• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Knight Rider (2008) (pilot)

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het is nog helemaal niet zeker dat er uberhaupt echt een serie komt n.a.v. deze film. Of is er al groen licht gegeven?

stuffie

• 131 messages
  • 234 votes

Net gekeken. Is wel een aardige TV film, maar om nou te zeggen "een echte knight rider"-film... nee. Het enige wat die auto deed was een beetje praten en van kleur veranderen. Ik mis de Turbo Boost.

best

• 3 messages
  • 2 votes

zoals vroeger

alleen in een nieuw jasje

ex_uva

• 156 messages
  • 116 votes

Het is vreselijk jammer om te zien dat KITT (niet: 2000, maar: 3000) een metamorfose heeft ondergaan van jewelste. Het zou meer passen om een meer gelijkende auto te gebruiken. Pontiac heeft nog een schuur vol aardige modellen, die beter aansluiten bij KITT 1. KITT 2 ziet er erg traag uit en is lomp en dik.

- Geen turboboost in deze film! Dude!
- Wel een hele leuke demonstratie van nanotechnologie, die in de lak van KITT is ingebracht, waardoor de lak na een beschadiging herstelt.
- Het glas is op dezelfde manier bulletproof.
- Geen wapens of laserstralen in Kitt.

- Niets bekend van 'jammen' van andere auto's op afstand.
- Slechte stem. Veel te zwoel.
- Wel mooi interieur en goed beelscherm.
- Geen Devon en Bonnie, wel andere goofs. Een hele slome nerd, die de grappenmaker moet uithangen. Stom!

Ik zie veel negatieve punten, maar dat is omdat ik te veel hecht aan Knight Rider '84. Het is eerlijker om de serie als losstaan project te zien. Dus dan zou er geen Hasselhof moeten spelen in de serie, anders gaat iedereen de serie vergelijken met die van de 80's.

Kortom: laten we de serie een kans geven op een schone lei. Wat mij betreft mag ie komen, ik ben benieuwd naar de features van Kitt. (Als er maar geen dingen van Viper zijn gejat!) En we kunnen vast snel wennen aan de niet onsympathieke Mike. Zijn kameraad echter hangt me nu al de keel uit. Wat een sukkel!

Geen stem: eerst verder kijken.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

De film staat momenteel op de 4e plaats in de top 10 van IMDB.

UrbanDjampa

• 206 messages
  • 659 votes

Ik heb net de film gezien. Vond het wel een redelijk goede pilot. Ik moet wel zeggen dat ik aan de nieuwe michael moet wennen. Ok deze gast kan klappen uitdelen, maar kan me nog niet overtuigen. Hoop dat ze de serie een kans geven. Voorlopig zie ik nog geen datum voor episode 2.

Ik geef tot ik meer zie een 3*

cupiflow

• 3 messages
  • 3 votes

Ik sluit mij bij "ex_uva" aan.

Mis alleen nog het horloge waar mee werd gecommuniceerd.

En op het laatst was het mooi geweest als de echte knight rider nog even aan kwam rijden.

Smith

• 143 messages
  • 319 votes

tja geef mij de oude kitt maar. aardige film niet meer dan dat op deze manier anderhalve ster

Reinaldo1979

• 3 messages
  • 353 votes

Net gezien, en ik vond hem wel ok( zeker geen topper).

Ik miste toch wel de sfeer van de orginele serie.

geef hem een 3

papillon 25

• 56 messages
  • 57 votes

nou ja aardige film heb niet veel van kit gezien en de toen ik dacht nu gaat het gebeuren dat hij met kit uit het vliegtuig rijd was de film afgelopen

aardige film een 3*

Johnny Chops

• 35 messages
  • 29 votes

ben een fan van het 1e uur, vond het goed voor een tv-film of serie.
aan de mustang valt niks aan te merken, aangezien het een amerikaanse film is, was een muscle car voor de hand liggend.
iig vele malen beter als knight rider2000, de keuze daar dat was pas een aanfluiting.wie weet komt de oude KITT(pontiac trans am) wel terug met een bijrol in de serie.
bovendien in een remake, moet je hetzelfde concept gebruiken en de sterke punten behouden en de zwakke verbeteren.
de schrijvers hadden idd beter hun best kunnen doen, was wel meer uit te halen, maar met achterliggende gedachte voor een serie zou ik ook niet alles prijsgeven in de pilot.

en earpiece ipv van horloge kan best.goed bedacht, valt ook veel minder op, vooral in deze tijd waar erg veel gebruik word gemaakt van bluetooth handsfree sets.heb ook een horloge bij mijn auto, geloof me, gebruik het niet, ziet er stom uit(hoort bij mij alarmysteem).

wel weer leuk en simpel bedacht,KITT, K-night I-ndustries T-hree T-housand.

ik heb iig genoten van de tele-film, van mij mag er ook best een serie achteraan komen.

ik vond het alleen erg stom, dat KITT niet op de hoogte was ofzo, van de double grayam, vraag is dan bij mij waarom gaat hij eerst de dochter zoeken, waarom pikt hij graham niet gelijk op?
ook jammer dat hasselhof zo'n rol krijgt, had um eerder nu aan het roer gezien bij the Knight foundation/industries(maar wie weet word de rol groter in de serie).mis bovendien de zwarte truck, met schaakstuk(paard) op de zijkant, ook niet mis hoor zo'n vliegtuig.

MiranLovertje

• 168 messages
  • 486 votes

Ben echt bang dat dit de flop van 2008 gaat worden Ik zie e Cover nu, en wtf is dat voor een wagen :l .. En aan de reviews te zien is dit geen topper

selfhealing

• 275 messages
  • 278 votes

bij nader in(zien) toch verlaagd van een 3 naar een 2.5

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

MiranLovertje wrote:

Ben echt bang dat dit de flop van 2008 gaat worden Ik zie e Cover nu, en wtf is dat voor een wagen :l .. En aan de reviews te zien is dit geen topper

geen topper maar ga het eens kijken ik was namelijk aangenaam verrast !

kiara

• 6 messages
  • 189 votes

Absoluut geen topper.

Jammer mooie beelden, mooie auto maar slap verhaal.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Wat is dat voor een gare bak op die poster?

kanjertje

• 522 messages
  • 585 votes

Doorsnee actiefilmpje.

Leuk vermaakt maar geen topper dus.

Demoniac

• 413 messages
  • 1458 votes

De vermelde speelduur van 120 minuten klopt niet . Op imdb staat er bij dat dat de speelduur inclusief reclameblokken is. De film zelf duurt nog geen 90 minuten.

Over de film: Leuk, maar de vergelijking met de serie eerder kan niet uit blijven. Die was leuker, maar dat zal ook met herkenbaarheid van de auto en de personages te maken hebben.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Demoniac wrote:

De vermelde speelduur van 120 minuten klopt niet . Op imdb staat er bij dat dat de speelduur inclusief reclameblokken is. De film zelf duurt nog geen 90 minuten.

Had ik ook in de wijziging zélf vermeldt, alleen hij werd toch goedgekeurd. Maar goed, ik lig er niet wakker van

marvak29

• 31 messages
  • 80 votes

Justin Bruening hmmmm verder leuk filmpje

SioM

• 82 messages
  • 223 votes

Een supercar, volledig buitenaards bulletproof, slimmer dan de gemiddelde mens, maar toch werkt hij gewoon op benzine en moet je tanken??? belachelijk!

Een nanomotor moet daarin zitten, of op z'n minst een minikernfusiegenerator

krabat

• 360 messages
  • 360 votes

SioM wrote:

Een supercar, volledig buitenaards bulletproof, slimmer dan de gemiddelde mens, maar toch werkt hij gewoon op benzine en moet je tanken??? belachelijk!

Een nanomotor moet daarin zitten, of op z'n minst een minikernfusiegenerator

Erg leuk commentaar, is zeker iets voor te zeggen.

steventje

• 270 messages
  • 176 votes

Een betere film dan de Knight Rider 2000 uit 1991.

KITT leek me ook wat moeite te hebben met het afschudden van zijn tegenstanders tijdens de achtervolging in de bergen.

We hebben ook weinig snufjes gezien die KITT in huis heeft (worden mssn bewaard voor in de series)

Ik vind ook dat hoofdrolspeler Justin Bruening minder charisma en lichamelijkheid vertoont dan de jonge Hasselhoff.

Als ze van Knight Rider een succesvolle serie willen maken dan zullen ze moeten teruggrijpen naar de originele serie met hedendaagse special effects (maar die special effects mogen ook niet het hoofddoel worden )

SioM

• 82 messages
  • 223 votes

@hierboven: je hebt helemaal gelijk. Die achtervolging trekt echt nergens op. Een hightech supercar kan maar met moeitje een door een mens bestuurde SUV afhouden

En de hoofdrolspeler kun je inderdaad alles behalve charismatisch vinden, laat staan een acteertalent. Ik vond het eerder een broekventje

En buiten het bulletproof zijn en de AI van de wagen, was er niets speciaals te merken aan deze wagen

The Goss

• 502 messages
  • 4757 votes

Het lijkt in niets op de klassieke Knight Rider, maar ja jeugdsentiment doet veel in de beoordeling van de oude Knight Rider.

ik geef de nieuwe Knight Rider weinig kans, als de acteerprestaties niet naar een hoger niveau worden getild. Het is allemaal wel erg B-kwaliteit.

Killerbert

• 232 messages
  • 507 votes

leuke film, de auto lijkt niet echt op de vorige versies.
dat is op zich wel jammer.

verhaal is goed, uitwerking redelijk. de rollen zijn ook wel goed uitgewerkt.
en leuke nanotechnologie.
het is ook wel grappig dat de auto van kleur kan veranderen door middel van de nanotechnologie.

3,5*

Jaxxx

• 356 messages
  • 829 votes

WTF is dit voor film geworden, ik heb voorlopig alleen het eerste half uur gezien en daarna uitgezet. Natuurlijk is de auto vet, maar de rest... het valt echt zwaar tegen, hopelijk is de rest van de film vele malen beter

darkfalcon

• 2 messages
  • 4 votes

met David Hasselhoff, Justin Bruening en de stem van Val Kilmer....

Vraag me af wat hasselhof daar op de 1e plaats moet.........

het is wennen,maar die auto is niet verkeerd hoor.......

FF vergeten dat je de "orginele" gezien hebt dan valt het wel mee.

Ik zie het als een starsky en hutch,die lijkt ook niet op het orgineel.

Ik vind wel dat velen hier teveel teruggrijpen naar de oude serie.

In feite is dit geen remake maar een vervolg van de oude.

Dus elke keer alles gaan vergelijken heeft niet zoveel zin.

we zijn een aantal decenia`s verder met andere technieken.

We hebben het hier over de zoon van michael knight en het erfschap van de kitt 2000.

De nieuwe mustang vind ik erg mooi (maar ik ben bevooroordeeld, ik rij hem zelf ook weliswaar zonder al de plastic fast and furious rommel).

Voor een remake had er zeker een pontiac moeten staan.

Vond het een aardig begin.

vergeet niet dat je in je herinnering de gehele serie en alle herhalingen in je hoofd hebt (en dat ook nog eens uit kind oogpunt)

Ik herinner me vaag nog wel de eerste aflevering.

Het is erg logisch om te zeggen dat de nieuw acteurs geen charisma hebben, is dit immers niet iets wat je opbouwd ,naarmate een serie zich ontwikkeld???

Dus nogmaals van mij mag deze serie er komen.

Wat ik wel als minpunten ervaar zijn die afschuwlijke foefjes, als kleur verandering en een auto die als het ware als een transformer verbouwd word naar high speed racer???

naaah, beetje jammer.

mijn bescheiden oordeel 3.0, voor een serie die nog uitgebouwd moet worden

maxomaniak

• 39 messages
  • 54 votes

Een beetje onbekende film, had er nog nooit over gehoord!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.