- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Iemand dit toevallig gezien?
Iemand dit toevallig gezien?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vind het wel de moeite waard. Dat heeft ook wel te maken met mijn werk natuurlijk, maar het is interessant om het verhaal achter de dader te horen. Ondanks dat het een eenzijdig verhaal is, je ziet alleen maar de kant van de dader, is het wel boeiend om te zien. Het waarom iemand een moord pleegt en wat er aan vooraf is gegaan wordt door de dader zelf verteld.
Wat deze week ook wel leuk was is dat de aflevering van Moordvrouwen (afgelopen maandag) over de moord ging waarop de eerste aflevering van Van God Los de serie (afgelopen zondag) is gebaseerd.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nice. Is het ook een beetje tsja.. hoe zeg ik dat, psychologisch gericht? Krijg je ook de beweegredenen van de dader en het hoe en wat van de zaak / rechtssysteem te zien of is het één grote reconstructie a la Peter R de Vries?
Van God Los de serie, is dat met Georgina? Daar heb ik iets over gehoord maar ik heb een zware antipathie voor Georgina.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Die aflevering van Van God Los was inderdaad met Georgina in de hoofdrol (wat ze overigens goed deed). Als het goed is zijn het allemaal losstaande afleveringen met steeds andere acteurs.
Het is vooral een interview met de dader afgewisseld met gereconstrueerde beelden die zijn gebaseerd op het verhaal van de dader.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Bedankt, zeker maar eens terugkijken dan. Geef ik Van God Los ook meteen een kans.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik vind het wel de moeite waard. Dat heeft ook wel te maken met mijn werk natuurlijk, maar het is interessant om het verhaal achter de dader te horen. Ondanks dat het een eenzijdig verhaal is, je ziet alleen maar de kant van de dader, is het wel boeiend om te zien. Het waarom iemand een moord pleegt en wat er aan vooraf is gegaan wordt door de dader zelf verteld.
Wat deze week ook wel leuk was is dat de aflevering van Moordvrouwen (afgelopen maandag) over de moord ging waarop de eerste aflevering van Van God Los de serie (afgelopen zondag) is gebaseerd.
Ik heb dat altijd erg fascinerend en interessant gevonden, wat nou de beweegredenen voor mensen zijn om zulke daden te verrichten. Niet dat ik sympathie of iets met moordenaars heb, maar heb altijd al eens een soort van 'in hun hoofd' willen kijken, omdat ik totaal niet snap wat er in die mensen omgaat.
Ik wist niet eens dat er een serie van was, dus bedankt Eline! Ik ga het ook zeker een kans geven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het stuk wat ik zag was van Denise, een transseksueel die uit zelfverdediging haar man neerstak toen hij bovenop haar sprong tijdens een ruzie. Heb het niet helemaal gezien, maar zag er toch wel intrigerend uit.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn god, net de eerste aflevering gekeken, wat een ellende. Vreselijk zeg, wat heeft dat me geraakt. Het verhaal van Willeke over haar jeugd, hoe het in beeld is gebracht, wat ze allemaal vertelde.. zat met open mond te kijken, vol ongeloof. Zeker bij het stuk van ome Karel. Wat een verschrikking van een moeder. Dat gezicht van Willeke ook wanneer ze het verteld, vol pijn en verdriet. 7 jarig meisje, ik kom er met mijn verstand niet bij. Ik snap ook niet dat de politie er niks aan gedaan heeft. Als je dat zelf meemaakt is het zwaar traumatisch, maar als je eigen kind ook slachtoffer wordt.. Ik leefde met dr mee, al moet ik toegeven dat ze wel héél vaak foute mannen tegenkwam en in hetzelfde cirkeltje bleef, maar het is ook lastig om er uit te stappen, zoiets trek je volgens mij toch aan.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Vandaag weer Welcome Home gekeken. Vaste prik hier op dinsdagavond en dat bevalt goed. Net weer flink zitten janken. De mensen waarvoor ze de huizen verbouwen verdienen het ook gewoon heel erg, vandaar dat dit programma me zo aanspreekt. Meer in ieder geval als andere klus en woonprogramma's.
Dit keer was het extra leuk dat het in Tilburg was en ik bij de klussers steeds zoiets had van: 'Hey, die ken ik!' 'hey, die ken ik ook!' 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Zit het RTL nieuws te kijken en daar komen beelden voorbij van een man die in Pakistan is neergeschoten, terwijl het gefilmd werd. Ik ben wel erg blij dat ze de echte beelden niet lieten zien, want vond dit al zeer schokkend om te zien. Heb er nog kippenvel van. Blegh.
Filmpjes schijnen wel op het internet te staan. Verschrikkelijk dat zulke filmpjes op het net terecht komen, vooral voor de familie van die man.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dan zou ik geen 'shock sites' bezoeken, want er zijn filmpjes en foto's van ongelukken, executie's en zelfmoorden waar je er even van stil wordt.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Is ook echt niets voor mij om te zien. De engste horrorfilms kan ik zonder problemen naar kijken, maar zodra de beelden echt zijn komt het toch iets te dichtbij. Bij films heb ik toch altijd in mijn achterhoofd een stemmetje zitten die zegt: 'Het is maar een film'
Verschrikkelijk dat er zulke beelden op het internet staan. Mijn broertje heeft me eens een link gestuurd (hele tijd geleden) die ik geopend heb. Het was een filmpje van 2 mannen en 1 vrouw die opgehangen worden (publiekelijk). De vrouw breekt dan niet meteen haar nek en blijft dus steeds met haar benen spartelen en in paniek raken etc. Ik zal die beelden echt nooit meer vergeten. Heb er nachtmerries van gehad en ben heel kwaad geweest op mijn broertje. 
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Ken een soort gelijk filmpje van een man die word geëxecuteerd zijn hoofd word er af gesneden.
was toen 15 en die beelden hebben mij ook nog wel even dwars gezeten.
gewoonweg walgelijk.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Achja, zo zijn er honderden anderen. Ik heb genoeg executie filmpjes gezien, maar wat me nog bij is gebleven is waar de dader een 12-jarige jongen is. Een soort van 'training'. Aangedreven en gestimuleerd om te doden voor de Al-Qaeda of de Taliban.
En dan nog auto- en motorongelukken waar de bestuurders en bijrijders letterlijk verbrijzeld zijn door de kracht van het ongeluk of in enkele stukken tegen een vangrail liggen... Een tijdje geleden ook een filmpje via een collega gezien van zo'n water-sprong van 10 meter naar beneden. Betreffende persoon sprong niet goed en belandde met zijn hoofd tegen een betonnen rand, hoofd verticaal gespleten. Het zal je familie maar zijn.
Maargoed, ik werk ook een lange tijd in de uitvaart. Dus ik voel me niet vreemd van zulke gebeurtenissen.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Heb het zelf mee gemaakt, zo'n ongeluk. elke keer als ik een filmpje zie waar iemand op zijn nek of rug valt of dubbel zie gaan springt het kippenvel me over mijn lijf.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Een maat van me stuurt altijd filmpjes van WTFTube, puur om te klooien. Ergste zijn nog die comments, die kunnen echt niet.
Ligt er iemand onthoofd op de weg na een ongeluk...
'Looks like he headed the wrong way
'
'Real men don't stop and ask for directions.'
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
haha, ja net zoals ze wel eens tegen iemand met een geamputeerd been zeggen:
kom op joh, "Het beste beentje voor" 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Een vriend van me liet me een keer een filmje zien van een oude F1 race. Een wagen vloog in de fik of crashte en twee pipo's kwamen erop af rennen. De laatste van de twee keek niet goed uit (al kan dat ook niet met die snelheden) en een F1 wagen reed er vol op in. Die gast vloog echt compleet uit elkaar. Ook lullig dat de brandblusser die hij bij had het hoofd van de F1-coureur raakte. Die kon het ook niet navertellen.
Vast een bekend ongeluk maar ik weet zo niet van waar en wanneer het was.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ja, dat is inderdaad een bekend filmpje. Ik heb het net even opgezocht en net even bekeken, wel een harde, al is het niet erg duidelijk.
Ik geloof dat ik ook zoiets vergelijkbaars zag. Dit keer was het een Motogp race. Ook een oude, waar er een ongeluk midden op de racebaan was en er ook van die pitstop gasten ernaartoe gingen om alles snel op te ruimen. 1 van die kerels werd geschept door een motor. Ik kan me het niet meer 100% herinneren of de opname moet erg wazig zijn geweest, maar ik dacht dat de kerel die geschept was door midden was, vanwege de keiharde impact.
Een andere foto was van zo'n crossmotor kerel, die bij een bocht zijn voertuig niet meer kon beheersen en met zijn torso met een flinke snelheid tegen een paal was geklapt. Resultaat: bovenlichaam rechts van de weg, onderlichaam enkele meters verderop.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zojuist een aflevering 'Van God Los' gekeken, en vond deze niet zo bijzonder. Misschien net de verkeerde gekeken, dus geef de andere 3 (?) afleveringen ook nog een kans.
Meest storende waren de 'Zuid Limburgers'. Enorm vervelend en nep. Edwin Jonker was dan wél weer leuk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ondertussen de eerste aflevering gezien, en die was al veel beter. Georgina en Carolien deden het inderdaad erg goed,en hoewel ik dit onderwerp laatst nog heb gezien in Moordvrouwen was het toch helemaal anders. Ik blijf dit zeker volgen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
De afleveringen zijn gebaseerd op waargebeurde feiten, maar deels geromantiseerd. Eigenlijk een beetje op dezelfde manier als 12 steden 13 ongelukken destijds.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het voelde inderdaad wat meer 'soap' achtig aan dan Moordvrouwen, maar wel nog steeds interessant. Heb nu alle vier de afleveringen gezien, waarvan ik er twee goed vond en twee minder. Die met Georgina blijft het beste, hoewel ik haar normaal gesproken echt vervelend vind heeft ze me positief verrast.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Was dat Van God Los die pas op tv was dan een serie? Ik dacht dat het de film zelf was.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vandaag weer de zoveelste Taliban-executie film op internet. Erg ziek en triest, zulk soort lui...
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Vandaag weer de zoveelste Taliban-executie film op internet. Erg ziek en triest, zulk soort lui...
klopt ik heb het ook gezien, niet normaal.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Libische rebellen zijn ook geen lieverds.
Er zijn websites met 'gruwelijke waarheden' over Libische rebellen. Er staan een paar schokkende films op, zoals een brute executie van een Libische loyalist, soldatengevangenen rauwe dierenvlees dwingen te eten en het plunderen van wapens van gedode vijanden en veel meer gruwelijke beelden.
Ik vraag me dan toch af wat er gaat gebeuren als de rebellen winnen. Ze zijn zelf monsters geworden.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Wat had je anders verwacht.. in dat soort conflicten zijn er nooit goeden en slechten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Sommige nemen de term 'superheld' wel erg serieus. In Amerika is er nog zo'n type die op het nieuws kwam.
Grappig, maar wel overdreven...
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iemand toevallig Trouble in Paradise aan het kijken? Gaat over een Britse journalist die in Afghanistan wordt opgepakt omdat ie van spionage wordt verdacht. Hoewel het één grote reconstructie is vind ik het stiekem erg spannend