Glee
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Battlefield:
Elke 2 weken komt er een liedje uit tot haar volledige album uitkomt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Inwisselbaar met elke andere clip van Britney of Rihanna. Michele is sexier tho.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Haar stem is mooi, dus ik vind het wel prima te luisteren, maar het pakt me niet meteen.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Glee': Remainder of Season 5 to Be Set in New York
Fox entertainment chairman Kevin Reilly says some of the cast will be graduating and moving on as showrunner Ryan Murphy has some "fantastic ideas" for the sixth and final season.
Fox entertainment chairman Kevin Reilly on Monday confirmed plans for the remainder of Glee's fifth season to be set entirely in New York. Following his executive session at the Television Critics Association's winter press tour, Reilly again confirmed that season six will be Glee's final season and will shift to New York when the Fox musical returns from its hiatus Feb. 25.
"We do have it through next season, and that will be its final season," Reilly said, noting that showrunner Ryan Murphy has pitched an arc through the end of season six. "He's got some fantastic ideas on what we're going to do next year for the final year." As for what the remainder of season five will feature, Reilly confirmed that the series will go "exclusively" to New York for the second half of the year while some students at the Ohio-set McKinley High will graduate this season.
"Some are going to be graduating and moving; creatively, it would be ridiculous that everybody moves to New York," he said, declining to provide specific details on which characters will be making the move. "There will be some that will graduate and move on and they'll arc back in when we do special episodes. They'll always be a part of it. The way it's going to dovetail next season, we'll see some familiar faces coming around in some capacity. But for this season, there will be a graduation, several of the cast members will move on and a few others will go to New York."
Among those who likely will make the move are Jane Lynch's Sue Sylvester, with the executive noting that the teachers -- including Matthew Morrison's Will Schuester -- will fit in the same way on the series. "As long as there's a show, there's Jane," he said. "We're not going to be in Ohio anymore the rest of this season."
Also unclear is what will happen to the underclassmen of New Directions, including series regulars Marley (Melissa Benoist), Ryder (Blake Jenner) and Unique (Alex Newell). The news comes as producers continue to reshape Glee following the death of leading man Cory Monteith, whose Finn Hudson was poised to wind up romantically paired with Lea Michele's aspiring Broadway star Rachel Berry.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Goede keus om volledig over te gaan naar New York maar toch wil ik, persoonlijk, wel wat meer zien van Jake en Ryder. Vind beide goede personages/acteurs/zangers. Hebben we eigenlijk nog te weinig echt van gezien, afgezien van wat love triangle geneuzel, en hebben potentie.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ze moeten wel veranderen. Nu is het te groots en daardoor te verdeeld. Vooral de studenten Ohio zijn halve blauwdrukken van de eerste generatie. En terug betere muzikale playlists met een mix tussen ouwe klassiekers en moderne nummers. Dat was net de charme van de reeks.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Goede keus om volledig over te gaan naar New York maar toch wil ik, persoonlijk, wel wat meer zien van Jake en Ryder. Vind beide goede personages/acteurs/zangers. Hebben we eigenlijk nog te weinig echt van gezien, afgezien van wat love triangle geneuzel, en hebben potentie.
Ik denk persoonlijk niet dat we nog veel van Mckinley zullen zien.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Unreleased Demo met Cory! Blijkbaar opgenomen ten tijde van Seizoen 3. Fijn om Cory nog een keer te horen op een song die toch wel speciaal is geworden. En dan die laatste noot van Amber. 
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Voelde raar aan om Cory in een "nieuw" liedje te horen. Wel een mooie versie overigens.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat is het toch kut dat hij dood is. Nog maar eens wat van zijn liedjes luisteren.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Ondertussen zijn er nog 2 liedjes uitgekomen van Lea:
Wat vinden jullie ervan?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Vind vooral "Louder" wel erg leuk. De songs vallen mij totaal niet tegen tot nu toe. Gaat een topalbum worden!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Cool. Als de serie klaar is, weer lekker helemaal herzien, denk ik. Ultieme herkijkwaarde.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik ben nu bezig met een herziening. Elke dag een episode en dat sluit dan uiteindelijk aan op de 100e episode. Dus ik wacht, vanzelfsprekend, ook nog even met het bekijken van 5x09 t/m 5x11. Dan heb ik zometeen 4 nieuwe episodes. 
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Bijna alle liedjes van Lea's album zijn uit!
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Aflevering van gisteren was goed. Al moet je wel rekening houden met de redenering van beide partijen bij de Rachel en Santana feud.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
Lea's album is vandaag uitgekomen in Nederland en België!
Nog een promotiesingle van Lea:
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ben de eerste reeks nog eens aan het herzien en je merkt duidelijk een verschil met de recente seizoenen. De nummers waren gevarieerder en er was ruimte voor wat drama naast vrolijke momenten. En de moeilijkheden rond een tienerzwangerschap of 'uit de kast komen' waren van een ander niveau dan de huidige problemen van de jongens en meisjes. Bovendien zijn er te veel figuren die elkaar bovendien nog herhalen (weer een cheerleader, Sue die voor de zoveelste keer Glee wil neerhalen, ...) Slecht is het zeker niet, want de acteerprestaties van figuren als Rachel, Santana, Kurt of Artie zijn sterk verbeterd.
Het idee om enkele figuren te lossen en vooral te mikken op NY is zeker niet slecht. Ben benieuwd hoe het gaat evolueren, zeker gezien de omstandigheden met Finn maar positief gezien ook de 100e aflevering die er aan komt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Breakaway was een ouderwets mooi Glee-liedje, maar mis nog steeds het gevoel wat ik de eerste paar seizoenen wel had. Alle personages worden te overdreven gespeeld, kijk maar naar Rachel en Santana. Die ruzie slaat ook weer nergens op.
Genre
-
- 238 messages
- 454 votes
De ruzie tussen Santana en Rachel snap ik wel, alleen de vraag: waarom zou Santana een understudy van Rachel willen zijn?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
De muziek in S5 wordt langzaam beter, de nummers spreken me wat meer aan, behalve dat liedje van Will en Emma, dat deed me niet veel. Ik stoor me wel gigantisch aan dat gejengel van Blaine. Wat is die veel veranderd sinds S2 en niet op een goede manier. Maar goed, heel de verhaallijn op school is natuurlijk al niet meer het middelpunt van Glee. Dat is New York nu.
En ik moet zeggen, Adam Lambert speelt z'n rol erg goed. Leuk personage ook. Ook fijn om Demi Lovato weer even terug te zien.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Naya Rivera is gestopt met Glee.
Hoe kom je op dat nieuws? Daar is niet echt iets van te vinden; Naya Rivera doet nog zeker enkele afleveringen mee en het ziet er niet meteen naar uit dat ze effectief stopt...
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Veel signs wijzen daar helaas wel naar. Een Glee zonder Santana zou, zeker nu Finn er ook niet meer is, niet goed gaan werken. De serie wordt eigenlijk momenteel toch wel gedragen door Rachel, Kurt en Santana met Blaine, Sam en Sue als belangrijke bijpersonages. Nu is er wel bekend dat Mercedes vaker zal terugkeren en wss ook haar intrede doet in New York maar Mercedes is, ondanks dat ze wel de stem heeft, totaal niet het sterke personage wat Santana wel is. Mercedes is qua personage eigenlijk maar een bescheiden versie van Rachel en biedt te weinig tegengas tegen Rachel en Kurt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik zit zo eens te denken. Ik klaag de laatste tijd weleens over de inconsistency van de personages, maar volgens mij is het juist een perfecte weerspiegeling van het leven. Als je naar een aantal basispersonages kijkt, zoals Kurt bijvoorbeeld. Kurt was in de eerste seizoenen nogal onzeker en schuchter, maar is dankzij Blaine nu uitgegroeid tot een succesvolle, zelfverzekerde man. De ooit zo zelfverzekerde Blaine lijkt de draad een beetje kwijt te zijn, omdat hij niet weet wat hij na z'n schooltijd gaat doen, en omdat hij niet bij Kurt is, en daarom gedraagt hij zich zo kinderachtig de laatste tijd.
Rachel wist op school ook wat ze wilde en heeft daar veel voor moeten doorstaan, maar ze werkt hard aan haar droom, en al gaat het natuurlijk veel te snel, ze doet het wel en daardoor wordt ze steeds zelfverzekerder in haar performances, en ook met veel meer sex-appeal tegenwoordig.
Santana was de baas op McKinley, maar is daarna in een dal terechtgekomen waar ze nog steeds niet uit is. Hoe zelfverzekerd ze was op school, de volwassen-mensenwereld blijkt nog te veel voor haar. Ze heeft weinig vrienden meer over van school en neemt dus maar genoegen met een rol als understudy van Rachel.
Sam en Tina zijn ook door het naderende graduation helemaal de weg kwijt omdat ze nog niet weten wat ze met hun leven willen. Ze hebben hun partners al zien vertrekken en hebben alleen elkaar nog, vandaar ook die hook-up in de laatste aflevering. Hun verhaallijnen lijken van de hak op de tak te gaan omdat het zo ook is voor mensen die nog niet weten wat ze met hun toekomst willen.
Artie heeft weinig verhaallijnen de laatste tijd omdat hij al precies weet wat hij gaat doen en daar het zelfvertrouwen voor heeft om het te gaan doen. Hij is dus nog steeds hetzelfde als personage.
De andere nieuwelingen hebben nog wat schooljaren te gaan, dus daar zie je nu niet veel meer van, waarschijnlijk ook omdat de serie zich na dit seizoen meer op New York zal gaan richten.
De storylines van de leraren Will, Emma en Sue blijven steeds in dezelfde sleur zitten omdat het lerarenbestaan me inderdaad ook zo lijkt. De leerlingen komen en gaan, maar jij doet jaar in, jaar uit hetzelfde. Alleen de ontwikkeling van je storyline gaat veel langzamer.
Dus als je het zo een beetje bekijkt, is Glee helemaal niet van de hak op de tak, maar juist spot on.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Eén ding is zeker: Santana moet blijven! 
Voorlopig blijft het nogal gissen en wordt het in elk geval niet bevestigd dat ze weg gaat. De scriptschrijver liet zelfs weten dat ze al zeker meespeelt in 5x14, wat 2 afleveringen na de magische 100e aflevering is. Ze gaat dus nog zeker even mee. Zou me verwonderen dat Naya Rivera er al mee stopt trouwens.