• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Piepkleine geneugten des levens

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Veel mensen die hun rijbewijs willen halen voor hun scooter de laatste tijd Een fiets is genoeg voor me

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Je A-rijbewijs heb je snel gehaald, VHS. Ik deed er tegen de 2 maanden over...

Een AM (scooter)-rijbewijs is gewoon veels te ingewikkeld geworden. Maar dat heb je te danken aan alle opgefokte jongeren met opgevoerde scooters die ongelukken maken (ik was ook zo). Als maatregel is het dus nodig om zowel je praktijk als theorie te halen. Best een duur geintje voor 16-jarigen, maar het zal in een aantal lessen wel gepiept zijn. Het stelt niets voor.

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Piepkleine geneugten...

Sinds een tijdje heb ik het volgende filmpje ontdekt op Youtube. Nou heb ik helemaal niks met vliegtuigen or what so ever, maar zelfs een bloemist zal moeten sidderen van dit overheerlijke geluid.

Die haperende start van die 70 jaar oude motor, vervolgens gaat hij een beetje haperen en denk je dat hij het laat afweten... en dan komt ie pas goed op stoom.

Wat een schoonheid, wat een kracht, wat een kippenvel. Dit filmpje brengt bij mij echt altijd een glimlach op het gezicht. Een soort van 'hoop' lijkt het wel. Heerlijk...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik snap het. Ik ben zelf ook gek op pantservoertuigen uit de 2de WO.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

24 september zijn manlief en ik een jaar getrouwd. We zouden eigenlijk geen cadeaus kopen, omdat we al een midweekje naar Landal gaan. Ik kan het toch niet laten. Vorig jaar toen we gingen trouwen heb ik hem een fotoboek (gemaakt met HEMA-software en besteld via HEMA) gegeven.

Dit keer wilde ik wat soortgelijks doen. Weer foto's vond ik niet zo heel leuk, dus ik ben wel weer met die HEMA-software aan de slag gegaan en heb zijn vrienden/familie gebeld/gemaild of ze een stukje voor hem willen schrijven. Bij die stukjes foto's geplaatst van manlief en de persoon die het stukje geschreven heeft.

Ik heb vandaag een heleboel stukjes binnengekregen en ik vind het super om te lezen wat mensen allemaal tegen hem willen zeggen. Sommige stukjes zijn heel erg ontroerend en de tranen rolden over mijn wangen toen ik het zat te lezen. Toch wel een héle grote geneugte om te zien hoe iedereen over hem denkt. Mijn opa en oma hebben toch wel het mooiste stukje geschreven moet ik zeggen. Mijn opa is helemaal weg van mijn mannetje en dat was in het stukje duidelijk terug te zien. Erg mooi allemaal dus en ben ook erg blij dat ik dit gedaan heb. Ik weet zeker dat hij hier zo ontzettend blij mee gaat zijn!

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Leuk verhaal, melvddonk

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Een Johnny Cash album opzetten dat ik nog niet ken is echt een enorme geneugte aan het worden. Nu ben ik altijd al wel fan geweest van het werk van The Man in Black maar recentelijk ben ik begonnen met zijn oeuvre te verzamelen en elke keer wanneer ik een album vind en dat in de cd-speler steek krijg ik echt een lekker gevoel. De sfeer maar vooral Cash zijn stem zijn geniaal.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Goed nieuws voor de fauna in de lage landen

Videozone - deredactie.be

Voor 't eerst in 130 jaar terug een Wolf in Wallonië. Mogelijks komt het beest uit Frankrijk, aangezien Gedinne aan de grens ligt met Frankrijk, en er enorm bosrijke gebieden liggen. Zo'n wolf kan per dag 50 km af leggen.

Videozone - deredactie.be

Na de wolf vorige week op de hoge Veluwe lijkt de terugkeer naar de lage landen nu definitief ingezet. Enkel in Vlaanderen moet het beest nog doorbreken. Lijkt me niet eenvoudig, aangezien Vlaanderen (te) dicht bebouwd is.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Wolven eten toch juist een hoop andere diersoorten op?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Mensen ook

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Vind het wel mooi Dat zo'n beest meer de ruimte heeft.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

In Nederland is er blijkbaar ook een aanwezig, voor 't eerst gespot in Gelderland, begin van deze maand.

Wellicht afkomstig van een van de roedels die er in Duitsland rondlopen, niet ver verwijderd van de Nederlandse grens.

Ik verwacht overigens niet dat loslopende wolven in de lage landen getollereerd zullen worden door het grootste deel van de bevolking.

Zeker niet door schapenhouders.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

grote geneugte: twee supermooie winterjassen voor nog geen 70 euro kopen. Gotta love the USA.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Brix wrote:

In Nederland is er blijkbaar ook een aanwezig, voor 't eerst gespot in Gelderland, begin van deze maand.

Wellicht afkomstig van een van de roedels die er in Duitsland rondlopen, niet ver verwijderd van de Nederlandse grens.

Ik verwacht overigens niet dat loslopende wolven in de lage landen getollereerd zullen worden door het grootste deel van de bevolking.

Zeker niet door schapenhouders.

Wolven zijn beschermde dieren, je mag ze niet doden.

Een paar jaar geleden had je de waaslandwolf. Een wolf die in het Waasland 62 schapen kon doden. Verschillende mensen zagen het beest rondlopen, maar slechts 1 iemand is er in geslaagd van er beelden van te maken.

(afbeelding)

Het ging wellicht om een 'ontsnapt' exemplaar, aangezien hij er 'plots' was.

Hij was na enige tijd ook 'plots' weg. Een anonieme tipgever zei dat een jager hem had doodgeschoten.

Maar nu gaat het dus om een echte wilde wolf.

De beelden dateren van 4 augustus. Toevallig was ik op 5 op trip in Wallonië en ben ik oa in Gedinne gepasseerd/gestopt.

In Wallonië moet het zeker doenbaar zijn om Wolven te herbergen. Er zijn genoeg bossen en prooidieren. In de provincie Luxemburg wonen ook weinig mensen (gemeenten met 25 inw km²)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Toevallig nog een TV programma gezien van de week waarin men het had over de ' Waaslandwolf'.

Experts zijn van mening dat het geen wolf was die al die schapen doodde, maar een pitbull-achtige hond, te oordelen naar de wonden van de schapen.

Waarschijnlijk reed een gestoorde eigenaar met dat dier door het land en zette de hond achter de schapen aan.

Ook de aard van verplaatsingen zou daarop wijzen.

Een jager claimde dan weer "de wolf"doodgeschoten te hebben, en 'opgezet' thuis te hebben staan.

Dus zeer twijfelachtig.

Die er momenteel in België rondloopt schijnt wel een echte wolf te zijn(ook TV beelden van gezien)

Je mag er zeker van zijn dat men in opstand komt moest dat hier in Nederland gebeuren, dat schapen doden, en wie weet wat meer, beschermd dier of niet.

Ik gun de wolven hun vrijheid, en leefgebied, absoluut, maar denk niet dat je ze hier opnieuw moet uitzetten.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Een wolf op een weiland vind ik niet echt een geneugte, maar ja dat ben ik dan weer.

Mijn geneugte van vandaag is dat ik nog kon slapen tot na 12:00. Nou sta ik niet vroeg op als ik moet werken (8:40), maar een keertje flink doorslapen kan ook wel lekker en fris zijn...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Brix wrote:

Toevallig nog een TV programma gezien van de week waarin men het had over de ' Waaslandwolf'.

Experts zijn van mening dat het geen wolf was die al die schapen doodde, maar een pitbull-achtige hond, te oordelen naar de wonden van de schapen.

Waarschijnlijk reed een gestoorde eigenaar met dat dier door het land en zette de hond achter de schapen aan.

Ook de aard van verplaatsingen zou daarop wijzen.

Een jager claimde dan weer "de wolf"doodgeschoten te hebben, en 'opgezet' thuis te hebben staan.

Dus zeer twijfelachtig.

Die er momenteel in België rondloopt schijnt wel een echte wolf te zijn(ook TV beelden van gezien)

Je mag er zeker van zijn dat men in opstand komt moest dat hier in Nederland gebeuren, dat schapen doden, en wie weet wat meer, beschermd dier of niet.

Ik gun de wolven hun vrijheid, en leefgebied, absoluut, maar denk niet dat je ze hier opnieuw moet uitzetten.

Uitzetten niet, maar binnen dit en 10 jaar kunnen de Ardennen een roedel huisvesten die naar hier is gekomen (zwerver).

Mits een goede omkadering zoals in Polen, Duitsland en Frankrijk, hoeft niemand er armer van te worden (vergoeding van schapen-schade).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Brix wrote:

Die wolven komen hier weer omdat er genoeg prooidieren zijn. Die zullen dus helemaal geen schapen aan gaan vallen als het goed is.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wolven in de Benelux:

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Geneugte: Lekker thuis gamen/tv kijken terwijl je weet dat er kermis is in je dorp en dat je daar naar toe kan gaan wanneer je wilt

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Kermis...

Een plek waar opgefokte tieners zich laten gaan. Nee, niets voor mij. Doe mij maar in zo'n geval gewoon een attractiepark.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Minotaures wrote:

Kermis...

Een plek waar opgefokte tieners zich laten gaan. Nee, niets voor mij. Doe mij maar in zo'n geval gewoon een attractiepark.

Vind de kermis in mijn dorp altijd een hoogtepuntje. Leukste dag(en) van het jaar na oud en nieuw, je ziet ook weer mensen terug die je vroeger vaak zag enzo.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ja, het is wel gezellig, om zo oude vrienden te zien. Maar het kan makkelijk uit de hand lopen en is vaak saai (de attractie's dan) en erg luidruchtig op gegeven momenten. Vandaar dat het niets voor mij is.

Als ik erheen ga, is het vaak om snel een rondje door te lopen en dan weer te vertrekken, want om nou zo'n knuffeltje mee te nemen waar je (uiteindelijk) meer dan 5 euro te hebben gedokt vind ik niets.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Er gaat toch niets boven 2 euro betalen voor 1 pils!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Nja, ik zie het morgen wel. S' middags eerst maar eens lekker nougat halen!

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Ik kan me wel herkennen daarin, Luc Ook al ben ik helemaal geen kermispersoon. Ik vind het bijvoorbeeld ook wel vet dat elke vrijdag hier in mijn stadje een markt is en je een gigantische stroopwafel kan halen of gewoon wat rondloopt

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Oef, die stroopwafel kruimels met stroop erover heen! Die zijn zo LEKKERR

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Ik hoorde een half uur geleden een enorme klap tegen mijn woonkamerraam, maar kon niet zien waardoor dat kwam, omdat de zonwering dicht was.

Toen ik mijn balkon op ging om te kijken, bleek er een wilde duif op de vensterbank te zitten, die duidelijk nog helemaal suf was van de dreun.

Waarschijnlijk door de weerspiegeling in het glas verblind en tegen de ruit aangeknald.

Ik heb hem rustig laten zitten, ben weer naar binnen gegaan en heb door de half geopende zonwering in het oog gehouden wat het diertje deed.

Wel wat brood kleingesneden, met de bedoeling het op de vensterbank te leggen, en te zien of de duif het op zou eten.

Maar vooral ook om te kunnen zien of hij gewoon kon lopen, en geen pootje gebroken had of zo.(in dat geval had ik hem naar een dierenarts gebracht)

Na tien minuten waagde ik het om weer naar buiten te gaan, maar toen kwam hij in beweging, en kon zo te zien goed lopen.

Daarna vloog hij naar de overkant, en een boom in.

Zo te zien gelukkig niks mis.

Blij het te zien.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Awwh !

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Mooi verhaal Brix!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.