- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- hiphop
hiphop
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Gaat dit nog steeds over de film? Ken m nl niet.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Volges mij ging alleen t 1e bericht over de film en werd t daarna een nogal debiele discussie over wat mooi en niet mooi is.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
en 'n donders mooie uitspraak van Damian 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dat is JOUW mening en geen geconstateerd feit.
Vind de link van Jos trouwens behoorlijk duidelijk en wel heel dicht bijn feit komen, hoor.
[/quote]
Dre heeft naar mijn mening geen fuck te maken met een muzikaal genie als Prince! [/quote]
Clinton vormde de funk van Brown naar P-funk. Prince maakt er elcetrofunk van.
Dre maakte de G-funk die heel dicht bij Clinton ligt. De kruisbestuivingen zijn duidelijk. Clinton werkte notabene wel met Prince en Dre.
[/quote]
Alweer zo'n domme dwingende en loze uitspraak van jou waar je geen zak mee kunt. Dre is geen funk maar toxic waste![/quote]
Dre funks like madman.
Ik doe geen lichting van 25 jaar af, slechts de afgelopen 10 jaar vind ik zware onzin, een paar uitzonderingen daargelaten. Ik vind een groep als Arrested Development juist heel goed en ook van een klassieke song als Rappers Delight van Sugarhill Gang kan ik intens genieten.
Sorry, maar DAT was juist commercieel. een bijelkaar geraapt DJ collectiefje waar de platenmaatschappij insprong op een nieuwe hype.
Je doet nu Eminem echt te kort. het is een van de meest vernieuwende acts van de laatste 15 jaar.
Je moet weten waar rap vandaan komt om dat te begrijpen.
Fabriek? Wat dacht je dat Brown/Clinton/Prince was in hun toptijd?
Dre maakt 1 fout; hij gooit trash in de massa, en dat doet Prince niet. [/quote]
Je vindt het gewoon niet leuk, dat mag. Maar je lult echt uit je nek.
[quote
Waarschijnlijk leidt jij aan t ik-ben-dom-dwingend-en-volgzaam-syndroom. [/quote]
Zoals Clinton zelf bijvoorbeeld?
En dat haal ik niet alleen uit je berichten betreffende muziek.......
Vertel....
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Rolling Stone magazine plaatste de cd in hun top 10 van meest invloedrijke albums ooit (samen met Sgt. Pepper enzo)
Volkomen terecht.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Volges mij had ik zo ook allemaal ongeveer gezegd. Alleen wa korter.
Pkunk
-
- 287 messages
- 1087 votes
Wat een hoop geouwehoer. Ik vraag me af wat er gestemd word.. 
Ericinho
-
- 264 messages
- 626 votes
Met veel plezier deze thread gelezen 
Mijn bijdrage (indien nog niet bekend):
http://www.hiphop-network.com/archives/outsidevideos/bbc-historyofhiphop-1984/bbchiphophistory.asp
Veel plezier!
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
ik ben gaan nadenken over van alles en nog wat en ik irriteer me mateloos aan de maatschappij. Niemand denkt nog na. Alles draait om geld en geloof..... en ik ben nu eenmaal een idealist; ik haat de massa en geloof in het individu. En Dre en Britney maken nu platen voor de massa!!!!
Als je zo in het individu gelooft, waarom houd je dan zo bezig met wat de massa doet.
Je probeert je eigen idealisme over te brengen op andere.
Volgens mij heb je Fight Club te letterlijk opgevat!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ja, ik probeer mijn idealisme over te brengen op anderen. Ja, ik houd me bezig met de massa. En ja, verschillende ideeen uit Fight Club zijn verenigbaar met mijn gedachtengoed. Lijkt me niet echt verkeerd dat ik die dingen zo zie. Je kunt niet onder de massa uit. (het KAN wel, maar dan moet ik wegkwijnen in mijn individualiteit en mijn eenzaamheid)
sjob
-
- 140 messages
- 110 votes
ten eerste heeft dr. dre veel voor hip hop betekent vroeger. dat was toen nu maakt de man bagger die aanslaat want van iedereen die de chronic 2001 heeft wie luistert er ooit nu nog naar? hij maakt 5 minuten houdbare muziek. het is jammer dat eminem alleen maar dre beats (of zijn eigen dre beats) onder zijn raps heeft want de man is echt wel goed. waar baseer ik dit op op het feit dat eminem in de melkweg supervet was en later ook in de paradiso. die avond kwam ik er ook achter dat dre geen artiest is maar een studio figuur die als hij op het podium staat vooral angstzweet produceert in plaats van een show neerzet hij nokte er dan ook na 3 nummers mee en liet eminem de rest opknappen. dre zuigt dus en eminem niet
T.O.
-
- 2413 messages
- 2790 votes
ten eerste heeft dr. dre veel voor hip hop betekent vroeger. dat was toen nu maakt de man bagger die aanslaat want van iedereen die de chronic 2001 heeft wie luistert er ooit nu nog naar? hij maakt 5 minuten houdbare muziek.
Oneens, ik vind Still DRE en Tha Next Episode echt nog wel goede nummers.
het is jammer dat eminem alleen maar dre beats (of zijn eigen dre beats) onder zijn raps heeft want de man is echt wel goed.
Niet helemaal waar, 'Stan' is bv niet geproduceerd door Dre.
KillaJah
-
- 356 messages
- 856 votes
Aan al die mensen die zeggen dat hip-hop leeg is. Luister eens naar Nas, Talib Kweli, KRS ONE, Mos Def, RZA, Guru, De La Soul, Afu Ra, ... en zeker alle franse rap. Dan zullen we nog eens praten. Hip Hop is niet alleen Dre en Eminem he
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
geef mij toch maar jurassic 5 of prefuse 73.
Kenshin
-
- 168 messages
- 101 votes
Hip-hop is een beetje in zijn nadagen denk ik. Duidelijk over zijn hoogtepuntje heen in ieder geval.
Wat de oorzaak daarvan is ga ik niet, zoals dat hier graag gedaan wordt, mijn hoofd over breken.
Waarom zijn banenen krom? Je kan je wel urenlang hardop gaan afvragen WAAROM, maar uiteindelijk kan je niet om dit feit heen:
Bananen zijn gewoon krom.
Ik ga nu lekker mijn Deltron 3030 cd blazen en een blowtje roken, praten jullie jongens maar lekker verder over mensen die de commercie gebruiken om de massa hun nietszeggende trash op te leggen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Hip-hop is een beetje in zijn nadagen denk ik.
Ik ga nu lekker mijn Deltron 3030 cd blazen
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen
(Goed album trouwens)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Hip-hop is een beetje in zijn nadagen denk ik.
Wat een klets! Laatste albums van The Roots en Blackalicous waren geweldig!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hip-hop is een beetje in zijn nadagen denk ik. Duidelijk over zijn hoogtepuntje heen in ieder geval.
Dan luister je naar de verkeerde hiphop ben ik bang. The Roots, Common, J5, Def Jux (!!!), het Eastern Conference-kamp, Blackalicious, J-Live ... er wordt nog steeds erg veel goede (en vernieuwende) hiphop gemaakt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind er weinig aan, hip-hop. Ik vind meestal alleen het refrein leuk. Maar altijd nog beter dan het suffe r&b. Blehhhh.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
inderdaad kapp,hip hop en r&b bahh....
rolling stones,dire straits en toto dat is pas muziek!
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
rolling stones,dire straits en toto dat is pas muziek!
ben niet een echt grote hiphopfan maar de muziek die jij noemt vind ik (op the stones van voor 1974 na) nog 100x zo erg.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
the stones van voor 1974
Tot 1968/69 waren die toch ook om te huilen hoor... 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Waaaat???
Not Fade Away, Last Time, Time on my Side, Sympathy for the Devil,...
T.O.
-
- 2413 messages
- 2790 votes
Ik vind er weinig aan, hip-hop. Ik vind meestal alleen het refrein leuk. Maar altijd nog beter dan het suffe r&b. Blehhhh.
Hou je van r&b-refreintjes in hiphopnummers? 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Jammer dat mensen die zeggen dat hiphop en R&B niets aan is vaak geen benul hebben dat er ook andere hiphop wordt gemaakt dan die je in de top 40 hoort. Dan zou ik als ik alleen linkin park en papa roach kende ook kunnen zeggen dat ik metal geen zak aan vind.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Noem 's goede R&B dan? Ik weet ook wle dat R&B en Hiphop erg vernieuwende genres zijn, maar desalniettemin trekt het mij neit echt (een enkele act als Camp Lo en Jurassic 5 daargelaten).