Glee
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
Na wat meegekeken te hebben met mijn vriendin is mijn interesse aangewakkerd en heb ik gelijk maar een beginnetje gemaakt.
Wat vooral opvalt is de zelfbewustheid van Glee. Neemt zich op narratief vlak helemaal niet serieus, en zelfde geldt voor haar personages. Tuurlijk probeert het ook wat degelijk wat te vertellen maar dit gebeurt altijd tongue in cheek. De moralistische toon was mijn grote angst maar dit is verre van het geval.
De personages zijn dan ook wel behoorlijk over the top, er wordt vrolijk gespeeld met stereotypering en samen met de zelfbewustheid maakt het er buiten de muziek om een luchtige maar kwalitatieve serie van. Ik vind Sylvester op afstand het leukste personage, echt heerlijk vertolkt door Lynch. Ook mede om wat ik bij mijn vriendin al gezien had al is de presence van het personage al hilarisch natuurlijk. Ik kan niet wachten op de de tirades die volgen gaan.
Qua muziek ook dik in orde. Niet voor zieltjes die al gaan kronkelen bij de term mainstream muziek. Ik hoor dan gelukkig niet bij die groep mensen. De reimaginations zijn erg fijn en de cast staat muzikaal zijn mannetje. Michele is enorm aangenaam om naar te luisteren maar mijn muziekhart gaat toch sneller kloppen door Riley. Ook mijn grootste motivatie dit te gaan zien. Precies mijn soort vocaliste. Hoog bereik, enorme power, magistrale controle en heb op live footage ook gezien dat haar timing subliem is. Amber Riley is a goddess, nothing more to it. Die versie van Gold Digger in Showmance
. Op narratief vlak is de show nog zoekend naar zijn identiteit, al maakt het op dat vlak al flinke stappen. Benieuwd hoe de serie is als zij haar identiteit te pakken heeft.
Wat ik gehoopt wat Glee niet was is het niet geworden en van wat ik verwacht had overtreft het met gemak.
Kijk, dit is iemand die het begrijpt!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
De opening van seizoen 3 was weer leuk! Gelijk weer helemaal dat feel good sfeertje van de eerste twee seizoenen, en wat is het fijn om al die bekende gezichten weer te zien (al is het misschien maar voor even) Ben benieuwd welke kant ze nu opgaan met het verhaal. Hopelijk gooien ze er iets meer twists in, zodat het niet teveel op de eerste twee seizoenen gaat lijken. Maar Quinn was nu wel erg tof en super leuk dat Blaine nu ook bij de Glee club hoort, hij is echt zo'n schatje! Sue begon ook gelijk weer lekker, en die eeuwige battle tussen haar en Will blijft leuk om naar te kijken!
Erg leuk weer dus, zit er gelijk weer helemaal in! Op naar volgende week 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb de eerste ep van seizoen 3 hier ook nog liggen, binnenkort maar eens aan beginnen want het is precies weer het vertrouwelijke niveau als ik Rianneke_Dan hoor
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Klopt, het is weer heerlijk vertrouwd 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ondertussen ook ingelopen op de eerste afleveringen van seizoen 3 en wat blijft het toch een heerlijke serie. Zo enorm fout (I am a unicorn) maar erg aanstekelijk en een heerlijke sfeer. Elke aflevering geeft een dikke glimlach op mijn gezicht.
Ben alleen benieuwd of dit niet het laatste seizoen zal worden want een hoop personages zouden normaal gezien gaan afstuderen (Rachel, Finn en Kurt zo uit mijn hoofd) maar misschien zorgen ze nog wel voor een oplossing. Ik ben benieuwd in ieder geval naar de volgende episodes
edit: wanneer verschijnen die nieuwe personages eigenlijk? Ik heb het niet allemaal gevolgd maar er was toch zo'n soort van televisie afvalreeks waar de winnaars dan mochten meespelen?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Dr zijn twee winnaars uit voortgekomen en twee runners up. 1 van die runners up is al in episode 1 te zien geweest toen ze het nummer 'Anthing Goes / Anything You Can Do' vertolkte.
1 van de winnaars komt vanaf episode 4 de serie in en trekt als uitwisselingsstudent in bij huize Brittany. De andere winnaar rond de 10e episode en schijnt een familielid te zijn van Puck.
Van de 2e runner-up is nog niks bekend.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Was dat in die school waar Kurt en Rachel naar toe gaan?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Klopt. Dat meisje dat nogal op Rachel leek.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bedankt, dan ben ik benieuwd naar hoe de andere rollen gaan worden ingevuld.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Anders ik wel. Ze hebben de runner up al erg nuttig weten te gebruiken en haar nummer was vrij indrukwekkend.
horrorfreak23
-
- 455 messages
- 598 votes
Ik moet zeggen tot nu toe (2afleveringen ver) hebben ze me nog niet echt kunnen bekoren zoals ze dat in het 1ste en 2de seizoen deden.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Vreemd. Ik vind de openingsafleveringen van seizoen 3 erg scherp en misschen wel de beste openingsafleveringen tot nu toe. Hoe dan ook, ik weet zeker dat episode 3 je wel zal bekoren. Één van de beste episodes tot nu toe. Een tranentrekker en een geslaagde Coldplay cover.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
De derde aflevering was echt geweldig. Brittany was enorm sexy en leuk zoals gewoonlijk en de momenten tussen Emma en Will raken mij elke keer weer, nu ook mede door het gekozen liedje 'Fix You'. Zat echt met tranen (en kippenvel) te kijken, erg mooi gedaan 
Joostdizzy
-
- 50 messages
- 0 votes
Waar kijken jullie dit? S3 is toch nog niet op NL televisie?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Via de magische download wereld. Lekker HD elke woensdagavond de nieuwe episode lekker op t gemak kijken!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heerlijke nieuwe aflevering, ben benieuwd naar de verhaallijn met Mercedes want dit kan wel eens erg leuk gaan worden als ze gaan battlen.
horrorfreak23
-
- 455 messages
- 598 votes
Heb de derde aflevering gezien en ik vind het weer goed gaan nu. Inderdaad vooral met Mercedes ook want aan de ene kant heeft ze wel gelijk maar nu gaat ze toch wel wat ver zo ineens!
Ben benieuwd.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Tot hoever heb je gekeken? Want in het begin had ik last van hetzelfde. De serie lijkt nog zoekende in wat het nou eigenlijk wil. Tot het mijn hart helemaal veroverde en de verslaving begon. De flauwheid van Glee houdt al snel op en aangrijpende episodes volgen al snel waarbij drama niet geschuwd wordt, ipv dat de komedie voorop komt. Dan begin het te lopen en dan zie je dat de serie op z'n best is. De karakters komen er beter uit, de situaties en de songs ook.
Je hebt gelijk gehad.
In eerste instantie stond ik er niet open voor omdat ik de personages veel te stereotype (Een dikke negerin, een homo in een te strakke broek, een aziaat, een kreupele, een beauty, de bitch..) vond en niks met ze kon, dat stereotype gevoel bleef vandaag nog wel een beetje. Denk dat je ze pas na enkele afleveringen beter leert kennen en ik moet toegeven dat ik veel te snel mijn oordeel klaar had. Toch minder kinderlijk en overdreven heppie-de-peppie met vervelende gecoverde liedjes dan gedacht. (Hoewel ik bij sommige liedjes wel nog de neiging voel om door te spoelen, Beyonce nummers enzo). Het kijkt lekker weg en is absoluut geen crap, zoals ik eerder graag riep.
Dus tsja Metalfist, je tips hebben geholpen.
Nu ooit nog eens Gossip Girl een herziening gunnen, daar had ik hetzelfde bij.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inmiddels verder gegaan sinds de zomervakantie en vond het toen al zeer geslaagd maar de serie is nog meer groeiender. De stereotypering is echt heerlijk, geen storende personages (op Quinn na), de clichematige plot werkt gewoon erg goed en is qua uitwerking spot on en weet de juiste snaar te raken en het zangtalent lijkt zijn gelijke niet te kennen in Glee.
Het enige verschil met een half jaar geleden is dat ik de vocale capaciteiten van Michele nu naast die van Riley zet. Beyonce, Queen hebben nooit zo goed geklonken. Maar ook de nummers van artiesten die ik wel hoog heb zitten weten ze zeer overtuigend te brengen (veel originals worden zelfs overtroffen). Chapeau. Grandioze performances. Sterke chemie tussen de 'couples'. Bij Morrison en Mays werkt het erg goed maar de show wordt op dit gebied toch wel gestolen door Michele (hoe kan je er geen chemie mee hebben) en Monteith. Alle personages zijn zeer geslaagd, en ook hun backstory werkt gewoon goed. Favorieten zijn Mercedes (vocaal mijn favoriet), Rachel (ook vocaal maar net onder, qua personage en qua looks al helemaal de numero uno), Sue (Lynch weet als geen ander een over the top personage te dragen en haar tirades zijn meesterlijk), Finn (droogkloot eerste klas) en natuurlijk Principal Figgins (ook zo'n hilarisch personage). Ach, eigenlijk zijn ze allemaal tof.
De awkward humor blijft heerlijk, wordt nooit te flauw en te makkelijk en zonder het te zeggen weten ze toch wel weer veel expliciets te zeggen d.m.v. suggestieve referenties. Sterk. De uitwerking van de backstory van de personages zijn op narratief gebied erg effectief. Ook dit weer erg sterk gedaan. Nu nog personages als Santana, Brittany, Tina, en natuurlijk Mercedes meer ruimte geven en heb niets te klagen. Op Agron na dan. Briljant hoe de serie, net als in de serie, een enorm breed scala aan verschillende persoonlijkheden weet aan te spreken. Van nerd tot stud, Glee is voor iedereen. De zelfbewustheid is ook een enorme kracht. O ja, en de korte rokjes van Michele verdienen ook een mention! Sexy Rachel check, nu nog Sexy Brittany, en op basis van de Glee concert movie staat me nog veel te wachten.
. Brit en Rach geven ook de mannelijke kijkers een enorme dosis eyecandy. En nu weer verder.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geen idee waar je ergens zit maar imho wordt de rol van Quinn naar einde seizoen 3 - begin seizoen 4 nog een stuk interessanter, al kan dat natuurlijk liggen aan het feit dat ik een enorm zwak voor Aggron heb
De favorieten bij mij zijn toch sowieso Puck en Fynn. Heerlijk hoe droog die soms uit de hoek kunnen komen. Met Brittany heb ik dan weer het minste.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
We zitten nu pas in begin Seizoen 3 hoor. 
Santana en Brittany worden fantastisch uitgewerkt Naomi.Ook Mercedes krijgt de nodige aandacht. Alleen bij Tina wacht ik nog op een écht goede storyline. De laatste tijd wordt er gelukkig wel meer aandacht aan haar geschonken, mede door de storyline van Mike.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Klopt
Ik bedoel dus einde seizoen 2 - begin seizoen 3
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
We zitten nu pas in begin Seizoen 3 hoor.

Santana en Brittany worden fantastisch uitgewerkt Naomi.Ook Mercedes krijgt de nodige aandacht. Alleen bij Tina wacht ik nog op een écht goede storyline. De laatste tijd wordt er gelukkig wel meer aandacht aan haar geschonken, mede door de storyline van Mike.
Bedankt voor een nog rooskleuriger vooruitzicht. Erg benieuwd naar de uitdieping van de relatie van Brittany en Santana. Ook erg verheugd met meer Mercedes. En wat betreft de gay dads van Rachel, staat daar ook nog uitdieping voor gepland? Ode trouwens aan de uitdieping an sich, erg sterk en ondergewaardeerd. Dingt wat mij betreft gewoon mee met best drama op tv momenteel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geen idee waar je ergens zit maar imho wordt de rol van Quinn naar einde seizoen 3 - begin seizoen 4 nog een stuk interessanter, al kan dat natuurlijk liggen aan het feit dat ik een enorm zwak voor Aggron heb
De favorieten bij mij zijn toch sowieso Puck en Fynn. Heerlijk hoe droog die soms uit de hoek kunnen komen. Met Brittany heb ik dan weer het minste. Ik heb dan weer wat met domme bimbo's
Finn kan heerlijk droog uit de hoek komen inderdaad, die mimiek van Monteith is ook priceless. Ik heb dan het tegenovergestelde, ik heb denk ik juist weinig met Quinn door het gebrek aan screen presence van Agron. Aan de andere kant vond ik het nu al beter worden, vond haar personage alleen irritant door de preggo perikelen. Maar dat hoorde er ook wel bij.Ik ben trouwens halverwege seizoen 1, al kijk ik nu in de vakantie best wat episodes per dag..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die zwarte jurk van Michele in Hairography
en Grease was nooit zo cool. Sterke songs, choreografie en wat een heerlijke danscapaciteiten heeft Brittany toch
. Benieuwd naar meer, en Santana en Brittany komen al wat aandrukkelijker voor. Mercedes strooit ook weer vrolijk met die indrukwekkende uithalen. Heerlijk! Ondanks dat ik geen grote Madonna fan ben toch een sterke Madonna episode. Groovy. Jesse mag wel opzouten, die zit Finn te veel in de weg
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dat is voor mij ook de kracht van de reeks. Ik ben totaal maar dan echt compleet geen fan van de stijl van muziek die de gemiddelde aflevering heeft maar het wordt allemaal erg sterk gebracht. Beste episodes blijven natuurlijk die waar mijn soort muziek eventjes wordt gespeeld zoals Hello, I Love You van The Doors door Fynn 
Oh ja, die Fleetwood Mac aflevering = 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens, en het kan ook andersom. Als groot Christina Aguilera fan ben ik best wel kritisch als haar nummers gezongen worden maar Amber Riley deed het met verve. Tuurlijk haalt ze niet het bereik van La Aguilera maar ze komt wel erg dichtbij. Erg mooi gezongen en ook een juiste keuze voor een mooie episode. Jammer dat Michele's stem het begaf bij The Climb, had haar het graag horen zingen. Mooie scenes die met Sean, wat een geweldige actrice is Michele toch, de Dream On van Morrison en Harris was top (een van mijn favoriete nummers ook) en wat een hoogtepunt met het duet van Rachel en haar moeder met I Dreamed a Dream. Kippenvel. Wat een hoop kippenvel momentjes naarmate seizoen 1 vordert. Van een enorm hoog niveau. Bijna klaar met het eerste seizoen en ik ben lyrisch, mocht het nog niet zijn op gevallen
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik had niet verwacht Sue Sylvester zo leuk te gaan vinden, maar ik moet toegeven dat ze me om heeft. Die Madonna aflevering.
Hoop wel wat meer haar 'kwetsbare' kant te gaan zien. Heb nu gekeken tot 1x15 (The Power of Madonna) en ga vanavond verder.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Sue gaat genoeg kwetsbare momenten krijgen Eline! Let maar op... Ik heb vaak medelijden gehad met Sue.
En Naomi Watts, wacht maar af op Season 3. Riley, Rivera en Morris gaan dan 'Candyman' doen!
Owja en Sue Sylvester die met behulp van Kurt en Mercedes de 'Vogue' video gaat naspelen. Geniaal! 'Will Schuester, I hate you'! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha ja, die aflevering was schitterend! Kurt is schattig. Mercedes heb ik iets minder mee, net als Quinn en Rachel vind ik ook niet altijd een even leuk personage, maar de rest is top. Denk dat ik vanavond ook klaar zal zijn met seizoen 1.
Oh, en dat chantage materiaal van Sue.. geweldig!