Bullys hebben ook al geweldige albums gemaakt.
Ik heb 'm eigenlijk vanwege zijn artiestennaam en de titels van de nummers (Hold ya mouf, Stop dat, Wot u on) nogal lange tijd links laten liggen: 'ja jong, ga jij maar lekker gangsterrappertje spelen'. Maar het is inderdaad een verdomd goede plaat.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ik heb 'm eigenlijk vanwege zijn artiestennaam en de titels van de nummers (Hold ya mouf, Stop dat, Wot u on) nogal lange tijd links laten liggen: 'ja jong, ga jij maar lekker gangsterrappertje spelen'. Maar het is inderdaad een verdomd goede plaat.
Ja altijd verder kijken dan je neus lang is. Voor je het weet laat je artiesten als Ludacris en Gang Starr links liggen en dat kan natuurlijk niet!
.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
The Streets en Audio Bullys hebben ook al geweldige albums gemaakt.
Zekers. The Streets is echt te gek!
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Hiphop is een erg te smaken muziekgenre en ik ben het volledig eens met de stelling dat dre een pionier is in het genre . Een echte kenner ben ik niet maar de laatste tijd produceert hij volgens mij de ene na de andere succesvolle plaat. Of dat nu commercieel is of niet , maakt voor mij niet uit. Hoe hij vroeger was weet ik niet.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
De muziek van dizzee rascal is wel origineel maar zn teksten gaan dus helemaal nergens over. Vergeleken met hem is Juelz Santana een lyrisch wonder. Maar toch, respect voor zijn originaliteit en flow, want overtuigend komt hij wel over.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
Oh ja, en Yak: als je MF Doom niet kent moet je Viktor Vaughn - Vaudeville Villain maar eens checken, zijn laatste plaat en naar mijn mening de beste van dit jaar.
kos
-
- 46682 messages
- 8842 votes
T.O.
-
- 2413 messages
- 2790 votes
Ik kan die Dizzee Rascal niet zo waarderen. Het zal wel origineel zijn, maar ik kan er niet zoveel mee. Bovendien vind ik zijn stem gewoon irritant.
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Ik heb net 3 cd's besteld:
- Pete Rock - PeteStrumentals
- Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother
- C- mon & kypski - Vinyl Voodoo
Pete Rock heb ik leren kennen via het spelletje gamecube-spelletje NBA Street 2 (:P) en was een paar maanden geleden bij een optreden van C-mon & Kypski, beviel me ook erg goed. Dus ben benieuwd of de cd's wat zijn, maar heb er erg hoge verwachtingen van.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
ok, beste cd's van 2003:
- Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2
- Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
- Jaylib - Champion Sound
- Louis Logic - Sin-A-Matic
- Micranots - The Emperor And The Assassin
Dus als je ze nog niet hebt ga ze checken, ze zijn zeker de moeite waard. Ook de nieuwe Jay-Z is best goed (tegen alle verwachtingen in)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Klinkt leuk die cd's. Ik ken dr alleen Jaylib van, de rest wil ik nog een keer lenen, meneer Kody.
De nieuw Jay-Z is idd wel aardig. Vooral de door Timbaland en Rick Rubin geproduceerde tracks zijn goed. Maar ik heb m nog maar 1 keer geluisterd dus ik zal m na verloop van tijd wel meer gaan waarderen.
Nieuw Ludacris is ook erg goed vind ik. Vooral de single Stand Up en We Got zijn goed. Laatste nummer heeft op de achtergrond het geluid van iemand die hoest en dat klinkt wel grappig.
I, do away with the amateurs, they breathing too long
I'll leave 'em coughing like the sound effects you hear in this song
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
Ik vind "My 1st Song" en "Lucifer" van de nieuwe Jay-Z beter. 99 Problems is gewoon gejat van Ice-T.